3CX یک نرم افزار برای تماس های تلفنی روی سیستم VOIP و مرکزتلفن های IP می باشد. این softphone (تلفن نرم افزاری) 3cx، دارای قابلیت تنظیمات داخلی با پروتکل SIP بوده و روی سیستم های تلفنی استریسک و الستیکس و همچنین مرکز تلفن نرم افزاری خود 3CX که ویندوز بیس می باشد قابل استفاده می باشد. برای دانلود و فعال سازی این نرم افزار بر اساس راهنمای زیر اقدام نمایید.
1. ابتدا از لینک پیوست نرم افزار را دانلود و نصب و اجرا نمایید.
2. پس از اجرا گزینه CREATE PROFILE را انتخاب نمایید.
3. با انتخاب NEW یک داخلی جدید با تنظیمات نمونه زیر بسازید.
ACCOUNT NAME : ALI
CALLER ID : 101
EXTENSION : 101
PASSWORD : A1234567
IM IN THE LOCAL IFFICE : 192.168.0.150:5060
لینک دانلود نرم افزار 3cx
HEADER
اگر شما میخواهید تماس تلفنی با خطوط مخابراتی داشته باشید نیازمند یک سرور voip با کارت تلفنی یا گیتوی هستید که به خطوط شهری متصل باشند.
اگر میخواهید تماس تلفنی اینترنتی داشته باشید با تلفنی مشابه که رو سیستم دیگری وصل شده است می توانید یک مرکز تلفن نرم افزاری نصب کنید و این دو داخلی را در ان رجیستر کنید. در بخش آموزش voip این موضوع توضیح داده شده است.
منظورتون توضیح در چه موردی هست تنظیمات تلفن نرم افزاری 3cx در متن توضیح داده شده است. اگر منظورتون راه اندازی مرکز تلفن نرم افزاری هست به منوی بالای صفحه درباره voip، زیر منوی آموزش voip مراجعه کنید در منوی کناری آموزش نصب الستیکس و ایزابل قرار داده شده است.
اگر منظور کلید های کناری برای شماره گیری سریع می باشد 4 صفحه 20 کلید می باشد مجموعا 80 کلید می باشد.
لبتاپ رو که با اینترنت گوشی هات اسپات می کنم نرم افزار کار می کنه ولی با مودم adsl که متصل میشم به لبتاپ نرم افزار کار نمی کنه
بستگی به روش استفاده و ساختار شبکه داره مثلا با vpn متصل شده یا نه و بعد آدرس آی پی سرویس دهنده و ... بهتره دسرسی به یک کارشناس بدید ارتباط رو چک شود.
من وقتی این نرم افزار و نصب می کنم روی سیستم ام اجرا می کنم گرافیک سیستم ام به هم می ریزه (صفحه دسکتاپ شطرنجی میشه)می خوامم نصبش کنم
ویندوز 7 و 64 بیتی هست
نکته خاصی روی ویندوز 7 نداره با همین شرایط در حال کار هست. احتمالا روی ویندوز تون مشکلی وجود دارد روی سیستم دیگر تست کنید.
در بخش تنظیمات preference گزینه speaker را روی کارت صدای لبتاب تنظیم کنید.
ارتباطی به داخلی ندارد مربوط به تنظیمات سرور یا مرکز تلفن مورد استفاده می باشد.
بستگی به سرویس دهنده شما دارد مثلا اگر سرور voip دارید همان یوزر پسوردی که برای داخلی تعریف ذشده است و اگر از یک سرویس دهنده اینترنتی خط گرفته ید اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده اند.
اگر منظور تغیر ملودی هست روی این ورژن چنین قابلیتی ندارد. اگر منظور زنگ خوردن داخلی متفاوت هست باید از طریق مرکز تفن در بخش inbound route انجام شود
من بر روی ویندوز 10 نصب کردم ، میتونم زنگ بزنم اما زنگ نمیخوره
فایروال رو خاموش کردم و آنتی ویروس هم ندارم
مشکل از کجاست؟
اگر داخلی رجیستر شده باشه باید تماس ورودی داشته باشید مگر آنکه روی داخلی dnd را فعال کرده باشید در هر صورت باید در شل مرکز تلفن بررسی شود.
بنده بصورت مجازی ایزابل را نصب کردم و با نرم افزار 3CX بر روی لپتاپ مشکلی ندارم.
اما بعد از نصب نرم افزار 3CX برروی اندروید، در زمان شروع برنامه نیاز به اسکن QR code است.
لطفاً راهنمایی کنید باید چکار کنم
اگر روی ورژنی که نصب کردید گزینه اکانت sip دارد از طریق همان تنظیمات را انجام دهید در غیر این صورت از نرم افزارهای نظیر grandstream wave یا zoiper استفاده کنید.
من با وی پی ان که به شرکت وصل می شم صدا یک طرفه ارسال می شود
راهنمایی بفرمایید
باید تنظیمات nat سرور و روتر بررسی شود.
ارتباطی به تلفن ندارد نت شبکه و سرور باید بررسی شود