آموزش voip

voip training

گسترش روز افزون فناوری های نوین در سامانه های ارتباطی جهش بزرگی در ابزار و دستگاه های مخابراتی به همراه داشت و با این توسعه تکنولوژی نیاز بیشتری به کارشناسان و تکنسین های توانمند برای پیکربندی و کنترل این سیستم ها به همراه داشت. سیستم voip به عنوان یکی از محبوب ترین سرویس های شبکه هر روزه با استقبال بیشتری در سازمان ها و شرکت ها روبرو می شود به همین جهت تلاش داریم تا اطلاعات فنی مناسب با این مهم را در اختیار علاقه مندان گرامی قرار دهیم.

واحد آموزش شرکت کیمیا‌ارتباط افتخار دارد دوره‌های آموزشی متناسب با سطوح متفاوت علمی، برای علاقمندان و دانشجویان voip برگزار نماید. این دوره های آموزشی در غالب سر فصل هایی متفاوت برای هر یک از گروه های اصلی زیر تقدیم می گردد.

  • دوره آموزشی آشنایی با سیستم voip و مفاهیم مخابراتی
  • دوره آموزشی بسترسازی شبکه با تمرکز بر سیستم voip
  • آموزش دوره های تخصصی استریسک
  • آموزش دوره های تخصصی الستیکس
  • آموزش امنیت voip
  • آموزش پیکر بندی IPPBX (مرکزتلفن)
  • آموزش انتقال خط تلفن بین دو نقطه (پیکر بندی گیتوی ها)
  • آموزش میکروتیک (با محوریت انتقال ترافیک voip)
  • آموزش برنامه نویسی تلفنی

 

متناسب با درخواست دانشجویان گرامی امکان برگزاری آموزش خصوصی سیستم voip با هماهنگی قبلی فراهم می باشد. پس از دوره آموزشی کارشناس voip قابلیت طراحی و راه اندازی یک پروژه IP Telephony و همچنین پشتیبانی و نگه داری یک سیستم تلفنی تحت شبکه را دارا خواهد بود.

 

 دوره یک روزه الستیکس

این دوره برای افرادی در نظر گرفته شده است که علاقه مند به یادگیری سیستم تلفنی voip می باشند و از نظر زمانی بواسطه شرایط کاری یا معذوریت های دیگر امکان شرکت در دوره های بلند مدت یا مستمر را ندارند. در این دوره ملزومات اصلی و روش گام به گام راه اندازی یک سیستم تلفنی آموزش داده خواهد شد. این دوره فشرده دانشجو را قادر خواهد ساخت تا پس از پایان آموزش یک پروژه voip با سیستم تلفنی الستیکس مبتنی بر استریسک را راه اندازی نماید و تلفن های ip افزاری یا نرم افزاری را از طریق سرور با کارت تلفنی یا گیتوی به خطوط شهری متصل نماید. در ادامه به سر فصل ها و زمان بندی هر بخش می پردازیم.

1. آشنایی با مفاهیم voip و مراکز تلفن (30 دقیقه)

2. آشنایی با تجهیزات voip، کارکرد و عملکرد آن ها (20 دقیقه)

3. آموزش گام به گام راه اندازی سرور ارتباطی الستیکس (30 دقیقه)

4. آموزش راه اندازی داخلی های IP (سخت افزاری و نرم افزاری) و داخلی های آنالوگ (20 دقیقه)

5. آموزش گام به گام پیکربندی و تنظیمات کارت تلفنی یا گیتوی اکسترنال با سرور (30 دقیقه)

6. آموزش مسیر دهی تماس های خروجی روی خط شهری به صورت تفکیکی و با تعیین دسترسی (40 دقیقه)

7. آموزش مسیر دهی تماس های ورودی روی داخلی ها به صورت تکی، گروهی و زنجیره ای (20 دقیقه)

8. آموزش مرحله به مرحله تنظیمات تلفن گویا (IVR) و منوهای تلفنی تو در تو با مقاصد مختلف (20 دقیقه)

9. آموزش راه اندازی مرکز تماس با استراتژی های متفاوت و تنظیمات مربوطه (40 دقیقه)

10. آموزش فعال سازی صندوق صوتی و تنظیمات ارسال ایمیل (15 دقیقه)

11. راه اندازی فکس مجازی به صورت نرم افزاری و فکس سخت افزاری (35 دقیقه)

پس از هر مرحله از آموزش به طورمتوسط 15 تا 25 دقیقه جهت تمرین و پیاده سازی توسط دانشجو و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است. با پایان این دوره آموشی شما قادر به پیکربندی یک سیستم تلفنی تحت شبکه با سرور ارتباطی قدرتمند الستیکس خواهید بود. مسلما کلیه قابلیت ها و امکانات این نرم افزار ارتباطی در یک دوره کوتاه مدت قابل تبیین نخواهد بود، ولی سر فصل ها به نحوی در نظر گرفته شده است که ملزومات اصلی برای راه اندازی یک پروژه voip در آن لحاظ شده باشد و دانشجو پس از فراگیری و تمرین این آموزش ها قابلیت راه اندازی یک سیستم تلفنی تحت شبکه را داشته باشد.

آموزش برنامه نویسی استریسک

در این دوره آموزشی برنامه نویسی سیستم تلفنی مبتنی بر نرم افزار استریسک ارائه می شود. برنامه نویسی روی سیستم تلفنی راهکاری مناسب برای مکانیزه سازی فرایند های ارتباطی می باشد. بخشی از این راهکارهای تلفنی در محیط خود استریسک و به صورت dial plan نویسی قابل پیاده سازی می باشد.

برای تولید نرم افزارهایی که دارای پیچیدگی محاسبات یا گستردگی بیشتری می باشد، تماس به محیطی که ابزار های یک زبان برنامه نویسی مانند PHP یا پایتون را در اختیار ما قرار دهد منتقل می شود و پس از اجرای فرایند های مورد نیاز یا قطع یا به سیستم تلفنی باز گردانده می شود. در این صورت امکان اجرای یک فرایند برای کاربر تلفنی از طرفی و دریافت و نمایش گزارشات متعدد و متنوع از تماس ها برای اپراتورها و مدیریت فراهم می شود. در این دوره با موارد زیر آشنا خواهد شد و می تواند در ارائه راهکارهای نرم افزاری تلفنی از آن بهره ببرد.

1. آشنایی مقدماتی با استریسک و بخش های مختلف نرم افزار

2. آشنایی با Dial Plan ها و ماکروها

3. آموزش Dial Plan نویسی و توابع آن

4. برقراری ارتباط با دیتابیس و ذخیره سازی داده و دریافت اطلاعات از آن

5. آشنایی با AGI و برنامه نویسی آن

6. آشنایی با نمونه برنامه های تلفنی و اجرا و پیاده سازی آن ها

پس از پشت سر گذاشتن این دوره دانشجو قادر به پیاده سازی ماژول های مختلف و نرم افزارهای گوناگون تلفنی خواهد بود، برای نمونه میتوان به ماژول های و نرم افزارهایی نظیر احراز هویت کاربر، سیستم پرسش و پاسخ تلفنی، نظرسنجی تلفنی و مسابقات تلفنی، ارائه کد رهگیری و غیره اشاره نمود. 

درباره ما

شرکت کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، مجتمع میلاد، ساختمان 3، واحد 13

تلفن :  22446068-021 خط ویژه

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

همراه : 09022446068

بالا