مقایسه تلفن های کارمندی و مدیریتی پاناسونیک
برای انتخاب یک گوشی مناسب با نیازمان لازم است ابتدا بدانیم گوشی ها را در چه مواردی با یکدیگر مقایسه نماییم تا امکانات برتری ها و مزایای ان ها را نسبت به هزینه و نیازمان از تلفن کنار یکدیگر قرار داده و بهینه ترین انتخاب را انجام دهیم.
در این مطلب تلفن های مدیریتی و کارمندی پاناسونیک را مورد بررسی قرار داده و تفاوت هایی که در امکانات دارند را ارزیابی می نماییم و نهایتا برای هر گروه مثال هایی از مدل های موجود معرفی می گردد.
تلفن های کارمندی و کارشناسی
تقسیم بندی تلفن های کارمندی و کارشناسی و یا مدیریتی بیشتر از جهت ساده سازی برای مخاطب عمومی و کاربر نهایی می باشد و به این معنی نیست که گوشی مدیریتی به طور مثال در لایه کارشناسی یا کارمندی سازمان یا شرکتی قرار نمی گیرد. بلکه کاملا متداول است که شرکت ها بر اساس نوع کاربری کارکنان خود برای تعدادی یا کلیه کارمندان خود از یک گوشی مدیریتی استفاده نمایند. تلفن های سانترال کارمندی و کارشناسی عمدتا تلفن هایی هستند که کلیدهای میانبر محدودی دارند، صفحه نمایش ندارند یا صفحه نمایش کوچکی دارند و تلفن هایی هستند که عمدتا کلیدهای قابل برنامه ریزی ندارند.
از دسته گوشی های کارمندی و کارشناسی فارق از نوع سیگنال و سانترال یا کارتی (برای آشنایی با رده بندی تلفن های پاناسونیک می توانید به مطلب معرفی گوشی های سانترال مراجعه نمایید) که می توانند به آن متصل شوند، می توان به مدل هایی مانند kx-ts500، kx-t580، kx-t880، kx-t7703، kx-dt7665 اشاره نمود.
گوشی تلفن های مدیریتی
تلفن های مدیریتی سانترال پاناسونیک عمدتا دارای کلید های متعددی هستند که کاربری را برای استفاده کنده از گوشی لذت بخش و راحت می نماید. کلیدهای میانبر، کلید های قابل برنامه ریزی، کلیدهای نرم افزاری و صفحه کلید اضافی در کنار هم کار کنترل، دسترسی به خط و کاربری را برای مدیران آسان تر می نماید. در ادامه به کارکرد این کلید ها می پردازیم.
کلیدهای میانبر
کلیدهای میانبر در تلفن مدیرتی وظیفه خلاصه کردن و انجام یا تکرار فعالیت ها را به عهده دارند. این کلیدها مانند کلید انتقال مکالمه (Transfer) با انجام چند عملیات مرتبط به انتقال در یک کلید موجب صرفه جویی در وقت کاربر می شوند. از جمله کار کردهایی که کلیدهای میانبر دارند می توان به شماره گیری مجدد (Redial)، دایورت داخلی (Forward)، شنیدن پیام ها (Message)، انتقال مکالمه یا همان ترانسفر و بسیاری کلید دیگر اشاره نمود.
کلیدهای قابل برنامه ریزی
کلیدهای قابل برنامه ریزی یا Programable key ها کلید هایی هستند که ما میتوانیم فعالیت یا عملکرد مورد نظرمان را به آن ها اختصاص دهیم. عملکرد هایی مانند شماره گیری سریع که وقتی به یک کلید اختصاص می یابد کمک شایانی در صرفه جویی وقت ما به دنبال دارد. فرض کنید یکی از مشتریان یا نمایندگان یا همکاران که ما در روز تعداد تماس زیادی با داریم اگر قرار باشد هر مرتبه به صورت کامل شماره مقصد را تماس بگیریم چقدر فعالیتی ملال آوری خواهد بود.
کلیدهای قابل برنامه ریزی قابلیت های چشمگیر دیگری هم دارند. به طور مثال یک کلید قابل برنامه ریزی قابلیت نمایش وضعیت تماس یک داخلی (BLF) را می تواند داشته باشد. blf مخفف Busy Lamp Field می باشد و در صورت تنظیم روی یک کلید dss وضعیت اشغالی، زنگ خوردن و یا آزاد بودن یک شماره داخلی را به ما نمایش میدهد.
نمایش شماره تماس گیرندگان (Caller ID)، تاریخچه تماس ها (History)، دسترسی به خط شهری (CO line) از دیگر قابلیت های یک dss key می باشند.
صفحه کلید اضافی
صفحه کلید اضافی عمدتا برای واحد روابط عمومی، منشی ها و مدیرانی که تمایل داارند عملکرد پرسنل خود را تحت کنترل داشته باشند استفاده می شود. وقتی تعداد پرسنل یک شرکت رشد می کند و برقرار کردن ارتباط و اطلاع از وضعیت تماس آنها اهمیت ویژه ای پیدا میکند با تجه به این موضوع که در گنجاندن تعداد زیادی از کلیدها در یک تلفن سانترال محدودیت داریم از صفحه کلیدهای اضافی برای افزایش کلیدهای کنترلی و شماره گیری سریع استفاده می شود.
تلفن کارمندی بهتر است یا مدیریتی
اگر بخواهیم در این زمینه دقیق صحبت کنیم بهتر یا بدتر بودن یک گوشی رابطه مستقیم با نوع کاربری و نیاز ما از یک تلفن می باشد. در صورتیکه ما تعداد مشخصی از تماس در روز داریم و یا نیازی به داشتن اطلاعاتی از وضعیت تماس دیگران ندارم انتخاب یک گوشی کارمندی گزینه مناسبی خواهد بود و در صورتیکه نوع فعالیت ما نیازهای بیشتری را از یک تلفن طلب می کند باید روی گزینه هایی که امکانات بیشتری را دارا می باشند تمرکز نماییم.
تفاوت تلفن منشی با تلفن مدیریتی
تلفن های منشی با تلفن های مدیریتی عمدتا تفاوتی در کلیدهای قابل برنامه ریزی و یا کلیدهای میانبر ندارد و تنها در مواردی که امکاناتی مانند تماس تصویری در نظر هست گوشی های مدیریتی تفاوت هایی دارند. گوشی های منشی ها به صفحه کلیدهای اضافی با توجه به گستریدگی تماس ها نیاز بیشتری نسبت به مدیران دارند. در هر صورت از مدل های مدیریتی میتوان گوشی های مناسب برای منشی را با توجه به نیاز فرد مذکور انتخاب نمود.
معرفی چند مدل گوشی مدیریتی پاناسونیک
گوشی های مدیرتی متفاوتی با توجه به نوع مرکزتلفن سانترال قابل انتخاب می باشند برای نمونه، برای مرکزتلفن kx-ta824 می توان به گوشی kx-t7730 اشاره نمود که یک گوشی هایبرید، می باشد و ده کلید قابل برنامه ریزی دارد. برای مرکزتلفن سری TDA مثل TDA100 و TDA600 هم از گوشی یاد شده در صورت وجود کارت DHLC و هم از گوشی های KX-DT333، KX-DT543، KX-DT343 که گوشی هایی دیجیتال هستند می توان استفاده نمود.
HEADER
سانترال 308 قدیمی تر از سانترال tes824 می باشد و قابلیت ارتقا ندارد یعنی به صورت فیکس 3 خط شهری و 8 داخلی پشتیبانی می کند و البته تلفن گویا اولیه هم روی خود ندارد. در بسیاری کدها مشابه هستند و در تعدادی هم متفاوت می باشند.
از منوی درباره سانترال به زیر منوی نصب و راه اندازی و سپس دانلود دفترچه راهنمای راه اندازی سانترال بروید.