تنظیمات تلفن گویا در زمان اشغال بودن داخلی
تنظیمات تلفن گویا این امکان را به شما میدهد که در زمان مشغول بودن داخلی مورد نظر , شما را در یکی از حالت های call waiting ,disa قرار می دهد یا به طور کلی تماس شما را قطع کند . حالت call waiting این امکان را به شما میدهد که منتظر پاسخ گویی بمانید و تماس شما قطع نمیشود و حالت disa تماس شما را به خط شهری دیگر انتقال میدهد . تنظیمات فعال سازی تلفن گویا در زمان مشغول بودن داخلی از طریق کد 506 در برنامه ریزی تلفنی صورت می پذیرد .
برای ورود به تنظیمات سانترال دستورات زیر را از چپ به راست وارد کنید :
رمز عبور دستگاه به طور پیش فرض "1234"می باشد . نحوه ی تنظیمات به شرح زیر می باشد:
پایان | ![]() |
ذخیره | ![]() |
تماس شما را قطع کند یا شما را در حالت انتظار قرار دهد | ![]() |
506 |
End | Store | call waiting / Disconnect |
پایان | ![]() |
ذخیره | ![]() |
انتقال شما روی خط شهری دیگر | ![]() |
حالت DISA | ![]() |
506 |
End | Store | (1...8) |
HEADER
مشكلي در سانترال824بنده هست
اگه فردي با يك داخلي تماس بگيره و اون داخلي جواب نده به صورت اتومات به يك خط كه 103تعريف شده منتقل ميشه چطور ميشه اين عمل رو حذف كرد.
ويه سوال ديگه كه واقعا اذيت ميكنه بعد هر تماس كه گرفته ميشه چه پاسخ بدهند و چه ندهند البته با خط شهري پس از قطع تماسو گذاشتن گوشي همان گوشي بلافاصه زنگ ميخوره و يك بوق ممتد بدي ميزنه علت چيه وبايد چه كرد
احتمالا تماس داخلی 103 داخلی اپراتور هست شما می تونید با کدهای 507 و 510 تماس رو در حالت قطع قرار دهید
بر روی مرکز تلفن من اگر اپراتور در حال صحبت باشه نفر دوم از بیرون تماس بگیره برای آن بوق اشغالی پخش میشه وسریع قطع میشه من چکار کنم
اگر سانترال شما 824 هست و منظورتون اینه که نفر دوم پیام گویا رو نمیشنوه وقتی کس دیگه ای روی گویا هست این طبیعیه و شما باید کارت بگیرید و اگر منظورتون این هست که وقتی داخلی اپراتور رو میگیره و اپراتور اشغال هست قطع میشه تماس میتونید پشت خطی اپراتور رو فعال کنید
1- در صورت پاسخ ندادن داخلی مورد نظر ایا میتوان طوری تنظیم کرد که یک پیام پخش شده و سپس به اپراتور وصل شود ؟ ( 2 عمل را به ترتیب انجام دهد مثلا پیام " شما به اپراتور وصل میشوید " پخش شده و به اپراتور وصل شود )
2- در صورت اشغال بودن داخلی مورد نظر پیامی پخش شده سپس به اپراتور وصل شود ؟
3- ایا میتوان صدای از قبل ضبط شده را به عنوان پیام روی دستگاه قرار داد ؟
با تشکر از شما اساتید محترم
شما تنها میتوانید در صورت اشغال بودن داخلی موزیک هلد پخش کنید یا به منوی اصلی تماس گیرنده را باز گردانید.
پاسخ سوالات شما خیر می باشد
بله با کد 507 گزینه intercept را انتخاب کنید.
این کار ممکن نیست چون بوق اشغال توسط مخابرات پخش میشه و اصلا تماسی به سمت شما نمیاد که بخواید مدیریتی روی ان انجام دهید. میتوانید از سرویس روتاری در صورتی که مخابرات ارائه کند استفاده نمایید.
سلام
سوال: شرکت ۶ خط مستقیم دارد به طور مثال اگر یکی از خط ها مثلا خط ۱ زنگ خورده شود و منشی آنرا پاسخ دهد در صورت تماس خط های دیگر به یکی از داخلی ها وصل می شود چه جوری می شود که دیگر داخلی زنگ نخورد
با تشکر
سوال واضح نیست اگر منظورتون این هست که در صورت اشغال بودن منشی تماس بع داخلی های دیگر منتقل می شود احتمالا داخلی منشی در حالت اشغال فوروارد شده است که باید آن را از فوروارد خارج کنید و یا برای زنگ خور گروهی قرار داده شده است که باید برنامه ریزی دستگاه مشاهده شود وداخلی های دیگر حذف شود.
بله همین طور است در صورت مشغول بودن منشی به یک داخلی دیگر وصل می شود
لطفا تنظیمات مربوط به لغو این دستور بفرمایید
با تشکر
اگر فوروارد شده باشد با شماره گیری 7100 از فوروارد خارج می شود. اگر برنامه ریزی دیگری باشد باید کارشناس به صورت ریموت یا حضوری برنامه ریزی دستگاه را بررسی نماید.
ممنون از پاسخگویی به سوالات
قبلا وقتی یکی از داخلی ها اشغال بود و پاسخ به تماس شهری نمیداد خود به خود همه ی خطوط دیگه شروع به زنگ خوردن میکرد. اما الان تماس چند ثانیه ای پشت خط میمونه و بدون اینکه خط دیگه ای زنگ بخوره قطع میشه.
آیا میشه دوباره به حالت قبل برگردونم؟ و اگر خطی زنگ خورد واشغال بود بره و بر روی خطوط دیگه دایورت بشه
اشغال بودن خط با داخلی متفاوت هست برای خط باید از مخابرات اقدام کنید ولی داخلی را میتوانید در گروه قرار دهید تا در صورت اشغال بودن یکی از داخلی ها تماس به داخلی دیگر منتقل شود.
درصورت پاسخ ندادن داخلی اپراتور چطور میشود داخلی دیگه ای زنگ بخوره؟
اگر تلفن گویا دارید در صورت عدم پاسخگویی داخلی می توانید زنگ خور را با کد 408 برای هر خط شهری روی داخلی های مورد نظر تنظیم کنید.
ولی موفق نشدم
وقتی کد 408 رو میزنم مثلا نوشته 1:#01:disabal
دیزا در بعضی مناطق تون قطع تماس را متوجه نمی شود که میتوانید با کاهش زمان زنگ خور تماس را در صورت عدم پاسخگویی قطع کنید.
باید ببینید تنظیمات گویا چطور بوده مثلا اگر گویا به سمت گروهی منتقل میشده باید الان تماس ورودی را به همان گروه منتقل کنید.