وقتی از یک نرم افزار ارتباطی صحبت می کنیم حتما باید به مهمترین وجوه ارتباطات یعنی تمای تلفنی و تماس تصویری توجه ویژه ای داشته باشیم و البته بسیار مهم هست که نرم افزار ارتباطی ما تک بعدی نباشد و بتواند کل یا بخشی از شئون ارتباطی سازمان ما را در بر بگیرد و مدیریت سرویس های مختلف را با روشی آسان تر از گذشته برای ما فراهم کند.

با توجه به ویژگی و اهمیت ارتباطات تلفنی سوال مهم این هست این نرم افزار ارتباطی از چه سیستمی در حوزه تماس های تلفنی استفاده می کند. بی تردید محبوب ترین نرم افزار تلفنی تحت شبکه در جهان نرم افزار استریسک می باشد. به همین جهت نسخه های متعددی از نرم افزار های ارتباطی با بهره بردن از هسته تلفنی استریسک تولید و ارائه می شوند. اما وقتی این نسخه ها را مورد بررسی قرار می دهیم با نامی برخورد می کنیم که بی شک ممتاز ترین نرم افزار ارتباطی با محوریت سیستم تلفنی استریسک می باشد که این نرم افزار الستیکس می باشد و ما سعی داریم با ویژگی های منحصر به فرد این نرم فازرا بیشتر آشنا شویم.

الستیکس چیست

با توجه به مقدمه متوجه شدیم نرم افزار الستیکس یک سیستم ارتباطی می باشد که در بخش تلفنی از هسته استریسک بهره می برد ولی تا اینجای کار هیچ دلیل منطقی برای استفاده از الستیکس وجود ندارد و چرا باید از الستیکس استفاده کنیم. باری پاسخ به این سوال باید در چند قابلیت دیگر الستیکس تامل کنیم. قابلیت میل سرور، امکان ارسال و دریافت فکس به صورت نرم افزاری، سیستم پیام رسان، فایروال قدرتمند در واسط وب، نرم افزار ارتباط با مشتری و ماژول های متنوع الستیکس همیشه در قالب افزونه هایی در سراسر جهان توسعه داده می شوند. پس ما با راه اندازی الستیکس مجموعه ای از چندین و چند نرم افزار ارتباطی را به صورت یکپارچه در کنار هم خواهیم داشت که در ادامه به توضیح این قابلیت ها می پردازیم.

elastix


سیستم تلفنی voip الستیکس

همانطور که اشاره کردیم سیستم ارتباطی الستیکس همان asterisk می باشد. نرم افزار استریسک جدای از قابلیت های تماس اینترنتی، تصویری، مرکزتماس و ..... به واسطه قابلیت کد نویسی تلفنی و همچنین ارجاع تماس به زبان های برنامه نویسی دیگر مانند php بسیار این سیستم ارتباطی را ارزشمند و کاربردی کرده و شاید این محبوبیت بی دلیل و استفاده به جای آن در نرم افزار الستیکس موجب قابلیت هنعطاف بالای الستیکس شده تا جایی که سیستم تلفنی با نرم افزار فکس و نرم افزار ارتباط با مشتری یک مجموعه کامل از قابلیت های ارتباطی را فراهم آورده است.


سیستم ایمیل mail server

سیستم ارسال و دریافت ایمیل تحت وب RoundCube که از اگر نگوییم قوی ترین، یکی از قوی ترین webmail های کدباز در جهان می باشد از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد. خیلی جالب می تونه که وقتی ما باری چک کردن ایمیل هامون می خواهیم یک صفحه اینترنتی را باز کنیم همان جا بتوانیم مکالمات ضبط شده، پیام های تلفنی، فکس ها و مسائل دیگر را نیز چک کنیم.



نرم افزار فکس elastix

الستیکس برای سیستم فکس نرم افزاری خود از نرم افزار هایلا فکس استفاده است. شاید hylafax یک سیستم ایده آل صد در صدی نباشد ولی پیکربندی صحیح آن با کارت تلفنی مناسب می تواند قابلیت اطمینان بیش از 90درصد برای ما به ارمغان بیاورد. بایگانی فکس های سازمانی، صرفه جویی در کاغذ و دستگاه فکس ویژگی هایی هست که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت.


پیام رسان open fire

اپن فایر یک نرم افزار open source دیگر و با قابلیت پیام رسانی یا همان مسنجر می باشد که می توان روی این نرم افزار پیکر بندی شده و مورد استفاده قرار گیرد. ارسال پیام ها با استفاده از سروری که خودمان در اختیار داریم می تواند امنیت گردش اطلاعات ار تا حد زیادی برای ما ارتقا دهد.

نرم افزار ارتباط با مشتری vtiger

سیستم ارتباط با مشتری ویتایگر از جهت ایجاد دیتابیسی قدرتمند برای ثبت اطلاعات مشتریان، ارتباط با پنل پیامک برای ارسال و دریافت sms، سیستم ایمیل و از همه ارزشمند تر ارتباط با استریسک جهت دریافت تماس های ورودی و نمایش روی مانیتور کاربران و همچنین اراسل تماس به سمت سیستم تلفنی ظرفیت های ویژه ای را برای مدیریت ارتباط با مشتریان به الستیکس اضافه نموده است. نرم افزار vtiger crm قابلیت های دیگری نظیر سیستم فروش و انبار و گردش کار نیز را در خود جای داده است.

وب سرور الستیکس

الستیکس برای کاربری راحت و انعطاف نسبت به سیستم عامل های مختلف از وب سرور آپاچی جهت دسترسی کاربر به نرم افزار استفاده کرده است. قابلیت منحصر به فرد وب برای سازگاری با کلیه سیستم عامل ها و استفاده در کلیه دیوایس ها اعم از pc و تبلت و تلفن هوشمند، برای کاربر بسیار دلنشین می باشد. کاربر می تواند از هر نقطه و با دسترسی به هر ابزاری سیستم تلفنی خود را مدیریت نماید و ایمیل، پیامک، مکالمه ضبط شده، پیام گیر تلفنی خود و فکس ها را بررسی نماید.

امنیت الستیکس

این نرم افزار با قرار دادن iptable لینوکس بر روی واسط وب قابلیت کنترل هح های مجاز و غیر مجاز را در محیط گرافیکی باری اپراتور سیستم voip فراهم کرده و از این طریق می توان یک امنیت نسبی روی سیستم ارتباطی برقرار نمود. ایجاد محدودیت در پورت ها برای آدرس های مختلف از قابلیت های این iptable می باشد.

نسخه لینوکس و دیتابیس نرم افزار

نرم افزار الستیکس روی نسخه centos سیستم عامل الستیکس پیکر بندی شده است و برای بانک داده از دتابیس mysql استفاده می کند. نرم افزار الستیکس به صورت رایگان و در قالب فایل های iso جهت نصب آسان ارائه می گردد. آخرین ورژن نرم افزار elastix را می توانید از این لینک دانلود  و نصب نمایید.

خواندن 6818 دفعه
برچسب‌ها

HEADER 

#
احسان 19 بهمن 1394
سلام و روز بخیر، در محیط وب وقتی که یوزر و پسورد را می زنم هیچ اتفاقی نمیوفته ، فکر کردم پسورد رو اشتباه می زنم که پسورد رو هم از طریق CLI ریست کردم ، اما بازم درست نشد . به نظر شما ارتباط بین آپاچی با دییتا بیس قطع شده یا موارد دیگه ؟
#
کیمیا ارتباط 19 بهمن 1394
سلام وقت بخیر
اگر در زمان login به الستیکس بعد از وارد کردن کاربری و پسورد و تایید آن اروری مشاهده می کنید ارور مربوطه رو بگید اگر هیچ اتفاقی جدیدی نمیافته احتمالا مشکل از مرورگر اینترنتی شما هست که با یک browser دیگه امتحان کنید.
#
احسان 19 بهمن 1394
با مرورگرهای مختلف هم تست کردم اما اتفاقی نمیوفته ، حدسم میگه وب سرور با دیتا بیس ارتباط نداره که بتونه صحت یوزر رو چک کنه
#
کیمیا ارتباط 19 بهمن 1394
دسترسی به freepbx یا vtiger رو چطور تست کردید.
اگر باز مشکل دشتید احتمالا یک سرویس یا پکیجی رو بروز رسانی کردید که این مشکل پیش اومده و بهتره مجددا الستیکس نصب کنید
#
کیمیا ارتباط 19 بهمن 1394
ورود به freepbx یا vtiger رو چطور تست کردید
مشکل ارتباط دیتابیس با آپاچی زمانی میتونه اتفاق بیافته که شما پکیجی یا سرویس هایی رو روی سرور بروزرسانی کرده باشید. اگر اینطور هست پیشنهاد می کنم نصب مجدد انجام بدید
#
آترین 16 تیر 1399
سلام وقت بخیر
در بخش IVR وقتی تماس از بیرون به منشی میخوره و خط اشغال میشه بیفته روی خط دیگری
چطوری این کار انجام بدم؟
#
کیمیا ارتباط 16 تیر 1399
سلام
ارتباطی به تلفن گویا ندارد روش های مختلفی برای این کار هست اگر فقط اشغالی داخلی را می خواهید به مقصد دیگر منتقل کنید برای این کار روی داخلی مورد نظر گوشی را بردارید و کد 90* و سپس شماره داخلی مقصد را وارد کنید با این کار در صورت اشغال بودن داخلی تماس به مقصد منتقل می شود.
#
آترین 16 تیر 1399
از داخل IVR چطور میشه تنظیم کرد ؟
#
کیمیا ارتباط 16 تیر 1399
همانطور که عرض شد ارتباطی به ivr ندارد تنظیمات روی داخلی انجام می شود. روش های دیگری نظیر صف انتظار و fallow me و گروه تماس و غیره وجود دارد که میتواند در مسیر دهی تماس ها استفاده شود و در IVR یا هر بخش دیگر سیستم تلفنی استفاده شود برای آشنایی با این روش ها در بخشی مانند کامنت قابل ارائه نیست شرکت در دوره آموزشی و یا اگر منحصرا نیازی خاص دارید ازتباط با واحد فورش و درخواست پشتیبانی ریموت می تواند به شما کمک کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 02122446068 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا