برای راه اندازی ivr الستیکس پس از ورود به سرور voip از منوی pbx وارد بخش ivr می شوید. تنظیمات تلفن گویا یا همان منشی دیجیتال در این بخش انجام می پذیرد. در الستیکس بخش تلفن گویا با عنوان ivr شناخته می شود که مشابه بخش دیزا در سانترال های پاناسونیک می باشد، با این تفاوت که امکانات و استریسک برای تلفن گویا بسیار کامل تر و قابلیت انعطاف بیشتر نسبت به پاناسونیک می باشد. قبل از انجام تنظیمات باید چند نکته را مورد توجه قرار دهیم.

هدف از ایجاد یک پاسخگوی دیجیتال ایجاد سهولت بیشتر برای تماس گیرندان و صرفه جویی در منابع شرکت می باشد. اگر یک ivr پیچیده برای رسیدن به یک کاربر انسانی در نظر بگیریم ممکن است بسیاری از تماس های خود را قبل از رسیدن به مقصد از دست بدهیم. پس مهمترین نکته احترام به وقت مخاطب می باشد. موضوع بعدی پرهیز از ایجاد منوهای تلفنی مختلف با مقصد یکسان می باشد. شاید در ابتدا این کار به عنوان نمایش وسعت شرکت مطلوب به نظر برسد ولی مطمئنا موجب سلب اعتماد مشتریان شما می باشد.

تنظیمات راه اندازی تلفن گویا ivr الستیکس

تنظیمات گام به گام تلفن گویا (ivr)

1. add ivr - برای قدم اول گزینه add ivr را کلیک نمایید تا تنظیمات مربوط به تلفن گویا را انجام دهیم

2. CHANGE NAME - اولین گزینه مربوط نام Ivr می باشد که نام دلخواه خود را وارد می نمایید.

3. announecement - در این بخش صدایی که از قبل در system recording ضبط نموده ایم در این بخش انتخاب می کنیم.

4. time out - زمانی که در این بخش به ثانیه وارد می کنیم مربوط به زمانی هست که پس از پخش فایل صوتی سیستم تلفنی برای شماره گیری کاربر صبر می نماید.

5. vm return to ivr - در صورتی که یکی از گزینه های شما برای کاربر قراردادن پیام باشد با انتخاب این گزینه پس از پایان کار صندوق صوتی کاربر مجدد به ivr هدایت می شود.

6. enable direct dial - این تیک برای اجازه شماره گیری داخلی توسط کابر در زمان شنیدن پیام صوتی می باشد. از طریق این گزینه شما به کاربر اجازه می دهید که در صورتیکه داخلی مورد نظر خود را می داند آن را شماره گیری نماید.

7. loop before t-dest - این گزینه قبل از پایان زمان برای شماره گیری کاربر مجدد ivr را تکرار می نماید

8. timout message - در این بخش شما می توانید فایل صوتی از پیش ذخیره شده خود را پس از زمان در نظر گرفته شده برای شماره گیری برای کاربر پخش نمایید.

9. LOOP BEFORE i-DEST - مانند گزینه 7 می باشد ولی این بار برای وراد نمودن عدد اشتباه توسط کاربر استفاده می شود.

10. invalid message - در این قسمت می توانید پیام صوتی مناسب برای ورود شماره اشتباه توسط کاربر را انتخاب نمایید تا پس از آن برای کاربر پخش گردد.

11. repeat loop - شما می توانید در این بخش دفعات تکرار ivr را انتخاب نمایید.

12. choose one - ابتدا عدد مورد نظر خود را قرار می دهید و در بخش choose on مقصد مورد نظر که می تواند یک داخلی یا هر مقصد دیگری باشد انتخاب می نمایید.

پس از اعمال تنظیمات Ivr را save نمایید. حال باید در بخش inbound route مقصد تماس های ورودی سیستم voip روی منشی دیجیتالی که ساخته اید قرار دهید. تبریک میگم شما در حال حاضر یک تلفن گویای حرفه ای دارید.

 

خواندن 3340 دفعه

HEADER 

#
علیرضا ثابتی مقدم 04 مرداد 1395
با سلام به دوستان محترم

بنده اقدام به راه اندازی سرور الستیکس برای اجرای یک مرکز تلفنی نموده ام. مراحل ذیل انجام گردیده است ولی فکر می کنم هنوز موارد ریزی هستش که نیازمند تجربه بیشتری داره. دنبال یک دستورالعمل کاملی هستم که بتونم از روی آن از ابتدا مراحلی که رفتم رو مجددا وارسی کنم. ممنون میشم اگه دوستی راهنمایی بکنه.

1- سرور الستیکس کامل راه اندازی گردید.
2- کارت PCI Express Sangoma - 4FXO - 1FXS مدل B600 نصب شده و توسط سرور هم شناسایی شده است.
3- یک خط مخابراتی PSTN به کارت متصل شده و خط تلفن هم ِDetect شده است.


مواردی که از نظر بنده بایستی کانفیگ میشده انجام شده ولی هنوز شک ندارم مسائلی رو جا انداختم. ضمنا از الستیکس ورژن 4 استفاده می کنم.

شنیدم در این فورووم دوستان خیلی خوب راهنمایی میدند.
تشکر
#
کیمیا ارتباط 04 مرداد 1395
سلام
خب اگر کارت شما دیتکت شده و outbound و inbound تعریف کردید و داره سیستم کار میکنه کارتون تا این مرحله به درستی انجام شده. استریسک و به تبع آن الستیکس دارای بخش های مختلفی هست که برخی به عنوان یک قابلیت یا امکان در زمان نیاز به سراغ آن خواهید رفت و برخی به عنوان رفع مشکل در عملکرد یکی از اجزا باید به سراغ بررسی پارامترهای مربوط به آن بروید. به هر صورت اگر نیازه بیشتری در این پروژه ندارید و عملکرد ورودی و خروجی تماس های به درستی صورت می پذیرد کار شما در این مرحله به پایان رسیده است.
#
reza 05 اسفند 1395
سلام به همه دوستان عزیز .من یک مشگل کوچیک دررابطه با راه اندازی صندق انتادات درالستیکس دارم کسی هست به من کمک کنه .
#
کیمیا ارتباط 08 اسفند 1395
سلام
سوالتون رو بفرمایید تا راهنمایی بشید.

نظر یا پرسش خود را مطرح کنید

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

شرکت کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، مجتمع میلاد، ساختمان 3، واحد 13

تلفن :  22446068-021 خط ویژه

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

همراه : 09022446068

بالا