نرم افزار webphone را دانلود نمایید و با دنبال نمودن آموزش راه اندازی تلفن تحت وب، تماس های داخلی و شهری خود را روی مرورگر اینترنتی برقرار نمایید. برای دانلود و آموزش، ما تلفن تحت وب zoiper را انتخاب می کنیم. اين نرم افزار را می توانید در مرورگر هاي اينترنتي روی pc، تبلت و یا موبایل هوشمند خود استفاده نمایید. فايل EXE اين نرم افزار روي كامپيوتر كاربر نصب مي شود و تنظيمات داخلي اين تلفن تحت وب در فايل HTML انجام مي شود.
فايل نصبي نرم افزار براي برقراري ارتباط ورودي خروجي هاي كامپيوتر با داخلي ساخته شده در فايل html مي باشد. آموزش راه اندازي اين تلفن تحت وب را در ادامه در چهار گام ارائه مي كنيم. توجه داشته باشید در این نسخه رایگان در زمان برقراری تماس، یک POPUP از شرکت زویپر اجرا می شود، البته این موضوع مخل استفاده از این تلفن تحت وب نیست، ولی اگر تمایل داشتید میتوانید جهت خرید نسخه تجاری به سایت ZOIPER مراجعه نماید.

1. ابتدا فايل مربوطه را از لينك پايين صفحه دانلود نماييد.
2. پس از extract، نرم افزار را نصب كنيد.
3. حالا بايد تنظيمات را مطابق راهنماي زير انجام دهيد.
ما از قبل يك داخلي در الستيكس با مشخصات زير ايجاد كرده ايم
4. اكنون فايل html را در يك ويرايشگر متن، مانند notepad باز كنيد و متغير هاي زير را بر اساس تنظيمات داخلي الستيكس edit نماييد.
Account.Domain = "192.168.0.251:5060";sample
Account.CallerID = "400";sample
Account.UserName = "400";sample
Account.Password = "Aa123456";sample
نوشته sample را از انتهای این خطوط حذف نمایید و الباقی را در فایل مذکور جایگزین نمایید. حالا فايل را در مرورگر اجرا كنيد. توجه داشته باشید اگر مرور گر اخطار استفاده از plugin را داد آن را allow نمایید. حالا از كار با web phone شركت zoiper و تماس داخلي روي وب لذت ببريد. با اجراي اين تلفن تحت وب در نرم افزار های مختلف، مانند crm و اتوماسیون های اداری و به صورت iframe مي توانيد اين نرم افزار را، جايگزين تلفن هاي نرم افزاري كارمندان شركت نماييد.
در صورتیکه در اجرای نرم افزار دچار مشکل شدید از بخش نوشتن دیدگاه استفاده نمایید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید، تا در اولین فرصت مورد بررسی قرار گیرد.
لینک دانلود:
HEADER
سافت فون webrtc zoiper رو رجیستر کردن دقیقا مانند توضیحاتی که توی سایت دادین تماس خروجی مشکلی نداره ولی به هیچ عنوان نمیشه تماس ورودی روی وب فون برقرار کرد میشه راهنمایی کنید که چطور میتونم این کارو انجام بدم الستیکس بنده نسخه 4
اگر تنظیمات رو به همین شکل انجام دادید تفاوتی بین تماس ورودی و خروجی وجود نداره. اگر تماس خروجی دارید ولی ورودی ندارید، روی الستیکس status داخلی های sip رو مشاهده کنید و از دجیستر بودن داخلی اطمینان حاصل کنید.
اگر داخلی رجیستر بود ولی تماس رو برقرار نشد، از داخلی سرور ip کامپیوتری که نصب روی آن انجام شده را پینگ کنید و اگر باز همه چیز اوکی بود راخلی را داخل الستیکس حذف و مجدد بسازید و سمت کلاینت هم مجدد رجیستر کنید. این مشکل گاهی اوقات در الستیکس پیش میاد و تفاوتی بین ip phone، سافت فون و تلفن تحت وب ندارد
موفق باشید
دو سوال دارم
اول باید الستیکس رو راه اندازی کنیم تا این نرم افزار کار کند یا بدوت الستیکس هم میشود؟
آیا میشود به خطوط تلفن ثابت هم تلفن زد؟شماره شرکت بر روی شماره گیر می افتد؟
ممنون
برای سوال اول باید عرض کنم شما باید یک مرکز تلفن ip مانند الستیکس با دیگر ippbx ها داشته باشید تا بتوانید داخلی نرم افزاری را روی آن رجیستر کنید
برای سوال دوم هم بله شما می توانید با استفاده از گیتوی یا کارت های تلفنی و ارتباط آن ها با سرور voip با خطوط شهری ارتباط برقرار کرده و تماس تلفنی داشته باشید.
برای شرکت روی سیستم سانترالمون میتونیم نرم افزاری نصب کنیم که همه ی امکانات وید را داشته باشه؟ مثل امکانات صف تماس و گزارشات تماس؟
خیر مقدور نیست باید سیستم voip روی سرور راه اندازی کنید یا IPPBX با امکانات مورد نظر خریداری نمایید. برخی امکانات روی سانترال ها به وسیله تجهیزات جانبی قابل پیاده سازی می باشد ولی به صورت یکپارچه چنین امکانی نیست.
لطفا علت ارور زیر را بیان بفرمایید :
TypeError: Zoiper is undefined
من فایل رو نصب کردم داخلی هم در freepbx ساختم و فایل html رو ادیت کردم آیا حتما باید از الستیکس استفاده کنم ؟
خیر فرقی ندارد اگر از نصب صحیح فایل exe اطمینان دارید. روی مرورگر دیگری امتحان کنید