voip

آنچه باید درباره voip بدانیم


با ظهور ایده شبکه های نسل آینده (NGN) یکپارچه سازی سامانه های ارتباطی و دیوایس های مربوطه در مرحله جدیدی قرار گرفت و نسل جدید سرویس های ارتباطی بر اساس یک مفهوم و استاندارد واحد پایه گزاری شد. یکی از مسائل اصلی در حوزه ارتباطات استانداردهای متفاوتی بود که سرویس های مختلف برای خود داشتند و به همین واسطه دیوایس های تولید شده در هر سرویس ارتباطی با دیوایس های دیگر تفاوتی هایی در نحوه انتقال دیتا داشتند. رسانه های انتقال صدا، تصویر، نوشتاری و شئون دیگر ارتباطات استانداردها و دیوایس های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند. بعد از بوجود آمدن پروتکل IP بستر لازم جهت تحقق آرمان یکپارچه سازی سرویس های ارتباطی فراهم شد. سرویس voip که به معنای انتقال صدا روی اینترنت می باشد برآمده از ایده شبکه های نسل جدید می باشد. شبکه ای که انتقال صدا، تصویر، متن و دیگر شئون ارتباطی را به صورت یکپارچه فراهم می سازد و ارزش افزوده خارق العاده ای را برای کاربران فراهم می نماید.

خیلی جذاب هست که امروز ما در یک سامانه ارتباطی و نه در چندین دیوایس جداگانه میتوانیم سرویس هایی مانند تماس تلفنی، ارتباط تصویری، ارسال ایمیل، ارسال پیامک، فکس، اطلاعات مشتریان همه و همه را به صورت یکپارچه و یکجا مدیریت نماییم و از زمان و منابع سازمان بهینه استفاده نماییم.

محصولات voip

محصولات voip متشکل از سه بخش اصلی می باشد که وظایفی جداگانه را در یک سیستم تلفنی مبتنی بر شبکه دارند. مرکزتلفن ها کار مدیریت، کنترل، تعیین مجوز و سطح دسترسی ها را در سیستم voip به عهده دارند. نقاط انتهایی وظیفه برقراری ارتباط کاربر با سیستم تلفنی تحت شبکه را دارند که این نقاط انتهایی در سه شکل تلفن ip و تلفن نرم افزاری و مبدل آنالوگ به دیجیتال می باشند.

در نهایت گیتوی ها هستند که کار ترجمه صدا و پروتکل های ارتباطی را در زمان عبور از شبکه کامپیوتری به شبکه تلفن ثابت و سیار انجام می دهند. 

هر پروژه voip نیازمند تجهیزاتی نظیر مرکزتلفن ip، گوشی تلفن و گیتوی ها می باشد که با توجه به نوع نیاز و تعداد خطوط تجهیزات متنوعه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای گوشی تلفن می توان از تلفن نرم افزاری، تلفن Ip و یا تلفن آنالوگ معمولی استفاده نمود که هر کدام از این موارد بخش هایی متفاوت را دارا می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش محصولات voip مراجعه نمایید.

امکانات voip

با توجه به ظهور تکنولوژی voip قابلیت های بسیاری به سیستم تلفنی اضافه شد. این قابلیت ها در سه حوزه قابل بررسی می باشند. سری اول امکاناتی هستند که در سانترال های سنتی وجود نداشتند و منحصر به سیستم voip و iptelephony می باشند قابلیت هایی نظیر تماس اینترنتی، تلفن نرم افزاری، تماس تصویری، بانک های داده و بسیاری امکانات دیگر که با این تغییر نسل امکان دست یابی به آن ها در قالب تجاری برای استفاده عموم فراهم شد.

سری دوم قابلیت هایی هستند که به شکلی در سانترال های گذشته هم وجود داشته اند منتها با ظهور voip این امکانات گسترده تر شده یا محدودیت های قبلی را هموار ساختند. برای نمونه ما در سانترال های سنتی و تجاری برای افزایش داخلی های نیازمند خرید کارت و افزایش ظرفیت و پورت های مرکزتلفن هستیم در حالیکه در سانترال های ip نیازی برای افزایش داخلی نیازی به خرید کارت جدید و افزایش ظرفیت مرکزتلفن نیست.

سری سوم قالیت هایی هستند که در گذشته به صورت جداگانه وجود داشتند ولی امروز ما آنها را به صورت تجمیع شده در اختیار داریم و می توانیم به صورت متمرکز مدیریت نماییم. قابلیت هایی نظیر، صندوق صوتی، ضبط مکالمات، گزارشات تماس، فکس نرم افزاری، ارسال ایمیل و پیامک و ... که امروز با یک ایزار ارتباطی می توانیم همه و همه را با سهولت مدیریت نماییم

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش امکانات voip مراجعه نمایید.

نرم افزارهای تلفنی

شاید یک از مهمترین ارزش افزوده های سیستم voip در کنار امکانات بی نظیری مثل کاهش هزینه ها، تماس اینترنتی تماس تصویری و غیره امکان ارتباط با بانک های اطلاعاتی و برنامه نویسی تلفنی می باشد. امروز هر قابلیتی در حوزه برنامه نویسی تلفنی ممکن شده است و می توان از ظرفیت بالای خدمات تلفنی مانند اتوماسیون اداری، سامانه های پرسش و پاسخ تلفنی، کد رهگیری تلفنی، نوبت دهی تلفنی، نظرسنجی تلفنی و بسیاری امکانات دیگر که با توجه به نوع نیاز سازمان ها می توان آن را در قالب یک برنامه تلفنی پیاده سازی نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش نرم افزارهای تلفنی مراجعه نمایید.

راهکارهای voip

با تجاری شدن سیستم voip راهکارهای نوینی برای انتقال خطوط تلفن، مراکزتماس و شیوه های نوین ارتباط با مشتری فراهم شد. برای نمونه ما می توانیم یک خط تلفن را از نقطه ای انتقال داده و به جایی ببریم که دسترسی به خط تلفن نداریم و ارزشمند تر آنکه این امکان با هزینه ای کم مقدور می باشد. یا برای از دست ندادن تماس مشتریان و راه اندازی یک سیستم پاسخگویی حرفه ای می توانیم مرکز تماس راه اندازی کرده و ضمن مدیریت و کنترل تماس ها بالاترین رضایت مندی را در مشتریانمان ایجاد نماییم. امکانی که موجب می شود مشتری با یک بار تماس، در صف مربوط به واحد مورد نظر قرار گیرد و سیستم در فواصل مشخص نوبت فرد مذکور را اعلام نماید و در زمان انتظار باری مشتری پیام های اطلاع رسانی و تبلیغاتی پخش گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش راهکارهای voip مراجعه نمایید.

 منابع برای اطلاعات بیشتر


 

 
 

درباره ما

شرکت کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 24 (مجتمع میلاد)، ورودی 3، واحد 3

تلفن :  22446068-021 خط ویژه

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

همراه : 09022446068

بالا