مقالات voip

در بخش مقالات voip ویپ به موضوعات مرتبط با فناوری ویپ در قالب مقاله در زمینه voip می پردازیم. این مقاله ها یا مطالب مرتبط با تکنولوژی ویپ برای علاقه مندان ورود به مباحث مخابراتی و همچنین شاغلین فعال در این حوزه نگاشته شده است به همین جهت متن مطالب گاهی با زبان عامیانه و گاهی کمی تخصصی تر نگاشته شده است. امید داریم مورد استفاده کاربران گرامی قرار بگیرد.

سرویس سیپ فون مخابرات راهکاری برای دریافت خط تلفن و سرویس اینترنت به صورت توامان می باشد که روی اینترنت adsl به مشترکین ارائه می گردد و با راه اندازی یک داخلی sip به عنوان یک خط تلفن، مورد استفاده قرار می گیرد.

خطوط 5 رقمی e1 یا همان Pri که یک لینک دیجیتال بود امروز در شهریهای بزرگ در قالب خطوط تحت شبکه سیپ ترانک توسط مخابرات ارائه می شود. بسیاری از علاقه مندان تهیه خطوط sip trunk به دنبال اطلاع از هزینه های این خطوط هستند که در این بخش به توضیح آن می پردازیم.

نرم افزار مرکز تماس مجموعه ای از راهکارها و امکاناتی متنوع برای مدیریت و توزیع تماس های مشتریان و برقراری ارتباط آن ها با اپراتور های سازمان می باشد. معرفی نرم افزارهای مرکز تماس و پر کاربرد ترین آن ها را در این بخش دنبال نمایید.

مبدل آنالوگ به دیجیتال voip چیست و چه کاربردی دارد. معرفی و اشنایی با عملکرد مبدل ها تلفن آنالوگ به شبکه یا همان ATA که به معنی آنالوگ تلفنی آداپتور می باشد را در این مطلب دنبال نماید و با ویژگی های مبدل های voip آشنا شوید.

معرفی سیپ sip ترانک به عنوان ارتباط پر ظرفیت مشترکین با مخابرات که مرکز تلفن مشترک را با یک لینک پر ظرفیت به سوییچ مخابارتی و به تبع خطوط شهری متصل می کند. توضیحاتی در مورد پروتکل sip و نحوه عملکرد این پروتکل را در این بخش دنبال نمایید.

در پروژه های سیستم تلفنی تحت شبکه، کارشناس یا نصاب voip غیر از آشنایی به نرم افزار تلفنی مانند الستیکس و پسیو مخابراتی باید آشنایی تسلط خوبی نسبت به سیستم عامل لینوکس و Trableshoot شبکه تسلط کافی داشته باشد.

امروزه یکی از روش های برقراری تماس تلفنی از طریق تلفن های نرم افزاری می باشد. تلفن تحت وب یا همان webphone نسل جدید تلفن های نرم افزاری می باشد که قابلیت استفاده روی مرورگرهای اینترنتی را دارا می باشد.

برای فشرده سازی صدا در تماس اینترنتی از کدک های متنوعی استفاده می شود. این کدک ها بر اساس قدرت فشرده سازی پهنای باند متفاوتی را اشغال می کنند و بر اساس استاندارهایی که از آن تبعیت می کنند کیفیت های متفاوتی از صدا را در اختیار کاربر قرار می دهند

با قابلیت ها و امکانات یک مرکز تماس آشنا شوید. مرکز تماس با مدیریت و هدایت تماس های تلفنی مشتریان و متقاضیان خدمت و توزیع هدفمند این سرمایه های ارزشمند بین کارشناسان و پرسنل سازمان یک سیستم مکانیزه و هوشیار برای سازمان های پیشرو به ارمغان می آورد

برای انتخاب یک سانترال تحت شبکه یا همان ip pbx embedded نکاتی را باید مورد تامل و بررسی قرار داد تا پس از خرید و بکارگیری دستگاه سانترال VOIP، کیفیت و امکانات مورد نیاز در پروژه مذکور فراهم گردد.

با پیشرفت و توسعه روز افزون نرم افزارهای ارتباطی مبتنی بر شبکه  هر روزه نرم افزار های متنوعی راهی بازارهای جهانی می شوند. نرم افزارهایی که در آن ها تلاش شده مجموعه ابزارهای ارتباطی یک سازمان به صورت یکپارچه و در قالب یک سیستم جامع مدیریت و کنترل شوند. در این میان نرم افزارهای کدباز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که به همین واسطه می خواهیم یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های تلفنی به نام الستیکس مورد بررسی قرار دهیم.

 معني VOIP انتقال صدا روي اينترنت يا همان پروتكل IP مي باشد. اين تكنولوژي در ابعاد مختلف تجاري، بين الملل و شبكه هاي اجتماعي مورد استفاده قرار مي گيرد و هر روزه بر كاربران اين تكنولوژي افزوده شده و سرويس هاي متنوعي روي آن ارايه مي گردد.

در بسياري مواقع سازمان ها و شركت ها جهت توسعه سيستم تلفني خود علاقه مند به برقراري ارتباط بين سانترال پاناسونيك با سيستم تلفني استريسك مي باشند. چند روش براي برقراري ارتباط وجود دارد. اين روش ها با توجه به شرايط و نياز مشتري انتخاب ميگردند

خیلی اوقات سازمان ها و شرکت نرم افزارهای ارتباط با مشتری و یا اتوماسیون اداری از پیش خریداری شده و یا توسعه داده شده ای را دارند. یکی از مهمترین نیازها جهت یکپارچه سازی فرایند مدیریتی ارتباط با مشتریان برقراری ارتباط بین نرم افزارهای محتلف ارتباطی می باشد به نحوی که مشتری از هر راهکار ارتباطی که با سامان متصل شد اطلاعات و سوابق ارتباطی مشتری در دسترس کارشناسان فروش باشد.

در زمان خريد تلفن شبكه چه برندي را انتخاب كنيم تا با در نظر گرفتن منابع و كيفيت مورد نيازمان انتخاب درستي انجام داده باشيم. كدام برند كيفيت بيشتري دارد. محصولات چه توليد كننده اي اقتصادي تر است، تلفن شبكه ارزان از چه برندي انتخاب كنيم.

به جرات مي توان گفت ظهور استريسك انقلابي در سيستم هاي تلفني بوجود آورد و زنگ خطري جدي براي شركت هاي تجاري توليد كننده سانترال هاي سنتي به صدا در آمد. با بوجود آمدن و توسعه نسخه هاي متعدد لينوكس، فضاي جديدي براي دنيا كد باز فراهم شد. روز به روز نرم افزارهاي متعددي در اين فضا توليد مي شد و رايگان بودن اين نرم افزارها باعث شد خيلي سريع بين كاربران مورد استفاده قرار گرفته و بستر لازم براي توسعه نرم افزارهاي مذكور فراهم شود.

 يكي از دغدقه هاي كارشناسان شبكه براي راه اندازي بستر شبكه اي سيستم voip، داشتن اطلاعات دقيق در مورد ترافيك تماس هاي اينترنتي مي باشد تا بر اساس آن پهناي باند مناسب براي نقاط مورد نظر را فراهم نمايند. عوامل موثر در ترافیک تماس تلفنی و چگونگی محاسبه پهنای باند مصرفی را در این مطلب دنبال نمایید.

از ابتدای ورود تکنولوژی voip به صورت تجاری در عرصه کسب و کارها این سواب مطرح شد که سانترال های سنتی بهتر هستند و یا تکنولوژی voip. عبارت مقایسه voip با سانترال از نظر فنی عبارت صحیحی نیست ولی چون در ایران سانترال مترادف با پاناسونیک می باشد و پاناسونیک در عامه مردم با سانترال های سری TA و TDA شناخته می شود 

با توجه به ظهور و بروز iptelephony و نسل جدید سامانه های ارتباطی و امکانات بسیار وسیع این سامانه ها و افزایش بهره وری که به دنبال داشتند، مدیران کسب و کارها را بر آن شدند تا به سرعت از این سامانه های نوین بهره ببرند. با توجه به گسترش علاقه مندی به voip، نیاز مبرمی به نیروی کار متخصص voip و فروش تجهیزات voip بوجود آمد. در ادامه با تجهیزات سیستم تلفنی تحت شبکه که در یک پروژه مورد استفاده قرار میگیرند آشنا میشویم.

جهت راه اندازی voip ضمن در نظر گرفتن تعداد خطوط شهری و داخلی مورد نیاز باید به نیازهای مجموعه توجه ویژه ای داشت. البته لازم به ذکراست که در زمان خرید یک مرکز تلفن voip کلیه امکانات تلفنی به صورت یکپارچه وجود دارد . ولی با توجه به گستردگی خدمات باید مسایلی نظیر نیاز به فکس نرم افزاری، تماس خودکار،نرم افزار ارتباط به مشتری و ... توجه کافی را داشت. 

درباره ما

شرکت کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، مجتمع میلاد، ساختمان 3، واحد 13

تلفن :  22446068-021 خط ویژه

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

همراه : 09022446068

بالا