خط e1 چیست ؟ هزینه و قیمت خط e1 چقدر هست ؟ شماره های 4 رقمی و 5 رقمی مخابرات یا خط ایوان چه تفاوتی با خطوط معمولی دارند. تعرفه خط 5 رقمی چقدر هست. برای دریافت پاسخ این سوالات این مطلب را از دست ندهید. معرفی خط e1 و آشنایی با امکانات خطوط 4 رقمی و 5 رقمی e1 و توضیحات فنی لینک های دیجیتال در این در اختیار شما قرار گرفته است.

این خطوط از لحاظ برندینگ و سهولت تماس مشتریان برای سازمان ها و شرکت های بزرگ بسیار موثر و حائز اهمیت می باشد. از این رو در این مطلب توضیحاتی در مورد این خطوط در چهار بخش تفاوت خطوط پنج شماره ای با خطوط شهری معمولی، نحوه ارتباط خطوط e1، نحوه تخصیص شماره و تعرفه ها تقدیم می گردد. 

خطوط پنج رقمی چه تفاوتی با خط های معمولی دارند:

خط های تلفن شهری 8 رقمی خط های آنالوگ بوده و تنها قابلیت برقراری یک تماس را دارند و در صورتی که در حال استفاده باشند و تماس مجددی با این خط ها گرفته شود بوق اشغال را می شنویم. البته امکان روتاری امکان انتقال یک تماس را از خط اشغال به خط دیگر می دهد ولی در هر صورت خط اصلی اشغال بوده و برای تماس دیگری نمیشود از آن استفاده نمود. ولی خطوط دیجیتال یا e1 امکان برقراری 30 تماس همزمان را دارا می باشند. یعنی برای نمونه اگر ما با شماره تماس 20200 در حال گفتگو هستیم همزمان می توانیم برای 29 تماس دیگر از این خط استفاده نماییم بدون آنکه این خط اشغال شود.

نحوه ارتباط خطوط e1 چهار شماره ای و پنج شماره ای:

برای استفاده از خطوط e1 بر خلاف خطوط آنالوگ 8رقمی تنها به یک تلفن یا یک سانترال معمولی نیاز نیست. برای استفاده از این خطوط باید از مودم e1 که هم در سمت مشترک و هم در مرکز مخابراتی قرار میگیرد استفاده نمود. مودم سمت مشتریک با استفاده از کابل بالون به کارت e1 مستقر روی مرکزتلفن سانترال یا voip مرتبط شده و خط e1 را به سانترال شما متصل می نماید. 

چگونگی شماره های خطوط دیجیتال:

شما می توانید خط 4 رقمی یک یا دو طرفه و پنج رقمی یک یا دو طرفه را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم

خط چهار رقمی یک طرفه: 

همان طور که از نام خط مشخص است این خط تنها برای شماره گیری مشتریان بوده و از داخل سازمان برای تماس با بیرون از آن استفاده ای نمی شود. شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه میگیرند چهار رقم می باشد.

خط 4 رقمی دو طرفه: 

این خط تنها برای شماره گیری مشتریان و برای تماس بیرونی سازمان می باشد که نحوه قرار قرار گرفتن ارقام به شکل زیر می باشد شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه (منشی تلفنی یا اپراتور اصلی) میگیرند 5 رقمی می باشد شماره ای که مشتریان برای تماس با داخلی ها میگیرند 8رقمی می باشد به این نحو که چهار شماره اول شماره خط 4رقمی و چهار شماره بعدی شماره داخلی مورد نظر می باشد شماره ای که پرسنل سازمان با آن با بیرون تماس میگیرند 8رقمی می باشد.

خط پنج رقمی یک طرفه: 

همان طور که از نام خط مشخص است این خط تنها برای شماره گیری مشتریان بوده و از داخل سازمان برای تماس با بیرون از آن استفاده ای نمی شود. شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه میگیرند پنج رقم می باشد.

خط 5رقمی دو طرفه: 

این خط تنها برای شماره گیری مشتریان و برای تماس بیرونی سازمان می باشد که نحوه قرار قرار گرفتن ارقام به شکل زیر می باشد شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه (منشی تلفنی یا اپراتور اصلی) میگیرند پنج رقمی می باشد و یا اینکه شماره ای که مشتریان برای تماس با داخلی ها میگیرند 8رقمی می باشد به این نحو که چهار شماره اول شماره خط 4رقمی و چهار شماره بعدی شماره داخلی مورد نظر می باشد و در این روش امکان داشتن توامان شماره منشی تلفنی 5رقمی با شماره گیری مستقیم 8رقمی داخلی ها نمی باشد. شماره ای که پرسنل سازمان با آن با بیرون تماس میگیرند 8رقمی می باشد.

تعرفه خطوط e1:

شما برای داشتن یک لینک e1 سه هزینه باید بپردازید یک هزینه ثبت نام که 525 هزار تومان می باشد، هزینه نامبرینگ سالیانه که از 1890000تومان شروع می شود و هزینه آبونمان ماهیانه 75هزارتومان و البته اگر از خط دوطرفه استفاده نمایید هزینه تماس های بیرونی را مانند خطوط معمولی باید بپردازید. یاد آور می شود این مبالغ با تغییرات تعرفه ها در مخابرات تغییر می نماید و قابل استناد نیست.

نسل جدید خطوط 5 و 4 رقمی:

نسل جدید خطوط 5 رقمی و 4 رقمی خطوط تحت شبکه می باشند. این خطوط تحت شبکه مشابه خطوط E1 ظرفیت 30 تماس هزمان دارند. نام خطوط پر ظرفیت تحت شبکه سیپ ترانک می باشد. پروتکل sip چیست، پروتکل sip یک پروتکل برقراری و نگه داری تماس تلفنی می باشد و از محبوب ترین و پر کاربرد ترین پروتکل های تلفنی تحت شبکه در جهان می باشد.

خطوط تلفنی تحت پروتکل sip به سیپ فون و خطوط تلفنی پر ظرفیت تحت sip به سیپ ترانک (SIP Trunk) مشهور می باشند. خطوط سیپ ترانک ظرفیت 30 تماس همزمان را دارا می باشند و زوی مراکز تلفن تحت شبکه یا تجهیزاتی نظیر روتر ها و گیت وی های شبکه قابل استفاده می باشند.

تفاوت خطوط e1 با سیپ ترانک:

تفاوت خطوط e1 با خط سیپ ترانک در نوع استاندارد ارتباطی بین سوییچ ها و مراکز می باشد. به صورت خلاصه خطوط e1 یا pri خطوط دیجیتال می باشند که در سمت سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن مشترک نیاز به کارت تلفنی e1 دارند و البته بستر ارتباطی بین مشترک تا مخابرات هم اگر روی زوج سیم مسی باشد با استفاده از مودم و بر اساس پروتکل G.SHDSL می باشد و باید از مودم G.SHDSL برای این منظور استفاده کرد.

خط سیپ ترانک یک خط تحت شبکه می باشد به همین جهت سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن سمت مشترک باید تحت شبکه باشد و از پروتکل SIP پشتیبانی نماید. اگر خطوط سیپ ترانک روی سیم مسی و با استفاده از مودم نتقال داده شود مودم ها باید تحت استاندارد G.SHDSL.BIS باشند و باید مودم G.SHDSL.BIS برای این ارتباط استفاده شود. البته این خطوط از طریق فیبر نوری و یا VDSL هم قابل انتقال می باشد.

 

خواندن 51187 دفعه

HEADER 

#
حمید رضا 22 مرداد 1395
Hamid_8915@yahoo.com
باسلام احترام ِیه خط 4 رقمی 2طرفه میخام لطفا راهنمایی میکنید چیکلر کنم وآیا به راحتی میتونم بخرم یا باید هفت خان رستم بگذرونم
#
کیمیا ارتباط 25 مرداد 1395
سلام
هفت خوانی در کار نیست خطوط چهار و پنج رقمی را مخابرات تنها در اختیار شخصیت حقوقی قرار می دهد شما به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم و ارائه درخواست در سربرگ شرکت در خواست شما رسیدگی میشه
بر اساس اینکه در منظقه مربوطه چه ظرفیتی وجود دارد خط e1 یا sip trunk به شما داده می شود. بر اساس نوع فعالیت یا عدم ظرفیت برخی درخواست ها موافقت نمی شود و الباقی در مدت حدود یک ماه خط دایر می شود
#
حسین 24 آذر 1395
با سلام واحترام
تست خط E1 :
دوتا مودم دارم، یکی برای سمت مخابرات و دیگری برای سمت شرکت(مودم ها توسط شرکت مشاور کانفیگ شده اند). حالا فقط با استفاده از این دو مودم، چطور میتونم خط e1 ی رو که مخابرات تحویل میده، تست کنم. ممنون میشم فرایند تست رو کامل توضیح بدید این مورد برام خیلی ضروریه.
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 25 آذر 1395
سلام
شما میتونید مودم سمت خودتون را لوپ کنید اگر چراغ سبز شد یعنی ارتباط شما تا سالن MDF مخابرات برقرار هست. بعد باید خط E1 را رو مرکز تلفن بیارید و کانال ها رو چک کنید تا از ارتباط با سوییچ مخابراتی هم اطمینان پیدا کنید.
#
حسین 25 آذر 1395
سلام
ممنون از راهنماییتون. اگه حرفتون رو درست متوجه شده باشم فقط با استفاده از مودم ها نمی تونم درست بودن خط e1 مخابرات رو تست کنم.؟ فقط برقراری ارتباط بین دو مودم رو میتونم تست کنم؟
#
کیمیا ارتباط 29 آذر 1395
بله درسته
#
حسین 01 دی 1395
خیلی ممنون
#
محمدصادق 20 دی 1395
سلام وقتتون به خیر. منظور از دورشوال همان e1 هست یا نه لطف میکنید توضیح بدید.
#
کیمیا ارتباط 22 دی 1395
سلام
در متن از این واژه استفاده نشده اگر به طور کلی میفرمایید به خطوط پر ظرفیت دورشوال هم گفته می شود. خطوط پر ظرفیت 4 یا پنج رقمی در دو بستر خطوط دیجیتال PRI یا همان E1 و بستر تحت شبکه که تحت پروتکل SIP می باشد، ارائه می شود.
#
مهدی رنجبر 27 دی 1395
سلام
این جورخط هافقط بدردکسای میخوره که پول یامفت درمیارن
#
مسعود احمدی 18 فروردين 1396
سلام
ما در حال جابجایی دفتر شرکت هستیم.می خواهیم خط تلفن پنج رقمی 1 طرفه تهیه کنیم.تصمیمی بر استفاده از تماس به بیرون از شرکت هم نداریم.در مبدا که در حال حاضر هستیم خطوط تلفنی داریم که بنام خودمان است و قاعدتا قابل انتقال به منطقه ی دیگری نیست. در حال حاضر که در ادرس قبل هستیم و با توجه به اینکه باید به نشانی دیگری برویم حال باید به کدام مرکز مخابرات برای ثبت نام تلفن 5 رقمی مراجعه کنیم؟
ممنون.
#
کیمیا ارتباط 18 فروردين 1396
سلام
شما به مرکز مخابراتی که میخواهید در محدوده آن خط 5 رقمی را استفاده نمایید جهت درخوایت مراجعه کنید.
#
حسن جوان 28 خرداد 1396
سلام
برای ایجاد یک مرکز تماس با 4 اپراتور و یکطرفه کدام خط بهتر و به صرفه تر است؟
E1 یا SIP trunk
#
کیمیا ارتباط 28 خرداد 1396
سلام
اولیت فنی به معنی بهتر بدتری از هم ندارند ولی sip trunk روی سرور voip و Ippbx هایی نظیر گرند استریم و خط pri یا همون e1 روی مراکزی مانند پاناسونیک در مقام مقایسه به صرفه تر می باشند.
#
محمد حسن زاده 03 تیر 1396
با سلام

من برای شرکت نیاز دارم تا با تعداد زیادی مشتری در آن واحد تماس گرفته بشه به نظر شما خطوط دو طرفه بگیرم بهتره یا سری پشت سر هم خط عادی تهیه کنم
من 20 تا 30 خط نیاز دارم
از نظر هزینه کدام به صرفه تر است ؟؟
از نظر فنی کدام بهتر می باشد ؟؟
#
کیمیا ارتباط 04 تیر 1396
سلام
برای این موضوع راهی جز خط پر ظرفیت ندارید، مخابرات دیگر روتاری نمیکند. البته از نظر هزینه و فنی هم خط پر ظرفیت به صرفه تر می باشد.
#
رضا 18 تیر 1396
سلام
آیا امکان جابجایی خطوط سیپ ترانک وجود داره؟

یعنی اگر آدرس شرکت تغییر کنه و نشانی جدید در مرکز مخابرات متفاوتی باشه مشکلی پیش میاد یا خیر؟
#
کیمیا ارتباط 19 تیر 1396
سلام
در حال حاضر ظاهرا این امکان رو برای سیپ ترانک میدن یعنی اگر مرکز مخابراتی مقصد امکان ارائه سرویس را داشته باشد انجام می شود.
#
مقصود 23 تیر 1396
باسلام
آيا ميتونم براي آزانس يك خط چهاررقمي يكطرفه بگيرم؟

منون ميشم راهنماييم كنيد
#
کیمیا ارتباط 23 تیر 1396
سلام
روال به این شکل هست که به شخصیت حقوقی میدن ولی به مخابرات محل خود مراجعه کنید امکان داره با جواز کسب یا راهکارهای مشابه شما را راهنمایی نمایند.
#
امیر 08 مرداد 1396
سلام .ببخشید تعرفه مخابراتی برای خطوط 4رقمی یک طرفه واسه کسی که تماس میگیره چقدره ایا تجاری حساب میشه یا مثل خطوط معمولی؟؟؟؟؟؟؟
#
کیمیا ارتباط 09 مرداد 1396
سلام
در مبحث تعرفه های یا رویه های اداری باید با مخابرات تماس بگیرید. به هر شکل کسی که به عنوان مشتری با خط تماس میگیرد هزینه ای جدای از تعرفه های معمول تماس با خطوط دیگر پرداخت نمی کند. تنها خطوط هوشمند که دارای پیش شماره مشحص می باشند برای تماس گیرنده هزینه دارند.
#
مهدی 17 مهر 1396
با سلام و تشکر از مطالب مفید شما
آیا امکان دریافت اینترنت روی این خطوط از مخابرات هست؟
اگر هست به چه صورت،adsl یا اینترنت معمولی رو یE1 و امکانات و هزینه به چه شکل هست؟متشکرم
#
کیمیا ارتباط 18 مهر 1396
سلام
بله ولی این مطلب مربوط به خط e1 برای استفاده خطوط مخابراتی هست. لینک e1 یک ارتباط دیتا بین دو نقطه هست که میتونه برای اینترنت هم استفاده بشه برای اطلاعات در مورد هزینه لینک دیتا بهتره به امور مشترکین منظطقه خود مراجعه کنید.
#
محمد رضا 26 مهر 1396
سلام خسته نباشید
ما در شرکت سانترال داریم از مخابرات قبض برامون میاد به نام هزینه سیم خصوصی و مبلغ نامبرینگ میخواستم بدونم این چیه که ما باید پرداخت کنیم در ضمن خط E1 هم داریم
#
کیمیا ارتباط 27 مهر 1396
سلام
این مواردی که فرمودید مربوط به خط e1 می باشد هزینه خطوط e1 سه بخش دارد یکی هزینه ثبت نام دیگری آبونمان ماهیانه و دیگری هزینه نگه داری سالیانه یا همان نامبرینگ می باشد. البته این موارد در صورتی هست که خط شما یک طرفه باشد. اگر خط دو طرفه باشد شما باید هزینه تماس های خروجی را مانند دیگر خطوط بپردازید.
#
Reza 14 آبان 1396
سلام ممنون از مطالب مفيدتون
يه سوال اينكه آيا ميشه روي بستر فيبر نوري به يك مجموعه خطوط e1 تخصيص داده بشه؟ ممنون ميشم اگه توضيح بديد
#
کیمیا ارتباط 14 آبان 1396
سلام
بله اگر مرکز مخابراتی این امکان را داشته باشد میتوان روی FTTH خط سیپ ترانک را تحویل بگیرید.
#
azi 15 آبان 1396
پس چرا میگن خطوط 4 رقمی فقط یک طرفه هست؟یعنی به هیچ عنوان 4 رقمی دو طرفه نداریم
#
کیمیا ارتباط 16 آبان 1396
خیر4 رقمی دو طرفه طول ارقام ورودیش 5 رقم و 8 رقم می باشد و طول ارقام خروجیش 8 رقم می باشد.
#
منوچهر 30 ارديبهشت 1397
سلام و خدا قوت
1) خط 5رقمی یکطرفه رو میشه روی IN سوار کرد؟ یعنی مشتریان به جای گرفتن 10- 12 رقم، فقط 5 رقم رو بگیرن.
2) و اینکه با توجه به تماسهای زیاد در IN، آیا حتما به e1 نیاز است؟
سپاس از شما
#
کیمیا ارتباط 30 ارديبهشت 1397
سلام
خیر خططو 909 میتونن روی خطوط تلفن ثابت 8 رقمی یا پر ظرفیت e1 و سیپ ترانک دایورت بشن تا زنگ خور داشته باشند ولی بالعکس خیر.
همانطور که عرض شد الزام به e1 نیست متناسب با تعداد تماس همزمانی که دارید میتونید یکی از این روش ها رو استفاده نمایید.
#
منوچهر 30 ارديبهشت 1397
ممنونم از پاسخ شما
#
بهروز 08 خرداد 1397
سلام خط E1 دارم برای فروش اقدام کردم
مخابرات گفتن انتقال سند روی e1 ندارند و قابل فروش نیست
الان شرکت را هم به علت عدم فعالیت جمع کردم و نیازی به این خط ندارم
واقعا قابل فروش نیست ؟
#
کیمیا ارتباط 08 خرداد 1397
سلام
مرجع قانونی نقل و انتقال خط مخابرات هست. باید از امور مشترکین منطقه مخابراتی یا ساختمان شاهد پیگیر باشید.
#
بهنام 31 مرداد 1397
با سلام و تشکر
اگه ما یک خط 5 رقمی مانند 51234 یک طرفه تهیه کنیم و بعد با سیپ ترانک به استریسک وصلش کنیم . اگه مشتریمون یه عددی به این شماره اضافه کرد مثلا 5123433 رو هنگام شماره گیری وارد کرد آیا ما امکان این رو داریم که متوجه بشیم این چه شماره ای رو گرفته بوده؟ مثلا خودمون اون رو به داخلی 33 وصلش کنیم؟ صرفا شماره گرفته شده رو متوجه بشیم.
ممنون
#
کیمیا ارتباط 31 مرداد 1397
سلام خیر
مخابرات تنها تماس با 5 شماره اصلی را به سمت شما مسیر دهی میکند و شما امکان تشخیص شماره های بعدی را ندارید مگر به صورت اتفاقی شماره ها را به صورت کامل ارسال کند که استیبل و همیشگی نیست و ممکن است مرودی رخ دهد.
برای این کار شما باید 5 رقمی دوطرفه یعنی 8 رقمی تهیه کنید که به ازای جایگش 3 شماره انتهایی بتوانید مسیر دهی تماس داشته باشید.
#
neo 06 شهریور 1397
سلام
لطفا در مورد راه اندازی خطوط e1 راهنمایی بکنید
و یک مودم مناسب سمت ما رو معرفی بکنید.
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 08 شهریور 1397
سلام
باید ببینید سمت مخابرات چه مودمی قرار داده شده و مطابق آن تهیه نمایید. برای خطوط e1 معمولا مودم زیمنس و واتسون استفاده می شود. اگر خط سیپ ترانک باشد از مودم های تاینت بهتر است استفاده نمایید.
#
sh 18 مهر 1397
سلام. ممنون از مطلب خوبتون.
یه سوال داشتم. اگر خطوط 4 رقمی دوطرفه رو باید همون 5 رقم شماره بگیریم، چه تفاوتی بین خطوط 4 رقمی دطرفه و 5 رقمی دوطرفه هست؟
#
کیمیا ارتباط 19 مهر 1397
سلام
اگر از منظر تماس ورودی منظورتان هست، چهار رقمی دو طرفه امکان تماس ورودی 5 و 8 رقمی دارد ولی خط 5 رقمی دو طرفه تنها امکان تماس 8 رقمی ورودی را دارد.
#
milad 24 مهر 1397
سلام خریدار خط 909 هستم اگر کسی تمایل به انتقال داره لطفا خبر بده ممنون
#
امیر 14 آبان 1397
اگه امکانش هست راهنمایی کنید بدون مودم G.BIS آیا راهی هست که SIP Trunk مخابرات از طریق gatway یا مرکز تلفن مستقیم به داخل شبکه متصل کرد?
#
کیمیا ارتباط 15 آبان 1397
ارتباط شبکه بین مخابرات و مشترک باید به نحوی برقرار شود. در حال حاضر مخابرات دو روش انتقال روی زوج سیم مسی (مودم g.shdsl.bis) و انتقال روی فیبر نوری را اراه می دهد. طبیعتا اگر خط روی روج سیم مسی تحویل گرفته شده است حتما باید مودم داشته باشید.
#
امین 17 آذر 1397
سلام
الان بخوایم یکی بخریم چقد در میاد با سخت افزار و آبونماه و ....
#
کیمیا ارتباط 17 آذر 1397
سلام
خط را باید از مخابرات تهیه کنید که جهت اطلاع از تعرفه در هر شهری ساکن هستید به مخابرات منطقه خود مراجعه نمایید. با توجه به آنکه راهکارهای متفاوتی قابل پیاده سازی هست، هطینه وابسته به نیاز شما می باشد. جهت اطلاع از هزینه های تجهیزات و روش های پیاده سازی با واحد فروش تماس حاصل فرمایید.
#
اخلاقی 26 خرداد 1398
جهت استفاده از خطوط سیپ ترانک در بستر ftth در خراسان رضوی ایمیل بدین
#
حمید 10 تیر 1398
سلام
وقت بخیر
خطوط 4 رقمی الزاما با 1 و خطوط 5 رقمی با 3 شروع میشن ؟
#
کیمیا ارتباط 10 تیر 1398
سلام
خیر با همه سر شماره های وجود داره بستگی داره سر شماره خالی باشد یا خیر
#
علی بیچاره 29 فروردين 1399
ممنونم از توضیحاتتون، کسی که به خط ایوان چهار رقمی زنگ میزنه چقدر براش هزینه میفته در هر دقیقه؟ و اینکه درامد کسی که خط ایوان داره از هر دقیقه چقدر است؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین
#
کیمیا ارتباط 30 فروردين 1399
هیچ تفاوتی برای تماس گیرنده بین خطوط آنالوگ و e1 وجود ندارد و صاحب خط هم کسب درامدی ندارد. احتمالا پرسش شما مربوط به خطوط هوشمند IN هست که مخابرات طی قراردادی به مشترک می دهد و به ازای هر دقیقه تماس در قبال سرویسی که ارائه می شود مبلغی به حساب تماس گیرنده در قبض تلفن درج می شود و متناسب با قرارداد به صاحب خط مبلغی پرداخت می شود.
#
میلاد 27 خرداد 1399
با سلام
برای شرکت یه خط 5 رقمی یک طرفه گرفتم.برای راه اندازی چندتا سوال برام پیش اومده؟

من باید خط e1 رو به گیت وی fxo بزنم و بعد گیت وی رو به مودم hdsl یا اینکه مستقیم خط رو به مودم بزنم و بعد خروجی مودم رو به سرور الستیکس؟

اگر بخوام سرور الستیکس رو روی ماشین مجازی نصب کنم,احتیاجی که به کارت e1 ندارم؟

ممنون و سپاسگزارم
#
کیمیا ارتباط 28 خرداد 1399
سلام
اگر خط را روی زوج سیم مسی گرفته اید در هر صورت باید ابتدا به مودم وصل شود.
اگر خط e1 باشد بعد از مودم باید به گیتوی یا کارت e1 و یا روتر سیسکو با ماژول e1 که به صرفه ترین و استیبل ترین حالت فعلی هست متصل شود و بعد از طریق شبکه به سرور voip تفاوتی بین ماشین مجازی یا سرور لوکال نیست.
اگر خط سیپ ترانک باشد بعد از مودم مستقیم به شبکه و از این طریق سرور voip متصل می شود و در هر کدام از این بخش ها نیاز به تنظیمات تجهیزات می باشد.
#
میلاد 16 تیر 1399
خط 5 رقمی ,سیب ترانک هست.3 تا آی پی از مخابرات گرفتم.یه ماشین مجازی رو esxi راه اندازی کردم که 2 تا کارت شبکه داره(ایزابل).یک دستش خورده به یه vswitch که مربوط به شبکه داخلیه و دست دیگش خورده به یه vswitch دیگه که از اونجام خورده به مودم hdsl.یک روت هم برای اینکه کارت شبکه دوم gatwey نداره نوشتم.مشکل اینجاست که پینگ gateway رو دارم اما پینگ sbc رو ندارم.
نکته اینجاست که وقتی یک لپ تاپ رو مستقیم به مودم hdsl میزنم و همین آی پی ها رو تنظیم میکنم,پینگ sbc رو دارم اما وقتی از رو خود سرور پینگ sbc رو میگیرم خبری از پینگ نیست.
تمام تنظیمات سوهیچ های مجازی و esxi رو چک کردم .همه چیز درسته اما من پینگ ندارم.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید که مشکل از چه چیزی میتونه باشه؟
#
کیمیا ارتباط 16 تیر 1399
سلام
اینجا مربوط به تنظیمات فنی نیست باید از بخش آموزش یا پشتیبانی ریموت استفاده کنید. برای این موضوع شما باید یک روت روی سرور بنویسید که آدرس آی پی SBC از آی پی گیتوی مخابرات خارج شود با نوشتن روت مذکور در خط فرمان لینوکس یا در فولدر network-scripts پینگ sbc را خواهید داشت. لطفا در صورت نیاز به سوالات بیشتر از سرویس پشتیبانی ریموت استفاده کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 02122446068 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا