روش دایورت تلفن ثابت به موبایل چگونه است. روش دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل و تلفن ثابت به چه شکل می باشد. برای دریافت پاسخ این سوالات در این مطلب روش فوروارد و دایورت تلفن سانترال و تلفن ثابت شهری روی موبایل یا خط شهری به صورت کامل ارائه شده است. در سوییچ های مخابراتی و مرکزتلفن های سانترال کدهایی جهت اعمال مدیریت تماس توسط کاربر وجود دارد. به این کدها فیچر کد و یا نامبرینگ پلن گفته می شود.
کاربر بر اساس تنظیمات مرکزتلفن می تواند از طریق گوشی خود کار انتقال، فوروارد، شماره گیری سریع، کنفرانس تلفنی و غیره را انجام دهد. نامبرینگ پلن های سانترال پاناسونیک را در بخش کاربری گوشی های سانترال می توانید دنبال نمایید. در سانترال ها و سیستم voip این کدها توسط کارشناس سانترال یا کارشناس voip تعریف می گردد و در اختیار کاربران قرار می گیرد. در این بخش کدهای مربوط به دایورت تلفن ثابت و غیره را دنبال می نماییم.
کد دایورت تلفن ثابت
برای انجام انتقال تماس تلفن ثابت از یک خط شهری به موبایل یا خط شهری دیگر در مبدا دستورات زیر را روی گوشی تلفن اعمال می کنیم.
# شماره مورد نظر*21*
ابتدا * سپس عدد 21 و مجدد * را شماره گیری می نماییم. حال شماره مقصد که میخواهیم تماس ها به آن منتقل شود را وارد می نماییم و سپس کلید# را فشار می دهیم.
برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #21# را شماره گیری می نماییم.
نکته : اگر با انجام فرایند گفته شده خط دایورت نشد به این معنی هست که این قابلیت روی خط تلفن شما فعال نمی باشد. میتوانید به مخابرات مراجعه کنید و درخواست فعال سازی را مطرح نمایید، در صورتی که این امکان برای مخابرات منطقه شما مقدور باشد فعال می نمایند.
شماره گیری سریع
# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب از چپ به راست کد # کد دو رقمی *51* را شماره گیری می نماییم.
انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر
# شماره مورد نظر*43*
برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #43# را شماره گیری می نماییم.
دایورت در صورتیکه پاسخگو نباشیم
# شماره مورد نظر*65*
برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #65#را شماره گیری می نماییم.
آلارم بیدارباش تلفنی
#بعد ساعت و دقیقه به دنبال هم*55*
برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #55# را شماره گیری می نماییم.
دایورت داخلی تلفن سانترال روی موبایل یا تلفن ثابت
در صورتی که می خواهید داخلی تلفن سانترال (سانترال سری 824) خود را روی موبایل یا تلفن ثابت دایورت کنید با دنبال کردن آموزش ذیل می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
1. گوشی تلفن را بردارید
2. کد 713 را وارد کنید
3. عدد دسترسی به خط شهری (شماره 9) را وارد نماییید
4. شماره ای که می خواهید داخلی دایورت روی آن شود را وارد کنید و نهایتا کلید # را بزنید.
* برای کنسل کردن فوروارد گوشی را بردارید و #710 را شماره گیری نمایید.
* اگر با انجام این مراحل نتوانستید داخلی خود را دایورت کنید این بدان معنا هست که داخلی شما مجوز دایورت یا فوروارد به خط شهری و موبایل را ندارد. برای دادن دسترسی به تلفن سانترال برای دایورت به موبایل و خط شهری تنظیمات زیر را انجام دهید.
1. با تلفن اپراتوری (تلفن 7730) و داخلی که قابلیت مدیریت دارد به دستگاه وصل شوید. با انجام خط زیر وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید.
2. ابتدا * را وارد کنید--> حالا مربع را وارد کنید-->حالا رمز ورود به سانترال را وارد کنید (به صورت پیش فرض 1234 می باشد)
3. حالا با شماره گیری کد 607 برای جک مربوط به داخلی خود گزینه enable را انتخاب و ذخیره نمایید.
حالا داخلی شما قابلیت فوروارد تماس های ورودی به سمت خطوط شهری و موبایل را دارد. در صورتی که ابهام یا مشکلی در دایورت تلفن سانترال یا تلفن ثابت روی موبایل یا خط شهری دارید می توانید سوال خود را از بخش "نظر یا پرسش" با ما در میان بگذارید تا کارشناسان پاسخ شما را ارسال نمایند.
HEADER
بعضی اوقات کدهای ویژه روی برخی از خط ها به صورت پیش فرض فعال نیست. اگر دستور را به درستی می زنید و دایورت انجام نمیشه باید به امور مشترکین مرکز مخابراتی محل خود مراجعه کنید و بخواهید قابلیت کد ویژه را برای شما فعال کند
در ضمن می توانید درخواست بدید که مدیریت اینترنتی خطوط خود را به عهده بگیرید بعد با کد ملی و پسوردی که در اختیار شما می گذارند می توانید در حساب کاربری خود این کد و دیگر کدها را روی تلفن فعال یا غیر فعال نمایید.
اگر احیانا می خواهید روی داخلی سانترال فوروارد رو انجام بدین به این
صفحه مراجعه کنید.
http://kimiaertebat.ir/user-manual-pbx-phones/panasonic-pbx-phone-user-guide-kx-t7730.html
موفق باشید
با سلام و احترام
با توجه به آنکه مدل دستگاه سانترال خود را نگفته اید من روش فوروارد داخلی روی خط شهری یا موبایل با فرض آنکه سانترال kx-tes824 یا kx-tem824 یعنی سانترال 3به8 یا 6به16 یا 8به24 توضیح می دهم.
اقدامات زیر را انجام دهید
ابتدا گوشی را برمی دارید--->کد 713 را وارد کنید--->عدد دسترسی به خط شهری به طور مثال شماره 9 را وارد نماییید--->شماره ای که می خواهید داخلی دایورت روی آن شود و # را وارد کنید
اگر بعد از انجام این کار موفق به دایورت نشدید این بدین معنی هست که داخلی شما مجوز فوروارد به خط شهری را ندارد. پس اقدامات ذیل را نیز انجام بدهید
با تلفن اپراتوری و داخلی که قابلیت مدیریت (تلفن 7730) دارد به دستگاه وصل شوید. با انجام خط زیر وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید.
ابتدا * را وارد کنید--> حالا مربع را وارد کنید-->حالا رمز ورود به سانترال را وارد کنید (به صورت پیش فرض 1234 می باشد)
حالا با شماره گیری کد 607 برای جک مربوط به داخلی خود گزینه enable را انتخاب و ذخیره می مایید.
با 710* میتوانید کنسل کنید
یعنی ما که عدد 10 برای دسترسی به خط شهری داریم.
بزنیم 71310 بعد شماره.
اینجوری که نمیشه فکر میکنه من دارم داخلی 7131 میگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟
روی تلفن سانترال پاناسونیک عدد دسترسی به خط شهری 0 یا 9 می باشد. به فرض اگر عدد دسترسی شیما 9 هست عدد 7139 و سپس شماره مقصد را وارد می کنید.
میخواستم تلفن ثابت را روی خط موبایل دایورت کنم که موفق نشدم.
توضیحات شما را در پاسخ به شهروندی که فرموده بودید حضوری باید به دفاتر مراجعه کرد را مطالعه کردم.
امکان انجام این کار به صورت غیرحضوری و از طریق سایت مخابرات امکان پذیر نیست؟
تشکر
باید خود امور مشترکین تماس بگیرید ولی فکر میکنم برای فعال کردن سرویس یا اینترنتی کردن خدمات باید حضوری انجام بشه
خواست ببینم تلفن ثابت دفتر سانترال میتونم انتقالش بدم در مواقعی که نیستم به موبایلم انتقال بدم
بالای همین سوال پاسخ کامل در این مورد داده شده است
روش کار به همین شکلی هست که در متن گفته شده است. اگر برای شما انجام نمی شود شما باید به مخابرات محدوده خود بروید و سرویس های ویژه که شامل دایورت میشه رو روی خط خود فعال کنید
خسته نباشین
برای enable کردن دایورت خط شهری که روی یک داخیلی زنگ میخوره به مبایل سانترال tda 100 توی نرم افزارش از کجا باید این کار رو انجام بدم توی 4.1.1 هست؟
گزينه forward to co را براي كلاس مربوط به داخلي مذكور فعال نماييد
امكانش هست بدون دستررسي به تلفن ثابت كه دايورت شده به موبايل،از دايورتي درش بياريم؟
ولی وقتی با داخلی من تماس گرفته میشه دایورت نمیکنه و زنگ میخوره ضمنا با گوشی داخلی 101 هم انجام دادم باز هم همین حالت پیش میاد
دد
شما باید برید مخابرات محلتون و قابلیت دایورت با عنوان سرویس ویژه را روی خط فعال کنید
شما باید مقصد خط شهری یعنی داخلی که خط روی آن زنگ میخورد را دایورت کنید
برای کنسل کردن دایورت کد 7100* را شماره گیری کنید.
ببخشین آیا امکانش هست خط ثابتی را که دایورت شده از طریق خط ثابت دیگه ای دایورتشو کنسل کنیم .
تلفن ثابت ۱ دایورت شده ا طریق تلفن ثابت ۲ تلفن ثابت ۱ را از دایورت دربیاریم.
متشکر
گوشی را بردارید و بعد از زدن کلید fwd عدد 0 را وارد کنید.
باید برید مخابرات دایورت رو روی خط خودتون فعال کنید.
1. گوشی تلفن را بردارید
2. کد 713 را وارد کنید
3. عدد دسترسی به خط شهری (شماره 9) را وارد نماییید
4. شماره ای که می خواهید داخلی دایورت روی آن شود را وارد کنید و نهایتا کلید # را بزنید.
رو وارد کردم اما عمل نکرد ولی خط داخلی من مدام در حال چشمک زدن هستش
چکار باید کرد به حالت عادی برگرده
همانطور که در متن گفته شده *21*شماره مقصد و نهایتا کلید # را بزنید اگر انجام نشد برید مخابرات دایورتی خط رو فال کنید
متوجه سوال نمیشم. لطفا به صورت واضح مجدد مطرح نمایید
باید برای تما های فورواردی محدودیت مکالمه تعیین کنید که در زمان تعیین شده خط را قطع کند تا اشغال نماند.
احتمالا شماره مقصد دایورت شده یا از سرویسی مثل ترابورد استفاده کرده و اپراتور موبایل شما این عبارت را نمایش می دهد.
ببخشید من بعد از اینکه کد 607 رو وارد میکنم، میگه co forward! بعد اینجا من شماره جک مثلا 04 رو میزنم قبول نمیکنه. یعنی هر عددی وارد میکنم بلافاصله 2تا بوق میزنه! میشه راهنماییم کنید؟
یک بار next یعنی اسپیکر را می زنید وقتی جک را نمایش داد شماره جک مورد نظر را انتخاب می کنید.
لطفا بفرمایید چطور میتوان وقتی پس از گرفتن داخلی یک واحد مسئول پاسخگو نیست دایورت را انجام داد مثلا وقتی کسی از بیرون داخلی حسابداری را میگیرد و کسی جواب نمیدهد موباتیل مورد نظر زنگ بخورد
با تشکر
کد 712 مربوط به فوروارد در حالت no answer می باشد ولی برای مقصد داخلی فعال می شود
روی دستگاه NS500 یه PRI30/E1 دارم برای خط 4 رفمی که یک طرفه است و یه خط شهری..ابتدا خط شهری وصل نبود و برای 4 رقمی برنامه زدم. بعد از وصل شدن خط شهری تماس به بیرون نداریم با خط شهری.
می شه لطفا راهنمایی کنید؟
ایا بدون دستگاه سانترال و فقط با یک تلفن سانترال میشه خط رو روی گوشی دایورت کرد
با دستگاه سانترال سانترال خیر ولی دایورت مخابراتی روی یک خط میشه انجام داد
خط من اعتباری هستش و از مخابرات دایورت نمیشه میخواستم بدونم خود تلفن میتونه در صورت عدم پاسخ گویی یا اشغالی خط رو روی موبایل یا خط دیگه دایورت کنه یا نیاز به دستگاه سانترال داره
خیر یا باید از سمت سوییچ مخابراتی انجام بشه یا سانترال داشته باشید که با خط دوم تماس رو برقرار کنید
چرا اینطوری میشع؟
یا از طریق خود خطی که دایورت شده است باید اقدام کنید و یا به مخابرات منطقه مربوطه مرجعه نمایید و موضوع را جهت راهنمایی مطرح نمایید.
روی گوشی شماره تماس گیرنده میوفته نحوه نمایش در گزارشات رو چک نکردم اگر نرم افزار گزارش گیری دارید میتونید ببینید اگر نه بعدا مجدد بپرسید من چک کنم
شخصی که خط ثابتش را دایورت کرده روی موبایلش آیا میتونه با خط ثابتش از طریق موبایلش تماس بگیره ، جوری که مخاطبش شماره خط ثابتش را ببینه؟
خیر امکان تماس خروجی با این کار وجود ندارد باید سراغ سرویس های voip بروید.
سوال واضح نیست اگر منظورتون آیفون ساختمان هست خیر دستگاه سانترال بواسطه ارتباط با خطوط شهری امکان انجام این کار را دارد
برای دانتقال خط ثابت به خط ثابت دیگه در سانترال پاناسونیک tes824چیکار باید بکنم البته در صورت اشغال بودن. با تشکر
این موضوع ارتباطی به سانترال ندارد روی هر خط آنالوگ شهری تنها امکان برقراری یک تماس می باشد و در صورت تماس دوم مخابرات بوق اشغالی پخش میکند و اصلا تماس سمت سانتارل ارسال نمی شود. در گذشته مراکز مخابراتی سرویس روتاری ارائه می کردند که مشترک میتوانست یک خط را به عنوان سر شماره معرفی کند و در صورت اشغال بودن مخابرات تماس را به خطوط دیگر مشترک هدایت می کرد ولی ظاهرا در حال حاضر در اکثر مراکز این سرویس ارائه نمی شود.
همانطور که در متن توضیح داده شده است #21# را شماره کیری کنید
من خط ثابت دفتر رو روی خط موبایلم دایورت کردم. منتها وقتی کسی با خط دفتر تماس میگیره فقط موبایلم زنگ میخوره و دیگه خط ثابت تماسی بهش منتقل نمیشه... درحالی که من تا جایی که اطلاع دارم زمانی که دایورت صورت میگیره پس از اون هرتماسی که با خط ثابت صورت بگیره هم تلفن ثابت و هم موبایلی که روی اون دایورت شده باید زنگ بخوره... مشکل از کجاست؟ چون بنده با مخابرات منطقه هم درمیون گذاشتم گفتن روی خط شما دایورت مشکلی نداره و نمیدونستن مشکل از کجاست...
تصورتون اشتباه هست. دایورت انتقال تماس همست ودیگر خط دایورت شده زنگ نمی خورد
این درحالی که خود مخابرات چنین اطلاعاتی به من داده که باید هردو خط زنک بخوره.
یه سوال دیگه دارم اینکه حالا اگه بخوام از دایورت بعد از 5 زنگ استفاده کنم از کد *65* وقتی استفاده میکنم نمیذاره شماره همراه رو وارد کنم و میگه شماره گیری نفرمایید... این دبلیلش چی میتونه باشه؟
شما میتونید راهنماییم کنید؟
تفاوتی بین داخلی اپراتور با دیگر داخلی ها نیست از طریق آموزش متن میتوانید داخلی ها را دایورت کنید.
و همچنین اگر ممکن هست بفرمایید هزینه دایورت معمولی *۲۱* از جانب مخابرات چقدر است؟
سپاس
خیر دایورت کردن چنین امکانی ندارد
در مورد هزینه های از مخابرات استعلام بگیرید.
همانطور که در متن در فالب تذکر و در سه مرحله توضیح داده شده است باید دسترسی لازم جهت دایورت روی خطوط شهری را به داخلی بدهید.
اگر داخلی سانترال هست باید با دایورت را در حالت no answer انجام مدهید مدل تلفن سانترال را بفرمایید. اگر هم خط شهری هست کدش در متن قرار داده شده است.
من سوالم در مورد موبایل هست. زمانی که تماس منتقل میشه پیام هدایت سریع میاد و میره قبل از اینکه من متوجه بشم. سوال من اینه که میشه طوری تنظیم بشه که آدم متوجه بشه این تماس انتقالی بوده یا مستقیم.؟
اگر منظورتون روی موبایل هست در زمانی که تماس برقرار میشه میزنه call forward این رو اپراتور میفرسته ولی بعدش گوشی به عنوان یک تماس ورودی نمایش می دهد.
ممکنه شماره ای که روی آن دایورت میکنید به درستی وارد نمی کنید. اگر دایورتی فعال شده باشه و بعد از انجام بوق متفاوتی رو خط پخش بشه و یا پیام مربوط به تایید دایورت پخش بشه با همین کار باید دایورت انجام شود.
وقت شما بخیر
آیا امکان دایورت از راه دور (باخط تلفنی دیگر) هست یا خیر؟
با تشکر
باید سانترال ریست فکتوری شده و مجدد برنامه ریزی شود.
بنده هرکاری میکنم دایورت انجام نمیشه
تا کد *21* کیزنم بوق اشغال میزنه و مینویسه not valid
لطفا راهنمایی کنید ممنون
اگر خط شهری را ازاد می کنید و بعد از کد *21* استفاده می کنید و خط شهری دایورت نمی شود همانطور که در متن اشاره شده است به مخابرات مراجعه کنید و قابلیت دایورت خط شهری را فعال کنید.
طبق دستورات شما که در جواب به سوال دوستمون قیمت نظرات فرمودین پیش رفتم و پیام داد که دایورت انجام شده ولی همچین چیزی نیست انگار دایورت نمیشه. این موضوع ربطی به امکانات غیر فعال مخابرات داره؟
وارد کد 607 میشم و جک مورد نظرو فعال میکنم و همه مراحل طبق آموزش به درستی انجام میشه
ولی در نهایت هیچ نتیجه نداره و دایورت انجام نمیشه
البته باید بگم دبزا فعاله ک فکر نمیکنم ربطی داشته باشه
راستی مدل دستکاه kx-tes820
مدل تلفن مدیریتی 7730
همانطور که اشاره شده حالا ایورت کردن روی داخلی مورد نظر گوشی را برداشته و با شماره گیری عدد 713 و بعد کد دسترسی به خط شهری (0یا9) و بعد شماره گیری شماره مقصد و عدد مربع داخلی را روی شماره مورد نظر دایورت می کنید.
من دستگاه سانترالی دارم که شش خط داره و با کد 7139... خط یکو توسط خط روی موبایلم دایورت میکنم یعنی وقتی خط یک زنگ میخوره سذنترال با خط شیش به موبایل من میزنگه اما تماس ده دقیقه ای قطع میشه( البته تایمر خاموشه و تایمر داخلی هم تو ایت قضیه بی تاثیره) چیکار کنم که این تماس محدودیت تایمش از بین بره؟
با کد های 205 و 212 زمان را به زمان مورد نظر خود افزایش دهید.
البته تایمر داخلی غیر فعاله
اگه کدی هست برای غیر فعال کردن و یا افزایش تایم بیشتر از 32 ممنون میشم معرفی کنید
زمان باز بودن در یعنی چی؟
سوالات خود را در بخش مربوطه مطرح نمایید این کدها مربوط به تنظیمات دربازکن در زمانی که ماژول مربوطه روی سانترال قرار گرفته باشد می باشد.
بعدش چی؟
برا انتقال در صورت اشغال بودن!!!
گوشی های قدیمی یک کلید برای تغییر حالت پالس به تون داشتن ولی گوشی های جدید تر پیش فرض در حالت tone هستند.
اگر گوشی قدیمی هست باید گوشی را در حالت tone قرار دهید و بعد کد را شماره گیری نمایید.
روی گوشی سانترال که نمی توانید باید خط مورد نظر را روی خط شهری که به سانترال متصل هست دایورت کنید.
اگر منظورتون از گوشی تلفن همراه هست باید سیستم voip راه اندازی کنید جهت اطلاع از قیمت تجهیزات با واحد فروش تماس بگیرید.
بله باید با اتصال گوشی به خط تلفن و زدن کد مربوطه دایورت کنید.
من همه مراحل رو انجام دادم یعنی جک هارو اینیبل کردم
و با کد ۷۱۳ و داخل ۹ شماره هم دادم و زد آل کال فوروارد ولی وقتی زنگ میزنیم میره یا حالت منشیوقتی عدد میدیم 4تا بوق میخوره و خود تلفن متصل به سانترال زنگ میخوره
با کد 607 به داخلی مورد نظر دسترسی فوروارد روی خط شهری را بدهید.
دستگاه مدل سانترال KS-TES-TEM824
در حالت فعلی اگر داخلی مورد نظر پس از چند بوق جواب ندهد
به گویا یا اپراتور برگشت میخورد و دایورد میشه
حالا میخوام که پس از 5 بوق کلا قط بشه
بنده کد 507 رو میگیرم و حالت disa روی intercept قراردارد و با هیچ کلیدی تغییر نمیکنه
ایا کد اشتباه میزنم
یا بلدنیستم حالت رو عوض کنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
از کلید های fwd و auto ans استفاده کنید و گزینه disconnect را جهت قطع شدن انتخاب کنید.
من از طریق روش های گفته شده داخلی رو روی مبایل دایورت کردم و عمل می کنه از طرفی سیستم پاسخگوی دایزا با کارت هم دارم. مشکلی که هست زمانی که مشتری کد داخلی رو میگیره تا تا زمانی که سیستم شماره مبایل من رو میگیره زمان زیادی طول میکشه ولی موزیک هولد پخش نمیشه. موزیک هولد برای سیستم تعریف شده و داره درست کار میکنه حتی. اگه راهنمایی بفرمایید ممنون می شم. باز هم متشکرم
در فاصله ای که تماس گرفته میشه امکان پخش موزیک هولد نیست. برای تاخیر بهتر از یک کارشنس بخواهید حضورا یا ریموت تنظیمات را بررسی کند.
ببخشید .آیا میتوان گزارش تماس های تلفن ثابت را به گوشی همراه ارسال کرد؟
آیا امکانش است؟
اگر خط تلفن ثابت را به یک مرکز تلفن متصل کنید روش هایی برای دسترسی به گزارشات تماس خط مذکور وجود دارد. ولی به خودی خود خیر مگر آنکه در پورتال مخابرات گزارش تماس خود را دریافت نمایید.
آیا بجز *21* شماره دیگری هست من تلفنم را با کد دیگری دایورت میکزدم
خیر باید قابل دایورت را از مخابرات روی خط فعال کنید.
من یه مشکل دارم اگه ممکنه برای حلش یه راه حل بهم بدین :
هر شب ساعت 10:58 دقیقه از تلفن سانترال اداره ام به گوشیم زنگ میخوره و میره رو پیغام گیر .لطفا برای لغوش راهنمائیم کنید (مدل دستگاه:KX_TDA100DBA)
باید برنامه ریزی سانترال توسط کارشناس بررسی شود شاید یادآوری یا تنظیمات قطعات جانبی نظیر تلفن کننده ها و غیره باشد.
وقتی دیگران با تلفن همراه به خط ثابت بنده تماس می گیرند، به موبایل من دایورت می شود اما وقتی دیگران با خط ثابت به تلفن ثابت بنده زنگ می زنند دایورت نمی شود و اصلا تماس برقرار نمی شود . علت چیست
اگر منظورتان روی خط شهری هست تنظیماتی برای این موضوع وجود ندارد اگر از موضوع اطمینان دارید مشکل را از مخابرات پیگیری کنید.
هزینه برای هر تماس مثل این هست که شما با خط ثابت خودتان موبایلتان را گرفته باشید و مکالمه کنید.
ایا امکان دایورت تلفن ثابت از یک منطقه به تلفن ثابت منطقه ایی دیگه هست؟اگه هست از چه کدی یا روشی باید استفاده کنیم؟با تشکر
بله همین کدی که در متن توضیح داده شده است یعنی کد *21*شماره مقصد# را شماره گیری نمایید. فقط باید قابلیت دایورت روی خط تلفن فعال باشد و یا با مراجعه به مخابرات فعال نمایید.
با کد 710 فوروارد داخلی را کنسل کنید.
آیا خط ویپ رو هم میشه دایورت کرد روی موبایل؟
متناسب با نوع مرکز تلفن یا نرم افزار ارتباطی که استفاده میکنید قابل انجام می باشد.
اگر میخواهید خط شهری را از طریق کد مخابراتی دایورت کنید باید قبل از سانترال این کار را انجام دهید و اگر میخواهید داخلی سانترال را دایورت کنید باید بر اساس تنظیمات فوروارد داخلی سانترال پیش بروید.
پس از فعال سازی دایورت(منشی)در سانترال و تعریف شماره برای دایورت یکی از داخلی ها این مسیر به درستی انجام میشود و مثلا بعد تماس از خط دیگری به سانترال و زدن عدد داخلی دایورت شده از طریق سانترال یک خط آزاد شده و با شماره همراهی که تعریف کردم به درستی تماس گرفته میشود اما مشکل اینجاست که پس از اتمام تماس و قطع کردن خطی که به من زنگ زده توسط منشی سانترال به صورت اتوماتیک قطع نمیشود و نفر بعدی در صورت دایورت بوق اشغال دریافت میکند و حتما برای قطع شدن باید یکبار سانترال را خاموش و روشن کنم.خیلی کار کردم و پرس و جو از متخصصین و اعتقاد دارند که مخابرات برای اینکه از دایورت خودش استفاده کنیم این کار را برای بعضی از خط ها انجام داده که از نظر من منطقی نیست و به نظرم مشکل جای دیگری است.میتوانید مشکل بنده را که قطعا مشکل خیلی از افراد است حل بفرمایید و یا راهنمایی نمایید
با احترام
خیر مشکل تشخیص تون قطع تماس توسط سانترال هست اگر امکان هزینه دارید می توانید مرکز تلفن ip تهیه کنید و مطابق استاندارد خط مخابارتی تنظیمات روی آن انجام شود. اگر میخواهید از تجهیزات موجود استفاده کنید باید برای تماس های فورواردی مدت زمانی جهت قطع تماس مشخص کنید تا به طور مثال روی 3 دقیقه تماس را قطع کند.
تماس ورودی در صورت عدم جوابدهی به تلفن بعدی منتقل می گردد مثلا تماس ورودی 100 در صورت عدم جواب دادن به داخلی 101 انتقال پیدا می کند ولی الان داخلی 100 زنگ نخورده سریعا به داخلی 101 زنگ می خورد چه کدی را باید بزنم ممنون
اگر داخلی 100 روی داخلی 101 فوروارد شده است آن را با کد 7100 از حالت فورارد خارج کنید در غیر این صورت باید مسیر تماس ورودی در سانترال توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد.
حتما باید دو داخلی مجزا داشته باشید تا بتوانید انتقال تماس دهید در صورتی که هر دو داخلی یکی باشد هر دو به تماس دسترسی دارند.
با تلفن ثابت شماره موبایل دیگری را بگیرید اگر موبایل زنگ خورد احتمالا یاشماره ثابت در لیست سیاه موبایل مذکور می باشد.
اول اینکه ما میخوایم وقتی خط شهری ما 5 زنگ خورد انتقال بشه به شماره موبایل تعداد زنگ ها رو میشه کم و زیاد کنیم؟ چطوری و با چه کدی میشه انتقال داد و تعداد زنگ هایی که اگر پاسخ ندادیم منتقل بشه
سوال دومم میخواستم ببینم لینک آموزش دیزا از صفر تا صدش رو میشه بزارید چون من هرجایی رو دیدم پراکنده بود
مدل دستگاه 824 هستش
خیر. موارد دیزا در بخش های مرتبط توضیح داده شده است کدها متعدد و متنوع می باشد. مطالعه کنید اگر مشکلی داشتید در بخش مربوطه بپرسید.
اگر از تلفن های قدیمی تر استفاده می کنید تلفن باید در حالت tone باشد. اگر در حالت tone باشد و قابلیت دایورت فعال شده باشد مشکلی نباید داشته باشید.
همین طور که در متن توضیح داده شده است اگر قابلیت دایورت روی خط تلفن شما فعال باشد با کد *21* و بعد شماره موبایل یا تلفن مقصد و نهایتا # می توانید خط را دایورت نمایید.
من گوشی ثابت رو روی شماره موبایلم دایورت کردم با کد *21* ولی الان برای لغو دایورت که میخوام #21# را بگیرم اصلا گوشی بوق نمیزنه و هر چی شماره میگیرم هیچ اتفاقی نمیفته!!انگار گوشی قطعه.همه اتصالات هم چک کردم مشکل نداشت
هر روز دایورت میکردم اینطور نمیشد ولی اینبار اینطوری شده
لطفا کمکم کنید.ممنون
در زمانی که خط دایورت هست با برداشتن گوشی بوق متفاوتی دارید اگر هیچ بوقی ندارید خط شما احتمالا قطع شده است اگر میتوانید در ورود ساختمان خط را تست کنید اگر بوق نداشتید مخابرات اعلام خرابی کنید.
برای غیر فعال کردن دایورت خط تلفن ثابت همین کد #21# را باید بزنید با تلفن دیگر امتحان کنید اگر موفق نشدید به مخابرات مراجعه نمایید.
من هیشه تلفن را به همین صورت دایورت می کردم ولی الان چند کاراکتر اول را که وارد می کنم می گوید شماره مورد نظر شما در شبکه موجود نمی باشد
مشکل چیست؟
همان طور که عرض شد با گوشی دیگر تست کنید اگر مشکل حل نشد مخابرات مراجعه نمایید.
سوالی که داشتم اینکه آیا مستاجر هم میتونه بره مخابرات و درخواست دایورت بده؟ یا فقط مالک خط باید بره؟
فعال سازی سرویس های ویژه از جمله دایورت باید توسط مالک خط انجام شود. ممکن هست با اجاره نامه که شماره تلفن در آن قید شده باشد انجام دهند ولی از امور مشترکین منطقه خود این موضوع را بپرسید.
یه نفر ناشناس موایلشو دایورت کرده روی خط ثابت خونه ی ما بعد مزاحم مردم میشه اونا هم زنگ میزنن بهش ولی خونه ی ما زنگ میخوره و کلی جنگ اعصاب درست شده برامون
چجوری میتونم از تلفن ثابت رفع دایورت کنم
آیا کد خاصی برای اینکار وجود داره؟
خیر باید از طریق همان تلفنی که دایورت شده است غیر فعال شود ابتدا از افرادی که تماس میگیرند بپرسید چه شماره ای را گفته اند و سپس مشکل خود را با مراجعه به مخابرات امور مشترکین درمیان بگذارید تا روشی برای بررسی موضوع ارائه دهند.
اگر منظور دایورت خط ثابت هست باید قابلیت دایورت از طریق مخابرات روی خط شما فعال شده باشد تا با کد دستوری بتوانید آن را دایورت کنید.
ممنون
فقط از طریق همان خط تلفن یا امور مشترکین مخابرات همان منطقه میتوانید این کار را اجام دهید.
خیر از طریق تلفن ثابت باید انجام شود و سرویس دایورت روی تلنف باید فعال شده باشد.
ممنون
در متن توضیح داده شده باید ابتدا قابلیت دایورت رو خط شهری رو فعال کنید.
از طریق خود خط یا مراجعه به امور مشترکین میتوانید انجام دهید.
- هنگام تماس از یک خط داخلی به اپراتور فوروارد به موبایل انجام میگیرد
- در صورت تماس از خارج شرکت هنگام برقراری ارتباط با اپراتور به جای فوروارد شدن به موبایل منوی صوتی مجدداً تکرار میشود!
باید کلاس داخلی دسترسی فوروارد روی خط شهری را داشته باشد. آموزش برنامه ریزی سانترال های پر ظرفیت روی سایت انجام نمی شود. شما می توانید از طریق پشتیبانی ریموت یا شرکت در دوره آموزشی، آموزش های لازم را در اختیار داشته باشید.
بدون مراجعه حضوری به امور مشترکین ، هیچ راهی برای فعال کردن کد دایورت تلفن ثابت به موبایل وجود ندارد؟
شرایط مراجعه صاحب خط به امور مشترکین نیست.لطفاااا راهنمایی بفرمایید
اگر سرویس های ارزش افزوده فعال شده باشد از طریق سایت درخواست فعال یا غیر فعال کردن دایورت امکان پذیر هست در غیر اینصورت باید حضوری سرویس های ارزش افزوده فعال شود
اگر خط تلفن به نام خودتون هست فقط مدرک شناسایی کافی هست.
خیر دایورت باید از روی تلفن مبدا انجام شود.
باید امکان دایورت را ابتدا در مخابرات روی خط فعال کرده باشید.
دایورت خط شما غیر فعال هست با مراجعه به امور مشترکین مخابرات منطقه خود آن را فعال کنید.
اگر خط شهری را میخواهید دایورت کنید باید از وردی سانترال خارج کنید و با گوشی تلفن معمولی دایورت کنید.
سوال خود را در صفحه مربوط به تلفن 7730 مطرح کنید
وارد محیط برنامه ریزی ساترال شوید و با کد 408 برای هر خط شهری جک مربوط به داخلی هایی که میخواهید زنگ بخورند را در حالت enable قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.
ممنون
به مخابرات مراجعه کنید و سرویس مربوطه را فعال کنید.
ممنون از راهنمایی شما
طبق توضیحات به مخابرات مراجعه کردم
و درخواست فعال کردن دادم
ولی فقط دایورت بلافاصله فعال شد و باقی حالات کار نکرد
مجدد مراجعه کردم
گفتم میخوام درصورت عدم پاسخگویی دایورت شه
گفت برا تلفن خانگی همچین امکانی نداریم
از طریق سایت خدمات اینترنتی را هم فعال کردم
و بررسی کردم
فقط گزینه انتقال مکالمات داره
که برا من فعال هست
به نظرتون چطور میتونم حالت دایورت در صورت عدم پاسخ گویی را فعال کنم
این سرویس ها ممکنه متحمل دو نوع اعمال محدودیت بشه یکی قوانین و بخشنامه های شرکت مخابرات و دیگری محدودیت های سوییچ های مخابراتی مرکز تلفنی که از آن سرویس می گیرید و این موارد در زمان های مختلف ممکنه دستخوش تغییر شود. برای همین از امور مشترکین منطقه خود موضوع را پیگیری کنید تا شرایطی که میتوانند سرویس دهند را مطلع شوید.
خیر مگر اینکه سیستم voip راه اندازی کنید و از طریق سرور یا مرکز تلفن این کار انجام بپذیرد.
اگر با کد 607 جک داخلی را enable کرده باشید برای قروارد روی خط شهری مشکلی ندارد.
میخواستم بدونم زمانی که تلفن سانترال را به خط موبایل فوروارد میکنیم آیا امکان شنیدن مکالمات خط مبدا و مقصد وجود دارد؟ ( مثل حالت داخلی)
اگ دستگاه ضبط مکلمات دارید و داخلی سانترال فوروارد شده است با تماس معمولی فرقی ندارد.
و اینکه آیا هر دو طرف میتونن شماره موبایل های همو ببینن؟
مقصد شماره تلفن ثابت متصل به سانترال را میبیند
اگر قابلیت دایورت از مخابرات فعال شده باشد مشکلی ندارد.
لطفا راهنمایی فرمایید.
همونطور که در متن گفته شده برای غیرفعال کردن #21# را بزنید.
اول اینکه بدون اینکه تلفن در مبدا باشه میشه دایورت رو انجام داد
و دوم اینکه اگه برای اون شماره فکس ارسال بشه فکس بر روی خطی که روش دایورت شده میاد یا نع
ممنون
خیر
بله فرقی ندارد
با کد #21# غیر فعال می شود اگر از گوشی قدیمی استفاده میکنید مطمئن شوید در حالت tone باشد و با شماره گیری موبایل خود مطمئن شوید خط همان خطی هست که دایورت شده است.
این صفحه مربوط به دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل هست که با #21# غیر فعال میشه
سوال شما مربوط به دایورت موبایل هست که بسته به نوع گوشی موبایل متفاوت می شود
میشه بگید چجوزی میشه این کارو انجام داد؟؟
کد زیر برای دایورت در صورت عدم پاسخگویی اعلام شده است ولی ممکنه در همه مراکز مخابرات یا سرویس شما فعال نباشد
*65*شماره مقصد#