آموزش voip دوره آموزشی voip و سر فصل های آموزش ویپ

دوره هاي آموزشي voip و سر فصل هاي آموزش voip ارائه شده توسط واحد آموزش كيميا ارتباط را در اين بخش ملاحضه نماييد و با ما بروز باشید. گسترش روز افزون فناوری های نوین در سامانه های ارتباطی جهش بزرگی در ابزار و دستگاه های مخابراتی به همراه داشت و با این توسعه تکنولوژی نیاز بیشتری به کارشناسان و تکنسین های توانمند برای پیکربندی و کنترل این سیستم ها به همراه داشت. سیستم voip به عنوان یکی از محبوب ترین سرویس های شبکه هر روزه با استقبال بیشتری در سازمان ها و شرکت ها روبرو می شود به همین جهت تلاش داریم تا اطلاعات فنی مناسب با این مهم را در اختیار علاقه مندان گرامی قرار دهیم.


voip training

واحد آموزش شرکت کیمیا‌ارتباط افتخار دارد دوره‌های آموزشی متناسب با سطوح متفاوت علمی، برای علاقمندان و دانشجویان voip برگزار نماید. این دوره های آموزشی در غالب سر فصل هایی متفاوت برای هر یک از گروه های اصلی زیر تقدیم می گردد.

  • آموزش آشنایی با سیستم voip، مفاهیم مخابراتی و بسترسازی شبکه با تمرکز بر سیستم voip
  • آموزش دوره های تخصصی استریسک
  • آموزش دوره های تخصصی ایزابل، freePBX، الستیکس و ...
  • آموزش امنیت voip
  • آموزش پیکر بندی IPPBX (مرکزتلفن)
  • آموزش انتقال خط تلفن بین دو نقطه (پیکر بندی گیتوی ها)
  • آموزش میکروتیک (با محوریت انتقال ترافیک voip)
  • آموزش برنامه نویسی تلفنی

 

متناسب با درخواست دانشجویان گرامی امکان برگزاری آموزش خصوصی سیستم voip با هماهنگی قبلی فراهم می باشد. پس از دوره آموزشی کارشناس voip قابلیت طراحی و راه اندازی یک پروژه IP Telephony و همچنین پشتیبانی و نگه داری یک سیستم تلفنی تحت شبکه را دارا خواهد بود.

 

 دوره یک روزه الستیکس

این دوره برای افرادی در نظر گرفته شده است که علاقه مند به یادگیری سیستم تلفنی voip می باشند و از نظر زمانی بواسطه شرایط کاری یا معذوریت های دیگر امکان شرکت در دوره های بلند مدت یا مستمر را ندارند. در این دوره ملزومات اصلی و روش گام به گام راه اندازی یک سیستم تلفنی آموزش داده خواهد شد. این دوره فشرده دانشجو را قادر خواهد ساخت تا پس از پایان آموزش یک پروژه voip با سیستم تلفنی الستیکس مبتنی بر استریسک را راه اندازی نماید و تلفن های ip افزاری یا نرم افزاری را از طریق سرور با کارت تلفنی یا گیتوی به خطوط شهری متصل نماید. در ادامه به سر فصل ها و زمان بندی هر بخش می پردازیم.

1. آشنایی با مفاهیم voip و مراکز تلفن (30 دقیقه)

2. آشنایی با تجهیزات voip، کارکرد و عملکرد آن ها (20 دقیقه)

3. آموزش گام به گام راه اندازی سرور ارتباطی الستیکس (30 دقیقه)

4. آموزش راه اندازی داخلی های IP (سخت افزاری و نرم افزاری) و داخلی های آنالوگ (20 دقیقه)

5. آموزش گام به گام پیکربندی و تنظیمات کارت تلفنی یا گیتوی اکسترنال با سرور (30 دقیقه)

6. آموزش مسیر دهی تماس های خروجی روی خط شهری به صورت تفکیکی و با تعیین دسترسی (40 دقیقه)

7. آموزش مسیر دهی تماس های ورودی روی داخلی ها به صورت تکی، گروهی و زنجیره ای (20 دقیقه)

8. آموزش مرحله به مرحله تنظیمات تلفن گویا (IVR) و منوهای تلفنی تو در تو با مقاصد مختلف (20 دقیقه)

9. آموزش راه اندازی مرکز تماس با استراتژی های متفاوت و تنظیمات مربوطه (40 دقیقه)

10. آموزش فعال سازی صندوق صوتی و تنظیمات ارسال ایمیل (15 دقیقه)

11. راه اندازی فکس مجازی به صورت نرم افزاری و فکس سخت افزاری (35 دقیقه)

پس از هر مرحله از آموزش به طورمتوسط 15 تا 25 دقیقه جهت تمرین و پیاده سازی توسط دانشجو و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است. با پایان این دوره آموشی شما قادر به پیکربندی یک سیستم تلفنی تحت شبکه با سرور ارتباطی قدرتمند الستیکس خواهید بود. مسلما کلیه قابلیت ها و امکانات این نرم افزار ارتباطی در یک دوره کوتاه مدت قابل تبیین نخواهد بود، ولی سر فصل ها به نحوی در نظر گرفته شده است که ملزومات اصلی برای راه اندازی یک پروژه voip در آن لحاظ شده باشد و دانشجو پس از فراگیری و تمرین این آموزش ها قابلیت راه اندازی یک سیستم تلفنی تحت شبکه را داشته باشد.

آموزش برنامه نویسی استریسک

در این دوره آموزشی برنامه نویسی سیستم تلفنی مبتنی بر نرم افزار استریسک ارائه می شود. برنامه نویسی روی سیستم تلفنی راهکاری مناسب برای مکانیزه سازی فرایند های ارتباطی می باشد. بخشی از این راهکارهای تلفنی در محیط خود استریسک و به صورت dial plan نویسی قابل پیاده سازی می باشد.

برای تولید نرم افزارهایی که دارای پیچیدگی محاسبات یا گستردگی بیشتری می باشد، تماس به محیطی که ابزار های یک زبان برنامه نویسی مانند PHP یا پایتون را در اختیار ما قرار دهد منتقل می شود و پس از اجرای فرایند های مورد نیاز یا قطع یا به سیستم تلفنی باز گردانده می شود. در این صورت امکان اجرای یک فرایند برای کاربر تلفنی از طرفی و دریافت و نمایش گزارشات متعدد و متنوع از تماس ها برای اپراتورها و مدیریت فراهم می شود. در این دوره با موارد زیر آشنا خواهد شد و می تواند در ارائه راهکارهای نرم افزاری تلفنی از آن بهره ببرد.

1. آشنایی مقدماتی با استریسک و بخش های مختلف نرم افزار

2. آشنایی با Dial Plan ها و ماکروها

3. آموزش Dial Plan نویسی و توابع آن

4. برقراری ارتباط با دیتابیس و ذخیره سازی داده و دریافت اطلاعات از آن

5. آشنایی با AGI و برنامه نویسی آن

6. آشنایی با نمونه برنامه های تلفنی و اجرا و پیاده سازی آن ها

پس از پشت سر گذاشتن این دوره دانشجو قادر به پیاده سازی ماژول های مختلف و نرم افزارهای گوناگون تلفنی خواهد بود، برای نمونه میتوان به ماژول های و نرم افزارهایی نظیر احراز هویت کاربر، سیستم پرسش و پاسخ تلفنی، نظرسنجی تلفنی و مسابقات تلفنی، ارائه کد رهگیری و غیره اشاره نمود. 

 دوره آموزشی ایزابل

با توجه به خرید الستیکس توسط کمپانی 3cx ورژن 5 الستیکس به صورت تجاری ارائه شد. به همین جهت پروژه الستیکس توسط جمعی از برنامه نویسان با نام ایزابل دنبال شد. ایزابل بر اساس الستیکس نسخه 4 با تغییراتی و افزوده شدن امکاناتی ارائه گردیده است. هدف دوره فشرده ایزابل توانمند سازی دانشجو جهت راه اندازی یک پروژه VOIP با نرم افزار ارتباطی ایزابل می باشد که در ادامه سرفصل های آن را مرور می نماییم.

1. آشنایی کلی با مفاهیم voip و ساختار سیستم تلفنی مبتنی بر آن (20 دقیقه)

2. آشنایی با تجهیزات voip، کارکرد و عملکرد آن ها (20 دقیقه)

3. آموزش گام به گام راه اندازی سرور ارتباطی ایزابل (25 دقیقه)

4. آموزش راه اندازی داخلی ها نظیر تلفن ip، تلفن نرم افزاری و مبدل آنالوگ به دیجیتال (20 دقیقه)

5. آموزش فعال سازی صندوق صوتی و تنظیمات ارسال ایمیل (15 دقیقه)

6. آموزش تنظیمات مرتبط به گیت وی VOIP و استریسک کارت (40 دقیقه)

7. آموزش تماس های خروجی، الگوها، اعمال محدودیت ها و سطح دسترسی به کاربران (40 دقیقه)

8. آموزش تنظیمات تماس های ورودی به صورت زنجیره ای و گروهی (20 دقیقه)

9. آموزش مرحله به مرحله تنظیمات تلفن گویا چندلایه و ترکیبی (20 دقیقه)

10. آموزش راه اندازی صف تماس با استراتژی های گوناگون (40 دقیقه)

11. راه اندازی فکس نرم افزاری روی فکس سرور هایلافکس (30 دقیقه)

12. آموزش راه اندازی تماس اینترنتی و فعال کردن داخلی روی اینترنت (30 دقیقه)

13. آموزش راه اندازی کنفرانس تصویری Issabel Meet ایزابل میت (30 دقیقه)

 

علاقه مندان به آموزش سیستم ویپ پس از گذران این دوره می توانند یک پروژه VOIP را با نرم افزار ارتباطی ایزابل راه اندازی نمایند و قابلیت های متعدد سیستم تلفنی تحت شبکه را برای مجموعه مورد نظر پیاده سازی نمایند. امکاناتی نظیر ضبط مکالمات تلفنی، تماس اینترنتی، صندوق صوتی، تلفن گویا چند لایه، فکس نرم افزاری، صف های تماس با استراتژی های گوناگون از ویژگی های سرور های نرم افزاری ویپ مبتنی بر استریسک می باشد که همگی در قالب یک سرور ارتباطی و بدون نیاز به لایسنس و هزینه های مجزا در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد.

 دوره آموزشی FreePBX

مشهور ترین نسخه نرم افزارهای توسعه یافته مبتنی بر استریسک نرم افزار FreePBX می باشد که البته به واسطه برخی محدودیت ها و در عین حال امکانات حرفه ای که در قالب ماژول های تجاری ارائه می شود برای کاربران حرفه ای تر مناسب می باشد. در نرم افزار های ایزابل و الستیکس هم ارتباط بخش تلفنی با استریسک از طریق FreePBX اعمال می شود ولی چون کاربری آسان و استفاده از برخی امکانات جانبی برای بیشتر پروژه های کوچک و متوسط از اهمیت بالاتری برخوردار است بیشتر مورد اقبال کابران واقع می شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده، در پروژه های بزرگ استفاده از استریسک به صورت خام یا استفاده از FreePBX رویکردی حرفه ای تر قلمداد می شود به همین جهت دوره آموزشی FreePBX با سر فصل های ذیل در واحد آموزش کیمیا ارتباط برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است تا آموزش پیاده سازی پروژه های VOIP با نرم افزار FreePBX را فرا بگیرند.

1. آشنایی اولیه با VOIP و لینوکس و نرم افزاری های کاربردی (25 دقیقه)

2. معرفی تجهیزات ویپ و محل استفاده هر یک از تجهیزات (20 دقیقه)

3. آموزش مرحله به مرحله راه اندازی FreePBX و ارائه توضیحات تکمیلی (25 دقیقه)

4. آموزش ساخت داخلی در FreePBX و رجیستر کردن داخلی روی سافت فون، ATA و تلفن شبکه (20 دقیقه)

5. آموزش ساخت پیامگیر و تنظیمات مربوط به دریافت پیام به صورت ایمیل (15 دقیقه)

6. آموزش استفاده از کارت های FXO و FXS و ترانک با گیتوی های VOIP و تنظیمات مربوط به گیتوی (40 دقیقه)

7. آموزش مسیردهی تماس های ورودی و خروجی، تفکیک تماس ها (30 دقیقه)

8. آموزش اعمال محدودیت تماس و تعیین سطوح دسترسی مختلف (15 دقیقه)

9. آموزش تنظیمات گروه پاسخگو و زنجیره تماس ورودی (15 دقیقه)

10. آموزش DISA جهت دسترسی به سرور از طریق خطوط مخابراتی (15 دقیقه)

11. آموزش تنظیمات تلفن گویا IVR چند مرحله ای (20 دقیقه)

12. آموزش تنظیمات حالات زمانی روز و شب خودکار و دستی (20 دقیقه)

13. آموزش تنظیمات صف انتظار Call Queue با استراتژی های مختلف (40 دقیقه)

14. آموزش تنظیمات خطوط 5 و 4 رقمی سیپ ترانک مخابراتی (15 دقیقه)

15. آموزش برقرارای ارتباط بین دو سرور FreePBX (20 دقیقه)

16. آموزش تنظیمات گروه پیجینگ برای داخلی ها و اسپیکر تحت شبکه (15 دقیقه)

17. آموزش تنظیمات ترکیب مقاصد تماس و مقاصد نرم افزاری (10 دقیقه) 

18. آموزش پیاده سازی فکس مجازی و تنظیمات مربوط به ارسال و دریافت فکس (30 دقیقه)

19. آموزش راه اندازی تماس اینترنتی برای کاربران بیرون از شبکه داخلی (30 دقیقه)

20. آموزش تنظیمات امنیتی فایروال (20 دقیقه)

آموزش دوره FreePBX به نحوی در نظر گرفته شده است که به صورت کارگاهی پس از آموزش هر بخش در قالب تمرین دانشجو بتواند تنظیمات مرتبط به سر فصل ارائه شده را خود روی تجهیزات پیاده سازی نماید. بعد از آموزش این دوره دانشجو می تواند پروژه های VOIP را با نرم افزار قدرتمند FreePBX راه اندازی نماید و امکانات کاربردی این نرم افزار را در پروژه ها پیاده سازی نماید.

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 02122446068 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا