آموزش سانترال پاناسونیک را از کجا باید شروع کرد. دوره آموزشی سانترال پاناسونیک kx-tes824 و kx-TEM824 و دیگر سانترال های سری دیجیتال tda مانند kx-tdA100 و 100D تا TDA600 و دیگر دستگاه های تحت شبکه سری tde پاناسونیک از TDE100 تا TDE600، مراکز سری kx-ncp و سانترال kx-ns500 و دیگر مراکز سری ns را با اساتید مجرب و در محل پروژه در یک دوره فشرده بیاموزید.
سیستم های تلفنی از دیرباز برقراری ارتباط کاربران یک سازمان با خطوط شهری و ارائه سرویس های تلفنی را بر عهده داشته اند. امروز یکی از ضروریات هر شرکت یا بنگاه اقتصادی بهره بردن از یک سانترال برای تماس های تلفنی روزانه کارکنان می باشد. سیستم های تلفنی در ایران عمدتا با برند خوشنام پاناسونیک شناخته می شوند. سانترال پاناسونیک در کنار کیفیت بسیار بالا، پیچیدگی هایی در انجام تنظیمات و برنامه ریزی دارد، از همین رو صاحبین کسب و کار ملزم به استفاده از کارشناسان خبره و آشنا با تلفن سانترال پاناسونیک می باشند.
شاید در نگاه اول راه اندازی یک سانترال کم ظرفیت با تنظیمات اولیه کار چندان پیچیده ای به نظر نرسد و بسیار سهل و الوصول قلمداد شود، ولی به محض آنکه نیاز برای انجام تنظیماتی بیشتر برای مسیر دهی تماس ها، اعمال محدودیت ها و دسترسی ها مشخص گردد و یا مشکلاتی در سیستم بروز پیدا کند، نقش یک کارشناس خبره تلفن سانترال مشخص می گردد.
آموزش سانترال از بستر سازی تا برنامه ریزی
به واسطه نیاز بازار در شرکت های نوظهور و همچنین پشتیبانی و نگه داری سیستم تلفنی سازمان ها و شرکت های قدیمی تر، کیمیا ارتباط دوره های آموزشی تلفن سانترال را برای آماده سازی علاقه مندان جهت ورود به بازار و برنامه ریزی سیستم تلفنی، برگزار می نماید. علاقه مندان پس از گزران یک دوره آموزشی متناسب با سرفصل های آموزشی قابلیت هایی نظیر بستر سازی مخابراتی و کابل کشی تلفنی، تنظیمات تلفن سانترال، برنامه ریزی سانترال پاناسونیک، راه اندازی تلفن بی سیم دکت و ... را در مدل های مختلف فرا خواهند گرفت.
در بخش بستر سازی ترانکینگ فلزی و پلاستیکی و انواع کابل مخابراتی و محل بکارگیری آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. استاندارد های مربوط به بستر سازی مخابراتی برای پست ها و ایجاد اتصالات کروز و سالن m.d.f از دیگر موارد طرح می شود. راهکارهای بی سیم پاناسونیک مانند شبکه تلفنی بدون سیم دکت پاناسونیک از برای طراحی و سازماندهی یک شبکه بی سیم تحلیل و بررسی خواهد شد.
با توجه به مدل های مختلف سانترال پاناسونیک از سری مرکزتلفن های آنالوگ، هایبرید، دیجیتال و شبکه، دوره های آموزشی به صورت مجزا در قالب سر فصل هایی نظیر راه اندازی دستگاه سانترال، برنامه ریزی تلفنی، برنامه ریزی از طریق کامپیوتر و همچنین برقراری ارتباط میان سانترال های پاناسونیک ارائه می گردد. تنظیمات سانترال های پاناسونیک در عین پیچیدگی های برنامه ریزی در صورت تسلط و آگاهی یک کارشناس آسان و دلنشین خواهد بود. برای موفقیت در ارائه سرویس ها و خدمات و راضی نگه داشتن مشتری، آموزش اصولی سانترال پاناسونیک می تواند رمز موفقیت یک کارشناس باشد.
دوره آموزشی سانترال KX-TES824 (سانترال کم ظرفیت پاناسونیک)
سانترال م ظرفیت پاناسونیک مدل TES و TEM سانترال پر کاربرد در اکثر قریب به اتفاق شرکت ها و سازمان ها در سراسر کشور می باشد که بواسطه پایداری و هزینه مناسب بیشترین سطح مخاطب را در میان دفاتر و شرکت ها به خود اختصاص داده است. سر فصل های این دوره آموزشی که به صورت فشرده و یک روزه برگزار می شود به قرار زیر می باشد.
- معرفی دستگاه و بخش های مختلف اعم از ورودی خروجی ها و کارت ها
- آموزش سیم بندی خطوط داخلی و شهری
- آموزش تنظیمات کلی اعم از پسورد، پلن شماره ها و زمان بندی و ...
- آموزش تنظیمات مربوط به داخلی ها، فیچرها، کلیدهای کناری و گروه بندی داخلی ها
- آموزش برنامه ریزی و مسیر دهی تماس های ورودی و روش های مختلف آن
- آموزش تنظیمات زنگ خور و دسترسی به خطوط شهری برای هر داخلی
- تنظیمات مربوط به فعالیت، سیگنالینگ و گروه بندی خطوط شهری
- تنظیمات کلاس بندی و اعمال محدودیت تماس برای داخلی ها
- تنظیمات تلفن گویا، ضبط صدا و ساخت منشی تلفنی چند لایه
- تنظیمات مربوط به کالرآیدی خطوط شهری و داخلی ها و لاگ تماس
- آموزش کار با گوشی اپراتوری و برنامه ریزی سانترال از طریق تلفن
در حین آموزش زمان هایی برای انجام تنظیمات توسط دانشجو در نظر گرفته می شود تا به صورت عملی مباحث مطورحه و نحوه پیاده سازی آن بر روی سیستم را تجربه نماید. آموزش فشرده یک روزه سانترال 824 روشی مناسب برای افراد علاقه مند و شاغل می باشد که به از نظر زمانی دچار محدودیت هایی می باشند. با توجه به اینکه بیشترین مخاطبین سیستم های تلفنی سانترال در سطح کشور از این مرکز تلفن بهره می برند، آموزش این مرکز راهکار مناسبی برای افراد علاقه مند به ورود به بازار کار سیستم های مخابراتی می باشد.
دوره آموزشی سانترال پاناسونیک KX-TDA Series (سانترال های دیجیتال)
در این دوره آموزشی راهکارها، پیکر بندی و تنظیمات و برنامه ریزی سانترال های TDA100, TDA200, TDA600 و TDA100Dbp, TDA100DBA با توجه به آنکه دارای ساختار برنامه ریزی یکسان می باشند و اختلافات جزیی در مورد ظرفیت و کارت ها دارند و در کلیات همسان می باشند، به صورت یکجا صورت می پذیرد.
- معرفی و بررسی ظرفیت مراکز دیجیتال و کارت های عمومی و اختصاصی هر سانترال
- بررسی کابل های ارتباطی آمفونال هر کارت و نحوه سیم بندی ها
- آموزش تنظیمات عمومی، روش های برنامه ریزی و بستن و فعال سازی کارت ها
- تنظیمات الگو و نقشه تماس و فیچر های کاربری سیستم
- تنظیمات مربوط به داخلی ها و آپشن های مربوطه و کلید های کناری تلفن ها
- آموزش تنظیمات زنگ خور و گروه تماس و ترتیب زنگ خور و تنظیمات did خطوط پرظرفیت
- تنظیمات زمان بندی سیستم برای ساعات کاری و غیر کاری
- تنظیمات کلاس بندی و تعیین سطح دسترسی کاربران به خطوط شهری
- تعیین محدودیت های مربوط به زمان گفتگو و دسترسی به صفر و دو صفر
- تنظیمات تلفن گویا چند مرحله ای و تو در تو و ایجاد چند تلفن گویا
این دوره با توجه به سطح آشنایی دانشجو با مباحث مخابراتی و بستر سازی و سیم بندی و آشنایی اولیه با مراکز تلفن پاناسونیک به دو شکل یک روزه و دو روزه برگزار می گردد. در این دوره سر فصل های ذیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای هر مورد زمانی را جهت پیاده سازی کارگاهی مباحث مطرح شده توسط دانشجو در نظر گرفته خواهد شد.
دوره آموزشی سانترال پاناسونیک KX-TDE Series (سانترال تحت شبکه)
این دوره آموزشی دو روزه می باشد و حتما قبل از انتخاب دوره توضیحات مطرح شده را مطالعه نمایید. آموزش سانترال TDE پاناسونیم در مباحث کلی برنامه ریزی مانند سری دیجتال می باشد که روز اول به همان موارد مطرح شده در دوره TDA اختصاص دارد. طبیعتا افرادی که دوره آموزشی TDA را پشت سر گذاشته و یا به سرفصل های توضیح داده شده تسلط کافی دارند، به آموزش روز اول که مربوط به برنامه ریزی عمومی می باشد، نیاز نخواهند داشت.
در روز دوم آموزش مباحث مربوط به VOIP مطرح می گردد که در ادامه به سر فصل های مربوطه اشاره خواهد شد. در نظر داشته باشید سر فصل های برنامه ریزی کلی مرکز مانند دوره TDA می باشد و در صورت تمایل به آشنایی مباحث مطروحه در روز اول میتوانید سرفصل ها را در ذیل مطلب سانترال دیجیتال بررسی نمایید.
- معرفی اجمالی در مورد شبکه و مفاهیم مربوطه و ابزارهای کاربردی
- آموزش تنظیمات و راه اندازی تلفن های سری NT
- آموزش تنظیمات و راه اندازی تلفن های SIP سری UT و HDV
- آموزش راه اندازی مبدل ATA و گیتوی های FXS
- آموزش تنظیمات IP ترانک و SIP Trunk جهت برقراری ارتباط بین دو TDE
- آموزش تنظیمات IP ترانک و سیپ ترانک برای ارتباط بین TDE و NS
- آموزش تنظیمات IP GW جهت ارتباط بین TDE و TDA با کارت گیتوی 4 و 16 کانال
- آموزس راه اندازی سیپ ترانک با مخابرات و تنظیمات مرتبط در روتر میکروتیک
- آموزش سیپ ترانک بین TDE و سرور ارتباطی الستیکس (مبتنی بر استریسک)
- آموزش ترانک H323 بین TDE و سرور ارتباطی الستیکس (مبتنی بر استریسک)
- معرفی VPN و آموزش دو پروتکل PPTP و L2TP برای ارتباط امن روی روتر میکروتیک
دانشجو بعد از این دوره قادر خواهد بود ارتباطات مبتنی بر VOIP را در شبکه داخلی و روی اینترنت اعم از فعال سازی داخلی ها و بین مراکز، نظیر ارتباط بین سانترال تحت شبکه TDE با مخابرات، سرورهای نرم افزاری مبتنی بر استریسک و سیسکو و دیگر مراکزتلفن یا تجهیزاتی که از پروتکل های استاندارد SIP و H323 پشتیبانی می نمایند انجام دهد.
همانطور که عرف دوره ها آموزشی کیمیا ارتباط می باشد این دوره نیز به صورت کارگاهی انجام می شود و در خلال آموزش زمان هایی جهت پیاده سازی تنظیمات توسط دانشجو در نظر گرفته خواهد شد و مباحث مطرح شده در قالب تمرین توسط خود دانشجو روی مرکز تلفن پیاده سازی و راه اندازی می گردد.
HEADER
به بخش 10.2 یعنی dil table برید و در بخش dil distination شماره دیزا مورد نظر که قبلا ساخته اید را وارد کنید
با احترام
اگر سانترال شما 824 هست با کابل usb به مرکز وصل بشید. بعد در بخش 3.1 یعنی مسیر زیر
co --> line mode
برای هر خط شهری که می خواهید زنگ خور آن روی دیزا باشد در بخش type گزینه disa را انتخاب نمایید.
در صورتی که فراغتی حاصل بشه تهیه می شود
با سلام
لطفا یک کپی از SD RAM دستگاه ارسال کنید تا پسورد برایتان ارسال شود
آیدی یا نشون میده یا نمیده. اگر کلا نمیش نمیده از مسیر زیر برید سیگنالینگ آیدی رو تغییر بدید
از 1.1 یعنی configuration وارد تب slot بشید بعد روی کارت مورد نظر گزینه card property را انتخاب کنید حالا در بخش caller id signaling گزینه مناسب با سیگنالینگک مرکز مخابراتی محل خود یعنی fsk یا dtmf را انتخاب نمایید
وارد بخش 10.1 یعنی co & incoming و تب co line setting شوید. اکنون در سمت چپ پورت مربوط به کارت را انتخاب کنید و سپس در بخش DIL Distination زیر حالات روز و شب شماره داخلی مورد نظر که می خواهید تماس ورودی خط شهری به آن وصل شود را وارد نمایید
برای تغییر کد دسترسی به خطوط شهری در TDA می توانید در مسیر 2.6.1 یعنی numbering plan بخش main وارد گزینه features شده و دو گزینه اول را جابه جا می نمایید. با این کار شماره دسترسی به خط شهری 0 خواهد شد.
با احترام
در بخش 3.5.1 یعنی group-->incoming call...-->group setting گروه مورد نظر خود با داخلی های زیر گروه را می سازید و بنا به نیاز زمان زنگ خور هر یک را تعریف می کنید.
بعد در بخش 10.2 گروه مورد نظر را به عنوان زنگ خور خطی که می خواهید قرار می دهید.
موفق باشید
در سانترال TES مشکل دارم و نمیتونم فایل هایی که شخصی سازی کردم
را انتقال بدم به دستگاه
با احترام
برای گرفتن بکاپ
در زمانی که همه ی برنامه ها بسته هست از منوی فایل گزینه file transfer pbx to pc را انتخاب کنید و بعد درایو مورد نظر روی کامپیوتر خودتون و نام فایل را مشخص و تایید کنید. این کار چند دقیقه ای طول می کشد و اگر با موفقیت انجام یشه در آدرسی که مشخص کردید فایلی با پسوند KEA ساخته می شود.
بازگردانی بکاپ
در زمانی که همه ی برنامه ها بسته هست از منوی فایل گزینه file transfer pc to pbx را انتخاب کنید و بعد فایل بکاپ را از روی کامپیوتر انتخاب نمایید و تایید کنید. پس از چند دقیقه تنظیمات بکاپ جایگزین تنظیمات فعلی خواهد شد.
در صورتکه در این فرایند دچار مشکل شدید احتمالا فایل بکاپ مشکل دارد کهدر این صورت دستگاه را یک بار ریست و پس از تنظیمات از آن بکاپ بگیرید
درموورد دوره هاي آموزشي كيميا ارتباط لطفا راهنمايي بفرماييد .شرايط به چه صورت ميباشد تاريخ دوره ها چه زماني وچه تاريخي ميباشد.
تصویر مربوط به بخش erasing caller information در دفترچه راهنما برای شما به صورت ایمیل ارسال شد. مطابق دستور العمل داده شده می توانید شماره تماس گیرنده را حذف یا در دفترچه تماس ذخیره نمایید
موفق باشید
با سلام
شما برای بستن صفر روی سانترال یعنی تعیین سطح دسترسی باید از بخش trs استفاده کنید. بعد از اعمال محدودیت مورد نظر برای 0 یا دو صفر این trs را به کلاس مورد نظر اختصاص می دهید. پس از آن یک trs جدید برای دسترسی باز به 0 یا دو صفر تعریف کرده و این TRS را به class of service مورد نظر اختصاص می دهید. نهایتا کلاس های مربوطه را به داخلی ها اختصاص می دهید.
موفق باشید
چنین تنظیماتی چون کدهای متعدد دارد باید از طریق کنسول نرم افزاری انجام شود. در هر صورت تعدادی از کدهای 300 و 500 مربوط به TRS و Denied Code می باشد. که می تونید تو manual مشاهده کنید
تنظيم مربوط به تايمر تماس را انجام دادم فقط وقتي كه از داخلي با بيرون تماس گرفته ميشود بعد اززمان تنظيمي قطع ميشود درصورتيكه از بيرون تماس گرفته شود وبا ديزا به داخلي وصل شود تايمر فعال نميباشد.
لطفا در مورد تنظيم عدم دسترسي به خط آزاد راهم راهنمايي كنيد.
برای ایجاد محدودیت یا اعمال دسترسی به خط شهری در بخش 7.2 یا همان external call block خطوط مورد نظربرای یک کلاس را تعریف کرده و نهایتا کلاس مربوطه را به داخلی مد نظر اختصاص دهد.
در مورد تایمر باید دستگاه چک بشه
باتشكر از راهنمايي
در TDAبرنامه ريزي قسمت 8 مربوط به كدام تنظيمات ميشود وچه كارهايي را ميتوان برنامه ريزي كرد.
باتشكر فراوان
دوست عزیز برنامه کنسول رو نصب کردم ازم این
Enter Programmer code
میخواد میشه راهنمایی کنید چیکار کنم فعال بشه برنامه
و اینکه پسورد رو فراموشم شده چیکار کنم .سپاس
با INSTALLER می تونید وارد محیط کنسول بشید
میشه راهنمایی کنید چزور پسورد رو باید بدست بیارم
بغییر از ریست کردن ؟
. چطور چندتا خط داخلی رو یکطرفه کنم
برای یک طرفه کردن خطوط اگر منظور تماس بیرونی هست در external call block خطوط مورد نظر را برای کلاس های مورد نظر غیر فعال کنید. اگر منظورتون تماس ورودی هست در dil setting مقاصد رو تغییر بدید
ممنون از سایت خوبتون یکی از دوستام معرفی کرد شما رو ی بار مشکل داشت براش حل کرده بودین .
سوال من اینه ک من تلفن دکت دارم ک احتیاج ب ریجستر کردن و اختصاص شماره جدید داره چطور میتونم اینکار رو انجام بدم؟
فایل manual مربوط به تنظیمات برای شما ایمیل می شود. البته دوست عزیز تنظیمات تخصصی از قبیل دکت باید توسط کارشناسان انجام بشه و آموزش هایی که روی سایت قرار می گیره بیشتر برای کاربری و حل مشکلات عمومی هست و شما بهتره برای راه اندازی دکت از یک کارشناس سانترال استفاده کنید یا اگر خودتان علاقه مند به این حوزه هستید می توانید در دوره آموزشی شرکت کنید. در همین اندازه هم دوستانی که در نصب و راه اندازی مراکز سانترال فعال هستند از ما گلایه مند هستند
موفق باشید
من تلفن kx td346 دارم ک کلید mute اون روشن شده و به صورت اتومات تلفن ک زنگ میخوره میره رو پیج و اسپیکر چطور میتونم اینو کنسلش کنم
سلام
یک بار کلید auto answer رو بزنید تا غیر فعال شود و دیگر در مود پاسخ گویی خودکار نباشد. لطفا سوالات مربوط به تلفن ها را در بخش خودشان مطرح کنید.
درباره سانترال-->راهنمای کاربری تلفن سانترال --> راهنمای تلفن dt-333
یک سوال: در سیستم سانترال وقتی مدیر شماره منشی شو می گیره، تلفن منشی به طور خودکار در حالت پاسخ قرار می گیره، ومدیر پیام میده و از طرق آیفون تلفن منشی صدا پخش میشه بدون اینکه منشی پاسخی داده باشه یا اصلا حضور داشته باشه. مدیر وقتی داخلی دیگه ای رو هم میگره این مشکل وجود داره. ممنون میشم راهنمایی کنید علت این مشکل چیه و راه رفعش چطور ممکنه. خیلی ممنون
باید روی گوشی هایی که می خواهید بدون پاسخگویی تماس وصل شود Auto Answer را فعال و روی باقی تلفن ها غیر فعال نمایید
قبل از طرح سوال بخش های مربوط به راهنمای کاربری گوشی ها و کدهای برنامه ریزی رو مطالعه کنید
لطفا در مورد دوره های آموزش سانترال کیمیا بیشتر توضیح دهید. در مورد زمان برگزاری، هزینه، محل برگزاری، نحوه ثبت نام و سرفصل هاتون، و اینکه آموزش کیمیا شامل سانترال های غیر پاناسونیک مانند رهیاب و NEC هم میشه؟ ممنون میشم توضیح کاملی بدید.
موفق باشید
زنگ تلفن قطع شده هنگام تماس خطها چشمک میزند و صدای زنگ را نداریم
لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید
ممنونم
ممنون
ممنون از راهنماییتون
سلام شما از طریق نرم افزار گزارش گیری و اتصال با کابل rs232 می توانید گزارشات تماس ورودی و خروجی را دریافت نمایید.
آیا امکان داره تنظیماتی را که روی سانترال و تلفن ها انجام شده، روی لپ تاپ ذخیره کرد تا در صورت بروز مشکل یا ریست کردن سانترال، بتونیم تنظمیات را از روی فایل ذخیره شده، یکباره انجام دهیم؟
با تشکر
مدل سانترال kx-tes824 است. برای این سانترال هم امکان کپی تنظیمات هست؟
بله از مسیر فایل گزینه file transfer pbx to pc می تونید از تنظیمات بکاپ بگیرید
نرم افزار گزارش گیری پولی و با قفل نرم افزاری هست در صورت تمایل میتوانید آن را بخرید
ما یک سانترال Tda100 داریم ک داخلی 105 شماره هایی ک از بیرون زنگ میخوره رو نشون میده و مشکلی نداره ولی 106 شماره های داخلی ک زنگ بیرون روی اون افتاده رو نشون میده و شماره تماس گیرنده رو نشون نمیده گوشی هم 7665 چطوری میتونم تنظیماتش رو درست کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
در سانترال kx-tes824 یکی از داخلیها از گوشی kx-t7730 استفاده میکنه وقتی زنگ میخوره به جای صدای زنگ صدای سوت مانند بلندی از تلفن شنیده میشه. تلفنو عوض هم کردیم مشکل حل نشد. در ضمن بعضی وقتها این مشکل پیش میاد(همیشه این صدا رو نمیده). ممنون میشم راهنمایی کنید.
داخلی رزو با 790* ریست کنید اگر پورت داخلی آزاد دارید داخلی روی پورت دیگر قرار دهید
متاسفانه ریست کردن جواب نداد و پورت آزاد دیگه ای هم نداریم
چطور میشود صدای از قبل ضبط شده را به سیستم دیزا با نرم افزار در دستگاهtda600 انتقال دادوذخیره کرد.
باتشکر فراوان
این کار از طریق گوشی فقط قابل انجام است
سانترال 824
دستگاه دستور رو میگیره اما اجرا نمیکنه ، هم با نرم افزار هم با 101 امتحان کردم کد 405 رو که خط آزاد کنم برای داخلی ها که جواب نداد . ولی داخل حافظه اشون میرم دستورات ضبط شدن ولی اجرایی نمیشن ....
یسیار متشکرم از حسن نیت شما خیلی ممنون
باید ببینید اصلا co ها فعال هستند یا نه اگر زنگ خور دارید و دسترسی می دهید و انجام نمیشود و از درستی کار خود اطمینان دارید ممکن هست مرکز باگ گرفته باشد که می توانید آن را ریست فکتوری کرده و مجددا برنامه ریزی نمایید.
دستگاه سنترال KX-T7730 جهت صفر آزاد شهری (0) بر روی دو تلفن داخلی تعریف شده است .
جهت اضافه کردن دیگر خط های داخلی به چه صورت عمل کنیم . لطفا در صورت امکان بطور کامل راهنمایی فرمایید .
تنظیمات مربوط به فعال سازی کارت و برنامهریزی دیزا را انجام م دهید یا خیر. اگر انجام می دهید چه ارروی دریافت می کنید. تعداد کارت دیزا روی مرکز شما چندتا هست. سوالتون سیار کلی هست. ما آموزش سانترال های پر ظرفیت را روی سایت نداریم وی اگر مشکلی هست بفرمایید تا راهنمایی که مقدور هست انجام شود
علت اینکه گاهی از بیرون رنگ میزنن زنگ تلفن روی دیزا کار میکنه و گاهی پیام گویا پخش نمیشه چیه ؟ تنظیمات این قسمت تو چ قسمت نرم افزاره منظورم مثلا 10.2 یا.... ممنون میشم اگه درست توضیح دادم جواب بدین ؟
احتمالا تماس های ورودی شما در زمانی که دیزا پخش نمی شود بیش از ظرفیت کانال دیزای شما می باشد که اگر چنین باشد باید ظرفیت همزمانی دیزا را افزایش دهید. البته قبل از آن باید از ارسال تماس تمامی خطوط روی دیزا اطمینان پیدا کنید. در صورتی که سوالتان مربوط به سانترال کم ظرفیت هست ادامه احتمالی آن را در بخش مربوطه و اگر tda/tde و ns هست از یک متخصص بخواهید موضوع را برای شما بررسی کند.
خسته نباشید ما تلفن مدل KX-tda275 میخواییم توسط دکت بهش شماره بدیم چ مراحلی رو باید طی کنم چه کاری باید انجام بدم تو برنامه سانترال tde
احتمالا منظور شما TCA275 هست. دوست عزیز آموزش سانترال پر ظرفیت و به تبع آن دکت روی سایت قرار نمی گیره. در صورت علاقه می توانید از پشتیبانی ریموت با پرداخت هزینه برای رفع نیازتان استفاده نمایید.
خسته نباشيد
من يه سانترال ٨٢٤ دارم ، وقتي ميخوام با شماره گيري عدد ٠ خط آزاد رو انتخاب كنم فقط خط ٣ رو انتخاب ميكنه،با همه گوشي ها امتحان كردم،چطوري ميتونم تنظيم كنم كه هر خطي كه آزاد بوده رو انتخاب كنه؟
اگر شما به داخلی های دسترسی به دیگر خطوط رو هم داده باشید سانترال به ترتیب ابتدا خط 3 و در صورت اشغال بودن خط 2 و بعد 1 را ازاد می کند. اگر دسترسی نداده ای در بخش کد های برنامه ریزی سانترال می تونید تنظیمات مربوطه رو مشاهده کنید
خسته نباشین من دوتا گوشی tde346 دارم و همکارم هم دوتا یک خط سرگروه برای 4 تاشون داریم ک اون رو بگیرن داخلی ها 4 تا گوشیمون زنگ میخوره میخواییم وقتی یکیمون میره خونه ظهر زنگ 2 تا از گوشی ها انتقال پیدا کنه به اونای دیگه راه حل پیشنهادیتون رو میتونید بگین
در بخش آموزش کاربری تلفن 333 نحوه فوروارد کردن داخلی آموزش داده شده است، شما میتوانید داخلی خود را روی داخلی مورد نظر دایورت نمایید.
مسیر آموزش
درباره سانترال --> نصب و راه اندازی --> راهنمای کاربری گوشی های سانترال
قبلا توو شرکتی بودم که صدای زنگ برای تماس های داخلی با صدای زنگ تماسهای خارجی یه کم متفاوت بود ( اولش تک میزد بعد شروع به زنگ زدن میکرد)
توو شرکت جدید تمام تماسهای ورودی با یک الگو زنگ میخورن. جایی هست بشه نحوه زنگ خوردن رو متمایز کرد از هم ؟
TDA600
ممنون از زحمت شما
این کار قابل انجام است. در نظر داشته باشید آموزش tda روی سایت داده نمیشه، شما باید از یک کارشناس بخواهید تنظیمات مربوطه را برای شما انجام دهد.
من یک خط E1 دارم و برای اینکه بشه از این خط به بیرون تماس گرفت باید قبلش شماره ۹ گرفته بشه .
این خط به یک دستگاه TDA200 متصله آیا می شود بدون اینکه کاربر شماره ۹ را بگیره خودش قبل از شماره گرفته شده ۹ رو اضافه کنه
میتونید برای داخلی های مورد نظر hotline رو فعال کنید تا به محض برداشتن گوشی خط شهری آزاد شود.
ممنون از راهنمایی های موثر و پشتیبانی خوبتون
تلفن گویای ما زمانی ک مثلا 2 رو میگه پشتیبانی یا 3 ارتباط با حسابداری و از بیرون کسی میگیره اون رو تا زمانی ک ی نفر گوشی رو برنداره گروهی تو واحد مربوطه مثلا 3 رو بگیرن حسابداری زنگ میخوره چطو میتونیم کاری کنیم ک بعد مثلا 5 تا زنگ اگه کسی جواب نداد اتومات قطع بشه و مداوم زنگ نخوره ؟
با کد 507 گزینه disconnect را برای قطع کردن تماس پس از گذراندن زمان مجاز زنگ خور انتخاب کنید.
ما سه تا خط داریم، میخوام طوری تنظیمش کنم که داخلی مذکور فقط با خط شماره 2 (مثلا) آزاد بشه.
آیا امکانش هست؟
اگر سانترال شما 824 هست با کد 405 میتوانید این کار را انجام دهید. اگر سانترال سری پر ظرفت هست باید در دوره های آموزشی شرکت کنید یا از پشتیبانی ریموت استفاده کنید.
برای چی دو تا از خط های داخلی دستگاه ازاد نمی کند که بتوانی به بیرون زنگ بزنی ولی از بیرون که زنگ میزنن با دادن کد وصل می شود
باید تنظیمات زنگ خور روی دستگاه برناه ریزی شود اگر مرکز تلفن شما 824 هست در بخش کدهای برنامه ریزی راهنمای تنظیمات قرار داده شده است. اگر مرکز شما tda، tde یا NS هست میتوانید در دورهآموزشی شرکت کرده یا از طریق پشتیبانی ریموت مشکل خود را حل نمایید.
دستگاه را خاموش کنید کلید system initialis را در حالت initialise قرار دهید و دستگاه را روشن کنید در زمان فلش زدن چراغ run indicator کلید reset را بزنید و کلید initialise را در حالت normal قرار دهید.
من سانترال ۱۲۳۲ دارم، هیچ خط خارجی ندارم . ۲ زوج سیم ۱۰۱ رو مثل سابق وصل میکنم بوق نداره و گوشی هم روشن نمیشه،
خطوط دیگه هم همینطور فقط بقیه خطهای داخلی بوق ندارند ولی ظاهرا متصل هستند و کلیدهای شماره گیری مثلا ۱۰۱ رو که میزنید صدا میده، ولی شماره نمیگیره. ولی خط ۱۰۱ به کل قطع است و بوق داخلی ندارد. راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.
سوالتون خیلی کلی هست. باید مرحله به مرحله چک کنید ابتدا مطمئن بشید قطعی مربوط به یک جک داخلی هست یا روی همه به این نحو هست. حتما تلفن را به صورت مستقیم وصل کنید اگر برای همه داخلی ها این مساله هست باید دستگاه را برای تعمیر ارسال کنید.
برا راه اندازی پیجینگ روی امپ و بلند گو دیواری از طریق پرتهای auxتوی سانترال tde600 باید چکار کرد ؟ با چ کدی میشه تو باندها پیج کرداز طریق تلفن مدل kx343؟
برنامه آموزش سانترال پر ظرفیت روی سایت را نداریم از طریق پشتیبانی ریموت یا شرکت در دوره آموزشی نیاز خود را مرتفع سازید.
ما یه سانترال 8 به 24 را که قبلا کانفیگ شده مجدد نصب کردیم حالا زمانی که شماره 9 می گیریم که خط آزاد شده بعضی مواقع خط آزاد میشه و بعضی مواقع نه مشکل از کجاست
با تشکر
با کد 405 برای داخل مورد نظر دستسی به خطوط شهری که میخواهید داشته باشد را فعال کنید.
با شماره تلفن شرکت تماس در بخش تماس با ما 22446068 تماس بگیرید و دوره مورد نظر خود را رزرو نمایید.
این تنظیمات به صورت پیش فرض هت و بهتره تغییرندهید اگر خواستید تغییر بدهید میتوانید با کدهای 508 و 509 زمانهای دیزا را تغییر دهید
با تغییر خطوط دستگاه سانترال نیاز به تنظیمات دوباره است؟
اگر یک خط را جایگزین یک خط موجود میکنید تنها ممکنه تنظیمات آیدی نیاز باشه مجدد انجام شود.
روش
پیداکردن پسورد td-1232dbx؟
اگر پسورد را ندارید ریست کنید دستگاه رو مجدد برنامه ریزی کنید
ی داخلی دارم کالر آیدی نمی دازه با تلفن دیگه امتحان کردم مطمن شدم از خود داخلی هستش
سانترال پاناسونیک kx-tda600و 620 هستش از طریق نرم افزار باید کدوم قسمت برم
کالرایدی رو درست کنم ؟
تشکر از راهنماییی تون
روی باکس های پر ظرفیت آموزش روی سایت نداریم از طریق پشتیبانی ریموت مشکل خود را مرتفع نمایید.
نرم افزار در پک سانترال هست اگر گم شده باید cd آن را خریداری نمایید. بنای تنظیمات سانترال های پر ظرفیت روی سایت را نداریم میتوانید از طریق شرکت در دوره آموزشی یا پشتیبانی ریموت مشکل خود را مرتفع نمایید
آموزش سانترال های پر ظرفیت روی سایت انجام نمی شود از طریق پشتیبانی ریموت یا شرکت دردوره آموزشی تنظیمات مورد نظر را انجام دهید.
من داخل دفترم دستگاه پاناسونیک 824 دارم خط آزاد برای همه مسدود کردم حالا میخوام یه کد مخصوص بزام برای بعضی از کارمندام برای آزاد کردن خط شهری میشه راهنماییم کنید که چطور بایید این کد بزارم
خیلی ممنون
سوالتون رو باید در بخش کدهای برنامه ریزی 824 مطرح کنید
شما میتوانید به کد 405 به یک داخلی دسترسی تماس به خط شهری بدهید یا این امکان را در اختیار آن قرار ندهید. یا داخلی که دسترسی به خط شهری دارد را پسورد بگزارید ولی این در هر حالت اعمال می شود.
بنده موقعی که کد 911 که برای ضبط صدای دیزا هست رو وارد میکنم ، هیچ کاری انجام نمیده و فقط سه بوق رو میزنه
مشکل کجاست؟
یه دوستی میگفت باید داخلی هات با 101 باشه ، اون کارم کردی ولی تاثیری نداشت.
لطفا کمکم کنید.ممنونم
تنظیمات دیزا فقط ضبط صدا نیست به هر شکل اگر دستگاه دارای دیزا باشد نباید مشکلی داشته باشه ممکنه دستگاه باگ گرفته باشد یک مرتبه سیستم را ریست فکتوری کرده و بعد محدد برنامه ریزی کنید.
من به یک دستگاه ns500 که 4 خط شهری وصل کردم در سه خط شهری کالر ادی در حالت DTMF کارمی کند ویک خط کالر ایدی نشان نمی دهذ سیستم کالرایدی را به FSK تغییر دادم برعکس شده یک خط کالرایدی کار می کند سه خط نکالرایدی نشان نمی دهد چگونه این مشکل را حل کنم ممنون می شوم از راهنمایی تون
یا از مخابرات بخواهید id آن خط را تغییر دهد و یا با یک مبدل آن را از fsk به dtmf تبدیل کنید و بعد به سانترال بدهید.
لطفا از نام کاربری صحیح استفاده کنید
میتوانید از خدمات ریموت استفاده کنید در صورت تمایل با واحد فنی تماس بگیرید.
ما دستگاه KX-T7665 را داریم مدل پاناسونیک
موقع تماس ورودی شماره مورد نظر نشان داده نمیشود فقط شماره خط تلفن خودمان نمایش داده می شود باید چیکار کنیم راهنمایی کنید لطفا اگر تنظیمات خاصی دارد ؟؟؟؟؟
اگر کارت کالر آیدی روی سانترال داشته باشید و تنظیمات آیدی برای خطوط شهری انجام شده باشد برای یک داخلی دیجیتال تنظیمات خاصی ندارد. اگر کارت آیدی ندارید باید تهیه کنید و به کارشناس سانترال بگویید تنظیمات مربوط به آیدی برای خطوط شهری را در محیط برنا ریزی انجام دهد.
میشه از تلفن نرم افزاری هم مثل ipphoneهای پاناسونیک تو مرکز تلفن با داشتن لایسنس رجیستر کرد؟
بله با لایسنس sip قابل استفاده می باشد.
یه مشکل با سانترال دارم اونم اینکه موقعی که از بیرون تماس گرفته میشه و میره رویه دیزا , اگه هیچ داخلی گرفته نشه و وتماس گیرنده تماس رو قطع کنه بازم گوشی اپراتور زنگ میخوره . چطور میتونم حلش کنم ؟ که اگه داخلی گرفته نشد سراغ اپراتور نره ؟
اگر سانترال 824 هست کدهای 507 و 510 را در حالت disconnect قرار دهید.
سانترالم TDA100-Dba هست و از طریق نرم افزار بهش کنکت هستم .
احتمالا تعدادی از خطوط کارت آیدی دارند و تعدادی ندارند و یا تعدادی از یک سوییچ مخابراتی و تعدادی از سوییچ دیگری هستند.
ابتدا خطوط را قبل از سانترال تست کنید و از داشتن آیدی روی همه خطوط اطمینان پیدا کنید. بعد روی سانترال روی کارت شهری ببینید کارت آیدی برای همه خطوط موجود هست یا خیر. اگر مرحله اول درست بود و کارت آیدی هم برای همه خطوط داشتید باید یک کارشناس به صورت حضوری موضوع را بررسی کند.
نحوه فغال کردن زئیس منشی به چه صورت می باشد لطفا راهنمای فرمایید
این سوال را در صفحه دیگری هم مطرح کرده اید از تکرار سوال در بخش ها متعدد خودداری فرمایید. همانطور که عرض شد سوالتان واضح نیست اگر منظور انتقال تماس های ورودی داخلی رئیس به داخلی منشی می باشد، باید داخلی رئیس را روی داخلی منشی با کد 711 و بعد شماره مقصد و سپس # فوروارد کنید
برای رئیس منشی باید خط تلفن داخلی وشهری رئیس ومنشی یکی باشد
منظوراز کد 508 که باید انتخاب کنیم چیه میشه بیشتر توضیح دهید
هزینه مشاوره چقدرهست
باتشکراز لطفتون ممنون
خیر نیازی نیست. همه خطوط شهری و داخلی ها به سانترال وصل می شوند. چندین مرتبه عرض شد منظورتان از رییس منشی چیست. در مورد کد 508 برای شما پاسخی داده نشده است. کد 508 مربوط به تنظیم زنگ خور خطوط شهری سانترال روی داخلی های آن می باشد.
با تشکر
با کد 405 برای خط شهری مورد نظر فقط جک داخلی که میخواهید را فعال کنید. برای زنگ خور با کد 408 برای شهری مورد نظر جک داخلی که میخواهید را فعال کنید.
چطور میتونم برای تنظیم کنم بعد از زنگ خوردن خط شهری بعد از اینکه کسی پاسخگو نبود به یه داخلی وصل بشه (که فکس هست)
ممنون میشم راهنمایی کنید
با کد 411 میتوانید زنگ خور یک داخلی را با تاخیر تنظیم کنید.
من دسترسی دو خط شهریم رو به 4 تا داخلی دادم .
مشکلم اینجاست که از یکی از داخلی هام وقتی صفر رو میگیرم که آزاد کنه هیچ بوقی نداره .
ولی اون یکی خط راحت آزاد میشه.
جالب اینجاست که من گفتم کسی از بیرون این خط شهری رو گرفت داخلی فلان زنگ بخوره و میخوره .
مشکل چی میتوه باشه ؟
با کد 405 جک مربوط به داخلی های مورد نظر که میخواهید به خط شهری دسترسی داشته باشند را برای هر خط شهری فعال کنید.
احتمالا مشکل دارد باید یک بار ریست فکتوری و مجدد برنامه ریزی کنید اگر مشکل مرتفع نشد از تعمیر کار پیگیری کنید.
آموزش برنامه ریزی سانترال های پر ظرفیت روی سایت انجام نمی شود. شما می توانید از طریق پشتیبانی ریموت یا شرکت در دوره آموزشی، آموزش های لازم را در اختیار داشته باشید.
امكان آپلود صداي منشي از طريق نرم افزار برنامه ريزي kx-te console براي سانترال tes824 امكان دارد،در صورت امكان اين اپشن مسير آپلود رو لطف كنيد، ممنون!
خیر این امکان را ندارد.
با کد 607 فورواردشو فعال کردم
گوشیو برداشتم عدد 713 را گرفتم بعد عدد 9 بعد شماره موبایل و در اخر # و مینوشت که فوروارد برای همه تماس ها فعال شد و لی وقتی از بیرون به اون داخلی زنگ میخورد فوروارد نمیشد و همون داخلی زنگ میخورد.
چیکارکنم استاد؟
سانترال 824 را برنامه ریزی کردم با تلفن 7730 ولی برق رفت و اومد همه برنامه هاش بهم ریخت و هیچکدوم از تلفن ها کار نمی کرد تا اینکه دوباره دستگاه را ریست و برنامه ریزی کردم درست شد.علت چی میتونه باشه؟
باطری داخلی سانترال را بررسی و در صورت لزوم تعویض نمایید.
علتش چیه ؟
چکارش کنم؟
احتمالا قسمت مربوط به باطری روی سانترال دچار مشکل شده که باید برای تعمیر به مجموعه های تعمیراتی ارسال کنید.
خیر باید ریست شود و مجدد برنامه ریزی گردد.
روی گوشی های 7730 روی دکمه های کناریش DSS دیدم که 2 تا دکمه رو اختصاص دادن به حالت روز و شب
سوال اولم اینکه این دکمه هارو برای حالت روز و شب چجوری باید کد بدیم؟
سوال دوم اینکه وقتی دستگاه رو ریست میکنیم بصورت پیش فرض حالت روز و شبش اتوماتیکه یا دستی؟واگه نخوایم حالتشو تغییر بدیم باید کدهای 408 رو فقط تنظیم کنیم یا باید 409 و 410 رو هم تنظیم کنیم؟
با تشکر از سایت خوبتون
میتوانید کدها تغییر روز و شب را به صورت one-touch روی کلید کناری تعریف کنید که به جای شماره گیری کلید مربوطه را بزنند.
روز و شب تنظیمات متنوعی دارد و باید کدهای برنامه ریزی را مطالعه کنید اگر منظور تنظیم زنگ خور در حالت شب هست با کد 409 انجام می شود.
بجای کلید کناری چطوری همینجوری با تلفن 7730 شماره گیری کنیم کدشو؟
با تشکر
من میخوام یه دکمه برای حالت روز و یکی برای حالت شب باشه؟
ما یه تلفن سانترال پاناسونیک k7730 داریم دکمه intercom روشن شده و خاموش نمیشه و ما دسترسی به خطوط نداریم چیکار کنیم؟
کد 790 را شماره گیری کنید اگر مشکل حل نشد اطلاع دهید.
ایا برای اتصال کامپیوتر و دستگاه kx-tem824 از طریق پورت rs232 نیاز به درایور مجزا است چون بنده نتوانستم به هیچ وجه ارتباط بگیرم ولی با کابل یواس بی براحتی وصل میشود.و سوال دوم تا چه فاصله ای را میتوان با rs232 سیم کشی کرد
پین های کابل rs232 باید بر اساس استاندارد پاناسونیک بسته شده باشد. برای نحوه اتصال به Installation manual مراجعه کنید. معمولا تنظیمات از طریق usb انجام می شود.
یه سوال داشتم استاد
دستگاه سانترال 824 دیزا روش فعال کردیم ولی زمانی که از بیرون با تلفن ها تماس میگیرند بعد از 3 تا بوق به منشی گویا وصل میشوند.
میخوام این 3 تا بوق که سمت مشتری شنیده میشه حذف بشه یا به 1 بوق کاهش پیدا کنه؟
باید چیکار کنم؟
با تشکر
کد 504 را روی صفر قرار دهید.
چون بعد از برنامه دادن به سانترال وقتی دستگاه خاموش و دوباره روشن شود برنامه ای که دادیم می پرد
در حوزه فعالیت ما نیست باید برای تعمیر کار بفرستید.
ما یه سانترال Ns500 داریم که 16 تا داخلی انالوگ میده و یک کارت dlc16 روش نصب ههست ظرفیت 16تا دیجیتال پر شده و یه کارت دیجیتال dlc16دیگه روش نصب کردیم ولی کارت رو شناسایی نمیکنه و تو تنظیمات سانترال قسمت اسلات ها خطا میده و شناسایی نمیکنه
چیکار باید انجام بدیم
باید شلف ns520 اضافه کنید.
این مدل تلفن هست تنظیمات باید روی مرکز تلفن و از طریق کارشناس انجام شود.
ایا برای فوروارد روی داخلی دیگر محدودیت وجود دارد؟
من با گوشی 7730 مثلا داخلی 101 رو را روی یه داخلی 107 فوروارد اشغالیی کردم و وقتی بصورت برعکس خواستم داخلی 107 را روی 101 فوروارد اشغالی کنم میزد not valid
باید چیکار کنم استاد؟
داخلی مقصد فوروارد نمی تواند جای دیگر فوروارد شود.
تلفن سانترال ۷۷۳۰
چرا در شماره گیر شماره نمیوفتد ؟؟
ده خط داریم که میزنه co 1 یا ۲ چیکاری باید انجام بدم که شماره گیر فعال شود
باید روی سانترال کارت کالر آیدی داشته باشید.
برای هر داخلی باید از یک جک مجزا سیم بکشید. اگر مجدد سوال داشتید مدل تلفن ها و داخلی سانترال را مطرح کنید.
سانترال TDA100 . خط تلفن 100 با 105 عوض کردم ( هم نرم افزار و هم سیم ترمینال کروز ) ولی تلفن KX-t7665 کار نمیکنه.
لطفا راهنمایی کنید
باشتکر
داخلی که تلفن 7665 وصل می شود باید داخلی دیجیتال باشد و سیم بندی هم روی 1 و 4 باشد.
از دستور عمل شما دایورت میکنم #شماره تماسfwd39 پیغام fwd all هم میده
ولی تماس میگیرن مجدد تلفن تماس میخوره نه شماره تماسی که دایورت روش انجام شده
از طرف مخابرات هم دایورت فعال هست
اگر میخواهید دایورت روی خط شهری ای موبایل داشته باشید باید داخلی شما این قابلیت را داشته باشد. وارد محیط برنامه ریزی شوید و با کد 607 امکان دایورت وری خط شهری را برای داخلی فعال کنید.
مهندس یه سوال داشتم ، من با شما خیلی کار کردم و تنها کسی که تجربه استریکس با پاناسونیک رو علمی خوب میدانه جز شما ندیدم. پس یه سوال سالهاست که اذیتم میکنه. و کسی راه حلی براش نداده ، و اون اینه قابلیت است که چطور میشه در ایزابل فعال کرد ،
اونم این قابلیت سانترال TDE که وقتی از طریق خطوط سیب پنج رقمی مخابرات تماس برقرار میشه در طرف مقصد تماس کالر آیدی شماره پنج رقمی + شماره داخلی رو نشان میده ، یعنی بعد پنج رقم مخابرات سه رقم که ما خودمان تعریف می کنیم رو نشان میده ، چطور تو استریک این امکان پذیره
آیدی توسط مرکز مخابراتی ارسال میشه و در عمده مناطق برای خط 5 رقمی دوطرفه آیدی خروجی 5 رقم به علاوه سه صفر ارسال میشه