آموزش راه اندازی تنظیمات پیامگیر یا صندوق صوتی در VOIP سرور ایزابل issabel voicemail امکان دریافت پیام تماس گیرندگان برای یک داخلی و یا انتقادات و پیشنهادات را در منوی صوتی اصلی تلفن گویا سرور VOIP جهت آشنایی کارشناس ویپ ارائه می دهد تا این قابلیت جذاب را برای مشتریان خود پیاده سازی نمایند.

پیامگیر یا voicemail ایزابل پیام ها را از تماس گیرندگان دریافت می کند و به سه روش گوش دادن از طریق کد ویژه روی تلفن یا از طریق صفحه وب و یا از طریق ایمیل در اختیار کاربر قرار می دهد. در این مطلب تلاش داریم تنظیمات هر یک از بخش ها را ارائه نماییم. اگر تا به حال سرور ارتباطی خود را راه اندازی نکرده اید به مطلب آموزش نصب voip سرور ایزابل مراجعه کنید. برای آشنایی با تنظیمات صندوق صوتی ایزابل مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود را دنبال نمایید.

voicemail

1. برای انجام تنظیمات پیامگیر ایزابل در مرحله اول باید یک داخلی sip بسازیم و در بخش voicemail مانند تصویر زیر پیام گیری داخلی را فعال کنیم. برای این منظور ابتدا گزینه status را در حالت enable قرار می دهیم و در صورتی که پیام گیر را برای کاربر همین داخلی می سازیم می توانیم یک پسورد برای آن لحاظ کنیم تا دیگر کاربران امکان گوش کردن پیام های این داخلی را نداشته باشند. این تنظیمات بخش اصلی می باشد و در ادامه برخی گزینه های انتخابی توضیح داده می شود.

در صورتی که تمایل داریم پیام صوتی برای کاربر ایمیل شود آدرس ایمیل را وارد کرده و گزینه email attachment را فعال می کنیم. گزینه play CID شماره تماس گیرنده را برای کاربر در زمان گوش دادن به پیام پخش میکند و گزینه play envelope زمان پیام پخش می شود. گزینه delete voicemail در صورتی که فعال باشد پس از ارسال پیام به صورت ایمیل پیام را از روی سرور حذف می کند. در صورتی که تنظیمات پیام گیر برای یک داخلی انجام می شود تنظیمات در همین بخش به پایان می رسد ولی در صورتی که میخواهیم صندوق صوتی انتقادات و پیشنهادات داشته باشید ادامه مطلب را دنبال نمایید.

اگر میخواهیم از پیامگیر یا صندوق صوتی در یکی از منو های تلفن گویا باشد بعد از فعال سازی voicemail داخلی که در بالا توضیح داده شد به ترتیب اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

2. در PBX به بخش Announcments رفته و یک اعلان صوتی با مقصد داخلی که پیامگیر آن را فعال کرده ایم یک پیام صوتی که از قبل با مضمون "لطفا پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را بگذارید" آماده کرده ایم می سازیم. 

announcement

رده ایم می سازیم. ابتدا در بخش description یک نام برای اعلان صوتی انتخاب کرده و سپس در بخش recording صدایی که از قبل ضبط شده را انتخاب میکنیم. در نهایت در بخش destination گزینه voicemail را برای داخلی که در مرحله قبل تنظیمات پیامگیر را برای آن فعال کرده ایم در حالت no-msg انتخاب می کنیم و تنظیمات انجام شده را ذخیره می نماییم.

در مرحله بعد باید این اعلان صوتی با مقصد صندوق صوتی را به تلفن گویا اضافه کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات تلفن گویا سرور voip ایزابل یا الستیکس به مطلب تنظیمات تلفن گویا الستیکس مراجعه کنید.

3. در مرحله سوم باید تنظیمات انجام شده را به تلفن گویا اعمال کنیم. برای مثال اگر در پیام گویا اصلی برای گذاشتن انتقادات و پیشنهادات عدد 9 به تماس گیرنده معرفی می شود باید در تنظیمات عدد 9 را به سمت اعلان صوتی که در مرحله قبل ساخته ایم مانند تصویر زیر هدایت کنیم. 

ivr

در این بخش در قسمت ext عدد مورد نظر برای هدایت تماس گیرنده به سمت صندوق صوتی را وارد می کنیم و بعد در بخش destination گزینه اعلان صوتی Announcements را انتخاب میکنیم و در مقابل اعلان صوتی که در مرحله قبل ساخته ایم را انتخاب میکنیم. با این تنظیمات وقتی تماس گیرنده به منوی گویا وصل می شود می تواند با فشردن عدد معرفی شده به بخش صندوق صوتی منتقل شود و پیام خود را بگذارد.

با انجام این تنظیمات ساخت پیام گیر ایزابل به پایان می رسد. تبریک میگم شما با موفقیت صندوق انتقادات و پیشنهادات خود را ساخته اید اما برای گوش دادن به پیام های گذاشته شده از طریق یکی از سه روش زیر میتوانید اقدام نمایید.

الف) از طریق وب

برای این روش بعد از ورود به صفحه وب سرور VOIP خود وارد شوید. به منوی PBX رقته و به قسمت Voicemail بروید در این قسمت می توانید پیام های گذاشته شده را مشاهده و دانلود نمایید.

ب) از طریق تلفن

از روی تلفن شماره 98* را وارد کنید و سپس شماره داخلی که پیام گیر آن را فعال کرده اید وارد کنید و در صورتی که برای شنیدن پیام پسوردی تعیین کرده اید آن را وارد نمایید. از این طریق میتوانید پیام های گذاشته شده را گوش دهید.

ج) از طریق ایمیل

در این روش همانطور که مشخص است پیام گذاشته شده به ایمیل تعیین شده در بخش تنظیمات پیام گیر داخلی ارسال شده است و میتوانیم با مراجعه به ایمیل مورد نظر پیام ها را گوش دهیم.

خواندن 503 دفعه

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 22446068-021 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا