یکی از مشکلات کاربران تلفن نویز خط تلفن می باشد. برای بر طرف کردن مشکل نویز خط تلفن که گاها روی کیفیت صدا اثر گذار می باشد و موجب افت کیفیت تماس روی تلفن هاس سانترال یا تلفن خانگی می شود و یا موجب کاهش سرعت اینترنت adsl اثر منفی روی آن می شود نکاتی را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم.
برای حل مشکل نویز خط تلفن باید به عوامل شکل گیری آن توجه کنیم. در ابتدا برای اینکه از گذاشتن زمانی بیهوده و هزینه بی مورد جلوگیری کنیم باید اطمینان حاصل کنیم مشکل نویز یا کیفیت پایین صدا مربوط به مخابرات نباشد. برای این منظور در درب ورودی ساختمان سیم ارتباطی خط تلفن خود را از سمت داخل ساختمان قطع می کنیم و یک گوشی تلفن را به دو سر سیمی که از سمت مخابرات آمده است متصل میکنیم.
دقت داشته باشیم اگر با انجام این تست هنوز مشکل نویز وجود داره پس طبیعتا باید موضع را با اعلام خرابی به مخابرات پیگیری کنیم. اگر وقتی تلفن به سیم های ورودی مخابرات متصل هست و مشکلی نداریم باید مشکل را در مسیر ارتباطی سیم های ورودی ساختمان تا پریز های تلفن درون واحد دنبال نماییم و عیب یابی کنیم.
نویز کابل کشی درون ساختمان
معمولا در مشکلات نویز درون ساختمان چند مشکل متداول هست که در اینجا بررسی میکنیم. سه مورد متداول که میتواند منجر با کاهش کیفیت صدا و یا افت سرعت اینترنت adsl شود را بررسی می نماییم.
مورد اول
مورد اول مشکل امتداد سیم های تلفن در کنار کابل برق هست که باعث نویز روی سیم تلفن می شود. پس اگر چنین موردی را مشاهده کردیم باید حتب المقدور سیم های تلفن و کابل های برق را در مسیر های متفاوتی قرار دهیم.
مورد دوم
مورد دوم سربندی های سیم های تلفن هست که ممکنه در مسیر با یک سیم دیگر متصل شده باشد و یا در محیطی مرطوب باشد یا اتصال سیم ها به صورت کامل نباشد و تکان ها یا کشیدگیهای اندک موجب قطع و وصلی یا اختلال در صدا می شود.
مورد سوم
مورد سوم فرسودگی کابل های تلفن درون ساختمان هست که ممکنه اثراتی مثل همشنوایی را بر روی یکدیگر داشته باشند. با توجه به توضیحات داده شده اگر یکی از این معایب را به صورت مشخص پیدا کردیم می توانیم با رفع آن مشکل را مرتفع کنیم. ولی در برخی اوقات این عیب یابی به این سادگی انجام پذیر نیست به همین جهت شاید به این جمع بندی برسیم که بهتر است کابل مخابراتی را تعویض کنیم. در چنین شرایطی در نظر داشته باشید بهتر هست به جای استفاده از کابل هایی مانند کابل آیفون بهتره از کابل مخابراتی استفاده کنیم و حتی المقدور از کابل هایی با سطح مقطع بالاتر استفاده کنیم.
در صورتی که در این زمینه سوالای داشتید میتوانید آن را در ذیل همین مطلب در بخش پرسش یا نظر مطرح کنید، تلاش میکنیم در اولین فرصت به سوالات مطرح شده در این بخش پاسخ لازم داده شود.
HEADER
وقتي گوشي رو ميگذاريم صداي آهنگ انتظار شنيده ميشه مشكل از كجاست؟
عدد 1 را بزنید قطع می شود. لطفا سوالات خود را در بخش مربوطه مطرح کنید.
با اسپیکر هم تست کنید اگر تفاوتی نداشت گوشی را روی یک خط دیگر تست کنید
سانترال نصب كردم . ولي از ساعت 5 صبح تا 9 صبح پارازيت و خش خش شديد روي خطوط داخلي هست .
ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
ايا دستگاه پارازيت گير وجود نداره تا نصب كنم
احتمالا خطوط تلفن در کنار کابل برق عبور داده شده اند و یا مشکلی مشابه دارند باید نویز خطوط را برطرف نمایید
از خطوط داخلی که ۹رو میزنی و خط شهری ازاد میشه وقتی شماره ای رو میگریم وصل نمیشه و انگار رقمی کم دارد ولی از تلفن۷۷۳۰راحت شماره گیری میشه و زنگ میخوره.چطور رفع مشکل کنم
ممکنه طول بده برای شماره گیری که مساله dtmf هست و یا ممکنه با شماره گیری 9 بوق آزاد پخش نشه که دسترسی به خط ندارد و یا ارور دهد به این معنی که دسترسی به شماره گیری عددی خاص مانند صفر را ندارد پس شما باید توضیح دقیق تری از مشکل بدهید.
لطفا سوال خود را در بخش مربوطه بپرسید
متناسب با داخلی آنالوگ یا دیجیتالی که نیاز دارید باید کارت تهیه کنید. کارت 0172 ظرفیت 16 داخلی دیجیتال و کارت 1176 ظرفیت 16 داخلی انالوگ را دارا می باشند.
اگر این مشکل تصادفی را در درب ورودی هم دارید مشکل از مخابرات هست که باید خط رو تغییر بدن البته موضوع متداولی نیست و باید خودشون تایید کنن ولی اگر درب منزل این حالت تصادفی را ندارید احتمالا نویز تصادفی شبیه برق در داخلی ساختمان دارید.
اگر اسپلیتر را عوض کردید و تست را در درب ورودی ساختمان انجام دادید و سیم های داخل قطع هست و باز مشکل دارید این یعنی مشکل از مسیر کابلی قبل از ورود به منزل هست و از دست شما کاری ساخته نیست معمولا سیم بان مخابرات خودش رو در مورد بوق مسول میدونه نه نویز خط و برای همین باید موضوع رو از سرویس دهنده پیگیری کنید اگر به هر دلیلی سرویس دهنده همکاری نمیکنه چاره ای جز تعویض سرویس نیست.
گوشی رو که برمیداری صدا میره روی اسپیکر مشکل چیه
اگر به همین نحوی که گفتید باشد احتمالا گوشی تلفن مشکل دارد به تعمیرکار نشان دهید.
مشکل نویز خط میتونه باشه باید نسبت سیگنال به نویز توسط سرویس دهنده اینترنت بررسی و سرعت بر اساس وضعیت خط تنظیم گردد.
روي خط ما نويز شديدي وجود داره از سر خط هم تست گرفتم باز هم بود بايد چيكار كنم؟
به سریس دهنده اینترنت اعلام کنید از طریق مخابارت پیگیری می کنند.
ظرفیت هر کارت برای افزایش خط ورودی و داخلی برای سانترال Tda200 چند خط می باشد.
لطفا سوال را در بخش مربوطه مطرح نمایید
برای خطوط ورودی کارت 8 و 16 پورت و برای خطوط داخلی کارت های 16 پورت آنالوگ و دیجیتال می باشند.
من خط تلفن و به اسپلیتر متصل کردم.خروجی مودم اسپلیتر و دادم به مودم و خروجی خط تلفن و دادم به ورودی سانترال.با این کار نویز شدیدی میاد که منجر به قطع شدن اینترنت میشه.با قطع کردن سانترال از خروجی اسپلیتر دیگه قطعی اینترنت ندارم.ممنون میشم راهنمایی کنید
یا ورودی لاین با خروجی فون را اشتباه زده اید و یا اسپلیتر خراب می باشد.
من اینترنت مودمم نمیدونم چرا سرعتش هی بالا پایین میشه اسپلیتر هم تست کردم سالم بود سیم ها سالام بود مودم هم امتحان کردم سالم بود فک میکنم نویز میندازه اینطوری میشه کسی میدونه چرا اینطوری میشه؟
نسبت سیگنال به نویز snr را روی مودم چک کنید اگر خیلی پایین باشد ناشی از نویز هست. مودم را ببرید درب ورودی ساختمان اگر انجا مشکلی نداشت سیم کشی داخلی شما مساله دارد اگر آنجا هم به همین منوال بود به شرکت سرویس دهنده اینترنت موضوع را اطلاع دهید.
حتی تو خط تلفن هم صدای خش خش میاد بعضی وقتا خیلی هم شدید میشه
اگر این مشکل در درب ورودی هم وجود دارد مشکل را از طریق سرویس دهنده اینترنت و مخابرات موضوع را پیگیری کنید.
در ورودي بوق آزاد داريم و adsl برقراره ليکن تلفن بوق آزاد نداره و صداي هوا داره اگر مشکل سيم کشي داخليه چرا اينترنت کار ميکنه؟ اگر نويز داره چرا بوق آزاد کلا ندارم؟
مودم را باید به خروجی اسپلیتر وصل کنید. مودم را قطع کنید و فقط تلفن را به صورت مسنقیم وصل کنید.
باید خط تلفن را به اسپلیتر وصل کنید و بعد خروجی دیتا را به مودم و خروجی لاین را به تلفن وصل کنید.
در مورد کابلهای تلفن طوسی (هوایی) که یک روکش فویل آلومینیومی دارند
و یک مفتول نازک هم کنار زوج سیم ها در طول کابل کشیده شده...
آیا در این مدلها هم، اگر کنار کابل برق باشند، روی زوج سیمهای تلفن
نویز میفته؟
اگر بله، در صورتی که اون مفتول نازک یا فویل را در یک سر کابل
به زمین وصل کنیم (یا به یک لوله کشی فلزی موجود، یا داکت فلزی
یا موارد مشابه) آیا نویز رو از بین نمیبره؟
ممنون از توجه و پاسخگویی شما
بله نویز بستگی به جریان عبوری از کابل برق و میدان ناشی از آن می باشد. اگر کابل دارای فویل باشد و اتصال به زمین داشته باشد مقدار از این تاثیر را میتواند کاهش دهد ولی این به صورت مطلق نیست.
در تنظیمات خطوط شهری در دستگاه سانترال، بخشی هست که مشخصات
خطوط شهری رو باید وارد کنیم.
یکی از اونها اینه که سیستم خط تلفن
A-law
هست یا
μ-law
از کجا بفهمیم در کشور ما کدوم سیستم هست؟
ممنون از توجه و پاسخگویی شما
همچین چیزی برای خطوط شهری و روی سانترال معنی ندارد. این دو کدک voip هستند که برای داخلی ip یا ترانک ip استفاده می شوند و تعیین کننده استاندارد و سطح فشرده سازی پکت ها می باشد. این که از کدام کدک استفاده شود، بر اساس توافق بین دو طرف یعنی سروریس دهنده و سرویس گیرنده می باشد ولی معمولا از هر دو کدک سرویس دهنده ها پشتیبانی می کنند.
در نرم افزار تنظیمات سانترال پاناسونیک
KX-TDA Maintenance Console
در حالت پیشرفته (یا با جزئیات)
برای دستگاه سانترال KX-TDA100
که آنالوگ است و از voip پشتیبانی نمیکند
بخش 2.9 (system options)
تب دوم (option 2)
در قسمت CODEC
هم برای system codec و هم برای network codec
دو گزینه هست که یکیش باید انتخاب بشه.
A-Law و μ-Law
کدام درست تر است؟
اگر به سیستم فشرده سازی سیگنال در بخش انتقال شرکت مخابرات برمیگردد
در صورتی که در تنظیمات سانترال گزینه متفاوتی انتخاب شود
آیا در کیفیت مکالمه تأثیر میگذارد؟
ممنون از توجه و پاسخگویی شما
همان طور که عرض شد این کدک ها مربوط به زمانی می باشد که از تماس تحت شبکه استفاده می شود و روی TDA هم مربوط به تماس تحت شبکه می باشد. برای آشنایی با کدک ها به مطلب زیر مراجعه کنید.
http://goo.gl/n7VpQf
باید دستگاه کارتخوان و تلفن را به خروجی phone اسپیلتر بزنید تا با اینترنت تداخل نداشته باشد.
لطفا از درج چند باره یک سوال پرهیز نمایید.
احتمالا مسیر سیم تلفن در کنار لوله یا موارد مشابه می باشد که وظعیت آنتن را پیدا کرده است. مسیر سیم تلفن را بررسی کرده و ایزوله نمایید.
در محل ورودی ساختمان خط مخابراتی را به تلفن وصل کنید اگر مشکل کماکان برقرار بود به مخابرات اعلام خرابی کنید.
ازاسپلیتر برای جداسازی ورودی کابل مختبرات به منزل استفده میکنم وخروجی اسپلیتر به مودم وخروجی دیگرش به سیمکشی برای پریز های تلفن الان وقتی تلفن را جواب میدیم یا تلفنی را از پریز در میاریم اینترنت قطع میشه تا دوباره تلفن وارد مدار نشه چراغ اینترنت مودم روشن نمیشه مشکل کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید
خروجی اسپلیتر تا مودم و تلفن نباید فاصله طولانی باشد باید اسپلیتر را در نزدیکی تلفن و مودم بزارید مشکلی که مطرح کردید احتمالا به دلیل آن است که گوشی تلفن قبل از اسپلیتر با خط تلفن ارتباط دارد.
خوب ابتدا خط تلفن را به اسپلیتر وصل کنید و مطمئن بشید که خط تلفن به جای دیگری وصل نباشد بعد گوشی تلفن و مودم را به خروجی اسپلیتر وصل کنید.
خسته نباشید خط تلفن زیاد نویز می اندازد لطفا کمکم کنید
سیم مخابرات را درب ورودی ساختمان از سیم داخلی جدا کنید و همانجا تلفن را وصل کنید اگر نویز وجود داشت مشکل مخابراتی می باشد که باید اعلام خرابی کنید اگر نبود مشکل از سیم کشی داخلی ساختمان می باشد.
و البته کارشناس گفت نویزتون بخاطر قطع شدن بوقه
برید مخابرات خط رو وصل کنید بعد در درب ورودی ساختمان از وصل بودن خط اطمینان حاصل کنید و مودم را درب ورودی وصل کنید اگر سرعت معمول را داشتید و روی پریز داخل واحد مشکل داشتید مسیر داخلی ساختمان مشکل دارد.
قطع شدن dsl به معنوی مشکل در خط تلفن می باشد که ممکن است قطعی یا افزایش نویز موجب آن بشود. اگر در ورودی ساختمان هم این مشکل تکرار می شود مشکل مخابراتی است در غیر اینصورت سیم کشی داخلی می باشد.
باید یک کارشناس بخواید موضوع را بررسی کند اگر داخلی آنالوگ هست باید ابتدا با حذف سیم کشی روی خود پورت سانترال تست شود.
کابل برق میتونه موجوب نویز بشه snr نباید کمتر از 10 باشه ابتدا در ورودی ساختمان تست کنید.
آیا دکل مخابراتی که نزدیک ما است تاثیرگذار است ؟
تشکر از سایت فعالتان
منظور از جابه جایی امواج را متوجه نمیشم. اگر اینترنت adsl دارید ارتباطی به این موضوع ندارد میدان حاصل از کابل برق و یا اتصال های نا مناسب و تحت فشار بودن سیم یا دیگر مصرف کننده ها می توانند منجر به نویز شود.
مشکلی که برای خط تلفن گفتید ارتباطی به سرویس دهنده ندارد به مخابرات اعلام خرابی نمایید. زمان قطعی اینترنت اگر موضوع را به سرویس دهنده اطلاع دهید و مشکل از خط باشد خودشان با مخابرات پیگیری می کنند.
مودم را قطع کنید و یک تلفن معمولی به خط وصل کنید اگر مشکلی نبود احتمالا گوشی تلفن و یا اسپلیتر دچار مشکل شده است.
اینطور که مطرح کردید احتمالا مصرف کننده های برق شبیه چراغ های محیطی با تاریک شدن هوا فعال میشن و احتمالا منجر به نویز روی خط تلفن شما می شوند.
باید درب ورودی ساختمان با قطع کردن اتصال داخلی ساختمان مودم رو وصل کنید و تست بگیرید اگر نویز داشت باید مخابرات مشکل رو حل کنه اگر نه باید سیم کشی داخلی تون رو بررسی کنید.
ابتدا قبل از سانترال با خط تماس بگیرید اگر درست بود یک مرتبه سانترال را ریست و مجدد برنامه ریزی کنید.
از ورودی منزل قبل از اتصال به سیم داخل خط را تست کنید اگر مشکل نبود مسیر تا ورودی واحد تست کنید و سپس پریز ها را ممکن است در مسیر مشکلی باشد.
اطلاعی از این موضوع نداریم چنین مواردی را از مخابرات استعلام کنید.
من خطم نویزش یک جوریه که یهو snr میره پایین و نت کم سرعته تا چند ثانیه همینجوریه و مودمو که خاموش میکنم درست میشهمیشه گفت نویزش تصادفیه و همیشه نیست
مودم هم فقط سره خط وصله
اینم بگم وقتی به خط زنگ میزنم ADSL ریست میشه چه با اسپیلیتر چه بدونه اسپلیتر!
از مودم و تلفن مشکل نیست چون تغیرشونم دادم همینجوریه
ممنون میشم جوابه منم بدین
اینکه با زنگ خوردن اینترنت قطع میشه مشکل از اسپلیتر می تونه باشه ولی نویز به عوامل مختلفی بستگی داره برای تست مودم رو به سیم ورودی وصل کنید و سیم داخلی را قطع کنید اگر کاهش snr در ورودی ساختمان هم بود باید با سرویس دهنده در میان بگزارید تا از مخابرات پیگیری کنند.
چجوری 3 کیلومتر سیم رو بفهمیم از کجا نویز داره؟
کابل ورودی 10 تا سیم به رنگای مختلف داره
که ابیو سفیدش وصل کردم
خط تلفن ورودی تنها باید به ورودی اسپلیتر وصل باشد و خروجی modem اسپلیتر به مودم و خروجی phone گوشی تلفن متصل شود.
به تازگی تلفن رومیزی پاناسونیک خریدهایم که مشکل عجیبی با مودم خانه دارد: هنگامیکه مودم وصل خش خش و نویز شدیدی روی خط شنیده شده و تا مودم را خاموش میکنیم مشکل برطرف میشود. پیش از این مشکلی با دیگر تلفنها نداشتیم. با اسپلیتر هم مشکل حل نشده است. درصورت امکان، راهنمایی فرمایید.
اگر گوشی را بدون مودم روی خط با کیفیت مناسب استفاده می کنید احتمالا اسپلیتر مشکل دارد.
اسپلیتر را باید بر سر راه تلفن رومیزی قرار دهم یا مودم؟ در حال حاضر اسپلیتر را برداشتم و مشکل همچنان ادامه دارد.
درصورتی که تلفن و مودم در دو جای مختلف قرار داشتند چه باید کرد؟ مودم به کامپیوتر وصل است.
دوستان سیم تلفن و سیم ایفون تصویری منزل ما لز یک لوله خرطومی به داخل کشیده شده می خوام بدونم ۱. سیم ایفون می تونه نویز بندازه روی تلفن
۲. بجای سیم تلفن ، کابل شبکه بهتره استفاده کنیم
۳. کابل عالی برای آیفون تصویری چی سراغ دارین
سیم آیفون نمی تواند منشا نویز باشد.
سیم تلفن فویل دار با سطح مقطع بالا استفاده کنید و از نبودن کابل برق در مسیر اطمینان پیدا کنید.
به نظرتون ممکنه مشکل از کجا باشه؟؟پشتیبانی اینترنت مخابرات ک هیچی حالیش نمیشه دری وری تحویل ادم میدن
لطفا شان دیگران را رعایت بفرمایید.
اگر احیانا مشکل مخابراتی باشد شما نمی توانید اقدامی کنید و باید موضوع را از طریق شرکت سرویس دهنده اینترنت که اگر اینترنت مخابرات هست از خود مخابرات پیگیری کنید. برای اطمینان از منشا مشکل در زمان بروز مشکل از درب ورودی و درون واحد سلامت خط و مقدار snr هر دو را تست کنید. اگر در ورودی اتصال داخل را قطع کردید و باز مشکل بود اعلام خرابی کنید.
سیم تلفن ازداخل پروفیل آهنی سایبان ردشده باشده باعث اتصالی خط تلفن میشه یعنی
مصرف تلفن میره بالا؟
باتشکر
خیر اگر از کابل مناسب استفاده کند و اتصالی در مسیر نباشد یا برق کنار آن نباشد مشکلی ندارد.
ممکنه مشکل از مخابرات تا شما و یا مربوط به خود ISP باشد اگر ورودی ساختمان هم این مشکل برقراره باید از سرویس دهنده اینترنت بخواهید موضوع رو پیگیری کند.
کابل مشترکی خط تلفن هر دو در آن می باشد دارای مشکل است و به همین جهت همشنوایی دارید. اگر هر دو در یک ساختمان هستید ابتدا در ورودی ساختمان خط تلفن خود را تست کنید اگر مشکل وجود نداشت سیم کشی داخلی باید رفع عیب شود و در غیر این صورت به مخابرات اعلام خرابی کنید.
تلفن منزل ما بی سیم هست و وقتی مودم روشنه آنقدر نویز داشت که بجز خاموش کردن مودم نمیشد باهاش صحبت کرد.
تنها کاری که کردم این بود که دو عدد سیم بلند (تلفن) حدود 2 متر خریدم یکی به تلفن بیسیم را دیگری به مودم از طریق splater وصل کردم و با فاصله 4 متری یکی رو این سر هال و دیگری رو اونور هال گذاشتم. مشکل نویز تلفن بطور کل رفع شد.
نباید مسیری رو در کنار هم باشند یک نقطه خیلی موثر نیست. استفاده از کابل های شیلد دار یا قرار دادن در لوله میتونه تا حدی اثر میدان رو کاهش بده.
ممکنه آنتن تلفن مشکل داشته باشد باید به تعمیرار مراجعه کنید فعالیت ما در حوزه تلفن سانترال می باشد.
وقتی نسبت سیگنال به نویز پایین باشد امکان استفاده از سرعت های بالا نیست با کاهش پهنای باند خط قابل استفاده می شود. شما باید بررسی کنید مشکل داخلی دارید یا در ورودی هم به همین نحو هست و متناسب با آن موضوع را پیگیری نمایید.
با توضیحاتی که داید یا آنتن تلفن مشکل دارد و یا نویز محیطی اثر گذار دارید اگر میتوانید در محل دیگری تست کنید اگر نه برای تعمیر کار بفرستید.
ممکنه اصلا مشکل از این بخش مسیر نباشه. اگر مطمئن شدید داخلی مشکل ندارید یعنی در زمان وجود نویز روی ورودی کابل مخابراتی بدون اتصال به داخلی مودم رو وصل میکنید همان وضعیت snr را دارد یعنی مشکل از مخابرات یا isp می باشد. در این صورت آن ها باید موضوع را بررسی کنند ممکن است مشکل از مسیر پست تا منزل باشد یا نباشد از رانژه یا هر چیز دیگری باشد که باید توسط مخابرات بررسی شود.
بهتر است اسپلیتر وصل باشد ولی مشکل را باید بررسی کنید و حل نمایید.
من الان سرعتم ۶ مگ هستش و snr مودمم روی ۱۸
اما به یکباره افت نویز پیدا میکنم و یهو میشه مثلا ۶ و بعد چند ثانیه دوباره میره بالا
در طول روز این انفاق بارها میوفته و باعثه قطعی اینترنتم میشه
دلیل این افت نویز چی میتونه باشه؟
نویز پدیده تصادفی هست میدان ناشی از کابل برق و ... میتواند باعث این موضوع باشد باید بررسی کنید که این مشکل در ورودی ساختمان هم وجود دارد یا خیر.
از خط تلفن ثابت وقتی شماره خط ثابت و یا خط تلفن همراه , ۹۱۲ را شماره گیری میکنیم مشکلی نیست
ولی وقتی شماره موبایل ایرانسل ۹۳۳ ۹۳۵ را شماره گیری میکنیم , میگه تماس های ورودی مشترک مورد نظر مسدود شده است ؟ مشکل از چیست ؟
یک تلفن دیگر هم روی خط تست کنید اگر همین مشکل را داشتید به مخابرات اعلام خرابی نمایید.
پیرو مشکل خط تلفن ثابت , باید اضافه کنم که با دستگاه تلفن دیگری امتحان کردم و همین مشکل بود, درضمن در بالای ساختمان ما دکل مخابراتی ایرانسل و رایتل نصب شده ,
این مشکل ربطی به این دکل ها ندارد ؟
خیر حضورا در مرکز مخابرات محل خود موضوع را مطرح کنید.
بنده میخواستم مودم رو داخل اتاق نصب کنم ولی تلفن داخل پذیرایی ست،، و خیلی از همدیگه فاصله دارند،، میخواستم بدونم میشه فقط اسپلیتر رو فقط برای تلفن استفاده کرد ومودم رو مستقیم به خط اصلی تلفن وصل کرد،، ویا باید از دوتا اسپلیتر جدا استفاده کرد،،
کدوم مورد بهتره و انجام شدنی تره و کیفیت بالاتره
ویا باید مثل گذشته از یک اسپلیتر استفاده کرد و کنار همدیگه باشن، مودم و تلفن
خیر مهم نیست اسپلیتر را کجا قرار می دهید ولی تلفن و مودم هر دو باید به خروجی اسپلیتر متصل شوند.
اینترنت خط وصله، ولی گوشی بوق نداره، گوشی سالمه چون با یه خط دیگه چک کردم، با خرابی تلفن تماس گرفتم امروز صبح اومدن چک کردن و تو حیاط بوق داشت، مامور مخابرات گفت که ایراد از سیم کشیه، میخواستم بدونم چطور میتونم رفع ایراد کنم یعنی سیم کشی ساختمان باید عوض بشه اونم ساختمان 15 ساله که مطمنن کار راحتی نیست
ابتدا در ورودی ساختمان خط و اینترنت هر دو را تست کنید اگر درست بود باید کابل داخل واحد تا درب ورودی را با اهم متر پیدا کنید و بعد روی یک زوج دیگر خط را قرار دهید و تست کنید.
نویز فقط مربوط به داخل ساختمان نیست در کل مسیر ممکنه باشه و یا حتی در خود مخابرات یک خط ممکنه مشکلات داشته باشه. شما در وهله اول باید در درب ورودی مود رو وصل کنید و وضعیت snr را چک کنید و اگر مشکل وجود داشت این موضوع را با سرویس دهنده مطرح کنید آن ها خود از طریق مخابرات موظف به بررسی موضوع می باشند. اگر مشکلی نبود یعنی در همین مسیر داخلی باید مشکل را جستجو کنید.
دوست عزیز اگر به تعریف نویز توجه داشته باشید نویز ذاتا یک پدیده تصادفی هست که موجب تاثیر منفی بر سیگنال می شود. برای خطوط adsl پارامتر snr یا همان سیگنال به نویز نمایش دهنده قدرت سیگنال در محل مشترک نسبت به نویز در طی مسیر از سرویس دهنده تا مشترک می باشد. این پارامتر را در قسمت status مودم می توانید مشاهده کنید.
یک پدیده تصادفی دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد که برخی از این دلایل شایع تر هست و بررسی و اصلاح آن ها می تواند تا حد زیادی مشکل را مرتفع کند ولی هیچ فردی نمی تواند ادعای ارائه معجونی معجزه آسا در این زمینه داشته باشد و اگر شما به دنبال چنین معجونی هستید انتظار اشتباهی دارید. تلاش همکاران بنده در حد توان راهنمایی در مورد همین موارد شایع هست تا مشکلات برخی از دوستان رفع و یا تا حدی کاهش یابد.
اثر میدان کابل برق بر روی سیم مخابراتی، فاصله زیاد مشترک تا سرویس دهنده (افت قدرت سیگنال)، اتصالات و کابل هایی که فرسوده هستند یا عایق نیستند، اثر رطوبت، القا یا تداخل اتصالات، سیم کشی داخلی طولانی با سطح مقطع پایین و اتصالات زیاد و ... موارد شایع تری هستند که موجب نویز می شوند. برخی از این موارد در حیطه اختیار مشترک یعنی از ورودی ساختمان تا محل قرار گیری مودم می باشد و برخی مربوط به سرویس دهنده اینترنت و شبکه زیر ساخت مخابرات می باشد که مشترک تنها امکان پیگیری از طریق سرویس دهنده را دارد. توضیح اتصال مودم در ورودی ساختمان و قطع ارتباط داخلی برای بررسی همین موضوع هست.
در انتها باید عرض کنم پس از راهنمایی های انجام شده دوستان زیادی پیام هایی مبنی بر تشکر و قدردانی ارسال می کنند که ما عمدتا از انتشار آن ها پرهیز میکنیم و البته انتقاداتی مطرح می شود که پس از نشر سعی در توضیح و رفع ابهام داریم. امیدوارم خدمت رسانی بهتر در بنده و همکارانم و فرهنگ بهره مندی از سرویس های اطلاع رسانی رایگان در شما تقویت شود.
تلفن منزلم موقعی که مودم روشن می کنم نویز دارد حتی نویز گیر هم به تلفن و مودم نصب کردم ممنونم راهنمایی نمائید.
حتما مودم و تلفن هر دو را به خروجی مربوطه در اسپلیتر متصل کنید اگر مشکل وجود داشت با خط را با سرویس دهنده اینترنت چک کنید.
آیا کابل تلفن مسی در قسمت که بدون روکش برای اتصال دو سیم به هم وصل شود وقتی تیره رنگ باشد مشکل ایجاد میشود؟
ممکن است کابل سوخته باشد و اختلالاتی ایجاد کند.
جای جدید که اومدیم خط تلفنش به شدت نویز داره
ای دی اس الی که روش پیاده شده عملا غیر قابل استفادس
چک کردم
Snr حدود 6
Attainable بین 400 تا 1000
کشش خط up stream و down stream هم بین 300 تا 500 !
حتی یه سایتم به زور لود میکنه، خط تلفنم به شدت خش خش داره
کابلی که وارد ساختمون شده رو چک کردم و مودم رو بهش وصل کردم نتایج مشابهی داشت ینی عملا مشکل از سیم کشی ساختمون نیست
موردی توجهم رو به خودش جلب کرد اینکه کابل برق و تلفن فک کنم با یه لوله خرطومی وارد ساختمون شده باشه ممکنه از این باشه؟!
برای پیگیری باید با 117 تماس بگیرم؟ ممکنه از پورت های مخابراتی باشه؟!
کافوی تلفن پشت دیوار خونس میتونم خودم مستقیما سیم ازش بگیرم و بیارم تو خونه وصل کنم به مودم؟ اینطوری اگر نویز کابل باشه کامل برطرف میشه درسته؟
مننون اگر راهنماییم کنید
حداقل مقدار snr باید 10 باشد. بله میدان ناشی از کابل برق در مسیر سیم تلفن موجب نویز می شود. ممکن است این نویز هر جای مسیر از ام دی اف مخابرات تا کافو و پست و وردی ساختمان باشد. چون کابل های عمومی استفاده شده است دست زدن به کابل ها غیر قانونی هست. معمولا خرابی تلفن فقط قطعی خط را بررسی میکند روش صحیح پیگیری از طریق ISP هست تا آن ها از مشکل را از طریق مخابرات حل نمایند.
لطفا از ایمیل معتبر استفاده نمایید.
ممکن است گوشی مشکل داشته باشد برای اطمینان از خط تلفن بهتر است یک گوشی تلفن دیگر روی خط امتحان کنید.
ممکنه سیم در مسیری مشکل پیدا کرده باشد برای تست از اولین پریز ورودی اسپلیتر را وصل کنید و خروجی تلنف و مودم را از آن بگیرید.
چرا موقع مکالمه با گوشی ثابت دچار پارازیت میشه تفلن؟
از نویزگیز هم استفاده کردیم اما تاثیری نداشت
تلفن ثابتمون بی سیم هست
میشه لطفا کمک کنید چیکار کنیم
ممکنه خود گوشی یا بیسش مشکل داشته باشه اگر بیس اسپیکر داره اول روی تماس بگیرید تست کنید اگر مشکل داشتید با یک تلفن دیگر از درستی خط اطمینان پیدا کنید.
به نظر نمیرسه مشکل به نحوی که گفتید باشد چون ارتباطی با هم ندارند. ولی اگر چنین هست مسیر سیم تلفن را چک کنید احتمالا تاثیر القایی وجود دارد مثل اگر پریز تلفن سومین پیریز از ورودی کابل به داخل واحد هست تلفن را پریز دوم وصل کنید و اتصال سیم به پریز سوم را قطع کنید.
اگر پریز دیگری در منزل دارید که ابتدا کابل ورودی به آن رسیده مودم را آن جا وصل کنید و اتصال تا پریز بعدی را قطع کنید.
اگر اتصالات اسپلیتر درست هست و اینترنتی قطع می شود به دلیل خراب بودن اسپلیتر می باشد.
از سیمورودی به ساختمان تست گرفتم بازم نویز داره ..حتی نمیتونم به شماره هایی که داخلی داره تماس بگیرم مثل خط هایی که باید با رقم های خاصی با داخلی مورد نظر وصل شد مثل ۲۰۲۰برای اعلام خرابی ..لطفا راهنماییم کنید دیونه شدم بخدا
اگر در ورودی ساختمان سیم داخلی را قطع کردید باز هم نویز دارید باید به مخابرات اعلام خرابی کنید توسط شما قابل بررسی نیست. برای شماره گیری داخلی باید تلفن شما در حالت tone باشه.
با توضیحی که میدید احتمالا سیم ها تحت فشار هستند که موجب قطع و وصل شدن می شود.
ممکنه نویز روی خط باعث کاهش نسبت سیگنال به نویز و این موضوع شود. ببینید snr روی مودم چه هست و اگر میتوانید اسپلیتر دیگر هم تست کنید.
این خط ما فقط یه اینترنت بهش وصله و هر یکی دو ساعت چراغ adsl خاموش میشه در نتیجه چراغ اینترنت هم خاموش میشه و بعد چند دقیقه دوباره وصل میشه و روزی ۳۰ ۴۰ بار قطع میشه
و اینکه از ساعت ۲ بامداد به بعد این مشکل درست میشه تا ساعت ۷ صبح
افت سرعتی در اینترنت نمیبینم و فقط اینترنت قطع میشه.
اگر بخوام مودم رو در محل ورودی ساختمان وصل کنم باید ۲ الی ۳ ساعت پایین بمونم که اینترنت رو چک کنم که ببینم ایا مشکل از سیم کشی ساختمانه که کمی سخته.
میخواستم ببینم ایا راهکار دیگه ای وجود داره ؟
لطفا راهنماییم کنید.
ممنون.
درون منزل ابتدا snr مودم را ببینید و بعد در درب ورودی هم چک کنید. برای بررسی مشکل که داخلی هست یا خیر تنها راهکار همین هست.
اگر در ورودی مشکلی ندارد ولی داخلی واحد مشکل دارید مسیر ورودی تا پریز داخل واحد را باید بررسی کنید ممکن است در محل اتصالات یا در طول مسیر کابل مشکلی وجود داشته باشد که منجر به نویز می شود.
من تو خونمون 3 تا پریز خط مخابرات دارم، از یکی شون برای مودم استفاده میکنم و مستقیم به مودم سیم کشی کردم و استفاده می کنم
و از دومی هم برای اتصال کابل به تلفن... اما مشکل جایی هست که وقتی تلفن رو به خط متصل میکنم ارتباط اینترنتم قطع میشه (با اینکه چراع اینترنت روشن و خاموش میشه اما نمیتونم حتی یه IP رو هم PING کنم و پس از مدتی چراع اینترنت مودم هم خاموش میشه)
مشخصا تا زمانی که تلفن به پریز وصل هست، من نمیتونم از اینترنت استفاده کنم و به محض قطع ارتباط میان پریز دوم از تلفن، مودم مجددا به اینترنت متصل میشه
دقت داشته باشید به علت فاصله مودم و تلفن نمیخوام و نمیتونم از اسپلیتر استفاده کنم
ممنون میشم راهنمایی ام کنید که مشکل از کجاست
با تشکر
روش اتصال غلط هست باید از یک پریز خط تلفن را به ورودی اسپلیتر وصل کنید و سپس به خروجی اسپلیتر تلفن و مودم را وصل کنید.
در وهله اول باید خود خط را با تلفن معمولی چک کنید اگر اوکی بود تنظیمات گیتوی برای پورت مربوطه باید چک شود. متناسب با مدل گیتوی تنظیمات متفاوت می باشد.
ورودی خط تلفن را به اسپلیت وصل کنید و خروجی دیتا اسپلیتر به مودم و لاین اسپلیتر به گوشی تلفن متصل کنید.
اول باید مودم رو در درب ورودی ساختمان تست کنید اگر مشکلی نداشت مرحله به مرحله در محل های اتصال تا پریز تست کنید.
کمتر از 10 نباید باشه داخل واحد هم چک کنید که اقت نداشته باشه به اسپلیتر مدل خاصی نیاز نیست
همچنین، اگر در ورودی بدون اتصال به سیم داخل نویز دارد یعنی مشکل مخابراتی هست فقط از طریق اعلام خرابی قابل پیگیری هست.
احتمالا تلفن هایی که گفتید خراب هست.
احتمالا در مسیر سیم کشی ورودی ساختمان تا واحد و یا درون واحد قطعی و یا مشکلی دارید. میتوانید مرحله به مرحله خط تلفن را از ورودی تست کنید.
من خط تلفن محل کار رو روی موبایل دایورت کردم اما کسی که تماس میگیره صدا من یا طرف مقابل نامفهوم میشه به نظرتون مشکل چیه؟
احتمالا روی خط مشکلی وجود دارد پورت ورودی سانترال را با یک خط دیگر که چنین مشکلی ندارد تست کنید.
نیازی به این کار نیست و عیب یابی رو براتون مشکل میکنه فقط لازمه گوشی تلفن بعد از اسپلیتر متصل شود.
خط ثابت چند روز از مخابرات تحویل گرفتم.
ایراد عجیبی که داره....
از فاصله نزدیک مثلا تا ۲۰ کیلومتر تماس به منزل مشکل نداره
با تلفن ثابت بدون کد به منزل تماس مشکل نداره.
ولی
مبایل از راه دور نمیتونه با منزل تماس بگیره
ثابت هم از شهر های دیگه باز هم نمیتونه تماس بگیره.
اما من در تماس گرفتن مشکلی ندارم..
اگر از موضوع اطمینان دارید از طریق مخابرات مشکل را پیگیری کنید مشکل مخابراتی هست.
اینترنت مدتی بسیار ضعیف بود و مدام قطع میشد
الان دو روزه قطع نمیشه اما باز ضعیفه
حالا امروز خط تلفن قطع شده و بوق نداره
مودمم رو خاموش میکنم مجدد روشن میکنم تلفن وصل میشه اما به محض اینکه دیتا برقرار میشه از گوشی تلفن بدون برداشتن گوشی صداهای اینترنتی میاد و بعد تلفن قطع میشه.. اما باز اینترنت وصله
چه باید کرد؟ مشکل چیه؟
حتما مودم و تلفن بعد اسپلیتر وصل باشن و اگر اینطور هست اسپلیتر را عوض کنید و یا در درب ورودی ساختمان همین تست را انجام دهید.
موقعی که اسانسور کار میکنه اینترنت قطع میشه امدم سیم کشی تلفن رو روکار وجدای از سیم کشی ساختمان کردم .طبقه چهارم هسیتیم ونزدیک موتور اسانسور ممکنه علتش باشه ؟میشه راهکار مرحمت کنید .دیگه خسته شدیم .
بله احتمالا خط تلفن مسیری را کنار کابل برق آسانسور هست باید کلا مسیر را عوض کنید یعنی از ورودی ساختمان تا واحد از مسیر دیگری باشد.
باید تلفن را به تعمیر کار برای بررسی بدهید.
دو سوال:
۱.اگر تلفن بر روی پریز دوم از تنها خط تلفن خونه باشه یعنی با مودم پریز مشترک نداشته باشه آیا باز تداخل داریم؟یعنی باید اسپلیتر رو سر راه این تلفن باید قرار داد یا خیر؟در اینصورت فقط یک ورودی داریم روی اسپلیتر و یک خروجی که به تلفن وصل میشه.
۲.اگر سرعت دانلود ما ۶ مگ و آپلود ما ۱۰۰ کیلو باشه آیا باز مشکل نویز بوده؟یعنی چطور نویز سرعت دانلود را پایین نکشیده؟
با تشکر
۲.ا
حتما باید خط ورودی به اسپلیتر متصل شود و به خروجی اسپلیتر تلفن و مودم وصل شود
موضوع دوم را با سرویس دهنده اینترنت مطرح کنید. معمولا سرعت دانلود را پایین میاورند تا حدی مرتفع می شود. برخی اوقات هم کلا آپلود از سمت سرویس دهنده محدودیت دارد.
در مورد اول یعنی با اینکه در یک خونه چند پریز تلفن خالی موجوده حتما باید مودم و تلفن رو ببریم روی یک پریز با کمک اسپلیتر؟
بردن روی پریز مهم نیست شما میتونید از خروجی اسپلیتر به دو پریزی یا بیشتر وصل کنید ورودی خط باید وارد اسپلیتر شود و به جای دیگر وصل نباشد
با توضیحاتی که دید مشکل از خط تلفن هست ولی باید مشخص کنید مربوط به خودتان هست یا مخابرات اگر زیاد تکرار میشه در ورودی ساختمان سیم داخلی رو قطع کنید تست کنید اگر باز مشکل وجود داشت مخابرات اعلام خرابی کنید.
جهت اطلاع عموم استفاده کنندگان عرض میکنم.
امروز از سوی مخابرات اومدن و در باکس ساختمون برای واحد ما یه تغیرات جزئی و در خود مرکز هم کاری انجام دادن به قول خودشون بستر اتصال رو جدیدتر کردن برای کاهش نویز.اینبار که مودم رو به پریزی که قبلن تلفن وصل بود زدم دیدم سرعت آپلودم بالا رفت.تلفن رو هم با کمک اسپلیتر وصل کردم مشکلی ایجاد نکرد.برای امتحان مودم رو به پریز سابق انتقال دادم مشکل قبلی کماکان وجود داشت.یعنی شاید قبل از تماس با مخابرات بهتر بود مودم تنها رو به همه پریزها وصل و امتحان میکردم.گویا پریزی که پشت تلوزیون بود اشکال داشت یا سیمی که به اون میومد و شایدم نزدیکی مودم به ترانس تلوزیون و....
مشکل شکر خدا حل شد
با سپاس.
خط تلفن فقط باید به ورودی اسپلیتر وصل باشد و جای دیگری استفاده نشود و گوشی تلفن به خروجی اسسپلیتر وصل شود
من مشکل صدای خش خش روی تلفن منزل دارم اسپلیتر هم نصب کردم ولی هنوز صدای خش خش میده ، البته این را یادآوری کنم که سیم تو مسیر را عوض کردم و کابل تلفن دو زوج استفاده کردم و چون مسیر زیاد بود از دو نوع مقطع با وصله استفاده کردم ، حالا نمیدونم صدای خش خش از سیم هست یا چیز دگری هست لطفا راهنمایی کنید
ممنون
برای اطمینان هم با گوشی تلفن دیگر تست کنید هم در ورودی منزل تست کنید تا مشخص شود داخلی یا گوشی هست یا خیر
ممنون از وقتی که میگذارید.
مشکل نویز ما به خاطر امتداد سیم های تلفن در کنار کابل برق هست. میخواستم بدونم به جز عوض کردن مسیر کابل ها که تو متن گفته بودید، نمیشه کار دیگه ای مثل سیم کشی خط تلفن روکار از روی نمای ساختمون کرد؟؟
خوب پیشنهاد خودتون هم به نحوی عوض کردن مسیر هست که مشکلی هم ندارد. از لوله فلزی هم یا داکت های عایق دار نیز میتوان استفاده کرد ولی برای منزل تغییر مسیر کاربردی تر می باشد.
اگر مودم قطع باشه اون مشکل مرتفع میشه مسیر سیم از ورودی تا محل مودم و آیفن مشکل دارد.
ممنون از پاسخگویی
برای اطمینان باید خط تلفن را از ورودی سانترال جدا کنید و با تلفن معمولی خط را تست کنید ممکن است قطع باشد.
تلفن خطای check phone line میده
بردم تعمیرگاه گفت گوشی سالمه
مودم هم وصل میکنم اینترنت مخابرات وصل میشه
ولی گوشی تلفن وصل نمیشه چه مستقیم بدون اسپلیتر چه با اسپلیتر به همراه مودم
چی کار کنم؟
با توضیحات شما احتمالا مشکل از خط تلفن هست خط را با یک گوشی دیگر تست کنید.
خطوط شهری وقتی داخل سانترال هستن مشکل ندارند و براحتی می توان با آن ها تماس گرفت ولی اگر خطوط را مستقیم به تلفن وصل کنیم، تلفن بوق ندارد. کابل 2پین و 4 پین و تلفن دیجیتال را هم تست کردیم.
این مورد طبیعی است یا اشکالی وجود دارد؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
گوشی دیجبتال و هایبرید سانترال فقط روی سانترال مربوطه کار می کند.
من چند ماهی میشه که snr عصر به بعد بعضی موقع ها میاد پایین و زیر 9 میشه حتی به 6 هم میرسه !
کابل مستقیم از سر خط گرفتم تا طبقه سوم زدم به مودم... snr میاد روی 16 بد از چند دقیقه روی 14-15 میمونه .... احتمال داره همون مشکل به خاطر کنار هم بودن سیم برق و تلفن باشه ؟! سیم کشی ساختمون رو 8 سال پیش عوض شده .ولی بازم تلفن و برق کنار هم هستن ....
ولی سوال ایسنجاست که چرا فقط یه ساعت مشخصی این مشکل پیش میاد ... معمولا از ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعت 9-10 شب این افت snr وجود داره !
به نظرتون مشکل از سیم کشی ساختمون هست .چون عصر استفاده از برق زیاد میشه نویزش رو تلفن میوفته ؟! ولی خوب عجیبه که فقط چند ساعت عصر این اتفاق میوفته ! نرمال snr من جدیدا چند ماهی هست که اومده روی 9-10 ( با سیم کشی ساختمان) .
من شک دارم که پورتی که از مخابرات گرفتم مشکل داره ! چون 2 بار اینترنت من رو قطع کردن از طرف شرکتی که سرویس میگیرم ..احتما داره پورت من رو با یه پورت دیگه تغییر داده باشه در این مدت ؟! چون من همیچن مشکلی نداشتم حتی با سیم کشی قدیمی ساختمان ! نظر شما چیه ؟!
تلفن بنده پس از چند بار تق تق کردن خود به خود روی بلندگو میرود.لطفا راهنمایی کنید.ممنون
مشکل من به اين صورته که وقتى مودم و تلفن رو به اسپليتر وصل ميکنم ,به صورت مکرر هر 30 تا 40 دقيقه چراغ adsl برا مدت طولانى قطع ميشه...
ولى وقتى مودم رو بدون اسپليتر مستقيم به خط وصل ميکنم ,درست ميشه...
احساس کردم مشکل از اسپليتر باشه. عوض کردم ولى فايده نداشت, سيم هاى اتصال دهندع بين تلفن و مودم و اسپليتر را هم عوض کردم ولى باز ايراد برطرف نشد... ممنون ميشم راهنمايى کنيد...
حتما باید تلفن و مودم به خروجی اسپلیتر وصل باشند و گوشی تلفن معمولی هم تست کنید و قبل از اسپلیتر مصرف کننده ای نباشد. اگر مشکل باز وجود داشت همین تست را در ورودی ساختمان انجام بدید اگر باز وجود داشت نویز خط می تواند عامل این موضوع باشد.
احتمالا به خاطر مشکل سیم تلفن داخلی همشنوایی دارید خطوط داخلی رو قطع کنید و در درب ورودی خط تلفن را تست کنید اگر مشکلی نبود باید سیم کشی داخل را عوض کنید.
مودم را ببرید در ورودی ساختمان تست کنید اگر چراغ dsl ثابت بود ولی در واحد مشکل داشت سیم کشی داخلی ایراد دارد اگر نه مشکل مخابراتی هست که باید از سرویس دهنده اینتنرت پیگیری کنید.
اشکال کار کجاس؟
چه تلفن بیسیم چه رومیزی باید فقط به خروجی phone اسپلیتر متصل شوند.
خط تلفن را با گوشی دیگری تست کنید.
در ضمن وهم اسپلیتر و هم میکروفیلتر نصب کردم ولی تأثیری نداشته.
لظفاً کمکم کنید سپاس
برای اینکه متوجه بشید مشکل از داهل ساختمان هست یا خیر باید مودر را در درب ورودی تست کنید.
میخواستم ببینم آیا میشه مشکل نویزی رو که روی مودم هست با یک کابل شبکه مثل کت6 که مستقیم از درب ورودی به مودم کشیده میشود رو کاهش داد؟ منظورم به جای استفاده از سیم معمولی استفاده از کابل کت 6 هستش؟
تابیدگی کابل شبکه برای خط تلفن مناسب نیست بهتر است از کابل مخابراتی استفاده کنید. در فواصل کوتاه مشکل قابل ملاحظه ای ندارد
بهترین کابل مخابراتی که میتواند از وجود نویزها جلوگیری کند رو لطفا معرفی کنید. کابل من از این کابل سفید های تخت که چهار رشته سیم دارند هست و مستقیم از درب خانه به پشت مودم در طبقه اول کشیدم ولی باز هم روی خط نویز هست و نت مرتبا قطع و وصل میشود
ااین که گفتید کابل نیست سیم تلفن هست. کابل تمام مس 0.6 با فویل استفاده کنید. کنار کابل برق هم نباشد.
اسپلیتر را عوض کنید و مجدد تست کنید.
تنها اسپلیتر باید به پریز تلفن وصل باشد گوشی تلفن و مودم باید به خروجی اسپلیتر متصل شود.
به خاطر وجود رطوبت و خرابی سیم تلفن پریز اصلی داخل منزل مجبور به تعویض سیم شدم. یک سیم تک زوج تهیه کردم که علاوه بر دو رشته سیم اصلی ، یک رشته سیم اضافه بدون روکش هم داخلش هست که پرسیدم گفتن نویزگیر هستش. خواستم بدونم این سیم اضافه بدون روکش نیازی هست به پریز وصل بشه یا نه ؟ چون توی سیمکشی اولیه توی تمام پریزها به یکی از دورشته اصلی وصل شده. آیا اتصالش به سیم های اصلی صحیحه و توی کاهش نویز تاثیری داره ؟
سپاسگزارم
خیر. سیم ارت هست.
چرا هروقت دستگاه مودم روشن میشه گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک نویز پیدا میکنه اصلا طرف مقابل صدای مارو نمیشنوه میگه صدات عین آدم فضایی ها شده. ممنون میشم اگه جواب مشکل مارو بدین
از درست بودن اسپلیتری که گوشی و مودم به خروجی آن متصل هستند اطمینان حاصل کنید.
تلفن ما وقتی که مودم به اینترنت متصل میسه یا نویز شدید داره یا کلا قطع میشه نیز گیر هم استفاده کردم ولی مشکل حل نشد
مشکل چی میتونه باشه
از سلامت کابل لن و نیزگیر و تلفن هم اطمینان دارم
دقت کنید که تلفن و مودم هر دو به خروجی اسپلیتر وصل باشند. اگر باز مشکل وجود داشت هر دو را در ورودی منزل تست کنید در صورت وجود مشکل به سرویر دهنده اینترنت اطلاع دهید.
چند دقیقه که با تلفن ببسیم پاناسونیک صحبت میکنم،صدای من واسه طرف مقابل ضعیف میشه و تلفن شروع به خش خش کردن میکنه.باتری های گوشیها رو هم عوض کردم.
ممنون میشم راهنماییم کنید
با گوشی تلفن دیگر تست کنید اگر مشکل نبود تلفن را به تعمیر کار نشان دهید.
منزل ما تا 1 ماه پیش تلفن و اینترنت خوب بود ولی در یک ماه گذشته هم تلفن مشکل پیدا کرده و هم اینترنت. هنگام صحبت با تلفن صدا به صورت سینوسی قوی و ضعیف میشه و برخی اوقات هم به صورت متناوب صدای زنگ تلفن داخل گوشی شنیده میشه. اینترنت هم که تا 400k پایین میاد. کوشی بیسیم هست و مودم adsl استفاده میکنم. با تعمیرکار تماس گرفتم گفته اول مخابرات زنگ بزنید ممکنه از خط بیرون باشه. لطفا راهنمایی کنید.
در زمانی که مشکل دارید در ورودی شاختمان وضعیت snr مودم را بررسی کنید که با داخل واحد تفاوت دارد یا خیر اگر در ورودی هم مشکل داشتید از مخابرات است.
احتمالا دسترسی خط شما به تماس بین الملل مسدود شده است اگر از داخلی سانترال یا VOIP استفاده میکنید به مسئول شبکه اگر از خط شهری منزل استفاده میکنید به مخابرات مراجعه کنید.
زمانیکه وای فاوتلفن از یک نقطه وصل میشوند هیچگونه نویز ندارد ولی وقتی که گوشی تلفن را داخل یک اتاق دیگه به پریس وصل میکنیم نویز شدید دارد.اگر وای فا را خاموش کنیم نویز برطرف میشود دلیلش چیست؟ تمام کابلهای مسیر تازه عوض شده و داخل مسیر برق هم نیست
مودم و تلفن فقط باید به خروجی اسپلیتر وصل باشند نه اینکه هر دو به خط ورودی وصل شوند
تلفن ثابت من امروز بهش زنگ میزنم کلا مشغول میزنه و بوق هم نداره
مخابرات هم میگه خط سالمه ولی کلا به خود سیمهای که مخابرات آورده وصل میکنم بازم مشغول میزنه با دو تا تلفن هم امتحان کردم حتی تلفن هم وصل نباشه بازم مشغول میزنه
اگر سیم داخل رو قطع کردید و روی زوج مخابراتی خط وصل نیست اعلام خرابی کنید موظف هستن روی سیم ورودی ساختمان خط را تحویل دهند
نباید در طول مسیر کنار کابل برق باشد چون فویل دارد به معنی عدم تاثیر پذیری نیست باید snr مودم را در ورودی و و در واحد چک کنید اگر اختلاف معنا دار داشت مسیر را عوض کنید
ممنون میشم راهنمایی کنید...
بهتره کابل مخابراتی باشه ولی اگر وصل بوده و حالا قطع شده بهتر هست ورودی منزل خط رو تست کنید اگر وصل نبود اعلام خرابی کنید.
متوسط snr در محدود 20 مناسب هست و هرچه پایین تر ضعیف تر می شود. در همان زمان قطع شدن میتوانید مودم را به سیم درب ورودی وصل کنید و snr رو چک کنید اگر پایین آمده یعنی خط نویز دارد و فقط از طریق مخابرات قابل حل شدن هست اگر snr پایین نباشد و قطعی دشته باشید به سرویس دهنده مربوط می شود. توجه کنید در زمان تست سیم داخل اصلا وصل نباشد.
نویز یا کاهش snr ارتباطی به شنیدن نویز در حال مکالمه ندارد.
خیر ولی بهتر است نباشد مخصوصا در مسیر طولانی
باید مسیر کابل کشی را تغییر دهید.
خیلی ممنون
بله میشه روی بوخت داخل سالن تغییر داده باشن
امکان تعویض ویا روکار کشیدن کابل مخابراتی هم میسر نیست
ایا دستگاهی یا وسیله ای هست که مشگل نویز و سرعت اینترنت را حل کنیم
با تشکر از شما
خیر نباید کنار کابل برق باشه
خطوط آنالوگ شهری باید بررسی بشن
منزل من انتهای کوچه هستش یعنی ۸۶ متر فاصله تا سره خط و پست مهابرات دارم و از اونجایی که اقدامی برای نصب سیم تلفن از طرف مخابرات انجام نشد
خودم سیم ۲ زوج به همراه نویز گیر و یک سیم مسی لخت دردرون روکش رو فراهم کردم و وصل کردم سره خط در سره کوچه ۸مگ دانلود میگیرم اما وقتی سیم رو همونجا متصل کردمبرای تست ۴ مگ به زور میگرفت که طبقه کفته شرکت اینترنت به خاطر متراژ بالای سیم و افت سیگنال هست که تا حدودید منطقی هستش اما مشکلی که دارم الان همون سیم رو نصب کردم تا داخل خونه و مودم اما ۲ مگ بزور میگیرم و در چند نقطه سیم در مجاورت سیم های برق هستش در بعضی نقاط ۲۰ ۳۰ سانت و در بعضی نقاط دیگر فاصله بین سیم تلفن و برق بیشتره
متاسفانه به هیچ شکل امکان جا به جایی سیم نیست
به نظر شما نصب چند لایه فویل در جاهایی که در مجاورت برق هست در نویز کیری تاثیر کذار هست؟
و اینکه کلا چه راهکاری میتونم استفاده کنم نویز کاهش پیدا کنه؟ نویز ناگهاینی هستش علاوه برکاهش سرعت قطعی ناگهانی دارم
ممنون میشم راهنمایی کنید زمان و هزینه خیلی زیادی صرف حل این مسائل مردم و حل نشده متاسفانه
کابل تمام مس با سطح مقطع بالا استفاده کنید و از داکت عایق یا لوله استفاده کنید.
اول اسپلیتر به پریز متصل میشود و بعد تلفن و مودم به خروجی های اسپلیتر وصل میشوند.
وقتي تلفن زنگ ميخوره و تا يك دقيقه بعد تماس اينترنت قط ميشود و با نويز و قطي وصل ميشود دليل چيست ؟ اسپليتر هم بار ها عوض شده
حتما باید گوشی تلفن و مودم به خروجی اسپلیتر وصل باشه اگر با این وجود خط قطع میشه یعنی یعنی نویز رو خط زیاده حالا یا از مخابرات تا ورودی ساختمان یا داخل
علت اینکه وقتی کارت می کشیم از کارت خوان، تلفن بوق مشغولی می خوره و کارت نمی کشه چیه؟
مخابرات اومدن تست کردن و گفتن که مشکلی از خط تلفن نیست ولی بازم کارت خوان کار نمی کنه. خواستم ببينم علت چیه ممنون
خیلی طبیعیه یک مشکل نیست
ما یه adsl مخابرات گرفتیم
کلا سیم جدید کشیدیم
یه مودم - یه کارتخوان - یه تلفن به این مسیر وصل هستش
حالا مشکل چبه : مودم رو که روشن میکنیم
اونور تلفن و کارتخوان کاملا ارتباطشون با خط تلفن قطع میشه
انگار که اصلا وصل نیستن
از اونور هم دائم نت قطع و وصل میشه
سرعتش هم اصلا خوب نیست
یعنی لازمه واسه هر سه دستگاه اسپلینتر بگیریم ؟؟
یا ایراد جای دیگس ؟
طبیعیه مودم و تلفن باید پشت اسپلیتر قرار بگیرند قبل اسپلیتر نباید دستگاهی وصل باشد
باید اسپلیتر وصل کنید
باید خط ورودی به اسپلیتر وصل باشد و گوشی تلفن و مودم هر دو بعد از اسپلیتر وصل شوند
تلفن منزل ما بوق آزاد داره ولی شماره نمی گیره زنگ که میخوره شماره تماس گیرنده نمایش داده نمیشه و صدا در هر دو طرف بسیار ضعیف شنيده میشه
در ضمن مشکل هم شنوایی هم داریم
ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر
هر دو باید بعد اسپلیتر وصل بشه
وقتی کسی به خطم زنگ میزنه چه سیم کارتم روشن باشه چ نباشه ..یه نفر جواب میده..
نمیدونم جرا اینجوریه ک گوشیم خاموشه اما زنگ میزنمبه خطم ینفر دیگه جواب میدا
سیم کارتمم عوض کردم ولی باز این مشکلو دارم
لطفا پاسخ گوباشید
احتمالا شما سیم کارت روی شماره دیگری دایورت کرده اید.
ما چندتا پریز تلفن داریم داخل منزل
تو دورترین قسمتا وقتی مودم رو به پریز تلفن وصل میکنم بدون هیچ ایرادی کار میکنه ولی خود تلفن کار نمیکنه ایراد از کجاست؟ ممکنه طولانی شدن مسیر باعث ضعف جریان شده باشه؟
از سرویس دهنده ای که میخواهید اینترنت بگیرید بپرسید