راهنمای فارسی تنظیمات تلفن IP یالینک YEALINK T21P E2 جهت آموزش کار با این تلفن برای کاربران و همچنین آموزش تنظیمات راه اندازی تلفن T21P E2 یالینک برای کارشناسان شبکه و سیستم تلفنی در اختیار شما قرار می گیرد. این توضیحات در بخش اول در مورد تنظیمات IP و داخلی و در بخش دوم در مورد روش های انتقال تماس، فوروارد و کنفرانس و غیره برای بخش کاربری می باشد. شما می توانید در صورتی که سوالی در مورد تنظیمات دیگر این گوشی IP دارید از طریق بخش نظر یا پرسش در انتهای همین صفحه با ما در ارتباط باشید. در ادامه شماتیک گوشی را مشاهده می کنید که هر بخش با یک شماره مشخص شده است در جدول بعد از تصویر هر یک از بخش های شماره گذاری شده معرفی می گردد.

 

 

 

راهنمای تلفن ip یالینک yealink t21p

 

1 LCD Screen

 صفحه نمایش دستگاه 

نمایش اطلاعات تماس (کالرآیدی، مدت تماس) آیکون ها (DND) تاریخ و زمان و غیره

2 Power Indicator LED چراغ نمایش دهنده تماس و فعال یودن تلفن
3 Line Keys کلید نمایش دهنده وضعیت داخلی یا حالت های برنامه ریزی شده
4 Soft Key

کلیدهای نرم افزاری

این کلید ها در وضعیت های مختلف دارای قابلیت های مختلفی مانند history در زمان قطع بودن تماس یا دفترچه تماس در زمان برداشتن گوشی می باشند

5 Navigation Key

کلیدهای جهت نما

از این کلیدها برای حرکت در منوها یا بررسی log ها استفاده می شود. دو کلید تایید و کنسل کردن نیز به همراه کلید های جهت نما وجود دارد.

6 MESSAGE Key کید نمایش پیام های ورودی و دسترسی به صندوق صوتی
7 HEADSET Key کلید هدست
8 TRAN Key کلید میانر انتقال تماس (ترانسفر)
9 RD Key کلید میانبر تکرار تماس
10 Speakerphone Key اسپیکر با قابلیت صدای دو طرفه
11 Volume Key کلید های تنظیم صدا
12 Keypad صفحه کلید اعداد و کاراکترها
13 Speaker بلند گو
14 Hookswitch کلید قطع و وصل تماس
15 Hookswitch Tab نگه دارنده گوشی در حالت ایستاده

پس از آشنایی با بخش های مختلف تلفن، آیکون هایی که در زمان استفاده از تلفن روی صفحه نمایش ظاهر می گردد، معرفی می گردد. این آیکون ها نمایش دهنده وضعیت های مختلفی هستند که تلفن در آن قرار دارد یا به واسطه این آیکون ها تعریف یک رویداد یا log را متوجه خواهیم شد. وضعیت هایی نظیر رجیستر شدن داخلی، فعال بودن شبکه و غیره یا تعریف وضعیت یک تماس در بخش تاریخچه تماس ها (history) که مشخص می کند شماره تلفن ثبت شده تماس ورودی، خروجی و یا بدون پاسخ می باشد.

 شبکه در دسترس نیست  شبکه در دسترس نیست  نمایش عدد در lcd تلفن یالینک  صفحه کلید در حالت ورود عدد  قطع صدا در T21P  قطع صدای میکروفن
 داخلی تلفن yealink رجیستر شد Registered successfully داخلی با موفقیت رجیستر شد  فقط حرف اول را بزرگ بنویسد  ورود کاراکتر با حرف اول بزرگ  تماس دریافتی Received Calls  آیکون تماس دریافتی (ورودی)
 register failed - تلفن رجیستر نشد  رجیستر با شکست مواجه شد  صندوق صوتی Voice Mail  صندوق صوتی  تماس خروجی Placed Calls  آیکون تماس گرفته شده (خروجی)
 داخلی sip در حال رجیستر شدن می باشد Registering داخلی در حال رجیستر شدن  Text Message  پیام متنی  نمایش تماس پی پاسخ Missed Calls  آیکون تماس بدون پاسخ (Missed Call)
 اسپیکر فعال است اسپیکر فعال است  پاسخگویی خودکار Auto Answer  پاسخ گویی خودکار فعال است  پر شدن فضای ضبط مکالمات پر شدن فضای ذخیره سازی
 تلفن تحت شبکه T21 روی مود گوشی می باشد گوشی فعال می باشد  نمایش حالت DND مزاحم نشوید  حالت مزاحم نشوید فعال است  ضبط نشدن تماس تلفنی عدم امکان ضبط صدا 
 تلفن ip یالینک T21p روی مود هدست است  هدست در حالت فعال می باشد  تلفن yealink در حالت فوروارد می باشد تماس ها در حالت فوروارد   ۀغاز ضبط تماس Recording starts successfully ضبط مکالمه با موفقیت آغاز شد 
 نمایش کاراکترهای حروف کوچک ورود حروف کوچک در صفحه کلید  چگونه تلفن yealink را هلد کنم  تماس تلفنی در حالت انتظار(hold) است  ضبط مکالمات شروع نشد Recording cannot be started ضبط مکالمه شروع نشد
 نوشتن حروف بزرگ در تلفن yealink ورود حروف بزرگ در صفحه کلید   قطع صدا Ringer volume is 0 قطع صدای زنگ گوشی  ضبط متوقف نشد Recording cannot be stopped   ضبط مکالمه متوقف نشد
 ترکیب کاراکتر و عدد در lcd تلفن یالینک ورود حروف کوچک و عدد  گوشی در حالت قفل قرار دارد تلفن در حالت قفل   دفترچه تماس The contact icon آیکون دفترچه تماس 

تلفن های یالینک به صورت پیش فرض روی حالت DHCP می باشند. یعنی در صورتی که دورن شبکه dhcp server فعال باشد بعد از ارتباط اتصال کابل شبکه به پورت internet تلفن به صورت خودکار آدرس آی پی را دریافت می نماید. برای مشاهده ip و مک آدرس در این حالت کلید OK را فشار دهید. در صورتی که تمایل به وارد نمودن آدرس ip به صورت دستی دارید جدول تنظیمات زیر را ملاحضه نمایید. در جدول زیر به تنظیمات متعارف و فرایند های مورد نیاز کاربر مانند ترانسفر، دایورت، پشت خطی، کنفرانس و غیره در تلفن yealink t21p e2 اشاره شده است همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد درصورتی که تنظیمات مورد نیاز شما در جدول مذکور وجود نداشت از بخش پرسش یا نظر مشکل یا خواسته خود را با ما در میان بگذارید.

عنوان  توضیحات 
 تخصیص آدرس IP به تلفن

1. انتخاب کلید Menu

2. انتخاب گزینه 3 (Setting) و وارد نمودن پسورد (default Password: admin)

3. به مسیر مقابل بروید (Advance setting-->(2)Network-->(1)Wan)

4. انتخاب جهت پایین یا بالا برای ورود به گزینه 2 (Static IP)

5. وارد نمودن ip مورد نظر

6. وارد نمودن جهت پایین و وارد نمود Subnet Mask

7. وارد نمودن جهت پایین و وارد کردن گیتوی

8. تنظیمات را ذخیره (ُSave) نمایید و با گزینه Back از محیط تنظیمات خارج شوید تا تلفن ریست شود.

 رجیستر کردن داخلی 

1. آدرس ip را در مرورگر اینترنتی وارد نمایید

2. نام کاربری (Default User: admin) و پسورد (default Password: admin) را وارد نمایید

3. از تب های بالا وارد بخش Account شوید

4. در بخش Account داخلی 1 یا 2 را انتخاب نموده و Line Active را روی حالت Enable قرار دهید

5. در Lable نامی که روی نمایشگر میخواهید نمایش یابد و در Display Name نام داخلی را وارد کنید

6. در Register Name و User Name شماره و در بخش Password کلمه عبور داخلی را وارد نمایید.

7. در قسمت SIP Server1 در بخش Server Host آدرس IP سرور voip و پورت را وارد نمایید (پورت پیش فرض 5060 می باشد.)

8. برای ذخیره تنظیمات روی گزینه Confirm کلیک کنید.

نکته - در صورتی که Register Status حالت Registered را نمایش می دهد داخلی شما با موفقیت رجیستر شده است در غیر این صورت تنظیمات را از سمت سرور مجددا چک کنید.

 تنظیم صدای گوشی یا هدست

1. گوشی یا هدست را بردارید

2. با کلید + و - تنظیمات صدا، صدا را زیاد و یا کم نمایید. 

 تنظیم بلندی صدای زنگ 

در زمان قطع بودن تماس با کلید + و - تنظیمات صدا، صدای زنگ تلفن را زیاد و کم نمایید. 

 انتخاب زنگ تلفن 1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(3)Ring Tones)

3. با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین صدای زنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

4. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید

 تنظیم نور صفحه LCD

1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(5)Contrast)

3. با کلیدهای جهت نمای راست و چپ نور صفحه نمایش را در یکی از حالت دهگانه قرار دهید.

4. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید

 تاریخ و زمان

1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Satting-->(1)Basic setting-->(2)Time & Date)

3. گزینه 2 (Manual Setting) را انتخاب کنید

4. تاریخ و زمان را وارد نمایید

5. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید

 برقراری تماس

تماس داخلی

1. شماره داخلی مورد نظر را وارد نمایید

2. گوشی را بردارید

تماس شهری

1. شماره دسترسی به خط شهری را وارد کنید (به طور مثال 9) و در ادامه آن شماره مورد نظر خود را وارد نمایید

2. گوشی را بردارید و یا دکمه اسپیکر یا Send را بزنید.

 تکرار تماس(شماره گیری مجدد)

1.کلید (RD) را فشار دهید

2.شماره خود را با جهت بالا و پایین انتخاب کنید

3.کلید (RD) را مجددا فشار دهید

 تنظیمات کلید قابل برنامه ریزی (مدل T19 ندارد)

 ذخیره کردن

1. آدرس ip را در مرورگر اینترنتی وارد نمایید

2. نام کاربری و پسورد را وارد نمایید

3. از تب های بالا وارد بخش DSS Key شوید

4. در بخش Line Key2 در قسمت Type قابلیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید (برای نمونه BLF)

5. در قسمت Value شماره داخلی که می خواهید نمایش داده شود را وارد کنید

6. در بخش Line لاین داخلی رجیستر شده را انتخاب نمایید

7. در بخش Extension شماره داخلی رجیستر شده و فعال روی تلفن را وارد نمایید

شماره گیری

با لمس کلید DSS شما می توانید داخلی تنظیم شده را شماره گیری نمایید. در صورتیکه تنطیمات BLF را انجام داده باشید در زمان زنگ خوردن داخلی مذکور کلید DSS چشمک زن و در زمان اشغالی داخلی مذکور کلید DSS قرمز خواهد شد.

نکته - روی این کلید همانطور که در بخش Type مشاهده کردید تنظیمات دیگری نیز می توان انجام داد

 هلد کردن (Call Hold)

1. در زمان مکالمه کلید نر م افزاری "HOLD" را بزنید.

2. برای گفتگو با تماسی که هلد شده "Resume" را وارد کنید

  انتقال تماس یا ترانسفر (Call Transfer)

1. در حین مکالمه کلید "Tran" را بزنید

2. شماره داخلی و یا شماره دسترسی به خط شهری با شماره مقصد را وارد کنید.

3. کلید OK را وارد کنید

4. بعد از گفتگو با مقصد تماس را برای ارتباط مبدا با مقصد قطع کنید.

  کنفرانس تلفنی (Conference)

1. در حال مکالمه با فرد اول کلید "Conf" را بزنید

2. شماره فرد دوم را وارد نمایید و کلید Send را بزنید

3. پس از گفتگو با فرد دوم کلید "Conf" را وارد کنید

 حالت مزاحم نشوید (DND)

فعال

کلید نرم افزاری DND را فشار دهید. (آیکون DND نمایش می یابد)

غیر فعال

کلید نرم افزاری DND را فشار دهید. (آیکون DND حذف می شود)

 چک کردن تماس ها (Call History)

1. کلید نرم افزاری History را فشار دهید

2. با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین شماره های قبل تر را مشاهده نمایید

آیکون های کنار شماره های تماس به ترتیب به معانی زیر می باشند

نکته - تماس خروجی (تماس خروجی Placed Calls) تماس ورودی (تماس دریافتی Received Calls) تماس بی پاسخ (نمایش تماس پی پاسخ Missed Calls)

 فوروارد تماس (دایورت) 

فعال

1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(1)Call Forward)

3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید

4. با کلید های راست و چب حالت فعال Enable را انتخاب نمایید

5. با جهت پایین شماره داخلی مقصد را وارد نمایید

6. کلید "Save" را برای ذخیره تنظیمات بزنید

غیر فعال

1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(1)Call Forward)

3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید

4. با کلید های راست و چب حالت غیر فعال Disable را انتخاب نمایید

 انتظار مکالمه (Call Waiting)

1. وارد Menu شوید

2. به مسیر مقابل بروید (Features-->(2)Call Wating)

3. برای تمامی حالات گزینه 1 برای زمان اشغال بودن گزینه 2 و برای زمان بدون پاسخ گزینه 3 را اتنخاب کنید

4. با کلید های راست و چب حالت  فعال Enable و یا غیر فعال Disable  را انتخاب نمایید

 دفترچه تماس

اضافه نمودن نام و شماره تماس

1. کلید نرم افزاری Dir را وارد نمایید

2. گزینه All Contact را انتخاب نمایید

3. با انتخاب گزینه Add نام و با جهت پایین شماره تماس را وارد کنید

4. گزینه Add را برای ذخیره وارد نمایید

برقراری تماس

1. کلید نرم افزاری Dir را وارد نمایید

2. گزینه All Contact را انتخاب نمایید

3. با کلید جهت نمای پایین شماره مورد نظر را انتخاب نمایید

4. کلید نرم افزاری Send یا کلید OK را فشار دهید.

 

تا این جا با تنظیمات مربوط به راه اندازی تلفن یالینک Yealink T21P E2 و نحوه کار با این تلفن از قبیل اقدامات مورد نیاز در حین تماس، قبل از ترک میز کار و بررسی تاریخچه تماس و غیره آشنا شده اید. برخی از قابلیت های تلفنی مربوط به خود گوشی های ip نمی باشد و روی مرکز تلفن Ip برای نمونه الستیکس صورت می پذیرد. برای نمونه قابلیت call pickup از سمت مرکز تلفن و با فیچر کد های IP pbx قابل انجام است. ولی بواسطه آنکه بسیاری از کاربران تلفن های تحت شبکه یالینک از مراکز تلفن استریسکی استفاده می نمایند، ما به برخی از این کدهایی که بشتر مورد استفاده قرار می گیرند در ادامه اشاره خواهیم کرد.

عنوان توضیحات 
 جواب دادن به تماس داخلی دیگر (Call pickup)

1. کد ویژه (پیش فرض استریسک 8*) را وارد نمایید. (مشتریان کمیا ارتباط "40" را وارد نمایند)

2. گوشی تلفن را بردارید

 

 شماره گیری سریع (Speed Dial)

 تعریف شماره

1. کاراکترهای مربوطه (پیش فرض استریسک "75*") را وارد نمایید

3. برای فوروارد کل تماس های ورودی عدد "0" تماس های بیرونی "1" تماس های داخلی عدد "2" را وارد نمایید

4. عدد مورد نظر برای شماره گیری سریع را وارد نمایید و بعد کلید # را بزنید

5. شماره ای که می خواهید تماس با آن برقرار شود را وارد نمایید و سپس کلید # را بزنید

 شماره گیری

1. کد مربوطه (پیش فرض استریسک "0*") را وارد کنید

2. عددی که برای شماره گیری سریع اختصاص داده اید را وارد نمایید

3. گوشی را بردارید

 چک کردن پیام ها (Voice Mail)

1. کاراکترهای مربوطه (پیش فرض استریسک "97*") را شماره گیری کنید

2. پسورد ورود به صندوق صوتی را وارد نمایید. (در استریسک شماره داخلی پسورد پیش فرض می باشد)

3. عدد 1 را جهت شنیدن پیام ها وارد نمایید

نکته - برای فعال شدن صندوق صوتی باید در داخلی روی این سرور این کار انجام شده باشد

این تلفن تحت شبکه بواسطه کیفیت و امکاناتی که دارد در ایران دارای محبوبیت بالایی می باشد. ما سعی داشتیم با آماده سازی این راهنمای فارسی فضای بهتری برای استفاده از این گوشی و گوشی های شبکه مشابه فراهم کنیم. استفاده از این راهنمای فارسی با ذکر منبع بلامانع می باشد، لطفا ما را در ارائه خدمات بیشتر با رعایت کپی رایت یاری نمایید. اگر با سوال و مشکل در راه اندازی تلفن Yealink T21P E2 مواجه هستید و یا در تنظیمات و کاربری این تلفن تحت شبکه ابهامی دارید از طریق بخش پرسش یا نظر در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت نمایید.

خواندن 10175 دفعه

HEADER 

#
ناشناس 17 اسفند 1394
خیلی عالی بود ممنون
#
مهدی محبوب 09 تیر 1395
باسلام وادب استفاده از شماره های ذخیره شده (تماسهای از بیرون)برای تماس باحذف کد شهرستان واضافه نمودن 9(آزاد شدن خط)به ابتدای شماره های مورد نظربرای تماس به بیرون از روی داخلی چه دستوری راباید روی گوشیهای yealink21,23انجام دهیم ونیز جهت روشن شدن چراغ تلفن رئیس هنگام اشغال بودخط منشی چه اقدامی را باید انجام داد(بااستفاده از کلیدهای گوشی ویا در غیر اینصورت امکان آن از روی برنامه نرم افزاری مرکز تلفن سامسونگ چگونه است.
باتشکر
#
کیمیا ارتباط 09 تیر 1395
سلام
سوال اول - تنظیمات حذف پیش شماره و کد
از طریق بروزر وارد محیط تنظیمات تلفن شوید. در منوی setting در بخش dial plan شما می توانید روت ها مورد نظر جهت جایگزین کردن کد با شماره outgouing را انجام دهید.

سوال دوم - تنظیمات blf
در بخش dss key می توانید line key مورد نظر را در مود blf قرار داده و شماره اکانت و داخلی مورد نظر را وارد کنید.

کاربر گرامی در صورتی که آشنایی کافی با تنظیمات سیستم تلفنی را ندارید به شما پیشنهاد می شود از سرویس پشتیبانی ریموت جهت انجام تنظیمات مورد نظر و آموزش استفاده نمایید.
#
m.j 12 تیر 1395
با سلام
لطفا در خصوص نحوه تنظیم مدت زمان مکالمه در تلفن های voip مدل yealink راهنمائی بفرمائید.
#
کیمیا ارتباط 12 تیر 1395
سلام
این قابلیت در گوشی نیست و محدودیت مکالمه در مرکز تلفن و برای داخلی انجام میشه و با dial plan نویسی قابل پیاده سازی هست
#
tcc982 05 شهریور 1395
سلام من یه گوشی مدل T20p دارم که هر کاری میکنم no service میزنه
هم IP دستی روش ست کردم هم DHCP ولی جواب نمیده داشته کار میکره یه دفعه اینطور شده لطفاً راهنمایی بفرمائید. در ضمن reset to factoury هم کردم ولی نشد.
#
کیمیا ارتباط 06 شهریور 1395
سلام
اگر ریست فکتوری کردید و با نود سالم که اطمینان دارید هم تست کردید و باز مشکل وجود داره احتمالا پورت lan گوشی مشکل پیدا کرده ولی چون ایم موضوع زیاد اتفاق نمیافته بهتره از توی یه شبکه ایزوله گوشی رو تست کنید
#
اسماعیلی 02 آبان 1395
با سلام و خسته نیاشید . چکارکنیم از حالت جوابگویی خودکار خارج شود ؟ یعنی از حالت AA ممنون
#
کیمیا ارتباط 03 آبان 1395
سلام
وارد بخش acount شوید در تب basic گزینه auto answer رو روی حالت disable قرار بدید
#
سارا امیدوار 07 آبان 1396
با سلام و احترام
چطور می توانیم فقط یک شماره خاص را در حالت Auto Answer بگذاریم و غیر از آن شماره خاص تماس های دیگر حالت Auto Answer نداشته باشد؟
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 07 آبان 1396
سلام
این امکان روی گوشی نیست دو حالت فعال یا غیر فعال دارد. باید از کارشناس مربوطه بخواهید روی سرور voip پیجینگ برای شما فعال کند تا خواسته شما محقق شود.
#
محمد 08 آبان 1395
با سلام
ایا در t21 e2 امکان تماس مستقیم به سمت گیتوی دارد به عبارت دیگر ایا این امکان را دارد که بدون الستیکس تماس خروجی را از تلفن به سمت گیتوی بفرستد
ممنون
#
کیمیا ارتباط 19 دی 1395
بله
باید در حالت hotline با گیتوی کانفیگ شود
#
نیما 09 آبان 1395
با سلام و درود
ببخشید یه سوال داشتم.این دستگاه چجوری ریست فکتوری میشه؟
#
کیمیا ارتباط 09 آبان 1395
ریست فکتوری تلفن yealink

سلام
در بخش setting تب upgrade گزینه reset to factory را انتخاب نمایید.
#
naseriiiiiiii8 03 مرداد 1396
سلام از قسمت منو گوشی ستینگ بعئ گزینه فکتوریز بعد گزینه ریست فکتوری رو زده
#
حسين 16 آبان 1395
با سلام
باگوشي يالينك مدل t26p ميتونم هر شماره اي رو بگيرم و كسي نميتواند مرا بگيرد لطفا راهنمايي فرماييد .
پيام temporarily unavailabel ميدهد
#
کیمیا ارتباط 16 آبان 1395
سلام
dnd را روی گوشی و داخل استریسک چک کنید که غیر فعال باشد.
#
عباس 03 بهمن 1395
باسلام چجوری میشه با این گوشی بجز اینکه روی یک خط داخلی دایورت کرد آیا میشه مثلا روی موبایل یا یه خط شهر یدایورتش کرد ممنون
#
کیمیا ارتباط 04 بهمن 1395
سلام
بله برای دایورت تلفن yealink روی استرسک به روش زیر عمل کنید
گوشی را بردارید و عدد 72* را وارد کنید بعد شماره موبایل موردنظر را با عدد دسترسی به خط شهری (مثلا 9) وارد کنید
#
شیوا 18 بهمن 1395
با سلام
تلفن من موقع گرفتن شماره داخلی ارور forbidden می ده هم نتورک وصله انترنت . همه کابلاش درسته چراغ های دستگاه روشن . دست به هیچ دکمه ای هم نزدم
ممنونم
#
کیمیا ارتباط 19 بهمن 1395
سلام
از روی سرور ip گوشی را پینگ کنید تا از ارتبط اطمینان داشته باشید
#
عظیمی 28 شهریور 1396
سلام و خسته نباشید
می خواستم بدانم در تلفن های yalink t48g وقتی مکالمه ای را ترانسفر می کنیم و فرد دوم در اتاق نمی باشد چطور می توان ترانسفر را برگرداند و با فرد اول ارتباط برقرار شود.
ممنون از لطف شما .
#
کیمیا ارتباط 28 شهریور 1396
سلام
اگر ترانسفر مستقیم نکنید با زدن کلید cancel و بعد از آن resume یا با دو مرتبه فشردن کلید لاین می توانید به تماس قبل باز گردید.
#
amir 07 آذر 1396
با سلام
ایا این گوشی ازپروتکل SNMP پشتیبانی می کند اگر پشتیبانی می کند چطور می توانم فعال کنم
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 08 آذر 1396
سلام
بستگی به فریمور گوشی دارد در بخش network-->advance اگر بلوک snmp بود یعنی پشتیبانی می کند تنظیمات سمت ipphone هم فعال کردن snmp و دادن پورت و آی پی SNMP Server می باشد.
#
محمد رضا بهاری پور 17 دی 1396
با سلام و ادب
درخصوص فعال نمودن گزینه پشت خطی گوشی yealink T21PE2
زمانی که گزینه پشت خطی فعال میشود طبیعتا نفر سوم که تماس میگیرد باید داخل گوش خود صدای اشغال بودن خط را بشنود .اما من بعد ازفعال نمودن این گزینه متوجه شدم بوق اشغالی شنیده نمیشود بلکه بوقی شبیه به یک ملودی پخش میشود که بعضا باعث شبهه برای کاربران میشود . آیا این نوع ملودی را میتوان به بوق اشغال شدن نعویض کرد یا خیر ؟
باتشکر از شما
#
کیمیا ارتباط 18 دی 1396
سلام
اگر از استریسک استفاده می کنید ابتدا call waiting گوشی و مرکز تلفن را با کد 71* غیر فعال کنید و بعد تنها یک مورد را فعال کرده و تست نمایید.
#
محمد رضا بهاری پور 22 دی 1396
با تشکر از همکاری صمیمانه شما ...
#
منصور 19 دی 1396
باسلام
بنده با این گوشی نمی تونم به جایی زنگ بزنم ولی بقیه می تونن با من تماس بگیرن ممنون میشم همکاری کنید
#
کیمیا ارتباط 22 دی 1396
سلام
این موضوع مربوط به تنظیمات مرکز تلفن می باشد باید از کارشناس voip مجموعه بخواهید دسترسی های مورد نظر را برای شما باز نماید.
#
الهام 02 بهمن 1396
برای اختصاص دادن شماره داخلی مورد نظر به گروه خاصی در شرکت که فقط در زمان مشخص زنگ بخورد چه دستور یا کدیی باید وارد کنم؟
#
کیمیا ارتباط 03 بهمن 1396
سلام
این تنظیمات مربوط به مرکز تلفن یا سرور voip هست نه گوشی تلفن. باید از یک کارشناس بخواهید تنظیمات مورد نیاز را به صورت حضوری یا ریموت برای شما انجام دهد.
#
نسرین کریمی 03 بهمن 1396
سلام و ادب
روز بخیر
گوشی تلفن من مدل E2 t19 است.روزانه چندین بار آیکون تماس بی پاسخ روی گوشی نمودار میشود بدون اینکه هیچگونه تماس بی پاسخی داشته باشیم و هنگامی که این علامت روی صفحه باشد اگر تماس ورودی داشته باشیم با دو زنگ قطع میشود و اگر بخواهیم تماس بگیریم با سه بوق به صورت خودکار قطع میشود.اگر این علامت نباشد گوشی بدون نقص کار میکند
باید مدام چشممان به صفحه گوشی باشد تا این علامت روی صفحه نباشد .,در ضمن برای برداشتن این علامت وقتی گزینه menu رو دوبار میزنیم این علامت حذف میشود.

در ضمن همه حالات انتظار پاسخ و فورئارد و .... در حالت خاموش است.
از پاسخگویی شما ممنونم
#
کیمیا ارتباط 04 بهمن 1396
سلام
این وضوعی که مطرح کردید ارتباطی به میس کال ندارد احتمالا در آن زمان گوشی شما در حالت DND یعنی مزاحم نشوید قرار می گیرد و تماس هی ورودی میس کال می شود.
اگر دستتون به گزینه dnd میخوره میتونید از پشتیبانی سیستم تلفنی بخواهید این گزینه را از روی گوشی غیر فعال کند.
#
زهرا 25 بهمن 1396
سلام ببخشید کلید شماره 2 در بالا شما گفتین ... روی تلفن مدام چشمک میزنه. چطور میتونم میس کال رو چک کنم و اونو از حالت چشمک زن بردارم

ممنون
#
کیمیا ارتباط 25 بهمن 1396
سلام
کلید نرم افزاری سمت چپ به صورت پیش فرض مربوط به history می باشد که با انتخاب آن و جهت های بالا و پایین می توانید تماس ها را چک کنید.
#
مهدی 05 اسفند 1396
سلام
چطوری میشه با قطع برق و ... با روشن شدن گوشی زمان و تاریخ رو اتوماتیک بگیره؟
توی تنظیمات خود گوشی و وب اینترفیسش هم dhcp time رو هم فعال می کنم ولی باز زمان و تاریخ را نمی گیره
#
کیمیا ارتباط 06 اسفند 1396
سلام
باید از داشتن گیتوی و اتصال به اینترنت اطمینان پیدا کنید و در بخش primary server یک ntp server معتبر که در ایران هم فیلتر نباشد معرفی کنید.
#
مجید غفاری نژاد 18 فروردين 1397
با سلام
2 دستگاه از این تلفن رو جدیدا روی PBX SpliceCom محل کارم رجیستر کردم ولی به یک مشکل بزرگ برخوردم. اینکه زمانی که هریک با این 2 دستگاه تلفن به صورت داخلی تماس بگیریم (تلفنهای دیگر برندها) هیچ یک از طرفین صدایی از هم ندارند. ولی اگر از تلفن داخلی دیگه ای با این گوشی ها تماس بگیرم مشکلی وجود نداره. و جالبتر اینکه با همین گوشی های یالینک تماس غیر داخلی هم بگیریم باز هم مشکلی وجود نداره. بقیه تلفن ها هم یا AASTRA هستند یا SpliceCom. مشکل کجاست؟
#
کیمیا ارتباط 18 فروردين 1397
سلام
احتمالا کدک ها یکسان نیستند. همه را یکی کندی به طور مثال Ulaw
#
مجید غفاری نژاد 18 فروردين 1397
اتفاقا قبلا همه کدک هارو از باکس سمت چپ به باکس سمت راست انتقال داده بودم ولی باز هم نشده بود.
#
کیمیا ارتباط 19 فروردين 1397
باید کدک های گوشی دیگر را هم ببینید و دو طرف کدک های یکسان داشته باشند. اگر دو گوشی در شبکه داخلی باشند و گوشی ها و سرور یا مرکز تلفن از کدک واحد استفاده کنند مشکلی نباید داشته باشید.
#
مجید غفاری نژاد 19 فروردين 1397
سلام. بسیار ممنون از راهنماییتون. مشکلم حل شد. البته کدکی با نام Ulaw که فرمودید در لیست موجود نبود ولی روی PCMU و PCMA جواب گرفتم. لیست کدک های زیادی وجود داره. شما میدونید کدومشون ارتباط و صدای واضح تری رو دارند؟
لیست کدک های موجود
opus
G726-40
G726-32
G726-24
G726-16
iLBC
G722
G729
PCMU
PCMA
#
کیمیا ارتباط 19 فروردين 1397
به عنوان مثال عرض شد pcmu و pcma بیشترین پهنای باند را اشغال میکنند و کمترین پروسس را ایجاد میکنند به این ترتیب برای شبکه داخلی بهترین گزینه هستند. اطلاعات بیشتر در مورد کدک ها را در مطلب زیر دنبال کنید.

https://goo.gl/n7VpQf
#
Ali 18 فروردين 1397
سلام. یه سوال
اگه داخل اتاق فقط یه نود داشته باشیم میتونیم هم تلفن وصل کنیم و هم کامپیوتر رو به خروجی تلفن؟
آیا تلفن ها پورت اضافه دارن برای اتصال یه دیوایس دیگه؟
#
کیمیا ارتباط 19 فروردين 1397
سلام
بله هر تلفن دری دو پورت شبکه هست که یکی به نود شبکه و دیگری به کامپیوتر متصل می شود و pc از طریق تلفن به شبکه متصل می شود.
#
... 21 فروردين 1397
سلام. لطفاً توضیح بفرمایید از چه طریق میتونم مشکل نمایش No Service رو در گوشی Yealink T23P حل کنم. با تشکر.
#
کیمیا ارتباط 22 فروردين 1397
سلام
باید روی مرکز تلفن خود یک داخلی ساخته باشید بعد در قسمت تنظیمات اکانت تلفن باید اطلاعات زیر را وارد کنید.
شماره داخلی:Register Name
شماره داخلی:User Name
پسورد داخلی:Password
آدرس ip مرکز تلفن:Server Host
#
مریم 30 خرداد 1397
سلام. چطور میتونم در Voipسیستم منشی راه اندازی کنم به صورتی که اگر کسی با داخلی مدیریت (داخلی100) تماس گرفت نتواند صحبت کند وبه داخلی منشی (داخلی101) وصل شود.و فقط داخلی 101 بتواند با داخلی 100 تماس بگیرد.
#
کیمیا ارتباط 31 خرداد 1397
سلام
داخلی مدیریت را از طریق فیچر های گوشی و یا از طریق کد مرکز تلفن روی داخلی منشی فوروارد کنید. اگر از استریسک استفاده می کنید کد فوروارد 72* شماره داخلی می باشد.
#
مریم 05 تیر 1397
ممنونم. با فیچر کد تنظیم کردم فقط یک مشکلی که هست بعد از تماس با داخلی فقط دو تا بوق میخورد
#
کیمیا ارتباط 05 تیر 1397
در چه حالتی سوال واضح نیست.
#
مریم 05 تیر 1397
درست شد .داخلی رو پاک کردم و مجدد تنظیم کردم
#
مریم 08 تیر 1397
سلام و وقت بخیر پیرو سوال قبل برای تنظیم مدیر و منشی خواستم بپرسم اگر یک داخلی مستقیم بخواهد با مدیر تماس بگیرد باید روی گوشی مدیر داخلی دیگری ست شود یا امکان این کار پس از فوروارد داخلی به هیچ روشی وجود ندارد؟
و در مورد ماژول ...... چیزی شنیده اید؟
#
کیمیا ارتباط 09 تیر 1397
سلام
با چند خط دایال پلن نویسی میتوانید داخلی هایی که میخواهید با مدیر تماس بگیرند را جدا کرده و الباقی را به سمت منشی هدایت کنید. در صورت تمایل با واحد فروش جهت آگاهی از تعرفه تنظیمات مربوطه تماس بگیرید. عنوان ماژول جهت نشر سوال حذف شد.
#
عباس 09 تیر 1397
با سلام
من گوشی ویپ مدل t21p e2 خریداری نمودم و الان رمز setting رو فراموش کردم می خواستم ریست فکتوری کنم ولی نمیشه دکمه ضربدر روی گوشی رو هم نگه می دارم ولی گزینه reboot میاد چیکار باید بکنم؟
#
کیمیا ارتباط 09 تیر 1397
سلام
کلید Ok را به مدت 20 ثانیه نگه دارید ریست فکتوری میشه
#
مریم 10 تیر 1397
سلام
چطور میشه یک داخلی را به دو گوشی IPPhon اختصاص داد؟
#
کیمیا ارتباط 10 تیر 1397
سلام
باید ابتدا داخلی را روی مرکز تلفن ایجاد کنید. بعد روی گوشی در قسمت اکانت اطلاعات مربوط به داخلی یعنی شماره و نام و رمز و آدرس ip سرور را وارد کنید.
#
مریم 10 تیر 1397
این کار رو انجام دادم ولی فقط یکی از دو گوشی تلفن زنگ میخوره
#
کیمیا ارتباط 10 تیر 1397
یک گوشی از دو گوشی تلفن؟ سول واضح نیست.
#
مریم 27 تیر 1397
سلام ،چطور میشود تماس های دریافتی قبلی را دید ؟
#
کیمیا ارتباط 28 تیر 1397
سلام
زیر LCD سمت چپ کلید نرم افزاری History را بزنید و با جهت پایین تماس ها را مشاهده نمایید.
#
کسرا 07 مرداد 1397
با سلام
برای چند عدد از کاربران ، وقتی داخلی آنها را میگیریم پیقام " لطفا شماره داخلی جدید را وارد نموده و کلید مربع را فشار دهید" ، لطفا راهنمایی کنید که چگونه این مشکل را حل کنیم.
با تشکر
#
کیمیا ارتباط 08 مرداد 1397
سلام
احتمالا داخلی ها یا در حالت dnd قرار گرفته اند و یا از رجیستری خارج شده اند. باید سرور بررسی شود. یاده ترین کار ساخت مجدد داخلی مربوطه می باشد.
#
مریم 13 مرداد 1397
سلام
یک مشکلی دارم بعضی از داخلی ها بعد از پایان مکالمه تماس قطع نمی شود و همچنان ارتباط برقرار می ماند. دستور Reload را هم در روت سرور اجرا کرده ام ولی فایده نداشت و مجبوربه ریست سرور شده ام. لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
#
کیمیا ارتباط 13 مرداد 1397
سلام
این مربوط به گوشی نیست روی کارت تلفنی یا گیتوی باید تنظمات مربوط به tone قطع تماس را انجام دهید.
#
حسین 16 مهر 1397
سلام
برای تلفن های تحت شبکه چطور میتوان زنگ دوم فعال کرد
به عبارت دیگر چطور یه خروجی بگیرم برای رله زنگ دوم
ممنون
#
کیمیا ارتباط 16 مهر 1397
سلام
چنین امکانی ندارد برای تلفن ip میتوانید یک url را صدا بزنید برای نیاز شما بهتر است از مبدل ATA استفاده کنید تا داخلی ip را به داخلی آنالوگ برای شما تبدیل کند.

نظر یا پرسش خود را مطرح کنید

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 22446068 -021 خط ویژه

09022446068 و 22451821

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا