برای راه اندازی ivr الستیکس پس از ورود به سرور voip از منوی pbx وارد بخش ivr می شوید. تنظیمات تلفن گویا یا همان منشی دیجیتال در این بخش انجام می پذیرد. در الستیکس بخش تلفن گویا با عنوان ivr شناخته می شود که مشابه بخش دیزا در سانترال های پاناسونیک می باشد، با این تفاوت که امکانات و استریسک برای تلفن گویا بسیار کامل تر و قابلیت انعطاف بیشتر نسبت به پاناسونیک می باشد. قبل از انجام تنظیمات باید چند نکته را مورد توجه قرار دهیم.

هدف از ایجاد یک پاسخگوی دیجیتال ایجاد سهولت بیشتر برای تماس گیرندان و صرفه جویی در منابع شرکت می باشد. اگر یک ivr پیچیده برای رسیدن به یک کاربر انسانی در نظر بگیریم ممکن است بسیاری از تماس های خود را قبل از رسیدن به مقصد از دست بدهیم. پس مهمترین نکته احترام به وقت مخاطب می باشد. موضوع بعدی پرهیز از ایجاد منوهای تلفنی مختلف با مقصد یکسان می باشد. شاید در ابتدا این کار به عنوان نمایش وسعت شرکت مطلوب به نظر برسد ولی مطمئنا موجب سلب اعتماد مشتریان شما می باشد.

تنظیمات راه اندازی تلفن گویا ivr الستیکس

تنظیمات گام به گام تلفن گویا (ivr)

1. add ivr - برای قدم اول گزینه add ivr را کلیک نمایید تا تنظیمات مربوط به تلفن گویا را انجام دهیم

2. CHANGE NAME - اولین گزینه مربوط نام Ivr می باشد که نام دلخواه خود را وارد می نمایید.

3. announecement - در این بخش صدایی که از قبل در system recording ضبط نموده ایم در این بخش انتخاب می کنیم.

4. time out - زمانی که در این بخش به ثانیه وارد می کنیم مربوط به زمانی هست که پس از پخش فایل صوتی سیستم تلفنی برای شماره گیری کاربر صبر می نماید.

5. vm return to ivr - در صورتی که یکی از گزینه های شما برای کاربر قراردادن پیام باشد با انتخاب این گزینه پس از پایان کار صندوق صوتی کاربر مجدد به ivr هدایت می شود.

6. enable direct dial - این تیک برای اجازه شماره گیری داخلی توسط کابر در زمان شنیدن پیام صوتی می باشد. از طریق این گزینه شما به کاربر اجازه می دهید که در صورتیکه داخلی مورد نظر خود را می داند آن را شماره گیری نماید.

7. loop before t-dest - این گزینه قبل از پایان زمان برای شماره گیری کاربر مجدد ivr را تکرار می نماید

8. timout message - در این بخش شما می توانید فایل صوتی از پیش ذخیره شده خود را پس از زمان در نظر گرفته شده برای شماره گیری برای کاربر پخش نمایید.

9. LOOP BEFORE i-DEST - مانند گزینه 7 می باشد ولی این بار برای وراد نمودن عدد اشتباه توسط کاربر استفاده می شود.

10. invalid message - در این قسمت می توانید پیام صوتی مناسب برای ورود شماره اشتباه توسط کاربر را انتخاب نمایید تا پس از آن برای کاربر پخش گردد.

11. repeat loop - شما می توانید در این بخش دفعات تکرار ivr را انتخاب نمایید.

12. choose one - ابتدا عدد مورد نظر خود را قرار می دهید و در بخش choose on مقصد مورد نظر که می تواند یک داخلی یا هر مقصد دیگری باشد انتخاب می نمایید.

پس از اعمال تنظیمات Ivr را ذخیره نمایید. حال باید در بخش inbound route مقصد تماس های ورودی سیستم voip روی منشی دیجیتالی که ساخته اید قرار دهید. تبریک میگم شما در حال حاضر یک تلفن گویای حرفه ای دارید.
در صورت تمایل برای انجام تنظیمات پیامگیر در تلفن گویا می توانید به مطلب آموزش تنظیمات پیامگیر ایزابل مراجعه کنید و در تلفن گویا خود یک صندوق صوتی برای انتقادات و پیشنهادات تماس گیرندگان پیاده سازی نمایید.

 

خواندن 16023 دفعه

HEADER 

#
علیرضا ثابتی مقدم 04 مرداد 1395
با سلام به دوستان محترم

بنده اقدام به راه اندازی سرور الستیکس برای اجرای یک مرکز تلفنی نموده ام. مراحل ذیل انجام گردیده است ولی فکر می کنم هنوز موارد ریزی هستش که نیازمند تجربه بیشتری داره. دنبال یک دستورالعمل کاملی هستم که بتونم از روی آن از ابتدا مراحلی که رفتم رو مجددا وارسی کنم. ممنون میشم اگه دوستی راهنمایی بکنه.

1- سرور الستیکس کامل راه اندازی گردید.
2- کارت PCI Express Sangoma - 4FXO - 1FXS مدل B600 نصب شده و توسط سرور هم شناسایی شده است.
3- یک خط مخابراتی PSTN به کارت متصل شده و خط تلفن هم ِDetect شده است.


مواردی که از نظر بنده بایستی کانفیگ میشده انجام شده ولی هنوز شک ندارم مسائلی رو جا انداختم. ضمنا از الستیکس ورژن 4 استفاده می کنم.

شنیدم در این فورووم دوستان خیلی خوب راهنمایی میدند.
تشکر
#
کیمیا ارتباط 04 مرداد 1395
سلام
خب اگر کارت شما دیتکت شده و outbound و inbound تعریف کردید و داره سیستم کار میکنه کارتون تا این مرحله به درستی انجام شده. استریسک و به تبع آن الستیکس دارای بخش های مختلفی هست که برخی به عنوان یک قابلیت یا امکان در زمان نیاز به سراغ آن خواهید رفت و برخی به عنوان رفع مشکل در عملکرد یکی از اجزا باید به سراغ بررسی پارامترهای مربوط به آن بروید. به هر صورت اگر نیازه بیشتری در این پروژه ندارید و عملکرد ورودی و خروجی تماس های به درستی صورت می پذیرد کار شما در این مرحله به پایان رسیده است.
#
reza 05 اسفند 1395
سلام به همه دوستان عزیز .من یک مشگل کوچیک دررابطه با راه اندازی صندق انتادات درالستیکس دارم کسی هست به من کمک کنه .
#
کیمیا ارتباط 08 اسفند 1395
سلام
سوالتون رو بفرمایید تا راهنمایی بشید.
#
رضا 29 خرداد 1396
با سلام خدمت همگي
من IVR تنظيم كردم. درست كار مي كنه.ولي زماني كه كاربر از بيرون زنگ مي زنه و IVR آجرا مي شه و شماره داخلي وارد مي كند به 5 الي 6 تانيه به داخلوصل مي شه. به نظر شما مشكل چي؟
با تشكر
#
کیمیا ارتباط 31 خرداد 1396
سلام
ممکنه روی گیتوی مشکلی داشته باشید و یا آنکه تیک diret dial را فعال کرده باشید و از رنج شماره داخلی در عدد های گویا هم استفاده کرده باشید.
#
رضا 06 اسفند 1396
سلام
ببخشید در مورد تنظیم IVR می خواستم بدونم آیا این امکان وجود دارد که پس از انتخاب فرد گیرنده در صورتیکه خط ورودی به گیت وی یک داخلی از سانترال دیگر مثلا پاناسونیک باشد مقصد یک شماره از همان داخلی های پاناسونیک باشد.
لازم به توضیح است که نمی خواهم تماس ورودی از یک پورت گیت وی از طریق یک پورت دیگر کیت وی به داخلی مورد نظر پاناسونیک متصل شود بلکه تماس ورودی به داخلی مورد نظر در پاناسونیک ترانسفر شود؟
ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
#
کیمیا ارتباط 07 اسفند 1396
سلام
خیر
میتونید با Misc Destinations به ازای داخی ivr تماس رو منتقل کنید ولی روی یک پورت همزمان یک تماس خواهید داشت.
#
رضا 14 اسفند 1396
در سوال قبل منظورم مانند یک اپراتور واقعی که پس از پاسخ گویی تماس ورودی را با یک فلش و سپس گرفتن شماره مقصد به اون داخلی ترانسفر میکند و سپس گوشی را میگذارد و داخلی خودش آزاد میشه برای پاسخ گویی به یک تماس جدید.آیا در IVR هم میشه این کار رو کرد؟
#
کیمیا ارتباط 15 اسفند 1396
خیر
در زمان تماس دو خط اشغال می باشد.
#
بهزاد 04 ارديبهشت 1397
سلام من تمام مراحل رو انجام دادم ولی وقتی شماره میگیریم هیچ صدایی نمیاد انگار که اصلا ivr نداره و حتی بوق هم نمیخوره.صدای ضبط شده رو هم تست کردم و مشکلی نداره و درست اپلود شده.
میتونید راهنمایی م کنید مشکل از کجاست؟
#
کیمیا ارتباط 05 ارديبهشت 1397
سلام
یا Inbound route را روی ivr قرار نداده اید و یا صدای ضبط شده با فرمت تعریف شده در سیستم نمی باشد.
#
lordmamo 15 مهر 1397
سلام، میشه لطفا در مورد تنظیمات دوتا کارت شبکه بصورت جداگانه توضیح بدین و اینکه آیا باید آی پی هایی که مخابرات داده برای تلفن 5 رقمی روی کارت شبکه ها هم ست بشه یا نه؟
#
کیمیا ارتباط 16 مهر 1397
سلام
در محیط وب میتوانید برای هر کدام از لن های ip مورد نظر را تنظیم کنید. در خط فرمان لینوکس از دستورات ifconfig و یا nmtui برای تنظیمات شبکه میتوانید استفاده نمایید. برای خطوط مخابراتی اعم از سیپ ترانک یا سیپ فون باید دسترسی به شبکه مذکور یعنی ip هم رنج و گیتوی را روی سرور داشته باشید.
#
Rashidi 23 آبان 1397
سلام
تنظیمات IVR روی elastix انجام شده است. ما سه تا خط به voip gateway متصل داریم. با تماس به دو تا از این خطوط IVR پخش می شود ولی برای خط سومی اصلا IVR پخش نمی شود و بوق می زند در حالی که تنها یک Inbound route ساخته شده و تنظیمات برای هر سه تا FXO در Voip gateway یکسان است یعنی یک DID یکسان ست شده است. لطفا راهنمایی کنیید.
#
کیمیا ارتباط 23 آبان 1397
سلام
در وهله اول از درستی خط مربوطه اطمینان حاصل کنید بعد برای تست تنظیمات یکی از دو خط بدون اشکال را روی پورت 3 قرار دهید.
#
Rashidi 26 آبان 1397
طبق راهنمایی شما عمل کردیم و مشخص شد که این خط روی پورت های دیگر هم مشکل دارد و خط های دیگر روی این پورت به درستی کار می کردند پس اعلام خرابی مخابرات انجام شد ممنون ار راهنماییتون
#
nima 06 آذر 1397
سلام من میخوام علاوه بر پیغام خوشامد اولیه ، قبل از اتصال به داخلی مورد نظر هم یک پیغام پخش بشه ، مثلا : (( داخلی شماره 1 بفرمایید)) بعد کابر جواب بده
ممنون از راهمناییتون
#
کیمیا ارتباط 07 آذر 1397
سلام
این موضوع نیاز به برنامه نویسی دارد تا شماره اپراتور ها قبل از برقراری تماس برای تماس گیرنده پخش شود. جهت مشاوره با واحد فروش تماس بگیرید.
#
tarokh 21 فروردين 1398
سلام خسته نباشین...
ببخشید من میخواستم برای یک شرکت طوری تنظیم کنم که ابتدا 3 یا 4 تا زنگ(بوق) بخورد و سپس روی منشی تلفنی برود....
ممنون میشم راهنماییم کنید.
#
کیمیا ارتباط 21 فروردين 1398
سلام
برای چنین کاری باید دایال پلن نویسی شود اگر میخواهید به صورت مقطعی مشکلتان را حل کنید می توانید تماس ورودی را به سمت یک داخلی هدایت کنید و بعد برای آن داخلی یک fallow me با تاخیر زمانی مورد نظر ایجاد کنید و مقصد fallow me را به سمت IVR هدایت کنید.
#
بیات 24 فروردين 1398
سلام وقت بخیر
من در قسمت منشی تلفنی الستیکس مسیر داخلی ها رو مشخص کردم که مثلا با گرقتن عدد یک بره به مسیر داخلی اپراتور و...حالا وقتی زنگ میزنم و تلفن میره روی حالت منشی تلفنی با گرفتن شماره های داخلی (عدد 1 و2 و...)هیچ اتفاقی نمیفته و نه تلفن بوق میخوره ونه به داخلی ها وصل میشه .ممنون میشم راهنماییم کنید.
#
کیمیا ارتباط 25 فروردين 1398
سلام
اگر صدای گویای که ساخته اید پخش می شود ولی با شماره گیری عدد 1 داخلی مربوطه زنگ نمی خورد احتمالا داخلی مربوطه رجیستر نیست. اگر کلا نمی توانید شماره داخلی را مستقیم در گویا بگیرید باید گزینه direct dial را فعال کنید.
#
وحید رنجبر 29 ارديبهشت 1398
با سلام
من تاحالا کار نکردم میخواستم بدانم قابلیت اینکه مثلا یه عددی بعنوان اشتراک بگیره و بعد با دیتای ما مقایسه کنه و باز یه عدد بگیره برای محاسبه و بعدش بهمون شناسه پرداخت بده هم داره یا نه؟
ممنون میشم جدیدترین تکنولوژی تو این زمینه امکانات رو بهم معرفی کنید
#
کیمیا ارتباط 29 ارديبهشت 1398
سلام
بله باید برنامه نویسی بشه. تماس ورودی به سمت agi هدایت میشه و بعد فرایندهای مورد نیاز برنامه نویسی می شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

کیمیا ارتباط هوشمند با هدف بومی سازی راهکارهای نوین ارتباطی و مخابراتی جهت افزایش کیفیت ارتباطات سازمان ها و مراکز اقتصادی با پشتوانه یک دهه فعالیت های مخابراتی و ارتباطی در سال 1393 پا به عرصه کسب و کار نهاد.

تماس با ما

آدرس : تهران، اقدسیه،  بزرگراه ارتش، نرسیده به مینی سیتی، پلاک 22 (مجتمع میلاد)، ورودی 1، واحد 16

تلفن : 22446068-021 خط ویژه

موبایل : 09022446068 

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22451821
بالا