یکی از مشکلات کاربران تلفن نویز خط تلفن می باشد. برای بر طرف کردن مشکل نویز خط تلفن که گاها روی کیفیت صدا اثر گذار می باشد و موجب افت کیفیت تماس روی تلفن هاس سانترال یا تلفن خانگی می شود و یا موجب کاهش سرعت اینترنت  adsl  اثر منفی روی آن می شود نکاتی را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم.

مشکل نویر خط تلفن و adsl

برای حل مشکل نویز خط تلفن باید به عوامل شکل گیری آن توجه کنیم. در ابتدا برای اینکه از گذاشتن زمانی بیهوده و هزینه بی مورد جلوگیری کنیم باید اطمینان حاصل کنیم مشکل نویز یا کیفیت پایین صدا مربوط به مخابرات نباشد. برای این منظور در درب ورودی ساختمان سیم ارتباطی خط تلفن خود را از سمت داخل ساختمان قطع می کنیم و یک گوشی تلفن را به دو سر سیمی که از سمت مخابرات آمده است متصل میکنیم.

دقت داشته باشیم اگر با انجام این تست هنوز مشکل نویز وجود داره پس طبیعتا باید موضع را با اعلام خرابی به مخابرات پیگیری کنیم. اگر وقتی تلفن به سیم های ورودی مخابرات متصل هست و مشکلی نداریم باید مشکل را در مسیر ارتباطی سیم های ورودی ساختمان تا پریز های تلفن درون واحد دنبال نماییم و عیب یابی کنیم.

نویز کابل کشی درون ساختمان

معمولا در مشکلات نویز درون ساختمان چند مشکل متداول هست که در اینجا بررسی میکنیم. سه مورد متداول که میتواند منجر با کاهش کیفیت صدا و یا افت سرعت اینترنت adsl شود را بررسی می نماییم.

مورد اول

مورد اول مشکل امتداد سیم های تلفن در کنار کابل برق هست که باعث نویز روی سیم تلفن می شود. پس اگر چنین موردی را مشاهده کردیم باید حتب المقدور سیم های تلفن و کابل های برق را در مسیر های متفاوتی قرار دهیم.

مورد دوم

مورد دوم سربندی های سیم های تلفن هست که ممکنه در مسیر با یک سیم دیگر متصل شده باشد و یا در محیطی مرطوب باشد یا اتصال سیم ها به صورت کامل نباشد و تکان ها یا کشیدگیهای اندک موجب قطع و وصلی یا اختلال در صدا می شود.

مورد سوم

مورد سوم فرسودگی کابل های تلفن درون ساختمان هست که ممکنه اثراتی مثل همشنوایی را بر روی یکدیگر داشته باشند. با توجه به توضیحات داده شده اگر یکی از این معایب را به صورت مشخص پیدا کردیم می توانیم با رفع آن مشکل را مرتفع کنیم. ولی در برخی اوقات این عیب یابی به این سادگی انجام پذیر نیست به همین جهت شاید به این جمع بندی برسیم که بهتر است کابل مخابراتی را تعویض کنیم. در چنین شرایطی در نظر داشته باشید بهتر هست به جای استفاده از کابل هایی مانند کابل آیفون بهتره از کابل مخابراتی استفاده کنیم و حتی المقدور از کابل هایی با سطح مقطع بالاتر استفاده کنیم.

در صورتی که در این زمینه سوالای داشتید میتوانید آن را در ذیل همین مطلب در بخش پرسش یا نظر مطرح کنید، تلاش میکنیم در اولین فرصت به سوالات مطرح شده در این بخش پاسخ لازم داده شود.

خواندن 3421 دفعه

HEADER 

#
محمد 04 آبان 1396
سلام
وقتي گوشي رو ميگذاريم صداي آهنگ انتظار شنيده ميشه مشكل از كجاست؟
#
کیمیا ارتباط 04 آبان 1396
سلام
عدد 1 را بزنید قطع می شود. لطفا سوالات خود را در بخش مربوطه مطرح کنید.
#
نعیمی 04 آذر 1396
سلام پس از یکبار قطع و وصل کردن کابل تلفن به گوشی, برای تماس های ورودی صدا ندارم, مشکل از کجاست و چگونه آن را رفع کنم؟ panasonic kx-ts880mx
#
کیمیا ارتباط 04 آذر 1396
سلام
با اسپیکر هم تست کنید اگر تفاوتی نداشت گوشی را روی یک خط دیگر تست کنید
#
كامران 09 آذر 1396
سلام
سانترال نصب كردم . ولي از ساعت 5 صبح تا 9 صبح پارازيت و خش خش شديد روي خطوط داخلي هست .
ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
ايا دستگاه پارازيت گير وجود نداره تا نصب كنم
#
کیمیا ارتباط 11 آذر 1396
سلام
احتمالا خطوط تلفن در کنار کابل برق عبور داده شده اند و یا مشکلی مشابه دارند باید نویز خطوط را برطرف نمایید
#
شیرکو 25 آذر 1396
با سلام
از خطوط داخلی که ۹رو میزنی و خط شهری ازاد میشه وقتی شماره ای رو میگریم وصل نمیشه و انگار رقمی کم دارد ولی از تلفن۷۷۳۰راحت شماره گیری میشه و زنگ میخوره.چطور رفع مشکل کنم
#
کیمیا ارتباط 26 آذر 1396
سلام
ممکنه طول بده برای شماره گیری که مساله dtmf هست و یا ممکنه با شماره گیری 9 بوق آزاد پخش نشه که دسترسی به خط ندارد و یا ارور دهد به این معنی که دسترسی به شماره گیری عددی خاص مانند صفر را ندارد پس شما باید توضیح دقیق تری از مشکل بدهید.
#
شیرکو 26 آذر 1396
بعد شماره گیری صبر که میکنی بوق ممتد میاد که شماره کامل نیست و شماره هایی که صفر داشته باشه یا عدد خاصی رو شماره گیری نمیکنه.برای خطوط شهری هم همینه.با عدد نه خط ازاد میشه مشکلی نداره خط های کمی هم بسته شده و فقط سه جک ورودی ازاده.از داخلی ها نمیشه شماره ای رو گرفت.خطوط برای داخلی ها هم ازاده و صفر بسته نشده
#
کیمیا ارتباط 28 آذر 1396
در بخشی فرمودید شماره هایی که صفر داشته باشه یا عدد خاصی شماره گیری نمیکنه و در بخش خطوط برای داخلی ها آزاده و صفر بسته نشده ممکنه منظورتون به درستی انتقال داده نشده باشد. پیشنهاد میکنم از یک کارشناس سانترال بخواهید به صورت حضوری سیستم را بررسی نماید.
#
رفیعی 14 بهمن 1396
با سلام یه سوال میخاستم بپرسم من یه کاری هست تو اداره دستگاه سانترالtda100dمیخایم چندتا داخلی اصافه کنیم در حلل حاضر 16 خط شهری 8 خط داخلی دیجیتال داریم ممنون میشم راهنمایی کنید
#
کیمیا ارتباط 15 بهمن 1396
سلام
لطفا سوال خود را در بخش مربوطه بپرسید
متناسب با داخلی آنالوگ یا دیجیتالی که نیاز دارید باید کارت تهیه کنید. کارت 0172 ظرفیت 16 داخلی دیجیتال و کارت 1176 ظرفیت 16 داخلی انالوگ را دارا می باشند.

نظر یا پرسش خود را مطرح کنید

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 24 (مجتمع میلاد)، ورودی 3، واحد 3

تلفن : 22446068 -021 خط ویژه

09022446068 و 22451821

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا