راهنمای فارسی تنظیمات تلفن IP یالینک YEALINK T21P E2 جهت آموزش کار با این تلفن برای کاربران و همچنین آموزش تنظیمات راه اندازی تلفن T21P E2 یالینک برای کارشناسان شبکه و سیستم تلفنی در اختیار شما قرار می گیرد. این توضیحات در بخش اول در مورد تنظیمات IP و داخلی و در بخش دوم در مورد روش های انتقال تماس، فوروارد و کنفرانس و غیره برای بخش کاربری می باشد. شما می توانید در صورتی که سوالی در مورد تنظیمات دیگر این گوشی IP دارید از طریق بخش نظر یا پرسش در انتهای همین صفحه با ما در ارتباط باشید. در ادامه شماتیک گوشی را مشاهده می کنید که هر بخش با یک شماره مشخص شده است در جدول بعد از تصویر هر یک از بخش های شماره گذاری شده معرفی می گردد.
1 | LCD Screen |
صفحه نمایش دستگاه نمایش اطلاعات تماس (کالرآیدی، مدت تماس) آیکون ها (DND) تاریخ و زمان و غیره |
2 | Power Indicator LED | چراغ نمایش دهنده تماس و فعال یودن تلفن |
3 | Line Keys | کلید نمایش دهنده وضعیت داخلی یا حالت های برنامه ریزی شده |
4 | Soft Key |
کلیدهای نرم افزاری این کلید ها در وضعیت های مختلف دارای قابلیت های مختلفی مانند history در زمان قطع بودن تماس یا دفترچه تماس در زمان برداشتن گوشی می باشند |
5 | Navigation Key |
کلیدهای جهت نما از این کلیدها برای حرکت در منوها یا بررسی log ها استفاده می شود. دو کلید تایید و کنسل کردن نیز به همراه کلید های جهت نما وجود دارد. |
6 | MESSAGE Key | کید نمایش پیام های ورودی و دسترسی به صندوق صوتی |
7 | HEADSET Key | کلید هدست |
8 | TRAN Key | کلید میانر انتقال تماس (ترانسفر) |
9 | RD Key | کلید میانبر تکرار تماس |
10 | Speakerphone Key | اسپیکر با قابلیت صدای دو طرفه |
11 | Volume Key | کلید های تنظیم صدا |
12 | Keypad | صفحه کلید اعداد و کاراکترها |
13 | Speaker | بلند گو |
14 | Hookswitch | کلید قطع و وصل تماس |
15 | Hookswitch Tab | نگه دارنده گوشی در حالت ایستاده |
پس از آشنایی با بخش های مختلف تلفن، آیکون هایی که در زمان استفاده از تلفن روی صفحه نمایش ظاهر می گردد، معرفی می گردد. این آیکون ها نمایش دهنده وضعیت های مختلفی هستند که تلفن در آن قرار دارد یا به واسطه این آیکون ها تعریف یک رویداد یا log را متوجه خواهیم شد. وضعیت هایی نظیر رجیستر شدن داخلی، فعال بودن شبکه و غیره یا تعریف وضعیت یک تماس در بخش تاریخچه تماس ها (history) که مشخص می کند شماره تلفن ثبت شده تماس ورودی، خروجی و یا بدون پاسخ می باشد.
شبکه در دسترس نیست | صفحه کلید در حالت ورود عدد | قطع صدای میکروفن | |||
داخلی با موفقیت رجیستر شد | ورود کاراکتر با حرف اول بزرگ | آیکون تماس دریافتی (ورودی) | |||
رجیستر با شکست مواجه شد | صندوق صوتی | آیکون تماس گرفته شده (خروجی) | |||
داخلی در حال رجیستر شدن | پیام متنی | آیکون تماس بدون پاسخ (Missed Call) | |||
اسپیکر فعال است | پاسخ گویی خودکار فعال است | پر شدن فضای ذخیره سازی | |||
گوشی فعال می باشد | حالت مزاحم نشوید فعال است | عدم امکان ضبط صدا | |||
هدست در حالت فعال می باشد | تماس ها در حالت فوروارد | ضبط مکالمه با موفقیت آغاز شد | |||
ورود حروف کوچک در صفحه کلید | تماس تلفنی در حالت انتظار(hold) است | ضبط مکالمه شروع نشد | |||
ورود حروف بزرگ در صفحه کلید | قطع صدای زنگ گوشی | ضبط مکالمه متوقف نشد | |||
ورود حروف کوچک و عدد | تلفن در حالت قفل | آیکون دفترچه تماس |
تلفن های یالینک به صورت پیش فرض روی حالت DHCP می باشند. یعنی در صورتی که دورن شبکه dhcp server فعال باشد بعد از ارتباط اتصال کابل شبکه به پورت internet تلفن به صورت خودکار آدرس آی پی را دریافت می نماید. برای مشاهده ip و مک آدرس در این حالت کلید OK را فشار دهید. در صورتی که تمایل به وارد نمودن آدرس ip به صورت دستی دارید جدول تنظیمات زیر را ملاحضه نمایید. در جدول زیر به تنظیمات متعارف و فرایند های مورد نیاز کاربر مانند ترانسفر، دایورت، پشت خطی، کنفرانس و غیره در تلفن yealink t21p e2 اشاره شده است همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد درصورتی که تنظیمات مورد نیاز شما در جدول مذکور وجود نداشت از بخش پرسش یا نظر مشکل یا خواسته خود را با ما در میان بگذارید.
عنوان | توضیحات |
تخصیص آدرس IP به تلفن |
1. انتخاب کلید Menu 2. انتخاب گزینه 3 (Setting) و وارد نمودن پسورد (default Password: admin) 3. به مسیر مقابل بروید (Advance setting-->(2)Network-->(1)Wan) 4. انتخاب جهت پایین یا بالا برای ورود به گزینه 2 (Static IP) 5. وارد نمودن ip مورد نظر 6. وارد نمودن جهت پایین و وارد نمود Subnet Mask 7. وارد نمودن جهت پایین و وارد کردن گیتوی 8. تنظیمات را ذخیره (ُSave) نمایید و با گزینه Back از محیط تنظیمات خارج شوید تا تلفن ریست شود. |
رجیستر کردن داخلی |
1. آدرس ip را در مرورگر اینترنتی وارد نمایید 2. نام کاربری (Default User: admin) و پسورد (default Password: admin) را وارد نمایید 3. از تب های بالا وارد بخش Account شوید 4. در بخش Account داخلی 1 یا 2 را انتخاب نموده و Line Active را روی حالت Enable قرار دهید 5. در Lable نامی که روی نمایشگر میخواهید نمایش یابد و در Display Name نام داخلی را وارد کنید 6. در Register Name و User Name شماره و در بخش Password کلمه عبور داخلی را وارد نمایید. 7. در قسمت SIP Server1 در بخش Server Host آدرس IP سرور voip و پورت را وارد نمایید (پورت پیش فرض 5060 می باشد.) 8. برای ذخیره تنظیمات روی گزینه Confirm کلیک کنید. نکته - در صورتی که Register Status حالت Registered را نمایش می دهد داخلی شما با موفقیت رجیستر شده است در غیر این صورت تنظیمات را از سمت سرور مجددا چک کنید. |
تنظیم صدای گوشی یا هدست |
1. گوشی یا هدست را بردارید 2. با کلید + و - تنظیمات صدا، صدا را زیاد و یا کم نمایید. |
تنظیم بلندی صدای زنگ |
در زمان قطع بودن تماس با کلید + و - تنظیمات صدا، صدای زنگ تلفن را زیاد و کم نمایید. |
انتخاب زنگ تلفن | 1. وارد Menu شوید
2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(3)Ring Tones) 3. با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین صدای زنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید 4. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید |
تنظیم نور صفحه LCD |
1. وارد Menu شوید 2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(5)Contrast) 3. با کلیدهای جهت نمای راست و چپ نور صفحه نمایش را در یکی از حالت دهگانه قرار دهید. 4. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید |
تاریخ و زمان |
1. وارد Menu شوید 2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(2)Time & Date) 3. گزینه 2 (Manual Setting) را انتخاب کنید 4. تاریخ و زمان را وارد نمایید 5. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید |
برقراری تماس |
تماس داخلی 1. شماره داخلی مورد نظر را وارد نمایید 2. گوشی را بردارید تماس شهری 1. شماره دسترسی به خط شهری را وارد کنید (به طور مثال 9) و در ادامه آن شماره مورد نظر خود را وارد نمایید 2. گوشی را بردارید و یا دکمه اسپیکر یا Send را بزنید. |
تکرار تماس(شماره گیری مجدد) |
1.کلید (RD) را فشار دهید 2.شماره خود را با جهت بالا و پایین انتخاب کنید 3.کلید (RD) را مجددا فشار دهید |
تنظیمات کلید قابل برنامه ریزی (مدل T19 ندارد) |
ذخیره کردن 1. آدرس ip را در مرورگر اینترنتی وارد نمایید 2. نام کاربری و پسورد را وارد نمایید 3. از تب های بالا وارد بخش DSS Key شوید 4. در بخش Line Key2 در قسمت Type قابلیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید (برای نمونه BLF) 5. در قسمت Value شماره داخلی که می خواهید نمایش داده شود را وارد کنید 6. در بخش Line لاین داخلی رجیستر شده را انتخاب نمایید 7. در بخش Extension شماره داخلی رجیستر شده و فعال روی تلفن را وارد نمایید |
شماره گیری با لمس کلید DSS شما می توانید داخلی تنظیم شده را شماره گیری نمایید. در صورتیکه تنطیمات BLF را انجام داده باشید در زمان زنگ خوردن داخلی مذکور کلید DSS چشمک زن و در زمان اشغالی داخلی مذکور کلید DSS قرمز خواهد شد. نکته - روی این کلید همانطور که در بخش Type مشاهده کردید تنظیمات دیگری نیز می توان انجام داد |
|
هلد کردن (Call Hold) |
1. در زمان مکالمه کلید نر م افزاری "HOLD" را بزنید. 2. برای گفتگو با تماسی که هلد شده "Resume" را وارد کنید |
انتقال تماس یا ترانسفر (Call Transfer) |
1. در حین مکالمه کلید "Tran" را بزنید 2. شماره داخلی و یا شماره دسترسی به خط شهری با شماره مقصد را وارد کنید. 3. کلید OK را وارد کنید 4. بعد از گفتگو با مقصد تماس را برای ارتباط مبدا با مقصد قطع کنید. |
کنفرانس تلفنی (Conference) |
1. در حال مکالمه با فرد اول کلید "Conf" را بزنید 2. شماره فرد دوم را وارد نمایید و کلید Send را بزنید 3. پس از گفتگو با فرد دوم کلید "Conf" را وارد کنید |
حالت مزاحم نشوید (DND) |
فعال کلید نرم افزاری DND را فشار دهید. (آیکون DND نمایش می یابد) |
غیر فعال کلید نرم افزاری DND را فشار دهید. (آیکون DND حذف می شود) |
|
چک کردن تماس ها (Call History) |
1. کلید نرم افزاری History را فشار دهید 2. با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین شماره های قبل تر را مشاهده نمایید آیکون های کنار شماره های تماس به ترتیب به معانی زیر می باشند نکته - تماس خروجی () تماس ورودی () تماس بی پاسخ () |
فوروارد تماس (دایورت) |
فعال 1. وارد Menu شوید 2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(1)Call Forward) 3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید 4. با کلید های راست و چب حالت فعال Enable را انتخاب نمایید 5. با جهت پایین شماره داخلی مقصد را وارد نمایید 6. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید |
غیر فعال 1. وارد Menu شوید 2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(1)Call Forward) 3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید 4. با کلید های راست و چب حالت غیر فعال Disable را انتخاب نمایید |
|
انتظار مکالمه (Call Waiting) |
1. وارد Menu شوید 2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(2)Call Wating) 3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید 4. با کلید های راست و چب حالت فعال Enable و یا غیر فعال Disable را انتخاب نمایید |
دفترچه تماس |
اضافه نمودن نام و شماره تماس 1. کلید نرم افزاری Dir را وارد نمایید 2. گزینه All Contact را انتخاب نمایید 3. با انتخاب گزینه Add نام و با جهت پایین شماره تماس را وارد کنید 4. گزینه Add را برای ذخیره وارد نمایید |
برقراری تماس 1. کلید نرم افزاری Dir را وارد نمایید 2. گزینه All Contact را انتخاب نمایید 3. با کلید جهت نمای پایین شماره مورد نظر را انتخاب نمایید 4. کلید نرم افزاری Send یا کلید OK را فشار دهید. |
تا این جا با تنظیمات مربوط به راه اندازی تلفن یالینک Yealink T21P E2 و نحوه کار با این تلفن از قبیل اقدامات مورد نیاز در حین تماس، قبل از ترک میز کار و بررسی تاریخچه تماس و غیره آشنا شده اید. برخی از قابلیت های تلفنی مربوط به خود گوشی های ip نمی باشد و روی مرکز تلفن Ip برای نمونه الستیکس صورت می پذیرد. برای نمونه قابلیت call pickup از سمت مرکز تلفن و با فیچر کد های IP pbx قابل انجام است. ولی بواسطه آنکه بسیاری از کاربران تلفن های تحت شبکه یالینک از مراکز تلفن استریسکی استفاده می نمایند، ما به برخی از این کدهایی که بشتر مورد استفاده قرار می گیرند در ادامه اشاره خواهیم کرد.
عنوان | توضیحات |
جواب دادن به تماس داخلی دیگر (Call pickup) |
1. کد ویژه (پیش فرض استریسک 8*) را وارد نمایید. (مشتریان کمیا ارتباط "40" را وارد نمایند) 2. گوشی تلفن را بردارید
|
شماره گیری سریع (Speed Dial) |
تعریف شماره 1. کاراکترهای مربوطه (پیش فرض استریسک "75*") را وارد نمایید 3. برای فوروارد کل تماس های ورودی عدد "0" تماس های بیرونی "1" تماس های داخلی عدد "2" را وارد نمایید 4. عدد مورد نظر برای شماره گیری سریع را وارد نمایید و بعد کلید # را بزنید 5. شماره ای که می خواهید تماس با آن برقرار شود را وارد نمایید و سپس کلید # را بزنید |
شماره گیری 1. کد مربوطه (پیش فرض استریسک "0*") را وارد کنید 2. عددی که برای شماره گیری سریع اختصاص داده اید را وارد نمایید 3. گوشی را بردارید |
|
چک کردن پیام ها (Voice Mail) |
1. کاراکترهای مربوطه (پیش فرض استریسک "97*") را شماره گیری کنید 2. پسورد ورود به صندوق صوتی را وارد نمایید. (در استریسک شماره داخلی پسورد پیش فرض می باشد) 3. عدد 1 را جهت شنیدن پیام ها وارد نمایید نکته - برای فعال شدن صندوق صوتی باید در داخلی روی این سرور این کار انجام شده باشد |
این تلفن تحت شبکه بواسطه کیفیت و امکاناتی که دارد در ایران دارای محبوبیت بالایی می باشد. ما سعی داشتیم با آماده سازی این راهنمای فارسی فضای بهتری برای استفاده از این گوشی و گوشی های شبکه مشابه فراهم کنیم. استفاده از این راهنمای فارسی با ذکر منبع بلامانع می باشد، لطفا ما را در ارائه خدمات بیشتر با رعایت کپی رایت یاری نمایید. اگر با سوال و مشکل در راه اندازی تلفن Yealink T21P E2 مواجه هستید و یا در تنظیمات و کاربری این تلفن تحت شبکه ابهامی دارید از طریق بخش پرسش یا نظر در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت نمایید.
HEADER
باتشکر
سوال اول - تنظیمات حذف پیش شماره و کد
از طریق بروزر وارد محیط تنظیمات تلفن شوید. در منوی setting در بخش dial plan شما می توانید روت ها مورد نظر جهت جایگزین کردن کد با شماره outgouing را انجام دهید.
سوال دوم - تنظیمات blf
در بخش dss key می توانید line key مورد نظر را در مود blf قرار داده و شماره اکانت و داخلی مورد نظر را وارد کنید.
کاربر گرامی در صورتی که آشنایی کافی با تنظیمات سیستم تلفنی را ندارید به شما پیشنهاد می شود از سرویس پشتیبانی ریموت جهت انجام تنظیمات مورد نظر و آموزش استفاده نمایید.
لطفا در خصوص نحوه تنظیم مدت زمان مکالمه در تلفن های voip مدل yealink راهنمائی بفرمائید.
این قابلیت در گوشی نیست و محدودیت مکالمه در مرکز تلفن و برای داخلی انجام میشه و با dial plan نویسی قابل پیاده سازی هست
هم IP دستی روش ست کردم هم DHCP ولی جواب نمیده داشته کار میکره یه دفعه اینطور شده لطفاً راهنمایی بفرمائید. در ضمن reset to factoury هم کردم ولی نشد.
اگر ریست فکتوری کردید و با نود سالم که اطمینان دارید هم تست کردید و باز مشکل وجود داره احتمالا پورت lan گوشی مشکل پیدا کرده ولی چون ایم موضوع زیاد اتفاق نمیافته بهتره از توی یه شبکه ایزوله گوشی رو تست کنید
وارد بخش acount شوید در تب basic گزینه auto answer رو روی حالت disable قرار بدید
چطور می توانیم فقط یک شماره خاص را در حالت Auto Answer بگذاریم و غیر از آن شماره خاص تماس های دیگر حالت Auto Answer نداشته باشد؟
با تشکر
این امکان روی گوشی نیست دو حالت فعال یا غیر فعال دارد. باید از کارشناس مربوطه بخواهید روی سرور voip پیجینگ برای شما فعال کند تا خواسته شما محقق شود.
ایا در t21 e2 امکان تماس مستقیم به سمت گیتوی دارد به عبارت دیگر ایا این امکان را دارد که بدون الستیکس تماس خروجی را از تلفن به سمت گیتوی بفرستد
ممنون
باید در حالت hotline با گیتوی کانفیگ شود
ببخشید یه سوال داشتم.این دستگاه چجوری ریست فکتوری میشه؟
سلام
در بخش setting تب upgrade گزینه reset to factory را انتخاب نمایید.
باگوشي يالينك مدل t26p ميتونم هر شماره اي رو بگيرم و كسي نميتواند مرا بگيرد لطفا راهنمايي فرماييد .
پيام temporarily unavailabel ميدهد
dnd را روی گوشی و داخل استریسک چک کنید که غیر فعال باشد.
بله برای دایورت تلفن yealink روی استرسک به روش زیر عمل کنید
گوشی را بردارید و عدد 72* را وارد کنید بعد شماره موبایل موردنظر را با عدد دسترسی به خط شهری (مثلا 9) وارد کنید
تلفن من موقع گرفتن شماره داخلی ارور forbidden می ده هم نتورک وصله انترنت . همه کابلاش درسته چراغ های دستگاه روشن . دست به هیچ دکمه ای هم نزدم
ممنونم
از روی سرور ip گوشی را پینگ کنید تا از ارتبط اطمینان داشته باشید
می خواستم بدانم در تلفن های yalink t48g وقتی مکالمه ای را ترانسفر می کنیم و فرد دوم در اتاق نمی باشد چطور می توان ترانسفر را برگرداند و با فرد اول ارتباط برقرار شود.
ممنون از لطف شما .
اگر ترانسفر مستقیم نکنید با زدن کلید cancel و بعد از آن resume یا با دو مرتبه فشردن کلید لاین می توانید به تماس قبل باز گردید.
ایا این گوشی ازپروتکل SNMP پشتیبانی می کند اگر پشتیبانی می کند چطور می توانم فعال کنم
با تشکر
بستگی به فریمور گوشی دارد در بخش network-->advance اگر بلوک snmp بود یعنی پشتیبانی می کند تنظیمات سمت ipphone هم فعال کردن snmp و دادن پورت و آی پی SNMP Server می باشد.
درخصوص فعال نمودن گزینه پشت خطی گوشی yealink T21PE2
زمانی که گزینه پشت خطی فعال میشود طبیعتا نفر سوم که تماس میگیرد باید داخل گوش خود صدای اشغال بودن خط را بشنود .اما من بعد ازفعال نمودن این گزینه متوجه شدم بوق اشغالی شنیده نمیشود بلکه بوقی شبیه به یک ملودی پخش میشود که بعضا باعث شبهه برای کاربران میشود . آیا این نوع ملودی را میتوان به بوق اشغال شدن نعویض کرد یا خیر ؟
باتشکر از شما
اگر از استریسک استفاده می کنید ابتدا call waiting گوشی و مرکز تلفن را با کد 71* غیر فعال کنید و بعد تنها یک مورد را فعال کرده و تست نمایید.
بنده با این گوشی نمی تونم به جایی زنگ بزنم ولی بقیه می تونن با من تماس بگیرن ممنون میشم همکاری کنید
این موضوع مربوط به تنظیمات مرکز تلفن می باشد باید از کارشناس voip مجموعه بخواهید دسترسی های مورد نظر را برای شما باز نماید.
این تنظیمات مربوط به مرکز تلفن یا سرور voip هست نه گوشی تلفن. باید از یک کارشناس بخواهید تنظیمات مورد نیاز را به صورت حضوری یا ریموت برای شما انجام دهد.
روز بخیر
گوشی تلفن من مدل E2 t19 است.روزانه چندین بار آیکون تماس بی پاسخ روی گوشی نمودار میشود بدون اینکه هیچگونه تماس بی پاسخی داشته باشیم و هنگامی که این علامت روی صفحه باشد اگر تماس ورودی داشته باشیم با دو زنگ قطع میشود و اگر بخواهیم تماس بگیریم با سه بوق به صورت خودکار قطع میشود.اگر این علامت نباشد گوشی بدون نقص کار میکند
باید مدام چشممان به صفحه گوشی باشد تا این علامت روی صفحه نباشد .,در ضمن برای برداشتن این علامت وقتی گزینه menu رو دوبار میزنیم این علامت حذف میشود.
در ضمن همه حالات انتظار پاسخ و فورئارد و .... در حالت خاموش است.
از پاسخگویی شما ممنونم
این وضوعی که مطرح کردید ارتباطی به میس کال ندارد احتمالا در آن زمان گوشی شما در حالت DND یعنی مزاحم نشوید قرار می گیرد و تماس هی ورودی میس کال می شود.
اگر دستتون به گزینه dnd میخوره میتونید از پشتیبانی سیستم تلفنی بخواهید این گزینه را از روی گوشی غیر فعال کند.
ممنون
کلید نرم افزاری سمت چپ به صورت پیش فرض مربوط به history می باشد که با انتخاب آن و جهت های بالا و پایین می توانید تماس ها را چک کنید.
چطوری میشه با قطع برق و ... با روشن شدن گوشی زمان و تاریخ رو اتوماتیک بگیره؟
توی تنظیمات خود گوشی و وب اینترفیسش هم dhcp time رو هم فعال می کنم ولی باز زمان و تاریخ را نمی گیره
باید از داشتن گیتوی و اتصال به اینترنت اطمینان پیدا کنید و در بخش primary server یک ntp server معتبر که در ایران هم فیلتر نباشد معرفی کنید.
2 دستگاه از این تلفن رو جدیدا روی PBX SpliceCom محل کارم رجیستر کردم ولی به یک مشکل بزرگ برخوردم. اینکه زمانی که هریک با این 2 دستگاه تلفن به صورت داخلی تماس بگیریم (تلفنهای دیگر برندها) هیچ یک از طرفین صدایی از هم ندارند. ولی اگر از تلفن داخلی دیگه ای با این گوشی ها تماس بگیرم مشکلی وجود نداره. و جالبتر اینکه با همین گوشی های یالینک تماس غیر داخلی هم بگیریم باز هم مشکلی وجود نداره. بقیه تلفن ها هم یا AASTRA هستند یا SpliceCom. مشکل کجاست؟
احتمالا کدک ها یکسان نیستند. همه را یکی کندی به طور مثال Ulaw
لیست کدک های موجود
opus
G726-40
G726-32
G726-24
G726-16
iLBC
G722
G729
PCMU
PCMA
https://goo.gl/n7VpQf
اگه داخل اتاق فقط یه نود داشته باشیم میتونیم هم تلفن وصل کنیم و هم کامپیوتر رو به خروجی تلفن؟
آیا تلفن ها پورت اضافه دارن برای اتصال یه دیوایس دیگه؟
بله هر تلفن دری دو پورت شبکه هست که یکی به نود شبکه و دیگری به کامپیوتر متصل می شود و pc از طریق تلفن به شبکه متصل می شود.
باید روی مرکز تلفن خود یک داخلی ساخته باشید بعد در قسمت تنظیمات اکانت تلفن باید اطلاعات زیر را وارد کنید.
شماره داخلی:Register Name
شماره داخلی:User Name
پسورد داخلی:Password
آدرس ip مرکز تلفن:Server Host
داخلی مدیریت را از طریق فیچر های گوشی و یا از طریق کد مرکز تلفن روی داخلی منشی فوروارد کنید. اگر از استریسک استفاده می کنید کد فوروارد 72* شماره داخلی می باشد.
و در مورد ماژول ...... چیزی شنیده اید؟
با چند خط دایال پلن نویسی میتوانید داخلی هایی که میخواهید با مدیر تماس بگیرند را جدا کرده و الباقی را به سمت منشی هدایت کنید. در صورت تمایل با واحد فروش جهت آگاهی از تعرفه تنظیمات مربوطه تماس بگیرید. عنوان ماژول جهت نشر سوال حذف شد.
من گوشی ویپ مدل t21p e2 خریداری نمودم و الان رمز setting رو فراموش کردم می خواستم ریست فکتوری کنم ولی نمیشه دکمه ضربدر روی گوشی رو هم نگه می دارم ولی گزینه reboot میاد چیکار باید بکنم؟
کلید Ok را به مدت 20 ثانیه نگه دارید ریست فکتوری میشه
چطور میشه یک داخلی را به دو گوشی IPPhon اختصاص داد؟
باید ابتدا داخلی را روی مرکز تلفن ایجاد کنید. بعد روی گوشی در قسمت اکانت اطلاعات مربوط به داخلی یعنی شماره و نام و رمز و آدرس ip سرور را وارد کنید.
زیر LCD سمت چپ کلید نرم افزاری History را بزنید و با جهت پایین تماس ها را مشاهده نمایید.
برای چند عدد از کاربران ، وقتی داخلی آنها را میگیریم پیقام " لطفا شماره داخلی جدید را وارد نموده و کلید مربع را فشار دهید" ، لطفا راهنمایی کنید که چگونه این مشکل را حل کنیم.
با تشکر
احتمالا داخلی ها یا در حالت dnd قرار گرفته اند و یا از رجیستری خارج شده اند. باید سرور بررسی شود. یاده ترین کار ساخت مجدد داخلی مربوطه می باشد.
یک مشکلی دارم بعضی از داخلی ها بعد از پایان مکالمه تماس قطع نمی شود و همچنان ارتباط برقرار می ماند. دستور Reload را هم در روت سرور اجرا کرده ام ولی فایده نداشت و مجبوربه ریست سرور شده ام. لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
این مربوط به گوشی نیست روی کارت تلفنی یا گیتوی باید تنظمات مربوط به tone قطع تماس را انجام دهید.
برای تلفن های تحت شبکه چطور میتوان زنگ دوم فعال کرد
به عبارت دیگر چطور یه خروجی بگیرم برای رله زنگ دوم
ممنون
چنین امکانی ندارد برای تلفن ip میتوانید یک url را صدا بزنید برای نیاز شما بهتر است از مبدل ATA استفاده کنید تا داخلی ip را به داخلی آنالوگ برای شما تبدیل کند.
من با این مدل که توضیح دادین یه مشکلی دارم و اون این هستش که چند وقتیه بعد از این که برق قطع و وصل میشه روی لوگوی ولکام میمونه , قبلا چند بار که برقش رو قطع و وصل میکردم درست میشد اما چند روزیه روی این لوگو مونده , کاریش میشه کرد ؟
برق را قطع وصلا کنید گر بالا آمد یکبار ریست فکتوری کنید اگر مجدد تکرار شد به مجموعه گارانتی کننده محصول ارسال کنید.
در حالت عادی دکمه دوم از سمت راست پایین صفحه نمایش به DNDاختصاص یافته
آیا این امکان وجود دارد که این دکمه برای این قابلیت غیرفعال شود و اگر نیاز به این عمل بود فقط از طریق منو قابل دسترسی باشد؟
بله در تنظیمات soft key میتوانید این قابلیت را تغییر دهید یا غیر فعال کنید.
برای اضافه کردن شماره داخلی ها روی مانیتور چکار باید بکنم؟
باید یک داخلی روی مرکز تلفن یا سرور voip بسازید و بعد وارد محیط وب تلفن شده و تنظیمات انجام شده در سرور را در بخش اکانت گوشی وارد نمایید.
خیر این کلید قابل تنظیم نیست.
با همین روشی که در متن گفته شده اگر انجام دهید تنظیمات ذخیره و صدای زنگ تغییر میکند. اگر از انجام مراحل اطمینان دارید ممکن است گوشی مشلی داشته باشد که میتوانید ریست فکتوری کرده و از اول تنظیمات را روی آن انجام دهید.
اگر اسپیکر قابلیت تنظیم اکانت sip داشته باشد می توانید آن را روی سرور رجیستر کنید و از طریق رینگ گروپ تماس را به سمت هر دو تجهیز ارسال کنید.
ميشه راهنمايي كنيد چكار كنم صرفا تلفنهاي داخل مجموعه بتوانند با يك آي پي فن ارتباط داشته باشند واز بيرون سازمان كسي نتونه تماس بگيره با اون شماره خاص.
اگر ivr دارید می توانید شماره داخلی مورد نظر را در ivr قرار داده و بعد آن را به مقصد دلخواه (یک داخلی دیگر یا قطع تماس) هدایت کنید.
برای اینکه در موقع تماس با تلفن مدل t21 بتوان صدای هر دو طرف را بدون قطع شدن داشته باشیم چه راه حلی وجود دارد وقتی همزمان با هم شروع به صحبت کردن میکنند صداز یک طرف قطع میشه ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید
این موضوع مربوط به مرکز تلفن می باشد گوشی ها در این زمینه دخالتی ندارند.
من کد ی که میتوان استفاده کنیم و گوشی به صورت بلندگو شود و صدا برای همه داخلی ها پخش شود
میتونید کمکم کنید ؟
باید روی سرور یا مرکز تلفن خود قابلیت پیجینگ را فعال کنید بعد با کد تنظیم شده روی مرکز تلفن داخلی ها درون گروه را پیج کنید.
در متن توضیح داده شده است آخرین گزینه جدول در همین صفحه مربوط به ذخیره کردن در دفترچه تماس می باشد.
مدل تلفن ما T21P E2 هست اما وقتی برق میره یا از برق درش بیاریم ساعت و تاریخش بهم میریزه و از صفر شروع میشه! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، اگر راهی داره مراحلشو بفرمایید که انجام بدم.
ممنون
بله از طریق منو وارد تنظیمات اکانت داخلی مورد نظر شوید و گزینه Auto answer را در حالت enable قرار دهید.
این تنظیمات ارباطی به تلفن ندارد روی مرکز تلفن یا سرور در بخش موزیک هولد باید تنظیمات مورد نظر انجام شود.
تلفن yealink t21p-e2 در حال آپگرید شدن فریمورک خاموش شد. اکنون گوشی بالا نمیاید. لطفا به من کمک کنید
برای من هم همین مشکل بوجود اومد.
اگه میکروتیک دارید. در قسمت sntp client آدرس های Ip و یا DNS مربوط به ساعت جهانی را وارد کنید.
مثلا به طور پیش فرض روی تلفن ها cn.pool.ntp.org نوشته شده است. که فقط کافی است این آدرس را در SNTP Cilet میکروتیک خود وارد کنید
اگر میکروتیک ندارید راه حل زی را توصیه می کنم
دکمه منو را فشار دهید و مسیر زیر را دنبال کنید:
Setting--Basic Menu---Time&... DHCP Time
در اینجا آدرس ntp server خود را به یکی از آدرس های ساعت جهانی نزدیک به محل خودتون تغییر دهید.
برای مثال در ایران
82.99.215.101
194.225.50.25
194.225.150.25
37.156.28.13
هرکدام که مایل بودید وارد نمایید
بعد از 1000 ثانیه ساعت گوشی شما بروز می شود
یک دستگاه yealink t21p هست که جهت ریست فاکتور نمودن آن نیاز به یوزرنیم و پسورد میباشد با توجه به اینکه یوزر و پسورد admin می باشد ولی خطای Eroor میدهد خواستم ببینم چطور میشه یوزرنیم و پسورد گوشی تلفن yealink t21p رو ریست کرد
با تشکر
کلید ok را 20 ثانیه نگه دارید گوشی ریست فکتوری می شود و پسورد پیش فرض admin می باشد.
ایا پسورد کلی هست برای گوشی t23p
میتوانید با نگه داشتن کلید Ok برای 20 ثانیه تلفن را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه باز گردانید. در نظر داشته باشید پس از آن باید تنظیمات مجددا انجام شود.
من یه t21p e2 گرفتم . بعد از چند دقیقه که همه چیز دست بود و رجیستر شد . الان زده no service مشکل چیه ؟
احتمالا مشکل شبکه ای دارید از روی مرکز تلفن یا سرور مورد استفاده آی پی تلفن را پینگ کنید.
یک دستگاه yealink t21E2 هست هنگامی که به برق وصل میباشد صفحه LCD گوشی ثابت میباشد روی پیام ( Welcom Initializing...Please wait ) خواستم ببینم مشکل چیست ؟
اگر در همین حالت می ماند، احتمالا فریمور گوشی دچار مشکل شده است برای گارانتی ارسال کنید.
تلفن T21PE2 استفاده می کنم .با همه جا امکان تماس دارم ولی کسی نمی تواند با من تماس بگیرد نه زنگ می خوره نه صفحه روشن میشه و نه در history ثبت می شود . فرد تماس گیرنده هم بعد از تماس دوبار صدای بوق میشنود و بعد اشغال می شود.ممنون می شوم راهنمایی فرمایید
دقت کنید که گزینه dnd روی گوشی فعال نشده باشد و اگربود غیر فعال کنید. اگر مشکل از این نباشد باید روی مرکز تلفن یا سرور voip که تلفن به آن متصل می باشد موضوع بررسی شود
بعد از انجام تنظیمات که فرمودین تلفن رجیتر شد ولی فقط با یکسری از داخلی ها تماس برقرار میشود، بقیه داخلی ها روی مانیتور گوشی نوشته میشه servise unavailable مشکل از چیست؟
این موضوع مربوط به گوشی تلفن نیست روی سرور باید وضعیت رجیستری داخلی های دیگر را بررسی کنید.
همه ی سوال و جواب ها رو خوندم خیلی مفیده
یه مشکل هم مواجه شدم
گوشی t21p رو ریست فکتوری کردم ، الآن پیام RPS Open رو صفحه نمایش میده
در واقع mac address نداره
IP هم که ست میکنم برای ارتباط web gui دوباره ریست میشه و آی پی ش می پره
این ویپ توی شبکه داخلی م هست و ارتباطی با اینترنت ندارم
چکار کنیم تا درست بشه؟
احتمالا مشکل سخت افزاری یا فریمور دارید برای گارانتی بفرستید ریست شدن مشکل تنظیماتی نیست. بعد از تنظیم ip تلفن یک بار نیاز به ریست دارد ولی باید با آی پی جدید بوت شود.
من مدل yealink T19P E2 رو دارم و سرورم هم CUCM هست . مشکلی که دارم اینه که زمانی که تو تنظمیات گوشی زنگ رو عوض میکنم و یا تحت وب این کارو انجم میدم و ذخیرده میکنم اما زنگ گوشی عوض نمیشه .
ممنون میشم راهنمایی کنید .
در تنظیمات Basic در بخش ring tone انتخاب و تایید کنید مشکلی ندارد
من دایورت کردن تماس رو انجام میدم ولی موفق نمیشم
روی صفحه نمایش گوشی مینویسه دایورت شد ولی مقصد زنگ نمی خوره
لطفا راهنماییم کنید
لاگ های مرکز تلفن یا سرور voip را نگاه کنید در زمان تماس چه شماره ای گرفته می شود و به چه مسیری منتقل می شود.
من برای تلفن آیپی و گیت وی را در vlan یکسان set کردم اما ping ندارم تلفن را
ممنون میشم راهنمایی فرمایید
ارتباطی به تلفن ندارد از یک شبکه کار بخواهید مشکل روی سوئیچ چک کنید
تلفن مدل yealink T27G دارم که سایلنت شده و تماس ورودی که دارم بوق نمیخوره چطور میتونم از سایلنت خارج کنم؟
در حالتی که گوشی در محل خود قرار دارد کلید افزایش صدا را بزنید صدای زنگ افزایش می یابد.
من یه تلفن yealink مدل T23P دارم که هربار ساعت و تاریخشو تنظیم میکنم دوباره به هم میخوره
چطوری میتونم این مشکل رو برطرف کنم؟
پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم
باید روی ntp server شبکه تنظیم شود.
مربوط به تنظیمات مسیر خروجی مرکز تلفن یا سروری هست که گوشی به آن متصل شده است مثلا برای هر خط شهری یک پیش شماره خاص و برای تماس خروجی یک عدد خاص در نظر میگیرند، به تلفن مربوط نیست