در سیستم های تلفنی کدهایی جهت مدیریت داخلی های کاربران وجود دارد، که کاربر از طریق آن می تواند عملیات های مختلف تلفنی در زمان مکالمه، قبل از ترک میز کار و مدیریتی را در صورت اجازه دسترسی توسط مدیر سیستم به داخلی خود اعمال نماید. نمونه ای از این کدهای ویژه تلفنی سوییچ های مخابراتی برای تلفن ثابت شهری را مطلب کدهای دستوری تلفن ثابت می توانید مشاهده نمایید. در سانترال پاناسونیک این کدهای ویژه تلفن با عنوان فیچر در بخش نامبرینگ پلن قرار گرفته است. این کدهای ویژه توسط مدیر سیستم می تواند تغییر یافته و هر عملیات با کدهای جدیدی صورت پذیرد.

 


فیچر کدهای الستیکس

در این بخش می خواهیم کدهای تلفنی الستیکس مانند دستورات ترانسفر، فوروارد، مرا دنبال کن و ... را که به صورت پیش فرض روی سیستم تلفنی موجود می باشد را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از مهمترین ویژگی های این کدهای تلفنی این موضوع هست که این کدها روی مرکزتلفن واقع شده اند و کاربران فارق از آن که چه گوشی تلفنی داشته باشند می توانند از این کدها استفاده نمایند. یعنی اگر تلفن کاربری فاقد کلیدهای میانبر، نرم افزاری و یا قابل برنامه ریزی باشد باز امکان استفاده از این کدها را دارد.

یا اگر کاربر ما تلفن آنالوگ، تلفن ip و یا تلفن نرم فزاری داشته باشد در نحوه استفاده او از این کدها خللی وارد نمی گردد. لازم به ذکر است این کدها می تواند توسط مدیر سیستم تغییر یافته به کدهای ویژه جدیدی تبدیل گردد.



عنوان کدها عملکرد توضیحات

لیست سیاه (Blacklist)

Blacklist a number   *30  قرار دادن شماره در لیست سیاه  زمانی که می خواهیم برای یک شماره، در برقراری تماس با داخلی خود، محدودیت ایجاد نماییم
Blacklist the last caller  *32  قرار دادن آخرین تماس گیرنده در لیست سیاه زمانی که می خواهیم آخرین تماسی که داشته این را به لیست سیاه اضافه نماییم
Remove a number from the blacklist   *31 خروج یک شماره از لیست سیاه برای پاک کردن یک شماره تماس از لیست سیاه از این کد استفاده می کنیم

دایورت تماس (Call Forward)

Call Forward All Activate  *72   فعال سازی انتقال تمامی تماس ها     *72  شماره مقصد را وارد نمایید + #  
Call Forward All Deactivate  *73  غیر فعال سازی انتقال تمامی تماس ها    *73  
Call Forward All Prompting Deactivate  *74  تغییر وضعیت فوروارد تمامی تماس ها  زمانی که می خواهیم کلیه فوروارد ها از حالت فعلی تغییر یابند 
 Call Forward Busy Activate *90  انتقال تماس در صورت اشغال بودن     *90  شماره داخلی خود را وارد نمایید + # شماره داخلی مقصد که می خواهید تمامی تماس ها به آن انتقال پیدا کند  + #  
Call Forward Busy Deactivate  *91  غیر فعال سازی انتقال تماس در صورت اشغال بودن    *91  
Call Forward Busy Prompting Deactivate  *92  تغییر وضعیت فوروارد های اشغالی  زمانی که می خواهیم فوروارد های اشغالی از حالت فعلی تغییر یابند  
Call Forward No Answer/Unavailable Activate  *52  انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن     *52  شماره داخلی خود را وارد نمایید + # شماره داخلی مقصد که می خواهید تمامی تماس ها به آن انتقال پیدا کند  + #  
Call Forward No Answer/Unavailable Deactivate *53  غیر فعال کردن انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن   *53  
 Call Forward Toggle  *740 تغییر وضعیت فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی   زمانی که می خواهیم فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی از حالت فعلی تغییر یابند 

انتظار مکالمه (Call Waiting)

Call Waiting - Activate  *70  فعال کردن پشت خطی    *70  
Call Waiting - Deactivate  *71  غیر فعال کردن پشت خطی    *71  

تنظیمات هسته نرمافزاری Core   

 Asterisk General Call Pickup  *8 پاسخگویی تماس داخلی دیگر در زمانی که میخواهیم پاسخگوی تماس داخلی دیگری باشیم که در حال زنگ خوردن است 
 ChanSpy 555   شنود داخلی شنود یا گوش دادن به مکالمه یک داخلی دیگر (توصیه می شود در حالت کلی این گزینه غیر فعال باشد) 
 Directed Call Pickup **   پاسخگویی به تماس داخلی دیگر  داخلی مورد نظر **         پاسخگویی به تماس یک داخلی خاص 
 In-Call Asterisk Attended Transfer *2  انتقال تماس (ترانسفر) با هماهنگی مقصد    *2  شماره داخلی مقصد (هماهنگی با مقصد)ث   
 In-Call Asterisk Blind Transfer ##  انتقال تماس به صورت مستقیم (بدون هماهنگی با مقصد)    ##  شماره داخلی مقصد   
 In-Call Asterisk Disconnect Code  ** قطع کد در زمان مکالمه  یرفعال کردن کد در زمان مکالمه 
 In-Call Asterisk Toggle Call Recording *1   تغییر وضعیت ضبط مکالمه تماس  تغییر وضعیت ضبط مکالمه داخلی در حین مکالمه
 Simulate Incoming Call 7777   شبیه ساز تماس ورودی  زمانی که میخواهیم تماس ورودی به سیستم را شبیه سازی نماییم    7777
 User Logoff *12  خروج کاربر    *12     خروج کاربر از صف تماس
 User Logon *11  ورود کاربر    *11     ورود کاربر به صف تماس 
 ZapBarge  888

Dictation    

Email completed dictation  *35 
 Perform dictation *34 

(Do-Not-Disturb (DND)) حالت مزاحم نشوید   

DND Activate   *78 فعال سازی حالت مزاحم نشوید     *78  زمانی که می خواهیم در صورتی که تماسی با ما گرفته می شود   گوشی تلفن زنگ نخورد
 DND Deactivate  *79  غیر فعال نمودن حالت مزاحم نشوید    *79  
 DND Toggle *76  تغییر وضعیت حالت مزاحم نشوید  زمانی که میخواهیم حلت مزاحم نشوید را تغییر وضعیت دهیم 

 تنظیمات فکس (Fax Configuration)    

 Dial System FAX  666  تماس با فکس

من را دنبال کن (Follow Me)    

 Findme Follow Toggle *21   دنبال نمودن تماس زمانی که می خواهیم در صورتی که برای تعدادی زنگ پاسخگوی داخلی خود نبودیم تماس به داخلی جدیدی انتقال یابد 

Gabcast    

 Connect to Gabcast *422 

Info Services    

Call Trace  *69  ردیابی تماس تست نمودن صحت برقراری تماس 
 Directory  # فهرست راهنما  فهرست شماره های تماس
 Echo Test  *43 تست اکو    *78  انجام تست اکو   
 Speak Your Exten Number *65  اعلام شماره داخلی شما    *65 اعلام شماره داخلی شما  
 Speaking Clock  *60 اعلام ساعت    *60 اعلام ساعت  

فراخوانی و پیجینگ (Paging and Intercom)    

 Intercom prefix *80   وصل شدن به پیجینگ پخش پیام با شماره گیری شماره پیجینگ 
 User Intercom Allow  *54  فعال کردن پیجینگ برای داخلی اجازه پخش پیج روی این داخلی
 User Intercom Disallow  *55  عیر فعال کردن پیجینگ برای داخلی مسدود نمودن پخش پیج روی این داخلی 

دفترچه تماس (Phonebook Directory)    

 Phonebook dial-by-name directory  411 شماره گیری دفترچه تلفن بر اساس نام افراد  شماره گیری داخلی با استفاده از دفترچه تماس ساخته شده در free pbx

صف تماس (Queues)    

 Queue Toggle *45  تغییر وضعیت صف

ضبط مکالمات (Recordings)    

 Check Recording *99 چک نمودن صدای ضبط شده
زمانی که می خواهیم صدای ضبط شده روی سیستم تلفنی را گوش دهیم
 Save Recording *77 ذخیره صدای ضبط شده
 زمانی که می خواهیم صدای ضبط شده روی سیستم تلفنی را ذخیره نماییم

شماره گیری سریع (Speed Dial Functions) 

 Set user speed dial *75 تنظیم کاربران شماره گیری سریع
اضافه نمودن یک داخلی به لیست شماره گیری سریع 
Speeddial prefix  *0 پیشوند شماره گیری سریع
در صورتیکه شماره 1 برای شماره گیری سریع با داخلی 101 در نظر گرفتیم با شماره گیری *0 عدد 1 را شماره گیری می نماییم

پیام گیر (Voicemail)

Dial Voicemail *98 شماره گیری صندق صوتی
My Voicemail *97 صندق صوتی من

 

خواندن 4308 دفعه

HEADER 

#
zinar 03 اسفند 1394
با سلام و خسته نباشید و ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین در اختیارمون یه سوال در مورد کد 79 مربوط به (DND (Do Not Disturb حالت مزاحم نشوید ، داشتم ، تو شرکتی که کار میکنم یکی از داخلی هامون میتونه به همه زنگ بزنه ولی وقتی ما به اون شماره زنگ میزنیم پیغامDo Not Disturb نمایش داده میشه و بوق اشغال میزنه که کد *79 جواب نداد ، .پیشاپیش ممنون از پا سختون
#
کیمیا ارتباط 03 اسفند 1394
حالت مزاحم نشوید (DND)
با سلام و احترام
گوشی تلفن چه مدلی هست ممکنه گوشی رو روی حالت dnd قرار داده باشید
حالت مزاحم نشوید (dnd) هم از سمت مرکز روی داخلی هم از طریق گوشی قابل تنظیم هست
#
zinar 03 اسفند 1394
سلام ، مدل گوشی خط داخلی پاناسونیک Panasonic KX-TG6643 و تلفن سانترال هم پاناسونیک KX-DT333 ، اگر امکان دارد تنظیمات مربوط به هر دو روش را توضیح بدید .
#
کیمیا ارتباط 03 اسفند 1394
بزرگوار این فیچر کدهای سرور voip الستیکس هست نه پاناسونیک

شما برای مشاهده تنظیمات مربوطه برای DT33 پاناسونیک به صفحه زیر مراجعه کنید
درباره سانترال-->نصب و راه اندازی سانترال-->راهنمای کاربری گوشی های سانترال-->راهنمای تلفن پاناسونیک kx-dt333

موفق باشید
#
ارزانی 27 اسفند 1394
سلام من برای انتفال تماس کدهارو میزنم ولی اتقال داده نمیشه
راهنماییم کنید
#
کیمیا ارتباط 27 اسفند 1394
فوروارد در الستیکس

با احترام
اگر سرور شما الستیکس هست و فیچر کدهای مربوط به فوروارد را تغییر نداده اید با دستور زیر می توانید داخلی خود را روی موبایل یا خط ثابت دایورت نمایید.
کد 72* را وارد کنید --> شماره دسترسی به خط شهری (مثلا9) را وارد کنید --> شماره مقصد را وارد کنید --> حال گوشی تلفن را بردارید تا تنظیمات اعمال شود

توجه داشته باشید اگر داخلی شما دسترسی به خط شهری نداشته باشد ابتدا باید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.
#
ارزانی 27 اسفند 1394
سیستمم ویپ - مدل گوشی nrp1000 شرکت new rock - الستیکس
#
ارزانی 27 اسفند 1394
sepasgozaram
#
محمد رضا حاج حسنی 11 ارديبهشت 1395
سلام
نحوه راه اندازی فراخوانی و پیجینگ (Paging and Intercom) چگونه هست
#
کیمیا ارتباط 11 ارديبهشت 1395
فعال کردن پیجینگ paging الستیکس

با سلام
شما ابتدا در منوی pbx بخش paging یک گروه پیجینگ می سازی و داخلی های مورد نظر را در آن اضافه می کنید. بعد با یک داخلی شماره پیجینگ را تماس گرفته و گوش های مورد نظر صدای شما را روی اسپیکر پخش خواهند کرد.
موفق باشید
#
علی 26 ارديبهشت 1395
سلام
من می خواهم روی شماره داخلی یک گوشی کد *80 را که مربوط به پیجینگ هست غیر فعال کنم ولی هر چی با کد *55 و *54 بر روی آن داخلی کار می کنم جواب نمیدهد و باز هم می توان عمل پیجینگ را انجام داد. آیا در داخل برنامه الستیکس جایی هست که این دستورات را برای شماره های داخلی تعریف کنیم و یا از آنجا آنها را غیر فعال کنیم؟
#
کیمیا ارتباط 26 ارديبهشت 1395
محدود کردن داخلی های پیجینگ الستیکس
سلام
زمانی که پیجینگ را می سازید داخلی مورد نظر را در لیست داخلی های پیجینگ قرار ندهید
#
Majid Rabiei 08 مرداد 1395
با عرض سلام من یه گوشی گرفتم الان گزینه اکو فعاله و صدا تو گوشی میپیچه چطوریمیتونم گزینه اکو رو غیر فعال کنم با تشکر
#
کیمیا ارتباط 09 مرداد 1395
مشکل اکو در الستیکس
سلام
مشکل اکو در اکثر مواقع به گوشی تلفن مربوط نمی شود و مربوط به خطوط شهری و گیتوی یا کارت می باشد.
شما تست کنید ببینید روی تماس داخلی هم مشکل اکو را دارید یا خیر اگر خیر مشکل از سمت کارت یا گیتوی می باشد اگر جواب بلی هست مدل تلفن رو بفرمایید تا در صورت وجود تنظیمات برای اکو راهنمایی شوید
#
esok 24 مرداد 1395
سلام
ایا میشود از بین 70 داخلی به 10 نفر تماس ورودی کمتری نسبت به بقیه داد؟
یا تنظیم کنیم که نفری مثلا 10 ورودی داشته باشند؟
#
کیمیا ارتباط 25 مرداد 1395
سلام بله
با برنامه نویسی قابل انجام می باشد
#
رضایی 23 آذر 1395
آیا میشود تلفنهای ویپ را در حالتی که تلفن در حال مکالمه نیست شنود کرد . حرف زدن افرادی که کنار تلفن نشسته اند
#
علی 04 دی 1395
با احترام
آیا امکان فوروارد کردن تماسهای ورودی در صورتی که شخص تماس گیرنده داخلی خاصی را انتخاب نکند(مثلا داخلی 2 که فروش است را فشار داده اما هیچ کدام از اپراتورها پاسخگو نباشن) بعد از چند دقیقه به موبایل است؟الستیکس
#
کیمیا ارتباط 05 دی 1395
سلام بله
با روش های مختلفی میشه این کار را انجام داد
اگر داخلی شما پشت صف هست. در تنظیمات QUEUE میتوانید یک حداکثر زمانی را برای ماندن در صف قرار دهید و مقصد fail over را یک داخلی که به مقصد مورد نظر فوروارد شده قرار دهید
یا میتوانید برای داخلی های خود follow me بزارید.
یا داخلی را در حالت no answer فوروارد کنید.
#
سعیدی 18 دی 1395
با سلام
دوستان من زمانی که با یک داخلی خاص تماس میگیرم دائم پیغام Busy Here میده. در صورتی که اشغال نیست.
چطوری میتونم لیست Feature Code های فعال در داخلی ها رو ببینم؟ فکر میکنم یه Feature Code چیزی روش فعال شده.
ممنون از توجه شما
با سپاس
#
کیمیا ارتباط 18 دی 1395
سلام
با دستور database show dnd وضعیت داخلی را چک کنید در صورتی که dnd بود با فیچر کد از حالت dnd خارج کنید. در نظر داشته باشید ممکنه از سمت گوشی هم این اتفاق افتاده باشه

نظر یا پرسش خود را مطرح کنید

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

شرکت کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، مجتمع میلاد، ساختمان 3، واحد 13

تلفن :  22446068-021 خط ویژه

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

همراه : 09022446068

بالا