معرفی گوشی های سانترال
در زمان راه اندازی سازمان ها و شرکت ها انتخاب سیستم تلفنی مناسبی که هم نیازهای مجموعه را مرتفع سازد هم از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد مورد توجه مدیران هر مجموعه ای می باشد. در مطلب راهنمای خرید سانترال توضیحات کلی در مورد مسائل مربوط به انتخاب سانترال پاناسونیک ارائه شد و همچنین در مطلب راهنمای خرید voip توضیحات مربوط به انتخاب مرکزتلفن ip ارائه گردید که در صورت تمایل میتونید این مطالب را دنبال نمایید.
در این مطلب سعی داریم توضیحاتی در مورد گوشی تلفن های سانترال داشته باشیم تا در زمان خرید با توجه به نیاز کاربران بتوانیم گوشی مناسب رو انتخاب نماییم. در ادامه به سه نوع تلفن سانترال آنالوگ، هایبرید و دیجیتال اشاه کرده و اونها رو در قابلیت های کلی با هم مقایسه می کنیم.
الف) گوشی تلفن آنالوگ
تلفن های آنالوگ، گوشی تلفن هایی هسند که با یک زوج سیم به ساترال متصل می شوند. این گوشی در اکثر مدل ها گوشی هایی ارزان تر از دیگر سری تلفن ها می باشند. مدل هایی مثل s500، s580، s880 نمونه ای از تلفن های آنالوگ می باشند. این تلفن ها در مدل های بالاتر قابلیت دریافت کالرآیدی را روی همان زوج سیم تماس دارای می باشند و با توجه به قیمت ارزان گزینه مناسبی برای لایه کارمندی سازمان می باشند.
ب) گوشی تلفن هایبرید
گوشی تلفن های هایبرید دارای دو زوج ارتباطی بوق و دیتا با سانترال می باشند. این گوشی ها علاوه بر امکان گفتگو امکان دریافت و ارسال دیتا از طریق کلیدهای قابل برنامه ریزی مانند شماره گیری سریع (speed dial)، مشاهده وضعیت تماس داخلی های دیگر (blf) و غیره ... می باشد. گوشی 7730 از نمونه گوشی های هایبرید می باشد.
ج) گوشی تلفن دیجیتال
گوشی های دیجیتال داری یک زوج ارتباطی با سانترال می باشد که به صورت توامان انتقال صدا و دیتا را از این طریق انجام میدهند. گوشی های دیجیتال امکان اضافه کردن یک گوشی دیجیتال دیگر را از طریق پورت خروجی تعبیه شده روی گوشی دارند و در عمل با داشتن یک زوج سیم اربتاطی دیجیتال با سانترال امکان فعال کردن دو گوشی را برای ما فراهم می کنند. گوشی های 7665، 333، 343 از سری گوشی های دیجیتال پاناسونیک می باشند.
حالا که با تفکیک گوشی های سانترال از نظر فنی آشنا شدیم لازم است بدانیم که هر کدام از این طبقه بندی ها برای ارتباط با سانترال کارت داخلی مخصوص به خود را دارند یا به عبارت آمیانه هر گوشی تلفنی به هر سانترالی نمی خورد پس لازم هست حتما در زمان انتخاب گوشی تلفن و دستگاه سانترال این موضوع را بررسی نماییم و یا از کارشناسان و متخصصین پاناسونیک مشاوره بگیریم.
جدای از این طبقه بندی که در زمان تهیه و راه اندازی سانترال لازم است مورد توجه قرار داده شود. طبقه بندی دیگری از نظر کاربری برای گوشی های سانترال وجود دارد که قرار دادن محصولات در سه بخش کارمندی، مارشناسی و منشی و مدیریتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به مقایسه تلفن های کارمندی و منشی مدیریتی را دراینجا دنبال نمایید.
HEADER
در manual تلفن میگه خروجی گوشی انالوگ میدهد ولی بنده از این تلفن استفاده نکردم و البته مدت هاست که تولید نمی شود.
میخواستم بدونم هنگام سوکت زدن خط تلفن سیم را از روکش لخت کرد کافی یا مس سیم مشخص باشه؟
روکش اصلی باید جدا شود ولی روکش خود رشته سیم نیاز نیست
ابتدا خط تلفن را مستقیم به گوشی وص کنید شاید خط قطع باشد یا پریز درست انتقال داده نشده باشد.
http://goo.gl/n9H9cg