برای نصب و راه اندازی سیستم voip الستیکس باید ببینیم چه چیزهایی نیاز داریم. قبل از شروع آموزش نصب و راه اندازی voip سرور الستیکس به تجیزات مورد نیاز می پردازیم. راه اندازی voip متناسب با بودجه و نیاز ما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به همین جهت ما بر اساس یک فرض از نیاز ها و در نظر گرفتن یک کیفیت مناسب این بحث را به پیش می بریم طبیعتا با سعی در کاهش هزینه ها و چشم پوشی از افت کیفیت می توان تغییراتی را متوجه کل پروژه نمود یا تغییر نیاز های یک کارفرما می تواند بر سولوشن پیشنهادی و نهایتا سیستم پیاده سازی شده تاثیر گزار باشد.

برای شروع فرض می کنیم ما یک دفتر کار با 10 خط شهری و 20 داخلی ip داریم. و نیاز ما از سیستم تلفنی توزیع خطوط و سرویس فکس می باشد و اصراری به رکورد مکالمات به صورت کامل وجود ندارد و به طور متوسط تماس همزمان ما با توجه به نوع فرایند های ارتباطی شرکت حدود 5 تماس در دقیقه می باشد. حال با این مفروضات به سراغ تهیه تجهیزات مورد نیاز می رویم.

ابهامات و مشکل در راه اندازی voip را در بخش "نظر یا پرسش" پایین صفحه مطرح کنید

تجهیزات

برای راه اندازی سیستم voip با شرایط مطرح شده به تجهیزات زیر نیاز داریم:

1. یک pc با پردازنده دو هسته ای 3 گیگاهرتزی و رم 4 گیگ و هارد 500 گیگ (توصیه می کنم در انتخاب پاور green و مادر برد giga اولویت شما باشد.)

2. یک کارت آنالوگ برای خطوط شهری که کارت A400D سنگوما که دارای اکوکنسلر سخت افزاری می باشد. گزینه مناسبی خواهد بود و برای آن 5 ماژول 2FXO تهیه می کنیم

3. برای تلفن های ip برند گرند استریم مدل gxp1625 گزینه مناسبی برای تلفن کارمندی و مدل gxp1628 گزینه مناسبی برای تلفن مدیریتی خواهد بود. اگر از سوییچ Poe استفاده می کنید تهیه تلفن های ip پشتیبانی کننده از Poe موجب حذف آداپتور ها و مدیریت مرکزی برق می شود.

راه اندازی سیستم

برای راه اندازی، اول فایل iso الستیکس را از سایت elastix.com/en/downloads دانلود کنید و بعد با نرم افزارهای cdburner فایل دانلود شده را به صورت iso رایت نمایید. استفاده از cd ایزو به واسطه آماده بودن نرم افزارهای مورد نیاز از وب سرور گرفته تا استریسک و دیتابیس کار را برای شما بسیار آسان تر می کند.

1. حالا cd را درون سی دی درایو خود قرار دهید و سیستم را با CDROM بوت کنید. پس از لود شدن cd برای شروع نصب Enter کنید.

نصب و راه اندازی voip سرور الستیکس 1

2. حالا وارد اولین مرحله تنظیمات نصب می شویم و باید زبان مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

 انتخاب زبان سرور voip

3. پس از انتخاب زبان انگلیسی در این مرحله نوع زبان را انتخاب می کنیم.

انتخاب زبان voip سرور الستیکس

4. حال در این مرحله از ما پرسیده میشود که تمایل به مدیریت هارد داریم یا نه؟ پس در صورت تمایل به پارتیشن بندی یا فرمت هارد گزینه "yes"  را انتخاب مبی کنیم.

پارتیشن بندی هارد سرور voip

5. حال می توانیم با انتخاب گزینه اول یعنی "Remove all" کل هارد را فرمت کرده و در قالب یک پارتیشن برای نصب سیستم CentOS و نرم افزار های وب سرور و دیتابیس و غیره آماده نماییم. پس از انتخاب گزینه یک "OK" کرده و به مرحله بعد می رویم.

فرمت هارد سرور برای نصب و راه اندازی voip سرور الستیکس

6. در این بخش از ما پرسیده میشه که آیا از فرمت کل هارد اطمینان داریم داریم که در جواب گزینه "YES" را انتخاب می کنیم.

نصب و راه اندازی voip سرور الستیکس 6 

7. حال می توانیم مراحل فرمت شدن و پارتیشن بندی را ملاحضه کنیم ولی چون نیازی به این کار نیست گزینه "NO " را انتخاب می کنیم.

مشاهده مراحل فرمت شدن هارد سرور الستیکس

8. خوب در این مرحله در صورتیکه تمایل داشته باشیم تنظیمات شبکه ای سرور VOIP را می توانیم انجام دهیم. تنظیماتی مانند تنظیمات IP دستی یا خودکار و انتخاب نام یا ورژن آدرس IP مورد نظر خود را روی سرور الستیکس اعمال می نماییم.

تنظیمات شبکه برای راه اندازی voip سرور 

9. در این بخش فعال بودن یا نبودن کارت شبکه در زمان بوت شدن یا بالا آمدن کامپیوتر را می توانیم انتخاب نماییم. همچنین نوع پروتکل ip که روی ورژن 4 یا ورژن 6 قرار بگیرد را انتخاب می کنیم. (می توانیم بوت را فعال و ip را روی ورژن چهار قرار دهیم)

فعال بودن lan الستیکس در زمان بوت شدن سرور و انتخاب ip 

10. در این قسمت ابتدا انتخاب می کنیم که ip سرور voip به صورت دستی تنظیم شد یا از DHCP سرور موجود در شبکه به صورت خودکار دریافت گردد. در صورتی که بخواهیم تنیمات ip را خودمان انجام دهیم گینه manualy  را انتخاب کرده و در بخش ip address شماره ip مورد نظر خود را وارد می کنیم. دفت داشته باشید که این ip برای دسترسی وب، cli و رجیستر نمودن داخلی ها مورد استفاده قرار می گیرد، پس حتما آن را ثبت نموده و آدرس آی پی را انتخاب نمایید که در شبکه موجود نباشد. نهایتا در بخش prefix آدرس شبکه یا همان subnet را وارد می نماییم.

تنظیمات ip و subnet mask سرور voip

11. در صورتی که می خواهیم سرور voip را پشت اینترنت قرار دهیم، یا به عبارتی تماس اینترنتی برقرار کنیم باید تنظیمات مربوط به گیتوی شبکه داخلی را انجام دهیم یعنی آدرس ip گیتوی را در بخش مربوطه وارد نماییم. اگر قصد اتصال به سایت ها برای دانلود ماژول یا نصب بسته های نرم افزاری را داریم تنظیمات DNS را نیز باید وارد نماییم. آدرس DNS سرویس دهنده اینترنت یا گوگل 8.8.8.8 و 4.2.2.4 را می توان وارد نمود.

تنظیمات گیتوی و dns سرور voip

12. نام سرور voip را در وصورتی که میخواهیم به صورت دستی وارد نماییم، گزینه manually را انتخاب کرده و در بخش مقابل نام مورد نظر را وارد می نماییم . نهایتا برای رفتن به مرحله بعد اقدامات انجام شده را تایید می کنیم.

  وارد کردن نام سرور voip

13. تنظیمات زمان سرور الستیکس را در این بخش انجام میدهیم. از گزینه های موجود آسیا تهران را برای تظیمات time zone انتخاب می کنیم.

تنظیمات تاریخ و زمان سرور الستیکس

15. در این بخش باید پسورد root یعنی پسورد کاربری اصلی و ریشه سرور را وارد کنیم. دقت داشته باشید که این پسورد را در جایی ثبت نمایید. در صورت فراموشی پسورد root باید مراحلی را برای بازگردانی این پسورد پشت سر بگزارید که بهتر است از ایمنی و به خاطر ماندن آن اطمینان کافی را داشته باشید.

وارد کردن پسورد root سرور voip

پس از تایید پسورد مراحل فرمت هارد و نصب سیستم عامل و نرم افزار های وب سرور آپاچی و دیابیس و نرم افزار استریسک و غیره که در فایل ISO الستیکس موجود هست شروع می شود. تصاویری مشابه عکس های زیر مشاهده خواهید کرد تا این مراحل نصب به پایان برسد. زمانی که طول میکشه تا این مراحل نصب سرور voip الستیکس انجام بشه وابسته به سرعت و ظرفیت هارد شما می تواند یک زمانی بین 5 تا 30 دقیقه باشد، پس تا پایان نصب صبور باشید.

مراحل نصب voip سرور الستیکس  نصب و راه اندازی voip

16. در این بخش از ما خواسته میشه که پسورد ورود به mysql را وارد کنیم این پسورد برای ارتباط بین استریسک و ویتایگر و نرم افزار های دیگه مورد استفاده قرار میگیرد. در بخش اول پسورد مورد نظر را وارد کرده و از ما خواسته میشه پسورد وارد شده را مجدد وارد کنیم و پس از انجام این کار روی گزینه "ok" برای رفتن به مرحله بعد کلیک می کنیم.

وارد کردن پسورد دیتابیس سرور elastix تکرار پسورد دیتابیس سرور voip

17. اکنون پسورد دسترسی از طریق وب را برای کاربری admin باید وارد نماییم و بعد این پسورد را مجددا تکرار نمایم تا مراحل نصب و راه اندازی سرور VOIP به پایان برسد.

تکرار پسورد دسترسی WEB سرور VOIP تنظیمات پسورد دسترسی وب سرور voip 

خب تبریک می گم شما مراحل نصب و راه اندازی سرور VOIP الستیکس را با موفقیت پشت سر گذاشتید. شما اکنون صفحه ای مشابه تصویر زیر را ملاحضه خواهید کرد که با وارد کردن نام کاربری و پسورد می توانید وارد بخش مدیریتی و البته command line سرور خود شوید و پس از آن با وارد کردن دستور asterisk -rvvv وارد بخش مدیریتی نرم افزار استریسک یعنی محیط cli شوید.

محیط لینوکس سرور voip الستیکس

برای ورود به بخش مدیریتی از طریق وب آدرس ip داده شده به سرور را در مرورگر اینترنتی وارد می کنیم و بعد با مشاهده تصویر زیر با ورود نام کاربری و پسوردی که برای دسترسی وب وارد کرده بودیم، وارد محیط مدیریتی سرور voip می شویم. 

صفحه ورود به وب سرور elastix

خب حالا یک داخلی روی سرور الستیکس می سازیم تا نتیجه عملی نصب سرور voip را با یک تماس داخلی روی کامپیوتر های خود تجربه کنیم. برای ایجاد داخلی تب pbx را انتخاب می کنیم و با انتخاب گزینه Generic SIP و زدن کلید submit وارد محیط ساخت داخلی می شویم.

ساخت داخلی روی سرور voip الستیکس

حال در بخش تنظیمات داخلی در user extension شماره داخلی مورد نظر را وارد می کنیم (مانند: 101) و در بخش display name نام داخلی را وارد می کنیم (مانند: user) و در بخش secret پسورد مورد نظر برای داخلی را وارد می کنیم (مانند: Aa123456) نهایتا گزینه submit را برای ساخت داخلی وارد می کنیم. حالا برای ریلود شدن دایال پلن گزینه applay configuration را کلیک می کنید.

ساخت داخلی sip روی سرور voip الستیکس

خوب مشابه همین کار را برای داخلی بعدی انجام می دهیم تا دو داخلی روی سرور voip خود داشته باشیم. برای برقراری تماس داخلی باید این داخلی های ساخته شده را روی یک تلفن ip یا اگر در اختیار نداریم یک تلفن نرم افزاری رجیستر کنیم. برای انجام این کار نرم افزار eyebeamرا دانلود نمایید و مطابق تنظیمات ارائه شده در مطلب فوق داخلی هایی که روی سرور ساخته اید را روی تلفن نرم افزاری eyebeam رجیستر نمایید.

در حال حاضر می توانید از برقراری یک تماس تلفنی روی شبکه با استفاده از voip سرور الستیکس لذت ببرید. در صورتیکه علاقه مند به برقراری تماس با خطوط شهری هستید می توانید از تنظیمات مربوطه به تماس با خطوط شهری را در آزاد کردن خط شهری در الستیکس و تنظیمات تماس خروجی الستیکس دنبال نمایید.

در صورتیکه تمایل دارید تماس از بیرون به عنوان ورودی به سرور voip را با داشتن یک تلفن گویا و بعد ارتباط با داخلی ها، تست کنید می توانید تنظیمات مربوطه را در تنظیمات راه اندازی ivr الستیکس دنبال نمایید.

هرگونه مشکل در نصب الستیکس و تنظیمات مربوط به راه اندازی voip سرور را می توانید از بخش نوشتن سوال یا نظر در پایین همین مطلب با در میان بگذارید تا پاسخ سوال خود را در همین صفحه و یا از طریق ایمیل از کارشناسان voip کیمیا ارتباط دریافت نمایید.

آموزش راه اندازی ایزابل

با توجه به خرید پروژه الستیکس توسط کمپانی 3cx بخشی از برنامه نویسان الستیکس ای پروژه را در قالب نرم افزار ارتباطی ایزابل ادامه دادند. نرم افزار VOIP ایزابل در دو ورژن 2.5 و 4 ارائه می شود. ایزابل 4 از نظر قابلیلت ها و محیط گرافیکی مانند الستیکس ورژن 4 می باشد و از مزیت بروزرسانی پکیج ها و برنامه ها برخوردار می باشد.

همانطور که مستحضر هستید هسته سیستم تلفنی الستیکس نرم افزار قدرتمند استریسک می باشد که نسخه های ارتباطی مختلفی با استفاده از این هسته نرم افزاری قدرت گرفته اند و توسعه یافته اند. نرم افزار ایزابل از استریسک در ورژن های بالاتر نظیر 13 استفاده می کند و از قابلیت های آن بهره می برد و با توجه به اینکه هر دو از هسته تلفنی استریسک و واسط ارتباطی FreePBX بهره می برند تفاوتی در کاربری نخواهند داشت. یکی از مزیت های الستیکس کاربری آسان این نرم افزار و مزیت آن نسبت به نرم افزار های مشابه می باشد که همین ویژگی در Issabel حفظ شده است. شما میتوانید نرم افزار ایزابل را در همین بخش دانلود نمایید و از قابلیت های گوناگون آن بهره مند شوید.

سرور ویپ ایزابل 4 قابلیت ارتقا الستیکس به ایزابل را نیز دارا می باشد که میتوانید بکاپ سرور الستیکس خود را روی ایزابل ریستور نمایید. با توجه به اینکه ایزابل در همان شکل پروژه الستیکس می باشد و به نحوی ادامه همان پروژه با حفظ قابلیت های قبلی و بروزرسانی امکانات و ویژگی های محصول می باشد و همچنین به صورت کد باز ارائه می شود توصیه می شود به مرور از سرور ارتباطی الستیکس به سرور VOIP ایزابل مهاجرت نمایید. به همراهان گرامی و دنبال کنندگان کیمیا ارتباط توصیه می کنیم از آموزش نصب ایزابل issabel که در مطلبی جداگانه به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است استفاده نمایید و با نصب نرم افزار سرور VOIP ایزابل از مزیت ها و امکانات این سرور ارتباطی قدرتمند بهره مند شوید.  

خواندن 79338 دفعه

HEADER 

#
قاسم 22 فروردين 1395
سلام چجوری ای پی رو با جستجوگر ست کنم هر کاری میکنم جستجوگرم صفحه ی الستیکس رو بالا نمیاره؟؟؟؟؟؟؟
#
کیمیا ارتباط 22 فروردين 1395
مشکل ارتباط با الستیکس

سلام
وقتی مشکل ارتباط با سرور وجود داره می تونه مشکلات متفاوتی باشه که باید شما آن ها رو چک کنید
1. ابتدا ببینید با سیستم مذکور می تونید Ip سرور رو پینگ کنید یا نه
2. اگر ping درست بود چک کنید از روی سرور که lan دارای ip هست یا نه
3. اگر lan درست بود بررسی کنید فایروال به درستی تنظیم شده باشه

موفق باشید
#
قاسم 22 فروردين 1395
سلام چجوری ای پی رو با جستجوگر ست کنم هر کاری میکنم جستجوگرم صفحه ی الستیکس رو بالا نمیاره؟؟؟؟؟؟؟ ای پی الستیکس رو باید با کدوم ای پی ست کنم با ای پی وای فای یا ای پی ویژوال ماشین؟؟؟
#
کیمیا ارتباط 22 فروردين 1395
لطف ابتدا موارد بالا را چک بفرمایید اگر نتیجه نگرفتید به صورت کامل توضیح بدید الستیکس رو روی چه سیستمی بالا اوردید و وضعیت شبکه به چه شکل هست
#
محمد 28 فروردين 1395
سلام دوستان من قصد داشتم برای یک پروژه دانشگاهی اقدام به شخصی سازی الستیکس کنم. در قدم اول رابط گرافیکی و در قدم های بعدی اگه تونستم بعضی از قابلیت هارو تغییر جزءی بدم. سوالم اینه اگرچه الستیکس کد اپن سورسه ولی من تو اینترنت گشتم نتونستم منبع کامل کدشو گیر بیارم؟؟ از کجا میتونم سورس کدش و دانلود کنم؟ یا اینکه چطور میتونم الستیکس رو شخصی سازی کنم؟؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره کمک کنه.
#
کیمیا ارتباط 28 فروردين 1395
با سلام و احترام

اگر منظورتون در ابتدا پوسته هست شما می تونید با استفاده از CSS و HTML این کار رو انجام بدید. در صورتی که میخواهید در دستورات محیط وب تغییری اعمال کنید باید روی PHP و MYSQL تسلط داشته باشید. برای دستورات تلفنی هم بسیاری با dial plan نویسی قابل اعمال هست و اگر می خواهید روی یک تماس فرایندهایی را پیاده سازی کنید که تلفنی نیست می توانید با agi نویسی این کار رو انجام بدید.

موفق باشید
#
قاسم 30 فروردين 1395
من تو الستیکس قسمت افزونه ها ک میرم این پیغامو میده the system can not . . . .اخرشم نوشته addons .wsdl من این فایلو دانلود کردم چطوری باید رو الستیکس نصبش کنم؟؟؟
#
کیمیا ارتباط 30 فروردين 1395
با سلام و احترام
بخش ADDONS الستیکس در ایران فیلتر هست و شما از این طریق نمی تونید نصب نرم افزار داشته باشید. شما باید یا با VPN وصل بشید یا اینکه ماژول یا برنامه مورد نظر خود را به صورت rpm دانلود کنید و سپس از طریق SSH روی سرور نصب کنید تا بتونید از آن استفاده نمایید.

موفق باشید
#
قاسم 30 فروردين 1395
rpm هارو دانلود کردم ولی چطوری از طریق ssh نصب کنم ؟؟ ببخشید من زیاد با لینوکس اشنایی ندارم
#
کیمیا ارتباط 04 ارديبهشت 1395
برای نصب بسته rpm بعد از آنکه فایل نصبی را در دایرکتوری مورد نظر قرار دادید. با دستور زیر به دایرکتوری مورد نظر می روید
CD /folder1/folder2
و بعد با دستور زیر بسته rpm را نصب می نمایید.
[rpm -ivh [pakage.rpm
#
صالح 30 فروردين 1395
یه کارت تلفنی openvox داریم که شش تا خط شهری بهش وصله، این شش تا خط تا دیروز مشکلی نداشته اما امروز یکی از خطا نمیره رو ivr در حالی که خط وصله؟
#
کیمیا ارتباط 30 فروردين 1395
بررسی عدم ورود خط شهری به سرور voip

سلام
مسایل مختلف می تونه باشه که شما باید اون ها رو بررسی کنید. برای شروع خط رو روی یک از پورت ها و ماژول های دیگه کارت بزارید تا از سالم بودنش پورت اطمینان حاصل کنید.
اگر مشکل حل شد و تماس روی IVR اومد و شما Zap Channel یا گروه بندی DID نداشته باشید باید پورت احتمال مشکل از کاژول کارت می تونه باشه.
اگر تماس روی یک پورت سالم باز روی IVR نرفت باید CID خط رو چک کنید. بعضی اوقات که خطوط از سوییچ های مختلف میرن میتونه چنین مشکلی پیش بیاد. یه چیزی شبیه TONE خاص یا سیگنالینگ خاص که کارت نمیتونه دیتکتش کنه
به هر صورت همه این مراحل رو می تونید تو CLI هم بررسی کنید که از ورود خط به سرور مطمئن بشید.

موفق باشید
#
صالح 30 فروردين 1395
خیلی ممنون از جوابتون، چه میشه CID خط رو چک کرد؟
#
کیمیا ارتباط 30 فروردين 1395
حالات مختلف کالر آیدی (CID) روی الستیکس

خواهش میکنم توی فایل Chan_Dahdi و Dahdi_Channel برید فرمت کالر آیدی و Start رو ببینید چیه پرامتر ها رو تغییر بدید.
CID start=ring
CID start=DTMF

CID Signaling = Bell
CID Signaling = DTMF

این حالت ها رو چک کنید. شما اگر تماس درست شد روی اون خط به خصوص بعد برای کانال ها به صورت جداگانه CID رو تعریف کنید

موفق باشید
#
Behrad 04 ارديبهشت 1395
Salam man grand stream daram vali nemidoonam chejoori set konam ke vaghti daftar nistam betoonam ba dakheli ha tamas begiram
#
کیمیا ارتباط 04 ارديبهشت 1395
تماس اینترنتی روی الستیکس (تنظیمات NAT)

برای انجام اینکار شما باید روی اینترنت یک ip ثابت بگیرید و بعد روی مودم پورت های مربوط به سیگنالینگ تماس و انتقال صدا را روی ip سرور فوروارد کنید.
پروتکل TCP پورت 5060
پروتکل UDP از پورت 10000 تا 20000

پس از انجام این کار در سرور خود وارد free pbx شده و در بخش SIP Setting گزینه nat را قعال کنید تا ip valid اینرتنت را شناسایی کند و نهایتا تنظیمات را ذخیره کنید. حال در صورتیکه در تلفن نرم افزاری خود ip ثابت به همراه پورت را وارد کنید می توانید از بیرون تماس اینترنتی با داخلی های سرور داشته باشید.

مسایل امنیتی در زمان برقراری تماس اینترنتی را فراموش نکنید.

موفق باشید
#
Behrad 11 ارديبهشت 1395
Salam man in ravesh haro raftam vali ye gooshie iphone daram ke az biroon ba dakheli haye sherkat tamas migiram rahat anjam mishe vali ye gooshi htc az biroon be dakheli ha zang mizan faghat sedaye shakhs miyad vali sedaye dakhel kasi ke ba dakheli harf mizane ro nemishnave
#
کیمیا ارتباط 11 ارديبهشت 1395
مشکل در تماس با داخلی روی اینترنت

با سلام
با توجه به توضیحی که دادید مشکلی در سمت nat سرور و مودم وجود نداره احتمالا softphone که روی htc استفاده می کنید یکی از مسایل زیر را دارد.
1. یا از اکانتی استفاده می کنید که پورت های مربوطه فوروارد نشده مثل IAX2
2. یا تلفن نرم افزاری از کدکی استفاده می کنه شما روی سرور فعال ندارید (که این احتمال قوی تر هست)
3. یا تلفن نرم افزاری تنظیماتی مربوط به پورت ها یا پروتکل rtp دارد که با تنظیمات سمت سرور تطبیق ندارد.
موفق باشید
#
امیر 18 ارديبهشت 1395
با سلام و احترام
من میخوام کاری کنم که برای یک شماره هیچ کسی نتونه بهش زنگ بزنه فقط فقط از یک شماره بتونیم بهش زنگ بزنن.ممنون
#
کیمیا ارتباط 18 ارديبهشت 1395
دایورت داخلی در الستیکس Call Forward

با سلام
برای آنکه هیچ کسی نتواند با مدیر تماس بگیرد غیر از منشی شما باید در elastix داخلی مدیر را روی داخلی منشی فوروارد کنید
برای این کار گوشی تلفن مورد نظر را بردارید و با شماره گیری 72(ستاره)* شماره داخلی مقصد یا همان منشی را وارد کنید و در انتها کلید # را وارد کنید.
پس از انجام این کار کلیه تماس های داخلی مبدا به داخلی مقصد منتقل می شود و فقط داخلی مقصد می تواند مجوز تماس با داخلی مبدا که دایورت شده است را داشته باشد.
برای کنسل کردن این قابلیت 73* را وارد کنید
موفق باشید
#
امیر 20 ارديبهشت 1395
با سلام و احترام
با تشکر از راهنمایی خوبتون.
ولی اگر ما بخواهیم همه تماس ها که به میر زده میشود به منشی انتقال دهیم خوده منشی هم دیگر نمیتوتند به مدیر زنگ بزند درسته ؟
حالا اگر ما بخواهیم فقط منشی بتونه بهش زنگ بزنه باید چه کاری انجام دهم.
#
کیمیا ارتباط 20 ارديبهشت 1395
خیر درست نیست
اگر مطابق دستورالعمل گفته شده عمل کنید همه تماس های مدیر به منشی منتقل می شود ولی منشی می تواند با مدیر تماس بگیرد.
#
بهار 28 ارديبهشت 1395
من همه تنظیملت رو درست انجام دادم ولی باز ارور 403 رو میده چییییییییییییییییییی کار کنم
لطفاااااااااااا راهنماییم کنید
#
کیمیا ارتباط 28 ارديبهشت 1395
مشکل در ارتباط softphone

با سلام
لطفا سوال خود را به صورت کامل مطرح کنید. اگر منظور شما ارور 403 در رجیستر شدن تلفن نرم افزاری روی سرور هست. احتمالا مشکل از نام کاربری و پسورد می باشد که اتنتیکت به درستی انجام نمی شود. اگر از این موضوع اطمینان پیدا کردد فایروال را خاموش کنید و permit ip در داخلی را چک کنید. همچنین در general setting گزینه Allow Anonymous Inbound SIP را روی yes بگذارید
#
omid 29 ارديبهشت 1395
با سلام من یک سرور الاستیک از قبل راه اندازی شده در شرکت دارم با نرم افزار خطوط داخلی را به راحتی میتوانم بگیرم اما نمیتونم خارج از شرکت تماسی داشته باشم تمامی مراحل بالا را هم انجام دادم در outband oute هم عدد ۹ را برای خروجی در نظر گرفتم ولی مشکلم هنوز حل نشده
#
کیمیا ارتباط 29 ارديبهشت 1395
مشکل تماس با بیرون روی elastix

با سلام
باید مشحص بشه شما از کارت استفاده می کنید یا گیتوی و اگر کارت هست مرکز کارت رو شناخته یا نه و اگر گیتوی هست وضعیت ترانک به چه شکل هست. پس از آن باید تنظیمات outbound به ترانک و خود ترانک چک بشه و نهایتا باید وضعیت chan dahdi اگر کارت دارید و روت ها اگر گیتوی دارید چک بشه. مشکل از هر کدام این مراحل میتونه باشه.
موفق باشید
#
مهندس امین کاشانی اصل 16 خرداد 1395
باسلام و عرض ادب
چطوری میشه وقتی کسی زنگ میزنه به سیستم الاستیک در قسمت Operator Panel شماره کاربر در dahdi بیافته و چطوری میشه وقتی کاربر تلفنش رو قطع کرد سیستم الاستیک خودکار قطع کنه . مال من الان وقتی کاربر گوشی رو قطع کرده سیستم تلفن رو قطع نمیکنه مشغول میشه
--------------------------------------------
من فایل Chan_dahdi کاراکتر سیمیکالون را از ابتدای دو پارامتر busucount و busy detect نتونستم پیدا کنم این فایل رو ما از کجا باید پیدا کنیم لطفا مسیر رو بفرمائید از winscp باید استفاده کنیم یا نه ؟
#
کیمیا ارتباط 16 خرداد 1395
قطع نشدن تماس در الستیکس
سلام
برای سوال اولتون یعنی مانیتور کردن تماس ها باید از ماژول های تجاری مانند FOP2 یا ماژول های دیگر استفاده کنید توصیه می کنم قبل از خرید نیاز خود را در آن بررسی کنید
برای سوال دوم یعنی قطع شدن تماس ها پاسخ لازم داده شد شما باید در مسیر etc/asterisk/chan_dahdi دو مورد busycount=yes و busydetect=3 را قرار دهید.
#
مهندس امین کاشانی اصل 16 خرداد 1395
باسلام و عرض ادب
من این دو مورد رو بررسی کردماینا درست بودند ولی قطع نمیکنه بازم
-------------------------------
قطع شدن تماس ها پاسخ لازم داده شد شما باید در مسیر etc/asterisk/chan_dahdi دو مورد busycount=yes و busydetect=3 را قرار دهید.
#
کیمیا ارتباط 12 تیر 1395
احتمالا در حالت کامنت قرار داره و غیر فعال هست
#
مریم 25 خرداد 1395
با سلام و خسته نباشید
من سرور VoIPالستیکس رو نصب کردم Soft Phone Zoiper نسخه اندروید رو هم نصب کردم ولی SMS دریافت نمیشه. باید روی PBX چیزی رو فعال کنم؟
ممنون از راهنمایی هاتون
#
کیمیا ارتباط 26 خرداد 1395
شما می تونید از نرم افزار openfire روی الستیکس به عنوان سیستم پیام رسان استفاده کنید و کلاینت آن را روی دیوایس کاربران نصب کنید
#
مهدی 30 تیر 1395
سلام من سرور رو نصب کردم و همچنین داخلی ها رو هم تعریف کردم. فقط من یک ترانک sipاز مخابرات گرفتم که ip هم به من دادن و من هم با ست کردن آی پی روی یک pc گت وی آی پی رو پینک کردم. فقط چطور میشه ا لان تنظیمات sip-trunk مخابرات رو اعم از آی پی و بقیه چیزها رو روی سرور نصب کرد طوری که شماره پنج رقمی بوق داشته باشه و بالا بیاید
#
کیمیا ارتباط 30 تیر 1395
فعلا برنامه برای آموزش sip ترانک مخابرات روی سایت نداریم در صورت تمایل میتونید از سرویس پشتیبانی ریموت استفاده کنید و در خلال آن روش کار را بیاموزید و یا در دوره آموزشی شرکت نمایید
#
احمدی 04 مرداد 1395
با سلام
توی سرور الستیکس cpu من در بعضی از مواقع به 100 می رسه چه عواملی باید جک شود؟
#
کیمیا ارتباط 04 مرداد 1395
سلام
اگر به صورت مقطعی این اتفاق میافته خیلی اهمیت نداره ولی اگر در یک فاصله زمانی روی 100 درصد هست باید پروسس های cpu رو چک کنید و بعد پروسسی که داره پردازنده رو درگیر میکنه رو دبال کنید تا مشخص بشه از چه نرم افزار یا اتفاقی در سیستم می باشد. باید با سیستم عامل لینوکس آشنایی داشته باشید. اگر هم سرور پشت اینترنت هست می توانید لاگ ها دسترسی وب و ssh و استرذیسک را بررسی نماید و ببینید مشکل خاصی مشاهده می شود یا خیر.
#
محمد 17 مرداد 1395
با سلام و خسته نباشید
من توی شرکت سیستم تلفن الستیکس و (واک 2.4) نصب شده
مشکل اینجاست که اخیرا بعضی داخلی ها نمی تونن با هم ارتباط برقرار کنن یا زمانی که میخوایم با بیرون تماس بگیرم بوق اشغال میشنون در صورتی که خط آزاده.
ممکنه مشکل از روتر بورد باشه ؟
مدل روتر بورد RB 750
کارت سنگوما A 400 نصب داریم با 4 ماژول و شیش خط شهری
مدل ip phone _ yealink
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 18 مرداد 1395
مشکل اشغالی خطوط
سلام
باید در زمانی که کاربر بوق اشغالی رو میشنوه شما وضعیت خط ها رو بررسی کنید و توی cli ببینید چرا پیام اشغالی پخس میشه موارد متعددی از dnd برای تماس های داخلی یا قطع نشدن تماس روی شهری می تونه و فعال ماندن کانال میتونه باعث این موضوع بشه
#
محمد 19 مرداد 1395
خیلی منون
در مسیر etc/asterisk/chan_dahdi
دو مورد busycount=yes و busydetect=3 رو قرار دادم
اما بازمداخلی ها با هم دیگه
و از داخلی به بیرون مشکل داریم
یه خط در میون نمی گیره
خط بالا رو از حالت ; خارج کردم بهتر شد توی صفحه وب (واک) خطوط آزاد هستن
چطور میتونم توی cli مشکل رو بررسی کنم
ممنون از وقتی که میزارین
#
کیمیا ارتباط 19 مرداد 1395
این دو پارمتر مربوط به کارت و تنها برای تماس هایی هست که از بیرون گرفته میشه و ارتباطی به داخلی ها نداره. همانطور که گفته شد میتونه موارد متعددی باشه و بهتره شما از یک کارشناس برای بررسی سیستم استفاده کنید.
برای مشاهده تماس های فعال در گوگل عبارت "مشاهده داخلی های فعال در استریسک" رو جستجو کنید در صفحه مربوطه دستور مورد نظر مطرح شده در cdh دستور فوق را اجرا نمایید. اگر شما خود علاقه مند به کار بر روی سرور می باشید بهتر است در دوره های آموزشی شرکت نمایید
#
محسن 12 مهر 1395
با سلام ضمن خسته نباشید سوالی داشتم مبنی بر اینکه آیا نرم افزار الستیکس میتواند روی سیستم عاملهای دیگر لینوکس نصب شود یا نه ضمنا ایا سیستم عامل Centos پوسته ظاهری هم دارد وقابل نصب است یا باید با هسته آن کار نمود .علت این امر استفاده از سخت افزار اختصاص داده شده به این کار است . باتشکر
#
کیمیا ارتباط 12 مهر 1395
سلام
شما خود استریسک رو میتونید روی نسخ دیگر لینوکس کامپایل کنید. در مورد الستیکس باید گفته بشه که از یک پوسته ظاهری به همراه دیتابیس و وب سرور و چندین نرم افزار کدباز مانند استریسک، هایلا فکس، ویتایگر و غیره تشکل شده که در قالب یک فایل iso برای نصب آسان ارائه میشه
#
solmaz 25 مهر 1395
سللام
من الستیکس را نصب کردم یک سوالم اینه که در مرحله ایی که در سی دی باز میشه باید سی دی را برداشت؟؟؟
دوم اینکه در مرحله ایی که صفحه مشکی میاد هر چی تایپ میکنم پسورد میخواد ولی تایپ نمیشه و در این مرحله گیر کردم
#
کیمیا ارتباط 26 مهر 1395
سلام
1.بله باید cd رو بردارید
2.پسورد در لینوکس نمایش داده نمیشه شما همون پسورد root را وارد کنید و بعد اینتر کنید
#
solmaz 02 آبان 1395
از پاسخگوییتون سپاسگزارم
#
احمد 29 مهر 1395
سلام
من یه سرور VPS دارم.
روش یه VMware نصب کرده ام.
داخل VMware یه Elastix نصب کرده ام
فایل Elastix را هم نسخه 4 از سایت خود Elastix گرفتم و نصب کردم

پورت های 5060 و 5061 را هم روی فایروال ویندوز سرور باز کرده ام هم توی Vmware همین پورت ها را Nat کرده ام روی Elastix

الان پورت web اش را هم روی یک پورت دیگه Nat کرده ام. صفحه وب Elastix راحت از اینترنت باز میشه

ولی کلاینت های 3cx را که می خوام وصل کنم Error 401 Authentication Faild میده

مشکل کجاست؟
#
کیمیا ارتباط 29 مهر 1395
سلام
اگر تنظیمات nat رو در freepbx آنجام دادید و Ip ثابت شما رو سرور میبینه دو احتمال وجود داره یک اینکه پورت 5060 و sip روی سرویس دهنده بسته باشه و موضوع دوم برخی از مودم ها که عمدتا گزینه ای به نام alg دارند پورت فوروارد برای sip رو به درستی انجام نمیدن. البته دلیلش رو نمیدونم چیه ولی به این مشکل برخوردیم. به هر شکل با یک مودم دیگر نیز تست کنید.
#
amir 01 آبان 1395
با سلام و احترام
آیا امکانش هست که یک شماره داخلی را دایورت کرد به شماره موبایلم ؟ لطفا راهنماییم کنید مرسی
#
کیمیا ارتباط 01 آبان 1395
سلام
با کد 72* میتونید داخلی رو روی موبایل فوروارد کنید. ابتدا 72* را وارد کنید و پس از آن عدد دسترسی به خط شهری و سپس شماره موبایل را وارد کنید و بعد تماس را برقرار کنید.
برای نمونه
7290912XXXXXXX*

موفق باشید
#
محمد رضا عادلی 02 آبان 1395
سلام - برای اتصال به سرور با اکانت سیپ ارور 503 رو میده ممنون میشم راهنمایی کنید
#
محمد رضا عادلی 02 آبان 1395
سلام - ارور 503 مربوط به چی هست ؟
#
کیمیا ارتباط 03 آبان 1395
سلام
ارور 503 رو ندیدم ولی ارور 403 مربوط به زمانی هست که یوزر و پسورد به درستی وارد نشده و ارور 408 مربوط به زمانی هست که ارتباط شبکه ای به درستی برقرار نیست
از فایروال مطمئن بشید و تست ارتباط رو هم توی شبکه داخلی چک بکنید
#
Ali Shah 05 آبان 1395
سلام.خسته نباشید
موقعی که الستیکس رو بوت میکنم روی ماشین روی صفحه ای که لوگو الستیکس داره میمونه و نمیره خیلی تست کردم اما جواب نگرفتم مشکل از چی میتونه باشه
دو هسته CPU دادم
2 گیگ رم
60 گیگ هارد
ویندوزمم 7
#
کیمیا ارتباط 05 آبان 1395
سلام
باید برای نصب اینتر بزنید تا مراحل نصب دنبال بشه اگر منظورتون چیزی غیر از این هست واضح تر بفرمایید.
#
علیرضا 12 آبان 1395
سلام
وقت بخیر
بنده استیکس رو نصب میکنم اما اون قسمت که IP static رو باید ست کنم نمایش داده نمیشه و میره مرحله بعد اینجا باید چکار کرد؟
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 12 آبان 1395
سلام
منظورتون از ip static رو متوجه نمیشم. شما در مراحل نصب میتونید تنظیمات مربوط به کارت شبکه رو انجام بدید. اگر هم موفق نشدید پس از نصب سیستم در خط فرمان لینوکس با دستور زیر میتونید به سرو ip اختصاص دهید.

ifconfig eth0 192.168.X.X netmask 255.255.255.0
#
علیرضا 12 آبان 1395
تشکر
مشکل رو فهمیدم از کارت شبکه بود
کارت شبکه لینوکس ساپورت نبود
#
ahmad 12 آبان 1395
سلام

بعد از نصب سرور الستیکس در نرم افزار virtual box مطابق با مطالب سایت و تعریف ip در سرور التیکس، با وارد نمودن ip تعریف شده در مروگر اینترنت صفحه مورد نظر باز نشده و با وارد نمودن ip به صورت دستی در تنظیمات lan کامپیوترم مشکل برطرف نشد در حالیکه در محیط command prompt ویندوز ip مورد نظر ping میشه.

لطفاً در این زمبنه راهنمائی فرمائید.
#
کیمیا ارتباط 12 آبان 1395
سلام
اگر ping ادرس ip سرور را دارید احتمالا در بروزر اخطار پر ریسک بودن باز کردن صفحه مورد نظر داده میشه که بواسطه پورت https هست. شما بر اساس نوع مرورگری که دارید باز شدن صفحه را تایید نمایید.
#
محمد 14 آبان 1395
سلام
من يك نرم افزار ivr دارم براي تلفن گويا كه اگر تماسهاي ورودي را به ip سروري كه نرم افزار را نصب كردم منتقل كنم ميتونم تلفن گويا راه اندازي كنم.
روي gateway هاي كويينتوم تنظيم ميكنم كه هر پورت fxo به ip سرورم منتقل بشه و درست كار ميكنه. ميخوام بدونم توي Elastix چطور ميشه اين تنظيم را انجام داد؟؟
در قسمت inbound route بنظرم بايد باشه اما نميشه داخلي تا را منتقل كرد رري يك ip ديگه.
#
کیمیا ارتباط 14 آبان 1395
سلام
در وهله اول شما یک ivr حرفه ای روی الستیکس دارید و حتی در صورت لزوم میتونید از طریق برنامه نویسی به هر نحوی اون رو توسعه بدید ب این شرایط چه لزومی داره از ivr سیستم دیگری استفاده کنید
در هر صورت شمااز طریق ترانک های استاندارد که اکثر مراکز تلفن پشتیبانی می کنند مانند ترانک sip میتونید تماس ها را به جای دیگری منتقل کنید.
#
مسعود 17 آبان 1395
درود برشما و سپاس از مطالب مفیدتون
من در قسمت مدیریت تحت وب الستیکس برحسب داخلی ادمین فیلتر کردم و از اون به بعد مدیریت بقیه داخلی هارو نشون نمیده و بقیه گزینه های منو محدود شده . راهی برای ریست این فیلتر وجود داره ؟ هرچی کار میکنم میکنم باهاش چیزی نمیبینم.
ممنون میشم راهنمایی کنید
#
کیمیا ارتباط 17 آبان 1395
سلام
منظورتون رو از داخلی admin متوجه نمیشم
سه گروه کاربری به صورت پیش فرض روی الستیکس هست که administrator و operator و extension هست اگر منظور شما تخصیص داخلی به کاربری admin هست طبیعتا در دسترسی های شما تغییری بوجود نمیاد.
#
مسعود 18 آبان 1395
الان وقتی با اکانت ادمین وارد میشم فقط میتونم داخلی ادمین رو مدیریت کنم و به بقیه داخلی ها دسترسی ندارم و گزینه های مدیریتش خیلی کمتر شده
#
کیمیا ارتباط 18 آبان 1395
احتمالا دسترسی کاربر admin رو تغییر دادید. احتمالا در خط فرمان لینوکس بتونید کاربری سطح دسترسی کاربری رو عوض کنید ولی در حال حاضر حضور ذهن ندارم.
برای تنظیمات سیستم تلفنی میتونید از محیط freepbx هم استفاده کنید. البته در صورتی که در secuity دسترسی را فعال کرده باشید.
https://ip/admin
#
مهران 25 آبان 1395
سلام خسته نباشید
سرور الستیکس رو نصب کردیم و soft phone هم نصب کردیم ولی وقتی که تماس میگیریم صدا به شکل نامفهوم رد و بدل میشه

ممنون میشیم اگه راهنمایی کنین
#
کیمیا ارتباط 25 آبان 1395
سلام
دلایل مختلفی از جمله کارت صدای سیستم، ترافیک عبوری در شبکه و یا هدست و غیره میتواند در این عمر موثر باشه که باید این موارد را بررسی نمایید. به شما پیشنهاد میشه برای استفاده حرفه ای از سیستم voip در دوره های آموزشی شرکت نمایید.
#
هاشم 26 آبان 1395
سلام .
یه سوال ؟؟؟
ایا امکان استفاده از کارت های dahdi یا zap یا E1 در vmware هست یا نه . من تو vmware سرور الستیسک نصب کردم و می خوام با کارت ها کار کنم ، چنین چیزی امکان پذیر هست ؟
#
کیمیا ارتباط 27 آبان 1395
بله
منتها پیشنهاد می گردد در صورتی که میخواهید از ماشین مجازی استفاده کنید از گیتوی برای ارتباط با خطوط شهری استفاده نمایید.
#
حمید 24 آذر 1395
با سلام.
بنده جهت ارتباط با SIP سرور مخابرات از یه مودم تاینت استفاده میکنم. الان چند وقتیه که تو برخی ساعات ارتباط الستیکس با ترانک مخابرات قطع میشه و خودش دوباره وصل میشه. علت به نظرتون از مودمه یا از مخابرات یا از الستیکس؟ توی الستیکس ترانکهای دیگری هم با پاناسونیک و سرور اسکایپ داریم که هیچوقت مثل این یکی قطع نمیشوند.

با تشکر
#
کیمیا ارتباط 24 آذر 1395
سلام
در زمان های قطعی ترانک ip سرور و گیتوی مخابرات را از روی سرور الستیکس و بیرون از آن ping کنید ببینید ارتباط مشکلی داره یا خیر
#
iman 02 دی 1395
slm alan man noskhe 2.5 ra nasb konam ya 5 ra dar website in address ke dadin 2 noskhe hast baraye download in amozesh male kodom version me bashad??
#
کیمیا ارتباط 02 دی 1395
سلام
لطفا فارسی تایپ کنید
این آموزش مربوط به 2.4.0 هست ولی روش نصب 2.5.0 هم به همین شکل هست. روی الستیکس وژن 4 تفاوت هایی به دلیل ارتقای نسخه سیستم عامل وجود داه که اگر اندکی با ینوکس آشنایی داشته باشید ه راحتی می وانید نصب نمایید. الستیکس ورژن 5 هم دارای محدودیت هست که بهره شما از نسخه های ذکر شده استفاده نمایید.
#
علی 18 دی 1395
سلام من موقع نصب الستیکس یه مشکل دارم و اون اینه که در ابتدای نصب اصلا از من تنظیمات شبکه نمیخواد و من بعد نصب نمیتونم وارد سرور بشم و اصلا امکان ای پی دادن هم نیست
#
کیمیا ارتباط 18 دی 1395
سلام
احتمالا دقت نمی کنید و از مرحله مربوط به تنظیم کارت شبکه عبور میکنید به هر شکل پس از نصب هم در خط فرمان لینوکس با دستور زیر میتوانید به کارت شبکه ip مورد نظر را بدهید.
ifconfig ethX ip XXX.XXX.XXX.XXX netmask XXX.XXX.XXX.XXX
#
امیر 03 بهمن 1395
سلام دوستان

میشه منو راهنمایی کنین که چطور میتونم از خارج شبکه یدونه IP phone رو روی الستیکسم رجیستر کنم.

بله با vpn میشه ولی روی ip phone که نمیشه vpn زد .با گوشی و سیستم میشه راحت کانکت شد (البته با اینترنت سیم کارت)

ولی تو گوشی های یلینک نمیشه vpn ست کرد . باید یک فایل vpn config آپلود کرد
#
کیمیا ارتباط 04 بهمن 1395
سلام
گوشی yealink رو میتونید با openvpn به روتر متصل کنید.
اگر میخواهید بدون vpn این کا را انجام دهید. باید درfreepbx در بخش sip setting گزینه nat رافعال کنید و از روی مودم پورت های 5060 و 10000 تا 20000 را روی سرور فوروارد کنید.
#
حسین 14 بهمن 1395
سلام و ممنون از اموزش خوبتون . من یه کارت openvox دارم ولی هر کاری میکنم سرور الستیکس اونو نمیشناسه . لطفا راه شناخت کارت به سرور الستیکس رو توضیح بدید . با تشکر
#
کیمیا ارتباط 17 بهمن 1395
سلام
معمولا openvox توسط خود الستیکس در بخش hardware detect شناخته میشه. از وصل بودن کابل اطمینان حاصل کنید اگر باز هم نشناخات باید توسط یک کارشناس سیستمتون چک شود.
#
علی فنایی 30 بهمن 1395
سلام. مقاله تون واقعا عالی بود. بسیار ممنون.
#
کیمیا ارتباط 30 بهمن 1395
سلام موفق باشید
#
یکتا 16 اسفند 1395
سلام
ممنون از اطلاعات خوبی که دادین
من یه نرم افزار تحت net. دارم که می خوام تماس های ورودی را دریافت کنم و اطلاعات تماس گیرنده رو به کاربر نشون بدم ، ایا با الستیکی این کار امکان پذیره؟
#
کیمیا ارتباط 17 اسفند 1395
سلام
بله. میتوانید در دوره آموزشی برنامه نویسی استریسک شرکت نمایید و نحوه دریافت اطلاعات و ارتباط با استریسک را بیاموزید.
#
علی 29 اسفند 1395
سلام
تاخیر 0.5 ثانیه ای صدا از یک سافت فون به یک سافت فون دیگه اونهم در یک شبکه داخلی رو میشه کم کرد یا نه؟!
#
کیمیا ارتباط 01 فروردين 1396
سلام
احتمالا مشکل شبکه ای دارید. اگر از wifi برای اترباط استفاده میکنید مستحضر باشید بواسطه پهنای باند اشتراکی و محدودیت های فرکانسی بستر مناسبی برای انتقال صدا نمی باشد.
به هر شکل مشکل تاخیر بواسطه پینگ تایم شما می باشد.
#
ali 01 فروردين 1396
سلام
وقتتون بخیر
من الستیکس و روی هایپر وی نصب کردم
الان نمیدونم جلوی kimiaertebat login
چی بنویسم.admin و administrator میزنم با پسوردی که انتخاب کردم
ولی اصلا جواب نمیده و پیغام incorrect نمایش میده
#
کیمیا ارتباط 01 فروردين 1396
سلام
نام کاربری وب admin و پسورد هم پسوردی هست که پس از نصب در دو مرحله از شما پرسیده می شود و وارد میکنید.
نام کاربری پیش فرض در لینوکس هم root هست و پسورد پسوردی هست که قبل از شروع مراحل نصب از شما پرسیده شده است.
#
sam razm 27 فروردين 1396
سلام من الستیکس مطابق آمزوشهیا شما نصب کردم
یه خط sip هم دارمی که الان وصل شده و پینگ هم درست هست
سافت فون هم نصب کردم و به درستی به سرور وصل شده
outband route هم گذاشتم .
اما وقتی 9 را میگیرم خطا میده و زنگ خط آزاد نمیشه !
داخلی هم میگیرم بازم همینجوری و وصل نمیشه !
#
کیمیا ارتباط 29 فروردين 1396
سلام
اگر منظورتون از خط sip سیپ ترانک هست احتمالا ترانک شما رجستر نشده که باید ارتباط با sbc را چک کنید.
#
imanjafari 13 ارديبهشت 1396
با سلامداخل دفتر میتونم دفتر جمهوری رو بگیرم و صحبت کنم ولی از جمهوری با من تماس میگیرن بوق میخوره ولی این سمت هیچ اتفاقی نمی افتد
ارتباط تا جمهوری وایرلس میباشد به صورت ptp و ارتباطم کاملا سالم و برقرار میباشد=
#
کیمیا ارتباط 14 ارديبهشت 1396
سلام
مشکل شبکه ای دارید احتملا از یک طرف روت مناسب نیست یا تنظیمات گیتوی یا nat مشکل دارد. ا یک کارشناس بخواهید شبکه را مانیتور کند.
#
محمد 23 ارديبهشت 1396
سلام و خسته نباشید
مهندس برای پشتیبانی یه مجموعه با ۲۰ داخلی و ۱ e1 و ۱۰ خط شهری و ویپ یه همچین مشخصات چه رقمی در ماه باید بست
و سوال بعدی اینکه کلاس برای آموزش با اعطای مدرک دارید؟ و قیمت اگه هست لطفا
#
کیمیا ارتباط 24 ارديبهشت 1396
سلام
بستگی به نوع پشتیبانی داره که چه توقعی از پشتیبان دارند، حضور کامل، سرویس دهی دو ساعته یا مثلا یک روز در هفته و متناسب با این نیاز هزینه مشخص میشه
بله دوره آموزشی میتوانید شرکت کنید.
#
Soheil 11 خرداد 1396
سلام
الستیکس رو روی ماشین مجازی wmware نصب کردم در شبکه لن میتونم تماس بگیرم
واچلی در شبکه wan (از تریق اینترنت)صدا انتقال پیدا نمیکنه زنگ میخوره ولی صدا نمیره باید چه پورتی رو‌فروارد کنم یا میشه پورت صدای الستیکس رو‌ به یک پورت سابت تغیر بدم ؟؟
#
کیمیا ارتباط 11 خرداد 1396
سلام
پروتکل های tcp و udp پورت ها 5060 و 10000 تا 20000 باید فوروارد شود و nat هم روی سرور باید فعال باشد.
#
soheil 11 خرداد 1396
توی تنضیمات مودم قسمت ای داره که بزنی از پورت 10000 تا 20000 رو فروارد کنه
یا باید یکی یکی فروارد کنم ؟

NAT در تنضیمات مودم با در تنضیمات الستیکس
#
کیمیا ارتباط 11 خرداد 1396
معمولا در مودم ها بخشی هست که پورت را به صورت رنج میگیرد
#
soheil 11 خرداد 1396
مودم من DSL-2740U دلینک
تو قسمت پورت فروارد رنج نداره
#
کیمیا ارتباط 14 خرداد 1396
سلام
روی 2750 چک کردم داره مشکلیهم نداشته اون مودم رو اطلاعی ندارم
#
soheil 11 خرداد 1396
من سیستم رو ریجستری نکردم
اگر ریجستری نکنم مشکلی براش پیش میاد ؟
پورت ها رو فروارد کردم ممنون از راه نمایتون
ممنون میشم در باره NAT هم کمکم کنید
NAT توی کدوم قسمت هست
#
کیمیا ارتباط 14 خرداد 1396
خیر مکلی نداره
در freepbx در تب sip setting تنظیمات nat ر فعال و برابر ip ثابت قراردهید.
#
soheil 15 خرداد 1396
در PBX یک گذینه به اسم freepbx وجود داره که برای من غیرفعال
اگر میشه یک فیلم یا لینک سیستم عامل دیگه بهم معرفی کنید
شما میتونید با ریموت دسکتاپ یا تیمویوور بیاین رو سیستم و چک کنید ؟
ممنون از راهنمایی هاتون
#
کیمیا ارتباط 17 خرداد 1396
در تب security قسمت advance setting گزینه Enable direct access را فعال کنید.
#
salam 27 خرداد 1396
من از واک برای سیستم ویپ استفاده کردم همه چی درسته ولی فکس با اینکه تمام مراحل درسته و Running and idle on ttyIAX1
هست ولی در تماس با شماره داخلی فکسم servis unavilable و error 503 دارم
ممکنه راهنمایی کنید
#
کیمیا ارتباط 27 خرداد 1396
سلام
اگر از واک یا همون الیستیکس 4 استفاده میکنید تنها نکته این هست که در تنظیمات داخلی فکس باید requirecalltoken را در حالت NO قرار دهید. اگر مشکل حل نشد احتمالا مشکل از گیتوی ارتباطی شما با خط شهری می باشد.
#
Fariborz 10 تیر 1396
سلام.. خسته نباشید
من nat رو فعال کردم در pbx و رنج ip local رو هم ست کردم..
داخلی ها از بیرون رجیستر میشوند ولی در این حالت به بیرون تماسی نمیتونن برقرار کنن
sip trunk هم فعاله..
outbound و inbound هم دارم..
ممنون میشم راهنمایی کنید
#
کیمیا ارتباط 11 تیر 1396
سلام
nat رو برای چه کاری نیازی دارید. اگر برای داخلی روی اینترنت هست باید پورت های sip و rtp را روی سرور فوروارد کنید. ضمنا رئوی مرکز تلفن ip بیرونی باید nat شود نه ip لوکال
#
علیرضا 19 تیر 1396
نرم افزاری هست که با مبایل به voip وصل شد؟
#
کیمیا ارتباط 20 تیر 1396
بله منوی زیر را دنبال کنید
درباره voip->محصولات voip->تلفن نرم افزاری
#
سعید 06 مرداد 1396
سلام
آموزش نصب تلفن تصویری حدود 60 خط برای یک ساختمان 4 طبقه
همراه با تجهیزات لازم برای پروزه می خوام
شامل نقشه ها و با جزییات
پروژه مشابه هم باشه ممن.ن می شم
#
کیمیا ارتباط 07 مرداد 1396
سلام
می توانید بدون کامپیوتر در نقش سرور هم این کار را انجام دهید ولی راه اندازی با یک کامپیوتر و تلفن های voip تصویری امکانات بیشتری در اختیاز شما قرار می دهد. اگر نیاز به اتصال به خطوط شهری دارید تجهزات دیگری نیز باید اضافه شود. در مورد هزینه ها می توانید با واحد فروش تماس بگیرید.
#
شهریار 17 مرداد 1396
با سلام
من هیچ سوالی نداشتم،فقط می خواستم تشکر کنم که انقدر با حوصله جواب میدین
#
hamid 18 مهر 1396
با سلام
من الاستیکس رو نمیتونم نصب کنم وقتی بوت میکنم و منوی اول بالا میاد و گزینه instal elastix رو میزنم اصلا وارد تنظیماتش نمیشه و اررور میده اما از بخش diagnosis گزینه instal cent-os رو میزنم و نصب میشه اما نمیتونم به web gui رو تو مرورگر سیستمم بالا بیارم. پینگ هم گرفتم درسته و فایروال سیستمم رو هم غیر فعال کردم اما بازم صفحه وب رو بالا نمیاره دیگه نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید. در ضمن سیستم سرور ویپ هم لپ تاپه
#
کیمیا ارتباط 19 مهر 1396
سلام
بفرمایید به صورت ویرچوال نصب میکنید یا کلا سیستم با الستیکس بالا میاد و آیا پینگ سرور را دارید یا خیر و بعد اروری که در مرورگر دارید را بفرمایید.
#
امير 22 مهر 1396
سلام مهندس خسته نباشين.
من يه شبكه استيبل دارم ك مشكلي نداره از بيرون وقتي vpn ميزنم به داخل شبكم نميتونم الستيكس ببينم ولي از داخل شبكه ميبينمش و هيچ مشكليم نداره. Vpn با l2tp و ipsec هست.
ممنون ميشم پاسخ بدين
#
کیمیا ارتباط 22 مهر 1396
سلام
مشکل شبکه ای دارید ارتباطی به الستیکس نداره برای ارتباط VPN باید گیتوی دیوایس آدرس همان روتری باشد که VPN روی آن زده شده است. گیتوی سرور را چک کنید.
#
شکوهی 07 آبان 1396
سلام. ما یه شبکه voip راه اندازی کردیم که با sstp server وصل شده اند.بعد از یک مدت زمانی sstp کانکت میشه( با دفتر شهرستان ها) اما در elastic voip رجیستر انجام نمیشه. چه کاری باید انجام دهیم
#
کیمیا ارتباط 07 آبان 1396
سلام
این مشکل شبکه ای هست ارتباطی باید ارتباط شبکه ای رو چک کنید و زمانی که ارتباط برقرار میشه در cli استریسک ببینید چه اتفاقی میافتد.
#
بیرمی 22 آذر 1396
سلام
ممنون از مطالب خوبتون
#
HP 07 دی 1396
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی.
من وقتی که الستیکس 4 را روی وی ام ویر در حالت بریدج نصب میکنم و دستی بهش ip میدم و زمانی که در مرورگر ip سرور میزنم نمیتونم به قسمت گرافیکی سرور متصل بشم و ping هم نمبده,و همچنین زمانی که در حالت Nat نصب میکنم نمیتونم تماس خارجی برقرار کنم.
#
کیمیا ارتباط 07 دی 1396
سلام
تنظیمات شبکه vm باید روی حالت bridge باشه وقتی پینگ ندارید طبیعتا نمیتونید متصل بشید چه از طریق web و چه از طریق ssh
اگر روی حالت nat دسترسی به سرور دارید میتوانید گزینه های nat در تنظیمات داخلی ها و گزینه در تنظیمات sip setting در freepbx را تغییر دهید و مجدد تست کنید.
#
علی 14 اسفند 1396
سلام و خسته نباشید
ما نرم افزار Zoiper رو روی گوشی نصب کردیم ارتباط با سرور ok شد و لیکن وقتی تماس میگیریم صدا درست نیست و نویز شدید داره لطفا راهنمایی کنید ممنون
#
کیمیا ارتباط 15 اسفند 1396
سلام
اگر روی تماس داخلی با داخلی مشکل دارید احتمالا مشکل شبکه ای دارید. به طور مثال پهنای باند موثر wifi یا مواردی از این دست میتواند مشکل نویز روی گوشی موبایل و یا صعف کارت صدا و هدست مشکل روی کامپیوتر ایجاد کند.
اگر در ارتباط با خطوط شهری این مشکل را دارید احتمالا کارت تلفنی یا گیتوی مشکلاتی دارد.
#
مجیدی 27 تیر 1397
از اموزش خوب شما سپاسگذارم
#
رشیدی 22 آبان 1397
سلام
ما مشکل تماس های همزمان داریم لطفا راهنمایی کنید مثلا زمانی که از خارج از شبکه داخلی تماس میگیرند دیگر امکان تماس داخلی همزمان وجود ندارد
#
کیمیا ارتباط 22 آبان 1397
سلام متاسفانه سوال واضح نیست.
#
رشیدی 22 آبان 1397
مثلا از موبایل با یکی از شماره های ما تماس گرفته می شود و در حال مکالمه هستندحالا همزمان یک کاربر دیگر نمیتواند تماس خروجی بگیرد
#
کیمیا ارتباط 23 آبان 1397
احتمالا تنها یک خط شهری در دسترسی دارید و طبیعتا امکان برقراری بیش از یک تماس را ندارید. از یک کارشناس برای بررسی کمک بگیرید یا اگر خودتان قصد تنظیمات دارید اطلاعات دقیق در مورد تعداد خط شهری، کارت یا گیتوی و تنظیمات انجام سده بدهید.
#
Rashidi 26 آبان 1397
ما سه تا خط شهری داریم که یک ترانک براشون تعریف شده بود و به یک VOIP gateway متصل هستند. در حال حاضر برای هر خط جدا گونه یک ترانک تعریف کردم و مشکل برطرف شده است ولی فکر میکنم این کار اصولی نیست چون طبق آموزش ها یک ترانک کافی است.
#
کیمیا ارتباط 26 آبان 1397
بله یک ترانک کافی می باشد. بر اساس نوع محصولی که از آن استفاده می کنید باید تنظیماتی در گیتوی انجام دهید تا بتوانید ورودی و خروجی خط ها را تفکیک کنید نیازی به 3 ترانک نمی باشد.
#
hadi_hi 01 دی 1397
سلام وفت بخیر. من از ابتدای نصب مشکل دارم (نسخه 2.5 may 2015). همون ابتدای کار که اینتر میزنم ارور میده که Unable to download the kickstart file . وقتی اینو بیخیال میشم بجای اینکه بعد از تنظیم زبان وارد بخش پارتیشن بندی بشه ، سوال میپرسه درایورهای الاستیکس روی کدوم دستگاهه. وقتی هارد دیسک رو انتخاب می کنم (چون روی فلش هست) میرم داخل فلش میگه driver disk image file رو انتخاب کن و من نمیدونم چیو باید انتخاب کنم؟
#
محمدرضا 28 اسفند 1398
سلام
من سوال پایه ای دارم و اینه که چرخه ی اتصال voip از صفر به چه صورتی هست. یعنی الان من جایی هستم میگن 5 تا خط voip گرفتن. نمی دونم چی جوری راهش بندازم. مرحله ی قبل از الاستیکس و کانفیگ های نرم افزاری ش رو می خوام بدونم. ما یه سوییچ داریم برای ارتباط PCها باهم. برای ارتباط تلفن ها هم باید یه سوییچ جداگانه گرفت؟ کلا چرخه ی راه اندازی voip به صورت passive چی جوری هست. چی باید به چی وصل بشه. میشه از طریق نرم افزار بعضی از خط های تلفن رو روی سیستم PC بالا اورد بدون خرید تلفن؟
#
کیمیا ارتباط 28 اسفند 1398
سلام
در وهله اول باید ببینید خط ها چی هستن اگر خط اینترنتی هست که هیچ اگر خط آنالوگ شهری هست باید از گیتوی FXO برای آن تهیه کنید.
برای داخلی های میتوانید از گوشی تلفن ip، تلفن نرم افزاری و یا تلفن معمولی با استفاده از گیتوی FXS استفاده کنید.
همه این موارد یعنی سرور، داخلی ها، گیتوی یا گیتوی ها باید در یک شبکه باشند.
اگر از تلفن Ip یا تلفن نرم افزاری استفاده کنید یک بستر شبکه کافی هست یعنی همان کابل کشی که pc ها به آن متصل هستند کفایت میکند.
#
بهنام 27 اسفند 1399
سلام و خسته نباشید

من رو ماشین مجازی(vmware 16) ایزابل2020 نصب کردم، ولی نمیتونم کارت ویپ رو ببیتم.(ایزابل کارت رو دتکت نمیکنه) از اونجایی که نمیخوام بصورت روت ایزابل رو نصب کنم و یا گیت وی بخرم، اگه امکانش هست راهنمایی بفرمایین چجوری کارت رو بهش بشناسونم؟ ممنون
#
کیمیا ارتباط 28 اسفند 1399
سلام
به طور کلی روی ماشین مجازی نباید از کارت استفاده کنید و گیتوی باید بزارید. روی esxi کارت شناسایی می شود ولی کارکردش در بسیاری از مواقع با اختلال همراه هست به همین دلیل روی VM فقط با گیتوی کار می کنیم.
#
پویا 14 خرداد 1400
سلام وقت بخیر من vpn گوشی 1625 گرنداستریم را با ایزابل فعال کردم گوشی از ایزابل ip گرفته ولی اکانت رجیستر نمیشه در صورتیکه با ip استاتیک رجیستر می شود
#
کیمیا ارتباط 15 خرداد 1400
سلام
وقتی با vpn وصل میشید در تنظیمات اکانت گوشی باید ip داخلی ایزابل را بزنید اگر تنظیمات به درستی انجام شده و باز رجیستر نمی شود برای بررسی مشکل باید به یک متخصص دسترسی بدهید تا بررسی کند
#
spaan 06 آذر 1400
سلام مطلب خوب و کاملی بود
با توجه به اینکه الستیکس پشتیبانی و توسعه داده نمیشه
شما کدوم نرم افزار جایگرین را برای راه اندازی ویپ پیشنهاد می دهید
#
کیمیا ارتباط 06 آذر 1400
سلام
آموزش نصب نرم افزار ایزابل (ادامه پروژه الستیکس) را در لینک زیر دنبال کنید.

http://goo.gl/di2iq4

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 02122446068 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا